Praktyki energetyki - odczyt licznika i prognozy

Data: 2011-11-28 18:59:29
Autor: Nixe
Praktyki energetyki - odczyt licznika i prognozy
W dniu 2011-11-27 18:54, Robert pisze:

I - co ciekawe - nie przysyłano również faktury.

Dziwne, nawet jak nie są w stanie odczytać licznika, to wystawiają fakturę na podstawie prognozy z poprzedniego okresu. Ale nie wiem, o jakim operatorze mówisz.

standardowo jest to okres miesięczny

Nie bardzo, bo np. w Enerdze taki standard to okres 2 miesięcy.

Tzn.: jeśli np. miesięcznie płacę zwykle za
100 jednostek (dane zupełnie z sufitu), no to mieszczę się w
przewidzianych cennikiem/umową widełkach i wszystko gra. A skoro tutaj
miałem opłatę za załóżmy 3 miesiące czyli ~300 jednostek, no to
dodatkowo musiałem zapłacić jakieś 10-15zł za ww. "przekroczenie limitu"
dla faktury.

A czy możesz napisać dokładnie jak nazywa się ta pozycja na fakturze?
Bo z pewnością nie "przekroczenie limitu".

(sorry za mało precyzyjne sformułowania - chodzi mi tylko o ogólny opis
sytuacji)

To trochę za mało. Poza tym przydałoby się jednak zajrzenie do umowy, bo w ten sposób, to możemy co najwyżej z kart wróżyć.

Stąd pytanie: czy MOIM OBOWIĄZKIEM jest przekazywanie odczytu do
energetyki w jakichś (jakich?) cyklicznych odstępach czasu?

Nie wiem, co na to Twoja umowa, ale np. w Enerdze, przy rozliczeniach rzeczywistych podaje się odczyt nie rzadziej, niż co 2 miesiące i nie częściej niż co miesiąc.

Cholerka - chyba mam prawo do urlopu, co? ;-)

Masz. Masz tez obowiązek wywiązywać się z umowy, a jeśli się wywiązujesz, a operator Cię gnębi to go ochrzań :)

Przecież mają prognozy na podstawie poprzednich odczytów - jaki problem
wystawić fakturę w oparciu o dane historyczne?

I to mnie trochę dziwi, ale co za problem zajrzeć do umowy albo jeśli Ci się nie chce, to zapytać samego operatora? Bo tutaj raczej odpowiedzi na to pytanie nie otrzymasz.

Mieliście podobne sytuacje?

Nie wiem. Pierwszy raz słyszę o jakichkolwiek limitach czasowych.

> Czy taka dodatkowa opłata może być wg Was naliczana?

Jeśli taka klauzula jest w umowie, to why not?

N.

Data: 2011-11-28 22:05:43
Autor: Robert
"Nixe" napisał:
standardowo jest to okres miesięczny
Nie bardzo, bo np. w Enerdze taki standard to okres 2 miesięcy.

No tak... Pisałem o "moim standardzie" ;-)
Ja mam fakturki z EnergiaPro (Tauron). Wrocław.

A czy możesz napisać dokładnie jak nazywa się ta pozycja na fakturze?
Bo z pewnością nie "przekroczenie limitu".

Na pewno nazywało się to inaczej. Ale nie pamiętam jak. Ubiegły rok już "zarchiwizowany" ...
Postaram się to wygrzebać i napiszę.

[...]

Racja. Jeśli nie doszukam się umowy, to zadzwonię.
Dzięki za sugestię.

Pzdr

Praktyki energetyki - odczyt licznika i prognozy