Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Prędkość maksymalna samochodĂłw elektrycznych - s kad róşnica ws do spalinowych?

Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - s kad różnica ws do spalinowych?

Data: 2018-11-01 23:58:15
Autor: jan.basalyk
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - s kad różnica ws do spalinowych?
https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/news-volkswagen-e-golf-przyszlosc-w-klasycznym-wydaniu,nId,2637934?parametr=zobacz_takze#comments4-1

Artykuł o elektrycznym Golfie o mocy 136 KM. Masa auta 1600 kg (czyli z 300 więcej od wersji spalinowej).   Vmax = 150 km/h.  A taki Golf o mocy ok 140 KM, tylko że spalinowy, miałby w papierach ok 210 km/h.  Skąd taka różnica  w Vmax dla samochodów z identycznym oporem powietrza? Przecież załadowany spalinowy Golf tez pojedzie na poziomym odcinku ok 210 km/h.

Data: 2018-11-02 00:14:37
Autor: WS
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
On Friday, November 2, 2018 at 7:58:17 AM UTC+1, jan.b...@gmail.com wrote:
https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/news-volkswagen-e-golf-przyszlosc-w-klasycznym-wydaniu,nId,2637934?parametr=zobacz_takze#comments4-1

Artykuł o elektrycznym Golfie o mocy 136 KM. Masa auta 1600 kg (czyli z 300 więcej od wersji spalinowej).   Vmax = 150 km/h.  A taki Golf o mocy ok 140 KM, tylko że spalinowy, miałby w papierach ok 210 km/h.  Skąd taka różnica  w Vmax dla samochodów z identycznym oporem powietrza? Przecież załadowany spalinowy Golf tez pojedzie na poziomym odcinku ok 210 km/h.

Moze powodem jest brak skrzyni biegow? Czyli zaprojektowali tak, zeby w sensownym zakresie predkosci wykorzystac moc silnika i powyzej 150 wychodza zbyt wysokie obroty? Gdyby max maila przy ~200 to 95% procent czasu (miasto, do ktorego jest toto raczej przrznaczone) jezdzilby na b. malym obciazeniu silnika

Data: 2018-11-02 00:47:17
Autor: przemek.jedrzejczak
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
to jest auto miejskie, 250km zasiegu jak nie dotykasz klimy czy ogrzewania wyklucza jakies dluzsze podroze, Szczecin <-> Swinoujscie niby ujdzie ale jak spadnie deszcz i bedziesz musial wlaczyc klime i wycieraczki to juz mozesz polec, gowniana bateryjka nie pociagnie za dlugo 140 km/h na autostradzie a w Niemczech to jest srodkowy pas na 3-pasmowce, nawet Tesle jezdza ekonomicznie 130-140 km/h a tam jest duzo wiecej mocy do dyspozycji, to jest kaleczne rozwiazanie wiec Musk moze spac spokojnie, Niemcy nadal sa w czarnej dupie :-)

Data: 2018-11-02 09:23:02
Autor: J.F.
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e874476d-87e4-41fa-b612-9dcf03a2e1a2@googlegroups.com...

https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/news-volkswagen-e-golf-przyszlosc-w-klasycznym-wydaniu,nId,2637934?parametr=zobacz_takze#comments4-1

Artykuł o elektrycznym Golfie o mocy 136 KM. Masa auta 1600 kg (czyli z 300 więcej od wersji spalinowej).   Vmax = 150 km/h.  A taki Golf o mocy ok 140 KM, tylko że spalinowy, miałby w papierach ok 210 km/h. Skąd taka różnica  w Vmax dla samochodów z identycznym oporem powietrza? Przecież załadowany spalinowy Golf tez pojedzie na poziomym odcinku ok 210 km/h.

Moze celowo ograniczaja, zeby klient nie narzekal ze zasieg jest nieprawdziwy.

Bateria 35kWh starczylaby na 20 minut jazdy ... czyli jakies 70km :-)


Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.
I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-)

J.

Data: 2018-11-02 01:43:45
Autor: jan.basalyk
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
W dniu piątek, 2 listopada 2018 09:23:48 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Moze celowo ograniczaja, zeby klient nie narzekal ze zasieg jest nieprawdziwy.

Bateria 35kWh starczylaby na 20 minut jazdy ... czyli jakies 70km :-)


Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.
I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-)

J.

Fakt. Chyba rzeczywiście idzie tyko o zasięg. Jakby nie liczyć: przy 200 km/h potrzebna moc to pi razy oko 100 kW czyli 20 minut jazdy, a przy 150 km/h to będzie z 40-45 kW, co daje ok 45 minut, więc teoretycznie 100 km się przejedzie.

Data: 2018-11-02 01:47:59
Autor: przemek.jedrzejczak
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
-- Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.

i tak prawdopodobnie jest

-- I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-)

vmax 150 km/h czyli sie nie da a czasami moze sie przydac i co wtedy ? czy ten Musk jest taki dobry czy Niemcy taki kiepscy ?

Data: 2018-11-02 10:13:38
Autor: J.F.
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Użytkownik przemek  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6ec2224b-3dc2-48ff-b590-41b0f8c6f4e4@googlegroups.com...
-- Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.
i tak prawdopodobnie jest

-- I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-)
vmax 150 km/h czyli sie nie da a czasami moze sie przydac i co wtedy ?

Np wtedy nie pojedzie szybciej. spalinowy tez pewnej predkosci nie przeskoczy.

czy ten Musk jest taki dobry czy Niemcy taki kiepscy ?

Musk ma z 10 lat doswiadczenia wiecej, ale czy ta tesla szybka jest ?
W USA szybko nie wolno, w Norwegii szybko nie wolno ...

J.

Data: 2018-11-02 10:51:00
Autor: Irek.N.
Prędkość maksymalna samochodów ele ktrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Napędy elektryczne mają granicę prędkości obrotowej (decyduje zazwyczaj napięcie zasilania). Może przy przełożeniach jakie są wybrane i danym napięciu z baterii nie da się szybciej pokręcić napędem. Jak by zmniejszono przełożenie, to dało by się szybciej, ale za to napęd był by obciążony większym momentem przy wolniejszej jeździe, a to może oznaczać większe straty. Gdyby zaprojektowano napęd z wyższą granicą prędkości obrotowej - patrz poprzednie zdanie, ten sam problem. Bateria o wyższym napięciu z kolei pewnie jest droższa, a przy tych samych gabarytach miała by mniejszą pojemność, więc też nie rozwiązuje problemu.
Trzeba zrobić kompromis i wybrano właśnie tak jak piszecie.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-11-02 11:15:29
Autor: J.F.
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Użytkownik "Irek.N."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:prh6m4$jts$1@node2.news.atman.pl...
Napędy elektryczne mają granicę prędkości obrotowej (decyduje zazwyczaj napięcie zasilania). Może przy przełożeniach jakie są wybrane i danym napięciu z baterii nie da się szybciej pokręcić napędem. Jak by zmniejszono przełożenie, to dało by się szybciej, ale za to napęd był by obciążony większym momentem przy wolniejszej jeździe, a to może oznaczać większe straty. Gdyby zaprojektowano napęd z wyższą granicą prędkości obrotowej - patrz poprzednie zdanie, ten sam problem. Bateria o wyższym napięciu z kolei pewnie jest droższa, a przy tych samych gabarytach miała by mniejszą pojemność, więc też nie rozwiązuje problemu.

Energii ma tyle samo, a druty ciensze - czyli same zalety.
Tylko falownik trzeba na wyzsze napiecie ... i tranzystory nie wyrabiaja :-)

W USA moze dochodzic sprawa przetwornicy do ładowania, skoro w gniazdku 110V
(ale 220 tez maja czesto).
No i kwestia bezpieczenstwa ogolnego - jak bedzie wypadek, to lepiej, zeby pod maska nie bylo 1000V ...

Trzeba zrobić kompromis i wybrano właśnie tak jak piszecie.

I byc moze masz racje, ze tu lezy powod.

Jeszcze Tesla miala silniki indukcyjne - tam to jeszcze inaczej wyglada.
Ale juz od nich odeszli ...

J.

Data: 2018-11-02 15:06:07
Autor: abn140
Re
Ale juz od nich odeszli ...
to jakie teraz tam daja? lepsze czy tylko tansze?

Data: 2018-11-02 15:59:08
Autor: Irek.N.
Prędkość maksymalna samochodów ele ktrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
J.F. pisze:
Użytkownik "Irek.N."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:prh6m4$jts$1@node2.news.atman.pl...
Napędy elektryczne mają granicę prędkości obrotowej (decyduje
Energii ma tyle samo, a druty ciensze - czyli same zalety.
Tylko falownik trzeba na wyzsze napiecie ... i tranzystory nie wyrabiaja :-)

To nie do końca tak.
Jak dasz cieńsze druty, to nie uzyskasz większego momentu, a taki potrzebujesz aby nie spadły osiągi związane z przyspieszeniem, jeżeli dałeś przekładnię o mniejszym przełożeniu. Jeżeli nie dałeś przekładni, to musiałeś wpłynąć na parametry silnika (słabsze magnesy, mniej zwoi...zwojów...hmm...), aby mógł się kręcić szybciej, a to oznacza że potrzebujesz większe prądy i wracasz do początku.
Masz rację, energie teoretycznie te same, ale ekonomia wykonania i eksploatacji na pewno już nie :)

W USA moze dochodzic sprawa przetwornicy do ładowania, skoro w gniazdku 110V
(ale 220 tez maja czesto).
No i kwestia bezpieczenstwa ogolnego - jak bedzie wypadek, to lepiej, zeby pod maska nie bylo 1000V ...

