Pralka ładowana "od góry" vs. z wykła

Data: 2010-01-28 18:29:35
Autor: Krzysiek
Pralka ładowana "od góry" vs. z wykła
Proszę użytkowników pralek ładowanych "od góry" o informacje czy są z nimi jakieś problemy. W przyszłej łazience będę miał ograniczoną ilość miejsca, więc rozważam zakup takiej pralki.

--
Krzysiek

Data: 2010-01-28 19:11:00
Autor: Marek Dyjor
Krzysiek wrote:
Proszę użytkowników pralek ładowanych "od góry" o informacje czy są z
nimi jakieś problemy. W przyszłej łazience będę miał ograniczoną ilość
miejsca, więc rozważam zakup takiej pralki.

imho są bardzo praktyczne,

teraz eksploatuję juz taką drugą, zaczynałem od polskiej.

łątwo sie wkłada i wyciąga można coś dołożyć jak sie przypomni na poiczątku prania :)

Data: 2010-01-28 20:08:51
Autor: Krzysiek
Pralka
Marek Dyjor pisze:
teraz eksploatuję juz taką drugą, zaczynałem od polskiej.

a ile eksploatowałeś pierwszą? Ja zwykłą posiadam już ponad 10 lat (rodzina pięcioosobowa).

--
Krzysiek

Data: 2010-01-28 20:53:35
Autor: Krzysztof 45
Pralka
Krzysiek napisał(a):
Marek Dyjor pisze:
teraz eksploatuję juz taką drugą, zaczynałem od polskiej.
a ile eksploatowałeś pierwszą? Ja zwykłą posiadam już ponad 10 lat (rodzina pięcioosobowa).

Ja tez teraz eksploatuje drugą. Pierwsza polarowska służyła
z dziesięć lat, pewnie służyła by dalej, ale szybko
przecierał sie fartuch gumowy, i to ją wykańczało.
Teraz używam też polarowskiej PTL 1010, technologia poszła
bardzo do przodu, i poprzednie wady zostały wyeliminowane.
Już rok nią piorę i jestem bardzo z niej zadowolony.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-28 22:28:57
Autor: Irokez
Pralka
Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:hjsq0a$5d7$1news.dialog.net.pl...
Krzysiek napisał(a):
Marek Dyjor pisze:
[...]

Jaki fartuch?

Mam Whirpoola już.. nie pamiętam ale zaczął rdzewieć i nie ma żadnych fartuchów. Ładuje się od góry w bęben i zamyka pokrywą z uszczelkami.

Pozdro.

--
Irokez

Data: 2010-01-28 22:48:36
Autor: Krzysztof 45
Pralka
Irokez napisał(a):
Jaki fartuch?
Gumowy
Mam Whirpoola już.. nie pamiętam ale zaczął rdzewieć i
nie ma żadnych fartuchów.
Dlatego rdzewieje ;)
A na poważnie, jak by nie było fartucha to miał byś wodę na
podłodze i zalaną elektronikę w momencie wirowania.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-28 22:12:35
Autor: Marek Dyjor
Pralka
Krzysiek wrote:
Marek Dyjor pisze:
teraz eksploatuję juz taką drugą, zaczynałem od polskiej.

a ile eksploatowałeś pierwszą?

a cholera wie jak długo  :)

grunt że wywaliłem ja nie z powodu zużycia fizycznego tylko raczej moralnego.

Data: 2010-01-28 19:44:09
Autor: Piona
Krzysiek pisze:
Proszę użytkowników pralek ładowanych "od góry" o informacje czy są z nimi jakieś problemy. W przyszłej łazience będę miał ograniczoną ilość miejsca, więc rozważam zakup takiej pralki.

Zmieniłem ze zwykłej na takową własnie.
Wg mnie był to super pomysł. Jestem zadowolony.
piona

--
POZDRAWIAM
http://piona.fm.interia.pl

Data: 2010-01-29 10:12:49
Autor: grzesiek
W dniu 2010-01-28 18:29, Krzysiek pisze:
Proszę użytkowników pralek ładowanych "od góry" o informacje czy są z
nimi jakieś problemy. W przyszłej łazience będę miał ograniczoną ilość
miejsca, więc rozważam zakup takiej pralki.

