Prędkość przepływu oleju w układziue smarowania

Data: 2017-03-14 22:16:59
Autor: Zenek Kapelinder
Prędkość przepływu oleju w układziue smarowania
Dla typowego pelnosprawnego rozgrzanego silnika 1500 na wolnych obrotach obstawiam ok 0,5-1 l/min. Da sie policzyc. Trzeba znac srednice czopow panewek i z luzu obliczyc ile oleju moze przeplynac przez szczeline.

Data: 2017-03-14 22:25:04
Autor: Slawek h
Prędkość przepływu oleju w układziue smarow ania
A może wiesz czy jak masz układ smarowania i jego kanału olejowe, to czy w każdym miejscu panuje takie samo ci¶nienie?
Dla przykładu od pompy oleju do filtra olej płynie kanałem o ¶rednicy 12mm, a za filtrem po rozdziale na blok i głowicę - w głowicy kanałem o ¶rednicy 8mm do czujnika oleju.

Data: 2017-03-15 10:59:51
Autor: RadoslawF
PrÄ™dkość przepĹ‚ywu oleju w ukĹ‚adzQ1|B+ž˛f«Ł§‰
W dniu 2017-03-15 o 06:25, Slawek h pisze:
[...]

Im dalej od pompy tym niższe ci¶nienie.

Pozdrawiam

Data: 2017-03-15 03:32:58
Autor: Slawek h
Prędkość przepływu oleju w układziue smarow ania
Tylko jakiej wielko¶ci s± te spadki ci¶nienia?

Data: 2017-03-15 13:18:53
Autor: J.F.
Prędko¶ć przepływu oleju w układziue smarowania
Użytkownik "Slawek h"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:b8b06a6d-a48e-4c57-89d6-1612d35feb57@googlegroups.com...
Tylko jakiej wielko¶ci s± te spadki ci¶nienia?

No, jesli uwierzyc Kapelinderkowi ze to jest 1l/min, to w rurce 6mm wychodzi predkosc 0.6m/s
Dosc spora jak na olej ... spadek cisnienia bylby duzy, chyba ze nie doceniam rzadkosci goracego oleju.

Moze ten przeplyw to przez filtr ?
Pompa zebata - jaka tam wydajnosc, ile cm^3 na obrot walu ?

J.

Data: 2017-03-15 06:32:23
Autor: Zenek Kapelinder
Prędkość przepływu oleju w układziue smarow ania
raczej o wejsciu na magistrale pisalem niz o jakims kanale na koncu. Kazdy moze sam ocenic, wystarczy zdjac oslone klawiatury i odpalic silnik. Nie widac zeby olej strumieniami sie wtedy lal.

Data: 2017-03-15 15:07:24
Autor: J.F.
Prędko¶ć przepływu oleju w układziue smarowania
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomo¶ci
raczej o wejsciu na magistrale pisalem niz o jakims kanale na koncu.
Kazdy moze sam ocenic, wystarczy zdjac oslone klawiatury i odpalic silnik.
Nie widac zeby olej strumieniami sie wtedy lal.

http://www.spalacz.pl/spotkanie-tloka-z-zaworami-w-silniku-hondy-civic-relacja-remontowa-ipartspl
odszukac zdjecie podpisane "Zdjęte obie osłony"

jesli sie nie myle, to przez dziurki w tych oslonach olej sie strumieniami leje, no - strumyczkami.
A nie widac, bo schowane  :-)

tu film szkoleniowy - natrysk na krzywki pokazany
https://www.youtube.com/watch?v=eFe43SnBlMI

Tu chyba te strumienie widac - z boku
https://www.youtube.com/watch?v=8DwIoW_1Xzc
tu niemal tez
https://www.youtube.com/watch?v=EyVl-_9vnlo
https://www.youtube.com/watch?v=ClR88MwFCvo

Inny silnik - tu natrysku nie widze
https://www.youtube.com/watch?v=KcyRlneDEGo
ale strumien po odpaleniu widze - tylko, ze nie z magistrali :-)

Z tym, ze jak tez o wejsciu magistrali pisalem.
0.6m/s (1 litr/min przez 6mm rurke) jak na olej wydaje mi sie dosc szybko, opory przeplywu powinny byc juz spore.

O ile taki przeplyw naprawde wystepuje, a nie znacznie mniejszy.

J.

Data: 2017-03-15 10:30:10
Autor: J.F.
Prędko¶ć przepływu oleju w układziue smarowania
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomo¶ci grup
Dla typowego pelnosprawnego rozgrzanego silnika 1500 na wolnych obrotach obstawiam ok 0,5-1 l/min.
Da sie policzyc. Trzeba znac srednice czopow panewek i z luzu obliczyc ile oleju moze przeplynac przez szczeline.

W krecacym sie silniku ? policz, ciekaw jestem jaka bedzie roznica :-)

I przyjrzalbym sie jeszcze rozrzadowi - tam chyba jest natrysk na krzywki ...

J.

Prędkość przepływu oleju w układziue smarowania