Data: 2013-10-01 16:33:58 | |
Autor: J.F | |
PrÄdkoĹÄ po Ĺladach hamowania | |
UĹźytkownik "ToMasz" napisaĹ w wiadomoĹci grup
Czy moĹźecie mi pomĂłc w oszacowaniu prÄdkoĹci samochodu seicento? ZaĹóşmy Ĺźe kierowca od razu wcisnÄ Ĺ hamulec na maksa, na suchym asfalcie, miaĹ dobre hamulce, opony, i zostawiĹ Ĺlady hamowania o dĹugoĹci 14 metrĂłw? Z jakÄ prÄdkoĹciÄ jechaĹ przed hamowaniem? rzedu 15m/s, czyli rzedu 54km/h. J. |
|
Data: 2013-10-01 16:00:56 | |
Autor: Budzik | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Osobnik posiadający mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Ale założenia ze wszystko zrobił od razu są trochę naciagane chyba...Czy możecie mi pomóc w oszacowaniu prędkości samochodu seicento? Załóżmy że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa, na suchym asfalcie, miał dobre hamulce, opony, i zostawił ślady hamowania o długości 14 metrów? Z jaką prędkością jechał przed hamowaniem? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;) |
|
Data: 2013-10-01 18:06:22 | |
Autor: Cavallino | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:01102013.49D197D8@budzik61.poznan.pl... Osobnik posiadający mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: A co miałby zrobić, żeby jakoś specjalnie zmienić drogę hamowania, skoro i tak zablokował koła? |
|
Data: 2013-10-01 19:45:23 | |
Autor: RadoslawF | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Dnia 2013-10-01 18:06, Użytkownik Cavallino napisał:
Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła. Czyli jechać mógł i ponad setkę. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-10-01 21:35:39 | |
Autor: Maciek | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Dnia Tue, 01 Oct 2013 19:45:23 +0200, RadoslawF napisał(a):
Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła. To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego hamowania wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach. -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba |
|
Data: 2013-10-01 21:28:16 | |
Autor: Budzik | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Osobnik posiadający mail docktor@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Nieprawda.Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła. Nawet kiedys oglądałem jakies badania na ten temat i opis jakiegos systemu który miałby wzmaniac siłę hamowania własnie dlatego, ze ludzie w początkowej fazie hamują zbyt słabo. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka" Francois La Rochefoucauld |
|
Data: 2013-10-02 00:28:05 | |
Autor: John Kołalsky | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Awaryjnego hamowania ? To by ABSu nie wymyślano. |
|
Data: 2013-10-02 07:50:33 | |
Autor: masti | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Dnia piÄknego Wed, 02 Oct 2013 00:28:05 +0200 osobnik zwany John KoĹalsky
napisaĹ: UĹźytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> To siÄ nazwywa brake Assist albo asystent hamowania. I jest w autah z ABSem, -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-10-02 15:53:33 | |
Autor: John KoĹalsky | |
PrÄdkoĹÄ po Ĺladach hamowania | |
UĹźytkownik "masti" <gone@to.hell>
No wĹaĹnie, a tu byĹo o Ĺladach opon, czyli bez ABSu. |
|
Data: 2013-10-02 09:00:44 | |
Autor: Budzik | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Osobnik posiadający mail john@kowal.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Nieprawda.Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła. Tak, awaryjnego To by ABSu nie wymyślano. Taki system współpracuje z ABS. O ABS tez kiedys czytałem, ze ludzie zbyt lekko hamują. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć." Zbigniew Trzaskowski |
|
Data: 2013-10-02 13:30:37 | |
Autor: J.F | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
Osobnik posiadający mail john@kowal.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Nawet kiedys oglądałem jakies badania na ten temat i opis jakiegos I nazywa sie BAS :-) Swoja droga to chyba kiedys z nim jezdzilem w jakims VW, bo wciskam hamulec lagodnie, gdyz wcale nie chce mocno hamowac, az tu nagle auto deba staje. Cos nie na moje buty byl wyregulowany :-) O ABS tez kiedys czytałem, ze ludzie zbyt lekko hamują. Inna sprawa - pedal wibruje, to ludzie mocniej nie wciskaja. A tymczasem to jedno kolo ma problemy, pozostale moglyby mocniej hamowac. J. |