Witam

Mamy Whirpoola od jakiś 10 lat, chodzi bezawaryjnie, no ale ten model nie był robiony jeszcze przez małe, żółte, sprytne rączki w dalekim kraju.
Co do plusów to jak już napisał ktoś wcześniej można dorzucić coś do prania w trakcie działania pralki, zajmuje duużo mniej miejsca od pralki ładowanej od przodu o podobne pojemności bębna.

Dodatkowo argument, który przeczytałem gdzieś, ale jakoś nigdy o nim nie myślałem wcześniej bo było to dla mnie oczywiste:

pralka ładowana od góry ma łożyska bębna z DWÓCH stron tegoż bębna, więc obciążenia w trakcie obracania bębna rozkładają się na dwa punkty, a nie na jeden jak w klasycznej pralce. Oczywiście nie musi to znaczyć, że łożyska będą działały dłużej, ale jakoś dobrze to działa na moje samopoczucie.

pozdrawiam

grzesiek

Data: 2010-01-29 23:09:04
Autor: Jarek P.
grzesiek <gniewiadomski@gazeta.pl> wrote:

[...]

Argument tyle popularny, co... może nie tyle nieprawdziwy, a wprowadzający w błąd. Te pralki mają co prawda dwa łożyska, ale z braku miejsca mędzy bębnem a obudową te łożyska są wąziutkie i słabiutkie, co w połączeniu z o wiele gorszą amortyzacją w tych pralkach (też brak miejsca no i brak takiej ostrej konieczności, jak przy bocznoładowanych, to producenci sobie oszczędzają) powoduje, że łożyska są akurat bardzo słabym punktem gónoładowanych pralek.

J.

Data: 2010-01-30 00:04:30
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 29 Jan 2010 23:09:04 +0100, Jarek P. napisał(a):

[...]

Wybacz, ale proste obliczenie pokazuje, że na łożyska w pralce ładowanej z
boku siły działające na łożyska są 10-20 razy większe, niż w tych
ładowanych odgórnie (prosta zasada dźwigni). Łożyska w pralkach ładowanych
z boku mają jakieś 10-15mm szerokości, więc te w pralkach odgórnych
musiałyby miec po 1,5mm, żeby były porównywalnie obciążone. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2010-01-30 08:07:45
Autor: Krzysztof 45
Jarek P. napisał(a):
[...]
Adam P już Ci odpowiedział, ja dodam z praktycznego punktu,
że przez dziesięć lat w polarze ładowanym od góry,
wymiemiałem tylko raz łożyska. Pralka była mocno
eksploatowana, a siły działały na łożyska straszne, w
momencie wirowania potrafiła z łazienki wychodzić, a i
podskoczyć jej sie zdarzyło.
Teraz to wszystko jest regulowane elektronicznie i siły
działają mniejsze. Nie zacznie porządnie wirować do póki
dokładnie nie rozłoży ciężaru, a w momencie już wirowania,
moge postawić szklankę z wodą i kropla sie nie uroni.
Teraz moim łożyskom daje spokojnie 10 lat że wytrzymają.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-30 10:18:46
Autor: Jarek P.
Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> wrote:

[...]

Adam uwielbia teoretyzować w obronie własnych tez, a Ty mi przedstawiasz pojedyńczy przypadek na dowód :-)
Ja zaś nie pisałem o własnych wymysłach, tylko o fakcie, o którym każdy serwisant sprzętu AGD Ci powie. Pisał o tym wielokrotnie niegdyś tu na grupie gość zajmujący się serwisem pralek zawodowo (nie pamętam nicka, od dawna już go tu nie ma, ale wygóglać zapewne można po samej tematyce), słyszałem o tym też z innych źródeł.
Co więcej - jeśli wymieniałeś łożyska w swoim polarze, widziałeś pewnie, jaka w niej jest amortyzacja. Właściwie trudno mówić o tym, że jest, jej tam bardziej nie ma.

Praktyczny przykład - a proszę bardzo: dwie niemal bliźniacze pralki: Siemens Sivamat, 1000obr, ja mam bocznoładowaną, moi rodzice kupili górnoładowaną. Ich pracuje na wirowaniu ze dwa razy głośniej, ma też o wiele większe tendencje do silnych wibracji w czasie wirowania. Przypadek? Czy może wynika to ze wspomnianych róznic w konstrukcji?

J.

