Data: 2011-07-27 17:44:56 | |
Autor: Hokan Ashir | |
Praktyczne wady nadmiaru skoku w fullu | |
Użytkownik "de Fresz" <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał w wiadomości news:j0onh5$264$1inews.gazeta.pl... Bandziorno 120-130mm będzie w sam raz. Fulle z takim skokiem dziedziczą mnostwo cech z maratończyków, dodając jednoczesnie troszkę więcej zapasu gdy go potrzeba. Rower ze 140-150mm to już endurak czyli troszkę inna charakterystyka czy choćby pozycja na rowerze. Widze że celujesz w Horsta, a Horst jest tylko jeden, ten którego ma Spec i ci którzy go od niego kupili. Reszta horsto-podobnych rozwiązań to mniej lub bardziej udane konstrukcje. Tak czy siak, którego byś nie wziął to platforma się przyda bo on buja, taka jego uroda :). I tutaj dochodzimy do sedna Twojego pytania, skok to jedno, ale ważniejsze jest zawieszenie, które dużo potrafi ułatwić, przy 2k za ramę niestety w tej kwestii nie poszalejesz, ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby zainwestować w naprawdę fajny damper i takiej ramie po prostu "pomóc" kiedy sytuacja tego wymaga. Pozdrawiam HA |
|
Data: 2011-07-27 19:04:40 | |
Autor: de Fresz | |
Praktyczne wady nadmiaru skoku w fullu | |
On 2011-07-27 17:44:56 +0200, "Hokan Ashir" <hokan.ashir@gmail.com> said:
Rzecz w tym, że te "mołtyjn" będzie zdecydowanie na wyrost, bo poruszam się głównie po Mazowszu, w górach z rowerem pojawiam się raczej sporadycznie. To wiem ;-) Rower ze 140-150mm to już endurak czyli troszkę inna charakterystyka czy choćby pozycja na rowerze. Pozycję idzie jako-tako dostosować - offset sztycy, mostek, długość rury sterowej, kapkę niższy amor przedni - zresztą w tym przypadku priorytetem jest wygoda i fun, dotychczas jeździłem na dość sportowej geometrii baj Garry F., przymierzając się do różnych rowerów mam teraz wrażenie, że są aż za wygodne ;-) To co mnie bardziej zastanawia, to na ile luźniejszy kąt główki ramy (zakładając przewidziany przez fabrykę amor) wpływa na sterowność na płaskim przy większych prędkościach, czy w technicznym terenie (wąskie, kręte ścieżki leśne) - w enduro zwykle jest ok. 67°, jak to się w praktyce ma do ~69° rowerów z kategorii AM? Widze że celujesz w Horsta, a Horst jest tylko jeden, ten którego ma Spec i ci którzy go od niego kupili. To też wiem. Jednozawiasowca nie chcę, a wirtuale w tym budżecie są raczej rzadkie (choć ze 2 by się znalazły). I tutaj dochodzimy do sedna Twojego pytania, skok to jedno, ale ważniejsze jest zawieszenie, które dużo potrafi ułatwić, przy 2k za ramę niestety w tej kwestii nie poszalejesz, Do szaleństw pewnie daleko, ale jest to już rozsądny pułap - za te pieniądzę mogę mieć Marina Mount Vision (strasznie mi się ta rama podoba) z ichniejszym jakby wirtualem, Ghosta AMR na ponoć całkiem udanym klonie Horsta, czy z dłuższych skoków Speca Pitch (de orydżinal Horst, niestety jeszcze pionowy) lub GT Sanction z I-Drive (to tylko z tych, które pasują mi rozmiarem). ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby zainwestować w naprawdę fajny damper i takiej ramie po prostu "pomóc" kiedy sytuacja tego wymaga. Projekt zapowiada się etapowo, ale finalnie będę celował w jakiegoś RP23 lub coś podobnego (jeszcze się nie doktoryzowałem z damperów). -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2011-07-27 21:22:11 | |
Autor: Krees | |
Praktyczne wady nadmiaru skoku w fullu | |
de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał(a): GT Sanction z I-Drive (to tylko z
tych, które pasują mi rozmiarem). Jako użytkownik fulla GT mogę Ci z całą odpowiedzialnością polecić ten system zawieszenia. Jak dla mnie jest genialny. -- Pozdrawiam Krees -- |
|