Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Praktyczne wady nadmiaru skoku w fullu

Praktyczne wady nadmiaru skoku w fullu

Data: 2011-07-27 14:28:44
Autor: Kosu
Praktyczne wady nadmiaru skoku w fullu
On 2011-07-27 11:59, de Fresz wrote:
mieście, łąkach czy lasach? Czy te ze 3 cm różnicy są praktycznie
odczuwalne przy damperze z platformą? Jakie macie doświadczenia?

Nie żebym się czepiał, ale wiesz, że skok ramy da się zmniejszyć? :)

Co do różnych charakterystyk, to one wynikają nie tylko (i nie przede
wszystkim) z 3cm różnicy skoku. Inaczej robi się ramy, inaczej
projektuje się zawieszenie i innych używa się (w fabrycznych rowerach)
damperów.

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-07-27 14:45:36
Autor: de Fresz
Praktyczne wady nadmiaru skoku w fullu
On 2011-07-27 14:28:44 +0200, Kosu <665@epf.pl> said:

On 2011-07-27 11:59, de Fresz wrote:
mieście, łąkach czy lasach? Czy te ze 3 cm różnicy są praktycznie
odczuwalne przy damperze z platformą? Jakie macie doświadczenia?

Nie żebym się czepiał, ale wiesz, że skok ramy da się zmniejszyć? :)

Poza (najczęściej mało efektywną) zabawą z regulacją dampera - jak? Rzeźbić własnoręcznie inne łączniki? Dorabiać dogbone'y? Tak to mi się nie chce.


Co do różnych charakterystyk, to one wynikają nie tylko (i nie przede
wszystkim) z 3cm różnicy skoku. Inaczej robi się ramy,

Z różnic w geometri zdaję sobie sprawę, ale w pewnym stopniu da się to skompensować osprzętem. I jak już pisałem nie startuję w wyścigach, nie kręci mnie zabawa w "króla wzgórza".


inaczej projektuje się zawieszenie

Bardziej od projektowania interesuje mnie praktyka działania. Nie spodziewam się kolosalnych różnic pomiędzy jednym Horstem, a innym, ale może jestem w błędzie.


i innych używa się (w fabrycznych rowerach)
damperów.

Taki Fox Float RP23 ląduje fabrycznie od maratończyków po freerideówki - owszem, występuje on w kilku wewnętrznych strojeniach, ale myślę że uda się coś tam dobrać działającego wystarczająco dobrze na moje rekreacyjne potrzeby.


--

Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2011-07-31 14:52:49
Autor: kamil/Endurorider.pl
Praktyczne wady nadmiaru skoku w fullu

Użytkownik "Kosu" <665@epf.pl> napisał w wiadomości news:4e300474$0$2497$65785112news.neostrada.pl...
On 2011-07-27 11:59, de Fresz wrote:
mieście, łąkach czy lasach? Czy te ze 3 cm różnicy są praktycznie
odczuwalne przy damperze z platformą? Jakie macie doświadczenia?

Nie żebym się czepiał, ale wiesz, że skok ramy da się zmniejszyć? :)

O ile producent daje taką możliwość. Samodzielna zmiana skoku w sposób inny niż założenie dampera o mniejszym skoku jest trudna a dla osoby bez dostepu do odpowiednich maszyn i wiedzy praktycznie nie możliwa.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
28/07/2011 Kampinos tonie

Praktyczne wady nadmiaru skoku w fullu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona