Data: 2013-10-01 21:50:54 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Pr臋dko艣膰 po 艣ladach hamowania | |
W dniu 2013-10-01 16:26, ToMasz pisze:
witam Jest taki sobie kalkulator. http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/zatrzymanie.html -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm |
|
Data: 2013-10-01 20:29:13 | |
Autor: masti | |
Pr阣ko舵 po 秎adach hamowania | |
Dnia pi臋knego Tue, 01 Oct 2013 21:50:54 +0200 osobnik zwany Krzysztof 45
napisa艂: W dniu 2013-10-01 16:26, ToMasz pisze: i guzik z tego wynika maj膮c dane jak powy偶ej -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-10-01 22:54:50 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Pr臋dko艣膰 po 艣ladach hamowania | |
W dniu 2013-10-01 22:29, masti pisze:
Dnia pi臋knego Tue, 01 Oct 2013 21:50:54 +0200 osobnik zwany Krzysztof 45 Nie guzik, tylko pi x oko. S膮 wzory na obliczanie, ale one tez s膮 pi x oko. Nie m贸wi膮c ju偶 o teoretycznym gdybaniu. -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm |
|
Data: 2013-10-01 21:11:44 | |
Autor: masti | |
Pr阣ko舵 po 秎adach hamowania | |
Dnia pi臋knego Tue, 01 Oct 2013 22:54:50 +0200 osobnik zwany Krzysztof 45
napisa艂: W dniu 2013-10-01 22:29, masti pisze: nadal nie wiadomo ile czasu i z jakiej pr臋dko艣ci hamowa艂 przed zablokowaniem k贸艂 -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-10-01 23:56:42 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Pr臋dko艣膰 po 艣ladach hamowania | |
W dniu 2013-10-01 23:11, masti pisze:
Nie guzik, tylko pi x oko. S膮 wzory na obliczanie, ale one tez s膮 Jasne. Jeszcze nie wiemy jakiej firmy ma opony, o jakim bierzniku. Zimowe, letnie, caloroczne i jaki rozmiar. Ci艣nienie w oponach tez bardzo istotne. Ilo艣膰 paliwa w baku, ile os贸b w aucie, co przewozi艂 w bagarzniku. Mo偶e 4 worki cementu. Jaki to by艂 asfalt, bo asfalt asfaltowi nie r贸wny. Jecha艂 pod wiatr czy z wiatrem. Z jak膮 pr臋dko艣ci膮 wia艂 wiatr... itd itd. Czyta艂e艣 co napisa艂? "Za艂贸偶my 偶e kierowca od razu wcisn膮艂 hamulec na maksa, na suchym asfalcie" On chce wiedzie膰 teoretcznie z jaka pr臋dko艣cia jecha艂o auto kt贸re w momencie naci艣niecia hamuca na maksa pozostawi艂o 14m 艣lad贸w. Wi臋c ten licznik powy偶ej mu to obliczy. -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm |
|
Data: 2013-10-02 09:07:23 | |
Autor: Jan Koval | |
Pr臋dko艣膰 po 艣ladach hamowania | |
U偶ytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l2fgf0$741$1news.vectranet.pl... W dniu 2013-10-01 23:11, masti pisze: Nie obliczy bo ta funkcja wymaga dw贸ch zmiennych: pr臋dko艣膰 pocz膮tkowa i op贸藕nienie hamowania. J. |
|
Data: 2013-10-02 16:00:01 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Pr臋dko艣膰 po 艣ladach hamowania | |
W dniu 2013-10-02 09:07, Jan Koval pisze:
