Data: 2018-11-02 18:42:14 | |
Autor: ToMasz | |
PrÄ™dkość maksymalna samochodów eleQ1|BKkÉÌçÉÈl‘§ksv÷s–Üž'ÂÇh²–¥Šz0ÉÈw | |
Sk±d taka ró¿nica w Vmax dla samochodów z identycznym oporem powietrza? Przecie¿ za³adowany spalinowy Golf tez pojedzie na poziomym odcinku ok 210 km/h.1. to ze silnik ma ile¶ tam koni, oznacza ¿e to jest jego moc maksymalna. jad±c przez miasto, wykorzystujesz tylko parê, parêna¶cie koni. na szczê¶cie i elektryk i (przybli¿eniu) spalinowy zu¿yje paliwa /energii tylko tyle ile Ty potrzebujesz koni. wiêc przy 210 spalasz 12litrów/100km, albo ca³y zapas energii akumulatorów w 25 minut. No sory, elektryki maj± sens w mie¶cie, gdzie je¼dzi siê wolno. je¼dzi siê na krótkich odcinkach, wiec akumulatory mog³yby byæ mniejsze auta tañsze. a nie sory. klienci chc± kabrioletów z relingami, elektryków z du¿ym zasiegiem (potrzebnym 2 razy w roku) 2. obawiam siê ¿e owe silniki, przetworniki akumulatory, maj± nie 100% sprawno¶æ i pewne ograniczenia eneretyczne. o tym siê nie wspomina, no bo jak by to wygl±da³o w folderach reklamowych. diesle - wiadmomo 30-40% paliwa zamieniaj± na energiê mechaniczn±. A elektryki ? nikt nie ¶mie pytaæ. wiadomo ze silnik elektryczny ma duuu¿o wiêksz± sprawno¶æ. ale jak du¿o w konkretnym aucie? No i ta nieidealna sprawno¶æ, mied¼ która jednak ma jaki¶ opór i reakcje chemiczne które te¿ musza przebiegaæ w jakim¶ czasie, powoduj± ¿e 100KW to elektryczny golf ma, ale przez chwilê. to oczywi¶cie domys³y poparte zdrowym rozd±dkiem i wiedz± z technikum elektrycznego, nie z u¿ytkowania takiego samochodu, ale zdziwi³bym siê niezmiernie, gdyby wszystkie komponenty 100kw instalacji elektrycznej, by³y liczone na nieograniczony czas pracy. ToMasz |
|
Data: 2018-11-02 22:41:22 | |
Autor: Irek.N. | |
Prędkość maksymalna samochodów ele ktrycznych - skad różnica ws do spalinowych? | |
Dodaj do tego jeszcze jedno.
Du¿y samochód, SUV, jad±cy w okolicach 160-180km/h ma straty w³asne na poziomie ~60KM bez uwzglêdnienia oporów powietrza. To bardzo du¿o. Co jeszcze bardziej ciekawe, straty te rosn± idealnie proporcjonalnie z prêdko¶ci±, a wiêc mo¿na przyj±æ, ¿e moment hamuj±cy w "napêdzie" jest wielko¶ci± sta³±. Oczywi¶cie elektryk bêdzie mia³ znacznie mniejsze opory, ale nie pomijalne. Mi³ego. Irek.N. |
|
Data: 2018-11-02 17:41:51 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Prêdko¶æ maksymalna samochodów elektrycznych - skad ró¿nica ws do spalinowych? | |
60KM to jakies 15 litrow paliwa na godzine. Przy predkosci jaka podales to ok 10 litrow na setke. A ludzie pisza ze im przy 160/h samochody pala 12 litrow. To kto sie mija z prawda Ty czy oni?