|
Data: 2013-10-02 11:36:27 | |
Autor: AZ | |
PrêdkoœÌ po œladach hamowania | |
On 2013-10-02, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Chyba jeszcze w tym czasie mruga awaryjnymi :-) Cos pieknego te wspolczesne samochody. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-10-02 11:42:49 | |
Autor: AZ | |
PrêdkoœÌ po œladach hamowania | |
On 2013-10-02, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
On 2013-10-02, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:Az z ciekawosci poszukalem: Na podstawie nastÄpujÄ cych sygnaĹĂłw sterownik rozpoznaje hamowanie awaryjne i uruchamia funkcjÄ asystenta hamowania. 1. SygnaĹ wĹÄ cznika ĹwiateĹ hamowania informuje o tym, Ĺźe kierowca wcisnÄ Ĺ pedaĹ hamulca. 2. SygnaĹy czujnikĂłw prÄdkoĹci kóŠinformujÄ , jak szybko jedzie samochĂłd. 3. SygnaĹ czujnika ciĹnienia hamowania informuje, jak szybko i z jakÄ siĹÄ kierowca wciska pedaĹ hamulca. SiĹa nacisku na pedaĹ hamulca oraz prÄdkoĹÄ wciskania pedaĹu sÄ wyliczane na podstawie tempa wzrostu ciĹnienia hamowania, wytwarzanego przez pompÄ hamulcowÄ . Oznacza to, Ĺźe sterownik mierzy (za pomocÄ czujnika w zespole hydraulicznym) wzrost ciĹnienia w pompie hamulcowej w okreĹlonym czasie. SzybkoĹÄ narastania ciĹnienia jest nazywana gradientem ciĹnienia. PrĂłg wĹÄ czenia asystenta hamowania ma okreĹlonÄ wartoĹÄ, zaleĹźnÄ od prÄdkoĹci jazdy. Gdy siĹa nacisku na pedaĹ przekroczy ten prĂłg w okreĹlonym czasie, asystent hamowania zaczyna dziaĹaÄ. JeĹli tempo zmiany ciĹnienia spadnie poniĹźej tego progu, asystent przerywa dziaĹanie. Warunek uruchomienia asystenta jest wiÄc speĹniony wtedy, gdy ciĹnienie hamowania w krĂłtkim czasie t1 osiÄ gnie okreĹlonÄ wartoĹÄ. Natomiast gdy ciĹnienie osiÄ gnie tÄ samÄ wartoĹÄ w dĹuĹźszym czasie t2 (tzn. gdy krzywa ciĹnienia jest mniej stroma), warunek nie jest speĹniony i asystent nie dziaĹa. Asystent nie uruchamia siÄ wiÄc wtedy, gdy: - kierowca nie naciĹnie pedaĹu hamulca lub zrobi to zbyt wolno, - prÄdkoĹÄ narastania ciĹnienia hamowania nie przekroczy progu uruchomienia, - prÄdkoĹÄ jazdy jest zbyt maĹa, lub - kierowca naciĹnie pedaĹ hamulca wystarczajÄ co mocno. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-10-01 21:43:07 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Prędkość po śladach hamowania | |
W dniu 2013-10-01 21:35, Maciek pisze:
Dnia Tue, 01 Oct 2013 19:45:23 +0200, RadoslawF napisał(a): Napisał na samym początku: "Załóżmy że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa" -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm |
|
Data: 2013-10-01 21:28:16 | |
Autor: Budzik | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Osobnik posiadający mail @vp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła. Tak. Ja nie twierdziłem że nie napisał. Stwierdziłem tylko, ze to niezbyt dobre założenie. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo jest uświadomoć sobie, że w gruncie rzeczy patrzymy na ich genitalia" |
|
Data: 2013-10-02 06:39:55 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Prędkość po śladach hamowania | |
W dniu 2013-10-01 23:28, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail @vp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Ty jesteś RadoslawF albo Maciek? -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm |
|
Data: 2013-10-02 09:00:44 | |
Autor: Budzik | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Osobnik posiadający mail @vp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła. A co, na prywatnego maila wam sie wciąłem? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo jest uświadomoć sobie, że w gruncie rzeczy patrzymy na ich genitalia" |
|
Data: 2013-10-01 21:44:17 | |
Autor: RadoslawF | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Dnia 2013-10-01 21:35, Użytkownik Maciek napisał:
To spytaj tej empirii skąd wiedza że hamowanie było od początku nagłe ?Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła. Jechał gość spokojnie tym maluchem, coś zobaczył i zaczął zwalniać a że to coś jednak stało to w końcu depnął zdrowo. Nie twierdzę że tak było, twierdzę że tak mogło być. Co na to twoja empiria ? Pozdrawiam |