Jest tam czas zadzia艂ania hamulc贸w, czas reakcji kierowcy. Mo偶na co艣 powstawia膰 kombinowa膰 z pr臋dko艣ci膮 a偶 wyjdzie 14 metr贸w drogi hamowania. -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm |
|
Data: 2013-10-03 09:19:36 | |
Autor: Jan Koval | |
Pr臋dko艣膰 po 艣ladach hamowania | |
U偶ytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l2h8t4$nsl$1news.vectranet.pl... W dniu 2013-10-02 09:07, Jan Koval pisze: S膮 dwa istotne: pr臋dko艣膰 pocz膮tkowa i op贸藕nienie hamowania wyra偶one w metrach na sekund臋 do kwadratu. Reszta to tylko perfumowanie g... Za pomoc膮 dw贸ch zmiennych mog臋 uzyska膰 niesko艅czenie wiele (przesadzam) wynik贸w. Tylko niekt贸re z nich b臋d膮 wiarygodne. Ale ola膰 t膮 stron臋 - jest ona do innego typu problemu. Masz pr臋dko艣膰 pocz膮tkow膮. Trzeba znale藕膰 wsp贸艂czynnik tarcia slizgowego-dynamicznego guma-asfalt i z tego wyznaczy膰 wz贸r na si艂臋 hamowania. A dalej to ju偶 tylko fizyka i matematyka. J. |
|
Data: 2013-10-03 10:30:30 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Pr臋dko艣膰 po 艣ladach hamowania | |
W dniu 2013-10-03 09:19, Jan Koval pisze:
Masz pr臋dko艣膰 pocz膮tkow膮. Trzeba znale藕膰 wsp贸艂czynnik tarcia slizgowego-dynamicznego guma-asfalt Wyznaczy膰 wz贸r ze wsp贸艂czynnika? Od moich belfr贸w dosta艂by艣 pa艂臋 za takie gadanie ;) A dalej to ju偶 tylko fizyka i matematyka. Tylko 偶e w rzeczywisto艣ci "wsp贸艂czynnik tracia" jest sta艂y tylko w podr臋cznikach fizyki dla gimnazjum, a w rzeczywisto艣ci jest funkcj膮 r贸偶nych zmiennych. Ca艂e prawo tarcia (w przeciwie艅stwie do praw fundamentalnych) jest tylko empirycznym uproszczeniem. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog膮 by膰 niepowa偶ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiada膰 w cz臋艣ci gts /kropka/ pl | lub ca艂o艣ci pogl膮dom ich Autora. |
|
Data: 2013-10-03 10:58:52 | |
Autor: J.F | |
Pr臋dko艣膰 po 艣ladach hamowania | |
U偶ytkownik "Jakub Witkowski" napisa艂 w wiadomo艣ci
W dniu 2013-10-03 09:19, Jan Koval pisze: Bo to belfry z liceum. znajdujemy wspolczynnik, okazuje sie zalezny od wielu parametrow, w tym i predkosci i temperatury, a wiec dystansu juz hamowanego, rozwiazujemy rownanie rozniczkowe i dostajemy wzor :-) J. |
|
Data: 2013-10-09 17:52:39 | |
Autor: bartekltg | |
Pr臋dko艣膰 po 艣ladach hamowania | |
W dniu 2013-10-02 09:07, Jan Koval pisze:
Tak sobie czytam ten w膮tek sprzed tygodnia i nadziwi膰 si臋 nie mog臋, bo sprawa pojawia si臋 w wielu miejscach. Jakim kurde cudem op贸藕nienie hamowania ma mie膰 wp艂yw na wyliczon膮 pr臋dko艣膰 przed hamowaniem. Jad臋 sobie te wyliczone na pocz膮tku 55km/h, widz臋 problem, reaguj臋 przez 0.3-0.5s (czy ile tam jest w standardzie reakcja cz艂owieka + uk艂adu hamulcowego), po tym czasie nadal jad臋 55km/h! Hamulce hamuj膮, w 14m wyhamowuj臋. Teraz jedzie dziadek. Niedzielny kierowca. 