Data: 2010-01-30 11:48:40
Autor: Krzysztof 45
Jarek P. napisał(a):
Co więcej - jeśli wymieniałeś łożyska w swoim polarze, widziałeś pewnie, jaka w niej jest amortyzacja. Właściwie trudno mówić o tym, że jest, jej tam bardziej nie ma.
To była stara pralka, z przed dziesięciu lat, Polar Diana.
Amortyzacja była, ale wirówka włączała sie bez względu na to
czy pranie rozłożyło sie równomiernie czy nie.
[...]
To wynika raczej z indywidualnej konstrukcji.
Jak już wspomniałem wcześniej, w mojej pralce kupionej rok
może trochę ponad rok (górnoładowana) polar PTL 1010
wibracji praktycznie nie odczuwa się. Gdyby nie dźwięk, to
bym nie wiedział że wiruje.
Wirówka nie włączy sie na zadane obroty (1000) jak
czujnik nie wyczuje że pranie jest idealnie rozłożone.
A co do głośności, to praktycznie jej nie słyszę przy
zamkniętych drzwiach od łazienki.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-30 15:34:58
Autor: Chiron

Jarek P. napisał(a):
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- --

Chodzi o to, że żeby uzyskac podobny efekt: trwałości, cichej pracy w pralce
ładowanej od góry- trzeba dać lepsze (czytaj: droższe) materiały. Poza tym-
jak pisałem- zużywa więcej wody i prądu na to samo pranie.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2010-01-30 16:04:32
Autor: Krzysztof 45
Chiron napisał(a):
jak pisałem- zużywa więcej wody i prądu na to samo pranie.

Ładowana od góry
Polar PTL 1010
- Ładowność 5,5 kg
- Klasa energetyczna A+
- Zużycie wody na cykl 45 litrów

Electrolux EWF10040W ładowana z boku
- Ładowność 5kg
- Klasa energetyczna A+
- Zużycie wody na cykl 49 litrów

Electrolux EWS10470W
- Pojemność   6 kg
- Klasa energetyczna   A+
- Zużycie wody na cykl   52

itd.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-30 16:41:40
Autor: Chiron

Chiron napisał(a):
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Nadużycie (nie twierdzę, że celowe) polega na tym, że to nie te same cykle.
Są pralki o tych samych programatorach a innej konstrukcji. Taka była
"Diana" i Polar PS. I dziś są takie pralki. Diana przez długi czas była
produkowana z bardzo dobrych materiałów (np bęben ze stali kwasoodpornej, co
się zdarzało- ale one nawet zbiornik miały z tej stali- podczas gdy PS
nigdy- tylko z lakierowanej, zwykłej). Samo to sprawiało różnicę w cenie. I
to sporą. Amortyzatory- PS miała 2, przeciętne- a całość wisiała na
sprężynach (tanich). Diana miała 4 dobre, innej klasy- ze sprężynami
(Blomberg- pierwowzór Diany miał ze stali nierdzewnej- PS z lakierowanej,
sprężystej). Pokrywa- potem produkowana ze zwykłej, lakierowanej stali-
szybkordzewna. Początkowo robiona wewnątrz z kwasoodpornej, na zewnątrz-
nierdzewna. Za komuny nikomu nie sprawiało specjalnej różnicy, że bierze
ok.30% więcej wody, czy ileś- tam prądu więcej(nie pamiętam teraz). Czyli:
normalna, z boku ładowana pralka jest łatwiejsza do wykonania, obecnie
trwałość pralek liczy się na ok. 5 lat. Żeby taką wyprodukować- zużywa się
do tego materiały i konstrukcje o wiele tańsze, niż w ładowanej z góry.
Przypomnę kolejne wady: konieczność uchylonej pokrywy (w wypadku bocznej-
drzwiczek) jest często kłopotliwa. W Polsce na pralkach stoją różne rzeczy-
np proszek, albo sadza się tam dzieci po kąpieli:-). Na otwieranej z góry-
nie.
Zaleta- jedna- sporo mniejsze gabaryty. Czasem w naszych starych blokach po
prostu inna się nie zmieści

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2010-01-30 16:56:16
Autor: Krzysztof 45
Chiron napisał(a):
> [...]
się zdarzało- ale one nawet zbiornik miały z tej stali- podczas gdy PS
Ale jak to sie ma do zużycia więcej energii i wody przez te górnoładowane to nie jarze.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-30 18:05:45
Autor: Chiron

Chiron napisał(a):
> [...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- --