|
Data: 2013-10-01 23:46:20 | |
Autor: Maciek | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Dnia Tue, 01 Oct 2013 21:44:17 +0200, RadoslawF napisał(a):
To spytaj tej empirii skąd wiedza że hamowanie było od początku nagłe ? Ona mowi, ze nie rozumiesz. Z doswiadczenia wlasneg i cudzego/historii znanych przypadkow wynika, ze najczesciej kierowcy od razu ostro depcza. Czy teraz jasniej? -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba |
|
Data: 2013-10-01 23:00:49 | |
Autor: Budzik | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Osobnik posiadający mail docktor@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Ona mowi, ze nie rozumiesz. A skąd wiesz? Przejechałem kilkaset tysiecy kilomentrów w zyciu i takich hamowań miałem jedno, moze dwa. I to przy niewielkich predkosciach. I nie mam pojeca jak wtedy wyglądało hamowanie. Skąd wiec posiadać empiryczne dane? Dodatkowo, skoro ludzie hamują mocno, po co te systemy wspomagania siły hamowania? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć." Zbigniew Trzaskowski |
|
Data: 2013-10-02 06:16:59 | |
Autor: RadoslawF | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Dnia 2013-10-02 01:00, Użytkownik Budzik napisał:
Z doswiadczenia wlasneg i cudzego/historii znanych przypadkow wynika, ze Żeby hamowali tak jak on twierdzi że powinni. Powiedział bym że to już pokolenie wychowane na ABSie, nauczony deptać do oporu i o to samo podejrzewa wszystkich innych. A seicento ABSu nie ma, więc deptanie do oporu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-10-02 06:43:25 | |
Autor: Maciek | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Dnia Wed, 02 Oct 2013 06:16:59 +0200, RadoslawF napisał(a):
Powiedział bym że to już pokolenie wychowane na ABSie, nauczony Pierwszy samochod mnialem bez ABS. Pol roku temu sprzedalem tez inne swoje auto, ktore rowniez ABS nie mialo - co wiecej nie mialo nawet tarcz ;) Tak ze Twoja teoria sie nie broni... -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba |
|
Data: 2013-10-02 09:00:43 | |
Autor: Budzik | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Powiedział bym że to już pokolenie wychowane na ABSie, nauczony Mysle, ze to tez nie jest prawda. W sensie, ze pewnie i sie powinno, ale mało osób robi to prawidłowo. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower." Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę." |
|
Data: 2013-10-02 15:48:50 | |
Autor: John Kołalsky | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>
Ale nikt się nad tym nie zastanawia w sytuacji awaryjnej. |
|
Data: 2013-10-02 06:40:01 | |
Autor: Maciek | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Dnia Tue, 1 Oct 2013 23:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Dodatkowo, skoro ludzie hamują mocno, po co te systemy wspomagania siły hamowania? Pamiatej, ze te systemy sa dosc nowe, za to ABS jest w powszechnym uzyciu od 25 lat albo i dluzej. -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba |
|
Data: 2013-10-02 09:00:43 | |
Autor: Budzik | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Osobnik posiadający mail docktor@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
O czym to świadczy?Dodatkowo, skoro ludzie hamują mocno, po co te systemy wspomagania siły hamowania? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu 1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!" |
|
Data: 2013-10-02 17:36:54 | |
Autor: Przyjazny | |
PrÄdkoĹÄ po Ĺladach hamowania | |
On 2013-10-01 23:00, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Osobnik posiadający mail docktor@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Jeździć po bardziej skomplikowanych drogach gdzie jeżdzą też osoby które mają małe doświadczenie w takich sytuacjach, albo gdzieś gdzie żyje więcej zwierząt (nie muszą być dzikie, wystarczą wolno biegające ale posiadające właścicieli psy). Ja miałem dwie takie sytuacje wczoraj, chociaż rzeczywiście przy prędkościach mniejszych niż 50 km/h. Poprzednią jakieś 4-6 miesięcy temu, i to jest bardziej miarodajne - mniej więcej jedna na 4 miesiące by wyszła średnio z kilku lat. Inna sprawa że w ~połowie przypadków okazuje się że drugi obiekt zamieszany w sytuację też się zorientował i bez takiego hamowania nic by się nie stało, ale w drugiej połowie byłoby inaczjej. |