5 dioptrii, pisz膮cy smsa i po narkotykach. Jedzie 55km/h, widzi problem. Czeka 30s, po czym wciska hamulec. I po tych 30s nadal jecha艂 55km/h! Wcisn膮艂 hamulec, nadal 艣lad mia艂 14m. I mia艂by 14m jakby z reakcj膮 czeka艂 15 czy 40s. Nie ma znaczenia, ile zastanawia艂 si臋 nad hamowaniem, bo podczas zastanawiania nie hamowa艂, utrzymywa艂 sta艂膮 pr臋dko艣膰 (przez te 0.2 cz 1s) pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-10-09 18:00:53 | |
Autor: J.F | |
Pr臋dko艣膰 po 艣ladach hamowania | |
U偶ytkownik "bartekltg" napisa艂 w wiadomo艣ci
Nie obliczy bo ta funkcja wymaga dw贸ch zmiennych: pr臋dko艣膰 pocz膮tkowa i op贸藕nienie hamowania. Tak sobie czytam ten w膮tek sprzed tygodnia i nadziwi膰 Jakim kurde cudem op贸藕nienie hamowania ma mie膰 wp艂yw Bartku, nie to opoznienie :-) Jest, zima, lod na jezdni i nie zahamujesz na 14m. A co sie zmienilo ? J. |
|
Data: 2013-10-09 18:25:31 | |
Autor: masti | |
Pr阣ko舵 po 秎adach hamowania | |
Dnia pi臋knego Wed, 09 Oct 2013 18:00:53 +0200 osobnik zwany J.F napisa艂:
Jest, zima, lod na jezdni i nie zahamujesz na 14m. A co sie zmienilo ?jakby mia艂 w膮偶 ogrodowy zamiast opon toby stan膮艂 w miejscu! ;) -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-10-09 20:18:21 | |
Autor: bartekltg | |
Pr臋dko艣膰 po 艣ladach hamowania | |
W dniu 2013-10-09 18:00, J.F pisze:
U偶ytkownik "bartekltg" napisa艂 w wiadomo艣ci A, to tam chodzi艂o o przyspieszenie (ujemne;) a nie zw艂ok臋? Nie藕le odjechali艣cie;-) pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-10-02 00:50:18 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Pr阣ko舵 po 秎adach hamowania | |
Dnia Tue, 1 Oct 2013 21:11:44 +0000 (UTC), masti napisa(a):
nadal nie wiadomo ile czasu i z jakiej pr阣ko禼i hamowa przed zablokowaniem k蟪 No tego nigdy nie b阣ziesz wiedzie, by mo縠 hamowa z 600km/h, przy 200 odrzuci spachochron, potem 3km hamowania silnikiem, a na ostatnich 14 metrach zablokowa ko砤 ;) Dlatego bada si tyle ile da si zbada. |
|
Data: 2013-10-02 08:04:48 | |
Autor: dddddddd | |
Pr臋dko艣膰 po 艣ladach hamowania | |
W dniu 2013-10-01 21:50, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-10-01 16:26, ToMasz pisze: to mo偶e widzia艂 kto艣 kalkulator 'radarowy' :) Wpisujemy pr臋dko艣膰 pocz膮tkow膮 (np.130km/h), pr臋dko艣膰 ko艅cow膮 (np. 90km/h), dodatkowo ew.uwzgl臋dnia czas reakcji kierowcy i wylicza ile metr贸w/sekund wcze艣niej musimy zobaczy膰 fotoradar 偶eby nas nie ustrzeli艂 :) p.s. z ilu metr贸w robi膮 zdj臋cia auta ITD jad膮c z naprzeciwka? -- Pozdrawiam 艁ukasz |
|
Data: 2013-10-02 09:09:48 | |
Autor: Jan Koval | |
Pr臋dko艣膰 po 艣ladach hamowania | |
U偶ytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l2gd21$63h$1dont-email.me...
Z tylu metr贸w na ile pozwala optyka (redukcja wibracji, jasno艣膰, powi臋kszenie, ...) g贸ra 5-10 metr贸w. J. |
|