Na pewno to co tam jest (nie wiem, ktoś wie ile?) już jest niebezpieczne, więc powód że nie 1kV jest raczej taki, że 1kV potrafi być mega upierdliwy w izolowaniu, jak jest wilgotno, a rozmawiamy nie tylko o bateriach. :)

Jeszcze Tesla miala silniki indukcyjne - tam to jeszcze inaczej wyglada.
Ale juz od nich odeszli ...

No tak, ale to niewiele zmienia. Utrata momentu powyżej pewnej prędkości podobna (mniej stroma ale i tak nie do przyjęcia).

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-11-03 00:50:32
Autor: Tomasz Pyra
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Dnia Fri, 2 Nov 2018 09:23:02 +0100, J.F. napisał(a):

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e874476d-87e4-41fa-b612-9dcf03a2e1a2@googlegroups.com...

https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/news-volkswagen-e-golf-przyszlosc-w-klasycznym-wydaniu,nId,2637934?parametr=zobacz_takze#comments4-1

Artykuł o elektrycznym Golfie o mocy 136 KM. Masa auta 1600 kg (czyli z 300 więcej od wersji spalinowej).   Vmax = 150 km/h.  A taki Golf o mocy ok 140 KM, tylko że spalinowy, miałby w papierach ok 210 km/h. Skąd taka różnica  w Vmax dla samochodów z identycznym oporem powietrza? Przecież załadowany spalinowy Golf tez pojedzie na poziomym odcinku ok 210 km/h.

Moze celowo ograniczaja, zeby klient nie narzekal ze zasieg jest nieprawdziwy.

Bateria 35kWh starczylaby na 20 minut jazdy ... czyli jakies 70km :-)


Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.

I bateria nie lubi szybkiego rozładowywania i ogólnie problemy z
chłodzeniem.

Lokomotywa ma "moc godzinną" (ale tam wszystko wielkie, ciężkie i z dużą
bezwładnością cieplną). W samochodzie pewnie też jest taki parametr, tylko
pewnie jest to "moc pięciominutowa" i jest sporo mniejsza niż te 136KM.

Data: 2018-11-03 07:23:21
Autor: Shrek
Prędkość maksymalna samochodĂłw eleQ1|BKkÉĚçÉČl‘§ksv÷s–Üž'ÂÇh˛–ĽŠz0ÉČw
W dniu 03.11.2018 o 00:50, Tomasz Pyra pisze:

Lokomotywa ma "moc godzinną" (ale tam wszystko wielkie, ciężkie i z dużą
bezwładnością cieplną). W samochodzie pewnie też jest taki parametr, tylko
pewnie jest to "moc pięciominutowa" i jest sporo mniejsza niż te 136KM.

Raczej większa, albo równa te 136KM. "pieciominutowa" będzie większa od ciągłęj. Jest jeszcze opcja że podają "pieciomunutową" w katalogu a ciągłą ma 80kM;)

Shrek

Data: 2018-11-03 10:09:46
Autor: Tomasz Pyra
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Dnia Sat, 3 Nov 2018 07:23:21 +0100, Shrek napisał(a):

W dniu 03.11.2018 o 00:50, Tomasz Pyra pisze:

Lokomotywa ma "moc godzinną" (ale tam wszystko wielkie, ciężkie i z dużą
bezwładnością cieplną). W samochodzie pewnie też jest taki parametr, tylko
pewnie jest to "moc pięciominutowa" i jest sporo mniejsza niż te 136KM.

Raczej większa, albo równa te 136KM. "pieciominutowa" będzie większa od ciągłęj. Jest jeszcze opcja że podają "pieciomunutową" w katalogu a ciągłą ma 80kM;)

Tzn. mając na myśli pięciominutową miałem na myśli że pięć minut dla układu
chłodzenia samochodu to długo.
Czyli że pięciominutowa to w zasadzie już moc ciągła.
Możliwe są krótsze zrywy wyższej mocy, ale uśredniające się w ciągu pięciu
minut maksymalnie do takiej odpowiadającej jeździe z Vmax - powiedzmy pod
Górę Św. Anny.