|
Data: 2013-10-02 23:00:39 | |
Autor: Budzik | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Osobnik posiadający mail przyjazny@nospam.tld.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Ona mowi, ze nie rozumiesz. Znaczy co? Jeżdze tylko w jakis enklawach? Kilkaset tysiecy km? Ale chyba mam szczęście bo rzeczywiscie wybiegnięcie zwierzęcia to losowanie a w sumie nigdy mi sie to jakoś nagle nie zdarzyło. Ja miałem dwie takie sytuacjeI co ja mam powiedzieć? Ide w totka zagrac :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!' |
|
Data: 2013-10-02 07:49:38 | |
Autor: masti | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Dnia piÄknego Tue, 01 Oct 2013 23:46:20 +0200 osobnik zwany Maciek
napisaĹ: Dnia Tue, 01 Oct 2013 21:44:17 +0200, RadoslawF napisaĹ(a): no i? jeĹli masz ABS to auto nie zostawi ĹladĂłw. JeĹli nie masz to teĹź nie moĹźesz byÄ pewien, Ĺźe depnÄ Ĺ od razu an tyle mocno, Ĺźe od razu zablokowaĹ. ZresztÄ wĹaĹnie dlatego, Ĺźe kierowcy nie depczÄ wystarczajÄ co mocno wprowadzono asystenta hamowania -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-10-02 09:54:12 | |
Autor: Maciek | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Dnia Wed, 2 Oct 2013 07:49:38 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Zresztą właśnie dlatego, że kierowcy nie depczą wystarczająco mocno wprowadzono asystenta hamowania Ale o wiele wczesniej wprowadzono ABS, bo deptali za mocno 8-) -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba |
|
Data: 2013-10-02 09:00:43 | |
Autor: Budzik | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Osobnik posiadający mail docktor@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Zresztą właśnie dlatego, że kierowcy nie depczą wystarczająco mocno wprowadzono asystenta hamowania ROTFL... Wprowadzili, bo nie potrafili deptać z różna siła na poszczególne koła oraz nie potrafili kilkukrotnie w ciągu sekundy zmienić siły hamowania na poszczególne koło. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna. A może nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff |
|
Data: 2013-10-02 11:40:30 | |
Autor: Maciek | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Dnia Wed, 2 Oct 2013 09:00:43 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
ROTFL... ROFLuj sobie. Pewnie zaraz napiszesz, ze jak uczono hamowania pulsacyjnego, to tez po to, zeby "deptać z różna siła na poszczególne koła oraz w ciągu sekundy zmienić siłe hamowania na poszczególne koła". A ja myslalem, ze po to, zeby hamowac bez zrywania przyczepnosci i utraty sterownosci... -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba |
|
Data: 2013-10-02 13:00:52 | |
Autor: Budzik | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Osobnik posiadający mail docktor@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Uczono pulsacyjnie bo nie było innych możliwości.ROTFL... Ja nie przecze ze bez ABS da sie jezdzić, ba, chyba nadal wiekszosc swoich zrobionych km przejechałem w samochodzie bez ABS ale chyba nie chcesz mi wmówić, że hamowanie pulsacyjne jest równie skuteczne jak ABS? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") ....i to by było na tyle Jan T. Stanisławski |
|
Data: 2013-10-02 15:37:59 | |
Autor: Maciek | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Dnia Wed, 2 Oct 2013 13:00:52 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
ale chyba nie chcesz mi wmówić, że hamowanie pulsacyjne jest równie skuteczne jak ABS? Ale gdzie ja cost takiego napisalem? Ja tylko mowie, ze systemy ABS stosowano od dawna, a wspomaganie hamowania awaryjnego to pomysl sprzed 15 lat. Wysnuwam z tego wniosek, ze te pierwsze byly bardzie potrzebne. -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba |
|
Data: 2013-10-02 15:00:41 | |
Autor: Budzik | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Osobnik posiadający mail docktor@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Ok, w takim razie pełna zgoda.ale chyba nie chcesz mi wmówić, że hamowanie pulsacyjne jest równie skuteczne jak ABS? ABS podczas uzytkowania samochodu działa wielokrotnie, natomiast tak jak pisałem, awaryjne hamowania osobiście praktycznie mnie sie nie zdarzają wiec i przydatnośc wspomagacza byłaby minimalna. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie swojej osoby, zginie raczej, niż stanie się antytezą tego wyobrażenia." Frank Herbert |
|
Data: 2013-10-01 21:44:29 | |
Autor: Wiwo | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:eq4nwq94prvv$.151xfvvfj2v46$.dlg40tude.net... Dnia Tue, 01 Oct 2013 19:45:23 +0200, RadoslawF napisał(a): Niestety nie, dlatego coraz częściej montuje się systemy wspomagania hamowania, które w krytycznej sytuacji mają zwiększyć ciśnienie w układzie hamulcowym. http://www.motofakty.pl/artykul/system-wspomagania-hamowania.html Wiwo |
|
Data: 2013-10-02 00:17:42 | |
Autor: John Kołalsky | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
Przecież ten artykuł jest o hamowaniu z ABS. |
|
Data: 2013-10-02 11:34:25 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Prędkość po śladach hamowania | |
On Wed, 2 Oct 2013, John Kołalsky wrote:
Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> ....no i? Jasne, przeczytałeś go równie uważnie jak standardy dotyczące zasad formatowania postów w usenecie. Żebyś się nie przemęczył zacytuję: "Tymczasem zwykły kierowca zazwyczaj zaczyna hamować szybko, ale czyni to za słabo, niepotrzebnie wydłużając drogę hamowania" pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-10-02 18:30:45 | |
Autor: John Kołalsky | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>
No i koła się zablokowały, czyli ABS nie było. Jasne, przeczytałeś go równie uważnie jak standardy dotyczące zasad Ano przeczytałem i zrozumiałem. Tak samo programiści G...a przeczytali i zrozumieli. Tylko Ty przeczytałeś, ale nie zrozumiałeś.
"Ci hamujący zbyt słabo są być może zmyleni charakterystycznym drżeniem i odgłosem po rozpoczęciu pracy układu, co może dotyczyć np. tylko jednego koła. Właściwa procedura hamowania awaryjnego z ABS polega na maksymalnie mocnym wciśnięciu pedału hamulca, co pozwoli wykorzystać maksimum dostępnej siły hamowania wszystkich kół. " "Tymczasem zwykły kierowca zazwyczaj zaczyna hamować szybko, ale czyni to za słabo, niepotrzebnie wydłużając drogę hamowania" Jak widać, mowa o wykorzystaniu ABS. Że kierowca często uznaje działalnie ABS za wystarczające, gdy w istocie takim nie jest. Jak se koła zablokujesz bo nie masz ABS to nic więcej już nie możesz zrobić dla skuteczniejszego hamowania. A jak Ci dziecko na drogę wyskoczy to się nie będziesz w ogóle zastanawiał i nawet marnymi hamulcami koła zablokujesz. Bo taki jest odruch. A nie taki, że se będziesz leciutko pociskał na początku aż stwierdzisz, że chyba trzeba mocniej. No chyba, że jesteś blądynką to może. Jak masz BAS to każde gwałtowne wdepnięcie uruchomi hamowanie z taką skutecznością, że ci za Tobą sr...ą w gacie. I znowu nie ogarnąłeś tego co przeczytałeś. |
|
Data: 2013-10-02 23:42:10 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Prędkość po śladach hamowania | |
On Wed, 2 Oct 2013, John Kołalsky wrote:
"Tymczasem zwykły kierowca zazwyczaj zaczyna hamować szybko, ale czyni to za słabo, niepotrzebnie wydłużając drogę hamowania" No i o tym pisał poprzednik. I to JEST właśnie zaznaczone w artykule. Każdy może sobie sprawdzić :> pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-10-03 14:53:13 | |
Autor: Wiwo | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:l2hief$8d7$1mx1.internetia.pl... Żebyś się nie przemęczył zacytuję: Szkoda, że nie przeczytałś trzech zdań wcześniej: "Przyczyna tego zjawiska ma po części źródło w psychologii kierowcy. Badania zachowania kierowców podczas hamowania wykazały, że różnią się oni sposobem reagowania. Większość "przeciętnych kierowców" nie hamuje wystarczająco mocno w sytuacjach awaryjnych, zaś tych hamujących prawidłowo jest znaczna mniejszość." Jak widać, mowa jest również o sposobie reakcji. Oczywiste jest, że czas reakcji ma znaczenie. Wiele badań pokazało, że ludzie nie hamują na maksa od razu i to jest fakt niezaprzeczalny. Częściowo jest to tłumaczone działaniem ABS, ale nie tylko. Wiele badań udowodniło, że w początkowej fazie hamowania awaryjnego, mózg kierowcy jeszcze nie jest pewien, czy hamować na maksa, czy