Wiesz co? Ja to wszystko pamiętam z kursów, na które kiedyś uczęszczałem- i
kiedyś nawet potrafiłem to wyjaśnić:-). Dziś wiem tylko tyle, że tak po
prostu jest- i będzie, bo wynika to bezpośrednio z konstrukcji pralki. O ile
kojarzę- to między innymi chodzi o to, że zbiornik klasycznej pralki jest o
kilka centrymetrów większy od bębna- i oba są przekroju koła. Inaczej jest
to w odkrywanej od góry- zbiornik jest np (choć niekoniecznie) częścią koła
o dużo większej średnicy i jest półkolem, które w całości mieści kolisty
bęben. Żeby więc uzyskać podobne poziomy wody- ładowana od góry musi pobrać
jej więcej. Oczywiście- zużycie prądu może być (i pewno jest) przede
wszystkim konsekwencją większego poboru wody (czyli więcej trzeba nagrzać).
Kolejna sprawa: rzecz może drobna- ale jak ktoś potrafi wykorzystać wszelkie
funkcje pralki- w pralkach typowych łatwo o funkcję płukania bez zagnieceń a
także prania wełny i jedwabiu metodą bąbelkową. Jak ktoś chce sucho po
praniu- to kupuje pralkę z opcją suszarki. W miniaturowej wersji- te opcje,
z tego, co wiem- są nieosiągalne (albo znacznie podwyższają jej cenę)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2010-01-30 19:46:44
Autor: Krzysztof 45
Chiron napisał(a):
Wiesz co? Ja to wszystko pamiętam z kursów, na które kiedyś uczęszczałem- i
kiedyś nawet potrafiłem to wyjaśnić:-). Dziś wiem tylko tyle, że tak po
prostu jest- i będzie, bo wynika to bezpośrednio z konstrukcji pralki.
Tak jak napisałeś, to było kiedyś.
Poczytaj specyfikacje różnych pralek to zmienisz zdanie.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-30 20:14:20
Autor: Chiron

Chiron napisał(a):
[...]

Wiesz- nie chodzi mi o przerzucanie się słowami. Zużywa więcej wody i prądu-
napisałem, dlaczego. Nic się nie zmieniło jeśli chodzi o konstrukcję- nawet
te opcje "wyższe" są w nich na ogół niedostepne. Praktycznie liczba tych
pralek w stosunku do klasycznych jest znikoma- i to chyba takż o czymś
świadczy.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2010-01-30 20:23:47
Autor: Krzysztof 45
Chiron napisał(a):
Praktycznie liczba tych
pralek w stosunku do klasycznych jest znikoma- i to chyba takż o czymś
świadczy.
Znikoma? Chyba przesadzasz.
Kobity lubią mieć dodatkową półkę na bzdety.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-30 15:26:40
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 30 Jan 2010 10:18:46 +0100, Jarek P. napisał(a):

Adam uwielbia teoretyzować w obronie własnych tez, a Ty mi przedstawiasz pojedyńczy przypadek na dowód :-)

Znajdź błąd w moim rozumowaniu. Tak się składa, że naprawiam wywalone łożyska wszystkim znajomym. I
szczerze mówiąc nie przypominam sobie, żebym musiał to robić w pralce
ładowanej od góry, zaś w tych bocznych  robię to regularnie.
Ja zaś nie pisałem o własnych wymysłach, tylko o fakcie, o którym każdy serwisant sprzętu AGD Ci powie. Pisał o tym wielokrotnie

No właśnie. Ja tam może zawodowym nie jestem, jednak trochę pralek w zyciu
naprawiałem.
Co więcej - jeśli wymieniałeś łożyska w swoim polarze, widziałeś pewnie, jaka w niej jest amortyzacja. Właściwie trudno mówić o tym, że jest, jej tam bardziej nie ma.

No i? Dalej mamy o rząd większe siły działające na łożyska w pralce
ładowanej od frontu.

kupili górnoładowaną. Ich pracuje na wirowaniu ze dwa razy głośniej, ma też o wiele większe tendencje do silnych wibracji w czasie wirowania. Przypadek? Czy może wynika to ze wspomnianych róznic w konstrukcji?

Prawdopodobnie wynika to ze złej konstrukcji zamka klapy. Mój whirpool też
hałasował jak głupi dopóki nie dałem amortyzacji pod klapę i nie
przestawiłem zamka tak, żeby klapa nie stukała podczas wirowania. --

Data: 2010-01-30 01:36:00
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Fri, 29 Jan 2010 10:12:49 +0100, grzesiek napisał(a):

Mamy Whirpoola od jakiś 10 lat, chodzi bezawaryjnie, no ale ten model nie był robiony jeszcze przez małe, żółte, sprytne rączki w dalekim kraju.