Data: 2018-11-03 11:01:15
Autor: Shrek
Prędkość maksymalna samochodĂłw eleQ1|BKkÉĚçÉČl‘§ksv÷s–Üž'ÂÇh˛–ĽŠz0ÉČw
W dniu 03.11.2018 o 10:09, Tomasz Pyra pisze:

Tzn. mając na myśli pięciominutową miałem na myśli że pięć minut dla układu
chłodzenia samochodu to długo.
Czyli że pięciominutowa to w zasadzie już moc ciągła.
Możliwe są krótsze zrywy wyższej mocy, ale uśredniające się w ciągu pięciu
minut maksymalnie do takiej odpowiadającej jeździe z Vmax - powiedzmy pod
Górę Św. Anny.

W sumie cholera wie co oni podają - jak dla mnie jestem praie pewnym, że maksymalną jaką można uzyskać. Pytanie jak długo można ją utrzymać i czy to nie powiedzmy 1 minuta - w sumie do wyprzedzania wystarczy;)

Mocy godzinnej, nie mówiąc już o ciągłej podać się nie da, bo po godzinie pałowania silnika moc wynosi zero, ze względu na pustke w accu;)

Shrek

Data: 2018-11-02 18:42:14
Autor: ToMasz
Prędkość maksymalna samochodĂłw eleQ1|BKkÉĚçÉČl‘§ksv÷s–Üž'ÂÇh˛–ĽŠz0ÉČw
 Skąd taka różnica  w Vmax dla samochodów z identycznym oporem powietrza? Przecież załadowany spalinowy Golf tez pojedzie na poziomym odcinku ok 210 km/h.

1. to ze silnik ma ileś tam koni, oznacza że to jest jego moc maksymalna. jadąc przez miasto, wykorzystujesz tylko parę, paręnaście koni. na szczęście i elektryk i (przybliżeniu) spalinowy zużyje paliwa /energii tylko tyle ile Ty potrzebujesz koni. więc przy 210 spalasz 12litrów/100km, albo cały zapas energii akumulatorów w 25 minut. No sory, elektryki mają sens w mieście, gdzie jeździ się wolno. jeździ się na krótkich odcinkach, wiec akumulatory mogłyby być mniejsze auta tańsze. a nie sory. klienci chcą kabrioletów z relingami, elektryków  z dużym zasiegiem (potrzebnym 2 razy w roku)
2. obawiam się że owe silniki, przetworniki akumulatory, mają nie 100% sprawność i pewne ograniczenia eneretyczne. o tym się nie wspomina, no bo jak by to wyglądało w folderach reklamowych. diesle - wiadmomo 30-40% paliwa zamieniają na energię mechaniczną. A elektryki ? nikt nie śmie pytać. wiadomo ze silnik elektryczny ma duuużo większą sprawność. ale jak dużo w konkretnym aucie? No i ta nieidealna sprawność, miedź która jednak ma jakiś opór i reakcje chemiczne które też musza przebiegać w jakimś czasie, powodują że 100KW to elektryczny golf ma, ale przez chwilę. to oczywiście domysły poparte zdrowym rozdądkiem i wiedzą z technikum elektrycznego, nie z użytkowania takiego samochodu, ale zdziwiłbym się niezmiernie, gdyby wszystkie komponenty 100kw instalacji elektrycznej, były liczone na nieograniczony czas pracy.

ToMasz

Data: 2018-11-02 22:41:22
Autor: Irek.N.
Prędkość maksymalna samochodów ele ktrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Dodaj do tego jeszcze jedno.
Duży samochód, SUV, jadący w okolicach 160-180km/h ma straty własne na poziomie ~60KM bez uwzględnienia oporów powietrza. To bardzo dużo.
Co jeszcze bardziej ciekawe, straty te rosną idealnie proporcjonalnie z prędkością, a więc można przyjąć, że moment hamujący w "napędzie" jest wielkością stałą.
Oczywiście elektryk będzie miał znacznie mniejsze opory, ale nie pomijalne.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-11-02 17:41:51
Autor: Zenek Kapelinder
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
60KM to jakies 15 litrow paliwa na godzine. Przy predkosci jaka podales to ok 10 litrow na setke. A ludzie pisza ze im przy 160/h samochody pala 12 litrow. To kto sie mija z prawda Ty czy oni?

Data: 2018-11-03 12:13:35
Autor: Irek.N.
Prędkość maksymalna samochodów ele ktrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Zenek Kapelinder pisze:
60KM to jakies 15 litrow paliwa na godzine. Przy predkosci jaka podales to ok 10 litrow na setke. A ludzie pisza ze im przy 160/h samochody pala 12 litrow. To kto sie mija z prawda Ty czy oni?