|
|
Data: 2018-11-03 12:13:35 | |
Autor: Irek.N. | |
Prędkość maksymalna samochodów ele ktrycznych - skad różnica ws do spalinowych? | |
Zenek Kapelinder pisze:
60KM to jakies 15 litrow paliwa na godzine. Przy predkosci jaka podales to ok 10 litrow na setke. A ludzie pisza ze im przy 160/h samochody pala 12 litrow. To kto sie mija z prawda Ty czy oni? Nie mam pojêcia kto. Nie wiem ile mój pali przy 160, bo nie da siê tak w PL poruszaæ, w dodatku zmiany pochy³o¶ci drogi mocno wp³ywaj± na wynik. Co¶ jednak musi byæ na rzeczy, bo nie rozmawiamy o oporach powietrza. Te 60KM jest zdjête z wykresu przy hamowaniu mojego samochodu. Hamownia rozpêdza, a nastêpnie opory toczenia (wszelakie) hamuj± rozpêdzon± hamowniê i na tej podstawie obliczana jest moc tracona. U nas mówi siê o mocy na silniku, w US na ko³ach, taka procedura hamowania pozwala na zmierzenie obu warto¶ci. Mi³ego. Irek.N. ps. jak staram siê jechaæ szybko, czyli przewa¿nie mam 160, ale czasami 120, to spalanie wychodzi na poziomie 10. Kompletnie nie zgadza siê to z Twoimi obliczeniami, tylko dlaczego? |
|
Data: 2018-11-03 10:52:19 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Prêdko¶æ maksymalna samochodów elektrycznych - skad ró¿nica ws do spalinowych? | |
To nie moje obliczenia tylko od zawsze znane jednostkowe zuzycie paliwa silnika spalinowego zaczynajace sie od 160g/KM na godzine. W samochodach osobowych wynosi ono w zaleznosci od pojemnosci od 220-300g/KM na godzine. Nie musisz wierzyc ale sprawdzic mozesz.
|
|
Data: 2018-11-04 06:53:15 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Prêdko¶æ maksymalna samochodów elektrycznych - skad ró¿nica ws do spalinowych? | |
Z vmax 150 km/h nie da siê je¼dziæ bezpiecznie po niemieckich autostradach ;-) wiêc tego golfa to bêd± chyba pchaæ na export
|
|
Data: 2018-11-04 16:59:50 | |
Autor: J.F. | |
Prêdko¶æ maksymalna samochodów elektrycznych - skad ró¿nica ws do spalinowych? | |
Dnia Sun, 4 Nov 2018 06:53:15 -0800 (PST),
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisa³(a): Z vmax 150 km/h nie da siê je¼dziæ bezpiecznie po niemieckich autostradach ;-) wiêc tego golfa to bêd± chyba pchaæ na export Spokojnie - to nie jest samochod na autostrady z powodu zasiegu, a jak trzeba bedzie kawalek podjechac ... pod miastami korki i 150 wystarczy :-) J., |
|
Data: 2018-11-03 11:29:34 | |
Autor: J.F. | |
Prêdko¶æ maksymalna samochodów elektrycznych - skad ró¿nica ws do spalinowych? | |
Dnia Fri, 2 Nov 2018 18:42:14 +0100, ToMasz napisa³(a):
Sk±d taka ró¿nica w Vmax dla samochodów z identycznym oporem powietrza? Przecie¿ za³adowany spalinowy Golf tez pojedzie na poziomym odcinku ok 210 km/h.1. to ze silnik ma ile¶ tam koni, oznacza ¿e to jest jego moc maksymalna. jad±c przez miasto, wykorzystujesz tylko parê, parêna¶cie koni. na szczê¶cie i elektryk i (przybli¿eniu) spalinowy zu¿yje paliwa /energii tylko tyle ile Ty potrzebujesz koni. Mnie tam po miescie spalanie rosnie. Bo jak ruszam, to wciskam pedal gleboko. Elektryk o tyle lepszy, ze stojac na swiatlach energii nie zuzywa, a hamujac moze troche odzyskac. 2. obawiam siê ¿e owe silniki, przetworniki akumulatory, maj± nie 100% sprawno¶æ i pewne ograniczenia eneretyczne. Zapewne. I te 136kW to tylko przez chwile. J. |