szukać innego rozwiązania. U jednego to będą ułamki sekund u innego nawet sekundy, wpływ na to ma między innymi doświadczenie kierowcy. Wielu kierowcom wydaje się, że hamują na maksa, ale w rzeczywistości z układu hamulcowego mogliby wycisnąć jeszcze więcej. Niedoświadczeni kierowcy boją się często hamować agresywnie, żeby ktoś nie wjechał im w tyłek, albo z powodu ewentualnej utraty kontroli nad samochodem. Oczywiście w skrajnej sytuacji te analizy działają raczej na poziomie podświadomości, ale są dość dokładnie zbadane i opisane, wystarczy poszukać lub porozmawiać z instruktorami bezpiecznej jazdy. A nie taki, że se będziesz leciutko pociskał na początku aż stwierdzisz, że chyba trzeba mocniej. No chyba, że jesteś blądynką to może. Tak, tak. Kolejny mistrz kierownicy. Jak pisałem wcześniej, ten problem jest zbadany dość dokładnie i udowodniono, że reakcje kierowców są różne. W początkowej fazie hamowania niekoniecznie są optymalne, co producenci próbują korygować systemami typu BAS (z różnym skutkiem). Ja też znam historie znajomych/rodziny/itp. jak to musieli awaryjnie hamować i jakie się z tym wiązały przeżycia i emocje. Kilka razy widziałem to na żywo i gwarantuję, że do maksymalnego hamowania, jeszcze sporo brakowało, a nie byli to bardzo źli kierowcy. Kilku osobom, które w swoich opowiadaniach często "musiały" awaryjnie hamować, pokazałem co to naprawdę znaczy i jak to wygląda, były mocno zdziwione, że samochód może tak się zatrzymywać... Jak masz BAS to każde gwałtowne wdepnięcie uruchomi hamowanie z taką skutecznością, że ci za Tobą sr...ą w gacie. To się raczej tyczy Ciebie... Sugeruję, żebyś przeczytał post Maćka, którego dotyczyła moja odpowiedź. Wiwo |
|
Data: 2013-10-03 15:35:51 | |
Autor: J.F | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "Wiwo" napisał w wiadomości
Szkoda, że nie przeczytałś trzech zdań wcześniej: Hm, podejrzewam ze jak sytuacja bedzie w miare wyrazna - typu wybiega ci pieszy przed maske, albo ciezarowka zajezdza droge, to i hamowanie bedzie mocne. Az za mocne i blokujace kola, ale tu sie wlasnie ABS sprawdza. Natomiast w sytuacji niewyraznej ... przyznaje, zdarzyly mi sie takie, ale skad system ma wtedy wiedziec ze ja chce naprawde mocno zahamowac :-) A nie taki, że se będziesz leciutko pociskał na początku aż stwierdzisz, że chyba trzeba mocniej. No chyba, że jesteś blądynką to może.Tak, tak. Kolejny mistrz kierownicy. No wiesz, my tu zazwyczaj mamy troche km przejechanych, tysiace hamowan zaliczonych, i tylko z rzadka rozbite pojazdy :-) J. |
|
Data: 2013-10-03 19:00:36 | |
Autor: Budzik | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Osobnik posiadający mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Hm, podejrzewam ze jak sytuacja bedzie w miare wyrazna - typu wybiega ci pieszy przed maske, albo ciezarowka zajezdza droge, to i hamowanie bedzie mocne. ABS to sie sprawdza przede wszystkim w warunkach obniżonej przyczepności. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz." Frank Herbert |
|
Data: 2013-10-03 22:05:48 | |
Autor: John Kołalsky | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Tak, wtedy nawet nie wiesz czy działa :-) |
|
Data: 2013-10-04 07:20:28 | |
Autor: Wiwo | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:524d72b8$0$2185$65785112news.neostrada.pl... Natomiast w sytuacji niewyraznej ... przyznaje, zdarzyly mi sie takie, ale skad system ma wtedy wiedziec ze ja chce naprawde mocno zahamowac :-) Nie martw się, z każdą nową wersją będzie coraz lepiej. Wkrótce będziesz się musiał martwić tylko wskazaniem celu... ;-) A nie taki, że se będziesz leciutko pociskał na początku aż stwierdzisz, że chyba trzeba mocniej. No chyba, że jesteś blądynką to może.Tak, tak. Kolejny mistrz kierownicy. Tia... I dlatego co drugi post jest o walce z ubezpieczycielem... ;-) Wiwo |
|
Data: 2013-10-03 18:58:59 | |
Autor: John Kołalsky | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
Te wywody mnie wzruszają. Z artykułu na temat hamowania z ABS wyciągacie wnioski o hamowaniu bez niego. A na dowód przytaczacie historię mamy, taty i psa. |
|
Data: 2013-10-04 07:24:40 | |
Autor: Wiwo | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:l2k8fe$a1v$1mx1.internetia.pl...