Nie mam pojęcia kto.
Nie wiem ile mój pali przy 160, bo nie da się tak w PL poruszać, w dodatku zmiany pochyłości drogi mocno wpływają na wynik. Coś jednak musi być na rzeczy, bo nie rozmawiamy o oporach powietrza.
Te 60KM jest zdjęte z wykresu przy hamowaniu mojego samochodu. Hamownia rozpędza, a następnie opory toczenia (wszelakie) hamują rozpędzoną hamownię i na tej podstawie obliczana jest moc tracona. U nas mówi się o mocy na silniku, w US na kołach, taka procedura hamowania pozwala na zmierzenie obu wartości.

Miłego.
Irek.N.
ps. jak staram się jechać szybko, czyli przeważnie mam 160, ale czasami 120, to spalanie wychodzi na poziomie 10. Kompletnie nie zgadza się to z Twoimi obliczeniami, tylko dlaczego?

Data: 2018-11-03 10:52:19
Autor: Zenek Kapelinder
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
To nie moje obliczenia tylko od zawsze znane jednostkowe zuzycie paliwa silnika spalinowego zaczynajace sie od 160g/KM na godzine. W samochodach osobowych wynosi ono w zaleznosci od pojemnosci od 220-300g/KM na godzine. Nie musisz wierzyc ale sprawdzic mozesz.

Data: 2018-11-04 06:53:15
Autor: przemek.jedrzejczak
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Z vmax 150 km/h nie da się jeździć bezpiecznie po niemieckich autostradach ;-) więc tego golfa to będą chyba pchać na export

Data: 2018-11-04 16:59:50
Autor: J.F.
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Dnia Sun, 4 Nov 2018 06:53:15 -0800 (PST),
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(a):

Z vmax 150 km/h nie da się jeździć bezpiecznie po niemieckich autostradach ;-) więc tego golfa to będą chyba pchać na export

Spokojnie - to nie jest samochod na autostrady z powodu zasiegu, a jak
trzeba bedzie kawalek podjechac ... pod miastami korki i 150 wystarczy
:-)

J.,

Data: 2018-11-03 11:29:34
Autor: J.F.
Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Dnia Fri, 2 Nov 2018 18:42:14 +0100, ToMasz napisał(a):
 Skąd taka różnica  w Vmax dla samochodów z identycznym oporem powietrza? Przecież załadowany spalinowy Golf tez pojedzie na poziomym odcinku ok 210 km/h.

1. to ze silnik ma ileś tam koni, oznacza że to jest jego moc maksymalna. jadąc przez miasto, wykorzystujesz tylko parę, paręnaście koni. na szczęście i elektryk i (przybliżeniu) spalinowy zużyje paliwa /energii tylko tyle ile Ty potrzebujesz koni.

Mnie tam po miescie spalanie rosnie.
Bo jak ruszam, to wciskam pedal gleboko.

Elektryk o tyle lepszy, ze stojac na swiatlach energii nie zuzywa, a
hamujac moze troche odzyskac.

2. obawiam się że owe silniki, przetworniki akumulatory, mają nie 100% sprawność i pewne ograniczenia eneretyczne.

Zapewne. I te 136kW to tylko przez chwile.

J.

Data: 2018-11-05 19:37:45
Autor: Czarek
Prędkość maksymalna samochodĂłw eleQ1|BKkÉĚçÉČl‘§ksv÷s–Üž'ÂÇh˛–ĽŠz0ÉČw


W dniu 02.11.2018 o 07:58, jan.basalyk@gmail.com pisze:
https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/news-volkswagen-e-golf-przyszlosc-w-klasycznym-wydaniu,nId,2637934?parametr=zobacz_takze#comments4-1

Artykuł o elektrycznym Golfie o mocy 136 KM. Masa auta 1600 kg (czyli z 300 więcej od wersji spalinowej).   Vmax = 150 km/h.  A taki Golf o mocy ok 140 KM, tylko że spalinowy, miałby w papierach ok 210 km/h.  Skąd taka różnica  w Vmax dla samochodów z identycznym oporem powietrza? Przecież załadowany spalinowy Golf tez pojedzie na poziomym odcinku ok 210 km/h.


Tu jest trochę na ten temat wyjaśnione (jednak z pewnymi błędami wytkniętymi w komentarzach): https://www.youtube.com/watch?v=hurtEx4JlG8


--
Czarek

Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - s kad różnica ws do spalinowych?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona