Praktyczne wady nadmiaru skoku w fullu

Data: 2011-07-27 17:44:56
Autor: Hokan Ashir
Praktyczne wady nadmiaru skoku w fullu

Użytkownik "de Fresz" <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał w wiadomości news:j0onh5$264$1inews.gazeta.pl...
Bandziorno
 Rzecz w tym, że te "mołtyjn" będzie zdecydowanie na wyrost, bo poruszam się głównie po Mazowszu, w górach z rowerem pojawiam się raczej sporadycznie.
Jako że: nie ścigam się, jeżdżę dość agresywnie i ważę w okolicach stówki, optymalna wartość skoku wyszła mi w okolicach 120-130 mm, rower nie ma być ultralekki, ma za to być wytrzymały.

120-130mm będzie w sam raz. Fulle z takim skokiem dziedziczą mnostwo cech z maratończyków, dodając jednoczesnie troszkę więcej zapasu gdy go potrzeba.
Rower ze 140-150mm to już endurak czyli troszkę inna charakterystyka czy choćby pozycja na rowerze.
Widze że celujesz w Horsta, a Horst jest tylko jeden, ten którego ma Spec i ci którzy go od niego kupili.
Reszta horsto-podobnych rozwiązań to mniej lub bardziej udane konstrukcje. Tak czy siak, którego byś nie wziął to platforma się przyda bo on buja, taka jego uroda :).
I tutaj dochodzimy do sedna Twojego pytania, skok to jedno, ale ważniejsze jest zawieszenie, które dużo potrafi ułatwić, przy 2k za ramę niestety w tej kwestii nie poszalejesz, ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby zainwestować w naprawdę fajny damper i takiej ramie po prostu "pomóc" kiedy sytuacja tego wymaga.

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-07-27 19:04:40
Autor: de Fresz
On 2011-07-27 17:44:56 +0200, "Hokan Ashir" <hokan.ashir@gmail.com> said:

[...]

To wiem ;-)

Rower ze 140-150mm to już endurak czyli troszkę inna charakterystyka czy choćby pozycja na rowerze.

Pozycję idzie jako-tako dostosować - offset sztycy, mostek, długość rury sterowej, kapkę niższy amor przedni - zresztą w tym przypadku priorytetem jest wygoda i fun, dotychczas jeździłem na dość sportowej geometrii baj Garry F., przymierzając się do różnych rowerów mam teraz wrażenie, że są aż za wygodne ;-)
To co mnie bardziej zastanawia, to na ile luźniejszy kąt główki ramy (zakładając przewidziany przez fabrykę amor) wpływa na sterowność na płaskim przy większych prędkościach, czy w technicznym terenie (wąskie, kręte ścieżki leśne) - w enduro zwykle jest ok. 67°, jak to się w praktyce ma do ~69° rowerów z kategorii AM?

[...]

To też wiem. Jednozawiasowca nie chcę, a wirtuale w tym budżecie są raczej rzadkie (choć ze 2 by się znalazły).

I tutaj dochodzimy do sedna Twojego pytania, skok to jedno, ale ważniejsze jest zawieszenie, które dużo potrafi ułatwić, przy 2k za ramę niestety w tej kwestii nie poszalejesz,

Do szaleństw pewnie daleko, ale jest to już rozsądny pułap - za te pieniądzę mogę mieć Marina Mount Vision (strasznie mi się ta rama podoba) z ichniejszym jakby wirtualem, Ghosta AMR na ponoć całkiem udanym klonie Horsta, czy z dłuższych skoków Speca Pitch (de orydżinal Horst, niestety jeszcze pionowy) lub GT Sanction z I-Drive (to tylko z tych, które pasują mi rozmiarem).

ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby zainwestować w naprawdę fajny damper i takiej ramie po prostu "pomóc" kiedy sytuacja tego wymaga.

Projekt zapowiada się etapowo, ale finalnie będę celował w jakiegoś RP23 lub coś podobnego (jeszcze się nie doktoryzowałem z damperów).

de Fresz

Data: 2011-07-27 21:22:11
Autor: Krees
Praktyczne wady nadmiaru skoku w fullu
de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał(a):  GT Sanction z I-Drive (to tylko z
tych, które pasują mi rozmiarem).

Jako użytkownik fulla GT mogę Ci z całą odpowiedzialnością polecić ten system
zawieszenia. Jak dla mnie jest genialny.

--   Pozdrawiam
Krees

--

Praktyczne wady nadmiaru skoku w fullu