To Ty tak robisz. Prosiłem, żebyś sprawdził co napisał Maciek, bo tego dotyczyła moja odpowiedź. Zacytuję: "To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego hamowania wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach." Czas i sposób reakcji nie zależą od tego czy masz ABS, czy nie. Ty się skupiłeś wybiórczo na ABS, a w artykule było też o sposobie reakcji, co skrzętnie pomijasz. Wg badań ludzie nie hamują od razu z maksymalną siłą. To dotyczy nie tylko aut z ABS. Wielu kierowców boi się zablokowania kół i tego unika, bo nasłuchali się jakie to niebezpieczne. Po to stosuje się BAS, tego uczą w szkołach jazdy. To nie są moje wymysły, tylko twarde fakty. Ilu "przeciętnych" kierowców, dla samego siebie w bezpiecznym miejscu próbowało gwałtownie hamować i poznać reakcję samochodu? Popytaj wśród znajomych. Większość z nich nigdy tego nie robiła, tak samo jak nie próbowała się ślizgać, czy robić innych niebezpiecznych manewrów. Oczywiście, w ich mniemaniu zaliczyli już podbramkowe sytuacje na drodze i "są doświadczeni", tylko że w większosci to bzdura. Co gorsze, ci co już zaliczyli poślizg przy hamowaniu bez ABS, przy następnym będą się starali tego uniknąć i ich reakcja nie będzie optymalna. Nie bez powodu pojawiają się pomysły, żeby w ramach szkoleń kierowców zmusić ich do ćwiczeń awaryjnego hamowania, poślizgów, itp. manewrów. Świeży kierowcy są do tego nieprzygotowani i przez większość swojej kariery nie będą, bo mało który z nich będzie chciał się szkolić. Wiwo |
|
Data: 2013-10-04 21:33:21 | |
Autor: John Kołalsky | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
Człowieku. Gwałtowna sytuacja drogowa zawsze prowadzi do zablokowania kół bo wynika z odruchu. Nie ma absolutnie żadnej możliwości, by kierowca nacisnął za słabo. Najpodlejszymi hamulcami zablokujesz koła i jak nie masz ABS to suniesz tak do zatrzymania. Natomiast do skutecznego działania ABS potrzeba większej siły niż do zablokowania kół. Więc jak Ci się ABS załączy to potrzebujesz BAS by Ci trzymał z taką dużą siłą. O tym jest w tym artykule. |
|
Data: 2013-10-04 22:00:41 | |
Autor: Budzik | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Osobnik posiadający mail john@kowal.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Człowieku. Gwałtowna sytuacja drogowa zawsze prowadzi do zablokowania hihihihi tyle badań potwierdzających, ze ludzie naciskają za słabo, przez co własnie nie blokują od razu kół ale jak widać, ludzie wiedzą lepiej. Aha, przy hamowaniu na suchym ABS nie ma az takiego znaczenia jeżeli chodzi o długośc drogi hamowania. Ba, mozna powiedzieć, ze wrecz delikatnie ją wydłuża. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć między nimi. I cóż ty na to fizyko??? |
|
Data: 2013-10-05 19:38:04 | |
Autor: John Kołalsky | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Umiesz podać choć jeden link do takich badań ?
A propos czego to piszesz ? |
|
Data: 2013-10-05 19:00:36 | |
Autor: Budzik | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Osobnik posiadający mail john@kowal.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Zapytaj firmy które takie roziwazania wprowadziły.Człowieku. Gwałtowna sytuacja drogowa zawsze prowadzi do zablokowania Ja badań nie widziałem, słysząłem tylko o nich w przynajmneij kilku programach motoryzacyjnych gdzie były pokazywane równiez przykłady doświadczeń. Oczywiście możemy założyć ze to spreparowane badania firm, któe chciały sprzedać system jako coś super potrzebnego. A propos tego, ze zbyt małą siłe hamowania mozna rozpatrywać w bardzo podobnych realizach zarówno dla samochodów z abs jak i bez.Aha, przy hamowaniu na suchym ABS nie ma az takiego znaczenia jeżeli chodzi -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś. Nikt nie zauważy różnicy." H. Jackson Brown, Jr. |
|
Data: 2013-10-05 22:39:03 | |
Autor: John Kołalsky | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Aaaa firmy. ROTFL. Ja badań nie widziałem, słysząłem tylko o nich w przynajmneij kilku Też czytałem jeden artykuł ... o wspomaganiu hamowania ABS :-) Oczywiście możemy założyć ze to spreparowane badania firm, któe chciały Możemy założyć, że wspomaganie jakie posiada większość samochodów praktycznie uniemożliwia niezablokowanie kół podczas awaryjnego hamowania. A jak chodzi o badania to polskie uczelnie takie prowadzą.
Można ? |
|
Data: 2013-10-02 17:40:45 | |
Autor: Cavallino | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l2f1nm$a8o$1@node1.news.atman.pl... Dnia 2013-10-01 18:06, Użytkownik Cavallino napisał: Co znaczy normalnie? Hamował, żeby nie zwolnić w awaryjnej sytuacji? Czyli jechać mógł i ponad setkę. A nawet dwie. |
|
Data: 2013-10-02 18:05:12 | |
Autor: J.F | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup Ale założenia ze wszystko zrobił od razu są trochę naciagane chyba...A co miałby zrobić, żeby jakoś specjalnie zmienić drogę hamowania, skoro i tak zablokował koła? Co znaczy normalnie? Hamowal zeby zwolnic, ale bez szorowania po asfalcie. I potem masz 14m sladow hamowania, "on mi nagle wyjechal", a nie 50m i "ile to sie jechalo po miescie ?" .. Mozna robic swiadomie, mozna nieswiadomie - ot, spokojnie zahamowac chcialem, a w polowie sie okazalo ze predkosc za duza i trzeba hamowac panicznie. Inna sprawa ze coraz mniej aut bez ABS jezdzi i nieswiadomie zrobic trudno. J. |
|
Data: 2013-10-01 18:34:38 | |
Autor: J.F | |
Prędkość po śladach hamowania | |
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
Osobnik posiadający mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Czy możecie mi pomóc w oszacowaniu prędkości samochodu seicento? Slad ma 14m, wiec na tyle jest dowod. J. |
|
Data: 2013-10-02 20:44:09 | |
Autor: uzytkownik | |
PrÄdkoĹÄ po Ĺladach hamowania | |
UĹźytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:524add57$0$2183$65785112news.neostrada.pl...
Czy moĹźecie mi pomĂłc w oszacowaniu prÄdkoĹci samochodu seicento? ZaĹóşmy Ĺźe kierowca od razu wcisnÄ Ĺ hamulec na maksa, na suchym asfalcie, miaĹ dobre hamulce, opony, i zostawiĹ Ĺlady hamowania o dĹugoĹci 14 metrĂłw? Z jakÄ prÄdkoĹciÄ jechaĹ przed hamowaniem? rzedu 15m/s, czyli rzedu 54km/h. SkÄ d masz dane dotyczÄ ce przyczepnoĹci opon do podĹoĹźa? Asfalt, asfaltowi nierĂłwny. Opony nawet innÄ majÄ przyczepnoĹÄ po rozgrzaniu niĹź na zimno, a co dopiero o róşnych wĹaĹciwoĹciach w zaleznoĹci od zuĹźycia, sposobu ciÄcia ciÄcia bieĹźnika oraz czy jest to opona zimowa czy teĹź letnia. |