 U nas w domu też Whirlpool z podobnym albo i dłuższym stażem. Odłamała się
jednak listwa na brzegu klapy - nie do kupienia. Na działanie pralki jednak
nie ma wpływu.

Co do plusów to jak już napisał ktoś wcześniej można dorzucić coś do prania w trakcie działania pralki, zajmuje duużo mniej miejsca od pralki ładowanej od przodu o podobne pojemności bębna.

 Przede wszystkim chodzi o miejsce - łazienki w blokach wiadomo jakie są.

 Z wad - można sobie rękę poharatać przy nieuważnym otwieraniu/zamykaniu
bębna.

Oczywiście nie musi to znaczyć, że łożyska będą działały dłużej, ale jakoś dobrze to działa na moje samopoczucie.

 Bo zamiast jednego są dwa łożyska, które się mogą zepsuć ;-)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-01-30 15:28:05
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 30 Jan 2010 01:36:00 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):
Oczywiście nie musi to znaczyć, że łożyska będą działały dłużej, ale jakoś dobrze to działa na moje samopoczucie.

 Bo zamiast jednego są dwa łożyska, które się mogą zepsuć ;-)

W pralce ładowanej od przodu też są dwa łożyska.

Data: 2010-01-30 18:32:48
Autor: Chiron
Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:ahtn9h5nar05.dlgoldfield.org.pl...

>  Bo zamiast jednego są dwa łożyska, które się mogą zepsuć ;-)

W pralce ładowanej od przodu też są dwa łożyska.

Problem w tym, że łatwo do nich dojść i je wymienić (na ogół- czeskiej Tamat
nie liczę:-) )- a w ładowanej od góry raczej nie da się inaczej- tylko
rozebrać całą pralkę, żeby je wymienić. Poza tym- wymiana łożysk w ładowanej
górą z reguły oznacza też wymianę wałków- bo są wyrobione, a to dodatkowe,
spore koszty.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2010-01-30 23:09:06
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 30 Jan 2010 18:32:48 +0100, Chiron napisał(a):

[...]

Tyle, że w swojej praktyce jeszcze nie wymieniałem łożysk w odgórnej, a w
odczołowej to wiele. --

Data: 2010-01-29 20:22:24
Autor: MB
[...]

Większość pralek ładowanych od góry ma pojemnik na proszek i płyn do płukania umieszczony w klapie. Pojemnik jest nierozbieralny, nie da się go wyczyścić i nigdy nie wysycha, przez co jest stałym siedliskiem pleśni - to na przykładzie Whirlpool-a. Dlatego też następna pralka którą kupiłem jest produktem Electrolux-a. To chyba jedyna firma która umieszcza otwarty pojemnik i rozbieralny pojemnik nad bębnem a ne w klapie.

Pozdrawiam
DB

Data: 2010-01-29 20:32:29
Autor: Krzysztof 45
MB napisał(a):
Dlatego też następna pralka którą kupiłem jest produktem Electrolux-a. To chyba jedyna firma która umieszcza otwarty pojemnik i rozbieralny pojemnik nad bębnem a ne w klapie.
Moja pralka polar PTL 1010 posiada rozbieralny pojemnik.
Przez rok jej eksploatacji dwa razy go rozbierałem, i to
bardziej z ciekawosci niż z chigieny, proszek i płyny są
dobrze wypłukiwane, a jak postoi dwa dni otwarta to wszystko
ładnie wysycha.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-30 10:38:41
Autor: Chiron

Użytkownik "Krzysiek" <bezadresu@bezadresu.com> napisał w wiadomości
Proszę użytkowników pralek ładowanych "od góry" o informacje czy są z
nimi jakieś problemy. W przyszłej łazience będę miał ograniczoną ilość
miejsca, więc rozważam zakup takiej pralki.

Na podobny problem kupiłem sobie wąską pralkę- ale ładowaną z boku. Ładowane
od góry trudno trzymać otwarte (a pralki powinno się trzymać z uchylonymi
drzwiczkami), o głośniejszej pracy Ci już inni pisali. Jak masz małe dzieci-
to jak je posadzisz p okąpieli na takiej pralce:-) ?Poza tym- rzecz nie bez
znaczenia: przy porównaniu- ładowana z góry ma większy pobór wody i prądu.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2010-01-30 15:28:56
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 30 Jan 2010 10:38:41 +0100, Chiron napisał(a):

Na podobny problem kupiłem sobie wąską pralkę- ale ładowaną z boku. Ładowane
od góry trudno trzymać otwarte (a pralki powinno się trzymać z uchylonymi
drzwiczkami),

Wystarczy wysuszyć po praniu prez kilka godzin.
to jak je posadzisz p okąpieli na takiej pralce:-) ?Poza tym- rzecz nie bez
znaczenia: przy porównaniu- ładowana z góry ma większy pobór wody i prądu.

A to dziwne, bo akurat nie powinno mieć to znaczenia. --

Data: 2010-01-30 18:30:28
Autor: Chiron
Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:106y97xtfjglm.dlgoldfield.org.pl...
> [...]

uchylonymi
> drzwiczkami),

Wystarczy wysuszyć po praniu prez kilka godzin.
Prawda. Tylko to dodatkowy kłopot. Poza tym- sporo ludzi coś trzyma na
pralce (proszek, płyn do płukania etc)- czyli na czas suszenia- musi to
ściągnąć i gdzieś ustawić.

> [...]
prądu.

A to dziwne, bo akurat nie powinno mieć to znaczenia.

Ma- porównaj konstrukcję zbiornika oraz bębna (kształt) jednej i drugiej:
mniej więcej w bryle o przekroju półkola mieści się kolisty bęben ładowanej
od góry, a w bryle zbiornika o kolistym przekroju mieści się kolisty bęben
klasycznej. Wymusza to (przy tym samym poziomie wody) wieksze zużycie wody-
a tym samym i prądu.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2010-01-30 23:10:31
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 30 Jan 2010 18:30:28 +0100, Chiron napisał(a):

[...]

Nic za darmo - trzeba inaczej łazienkę rozplanować.
[...]

Niczego nie wymusza. Spód zbiornika jest taki sam, a poziom wody to jakieś
20cm nad dno. Dane techniczne tez nie potwierdzają Twoich rewelacji. --

Data: 2010-01-31 15:08:14
Autor: Borys Pogoreło
[...]

 Na czas każdego prania też muszą to zrobić. Więc niech lepiej sobie
przestrzeń organizują.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-02-01 19:55:50
Autor: Qrczak
Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła
W Usenecie Chiron <chiron@1.pl> tak oto plecie:

[...]

Nie zapomnij dodać dziecka.

Qra

Data: 2010-02-01 19:54:09
Autor: Qrczak
[...]

Zazwyczaj to się one same nie zatrzaskują.

(a pralki powinno się trzymać z
uchylonymi drzwiczkami), o głośniejszej pracy Ci już inni pisali. Jak
masz małe dzieci- to jak je posadzisz p okąpieli na takiej pralce:-)

Jak w foteliku samochodowym 0-13, tyłkiem we wgłębieniu.

Qra

Data: 2010-02-01 20:33:48
Autor: Prawusek
Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła

"Qrczak" <qrka@gazeta.pl> wrote in message

Jak na gnieździe...  :-)))))))))))))))

Data: 2010-02-02 00:26:21
Autor: maniek
[...]

Witam.Nikt nie wspomniał o jednym zasadniczym plusie na korzyść pralek
ładowanych od góry,mianowicie możliwość wlewania ciepłej wody
np.wiadrem co pozwala zaoszczędzić nie małe pieniądze na ogrzaniu ok.
40-50l zimnej wody którą pralka by miała sobie sama podgrzać do
wymaganej temp.W moim przypadku tylko to zdecydowało że kupiłem
ładowaną od góry,mimo tego że jest AA+.
Dlatego nie zgodze sie z tezą że te ładowane od góry pobierają więcej
prądu.
Pozdrawiam

Data: 2010-02-02 09:52:26
Autor: Prawusek

"maniek" <manix-76@o2.pl> wrote in message
[...]

    Nie musi być ciepła - wystarczy czysta, np. zimna woda z rur wylewana
wcześniej do ścieku zanim bojler ogrzał na tyle, by dała się użytkować.
    Druga - kolosalna oszczędność - Magiczne Kule do prania - doskonała
rzecz. Jeżeli ma się pralkę z możliwością indywidualnego programowania
jeszcze więcej oszczędności - wystarczaq jednokrotne płukanie. Wygoda -
możliwość prania białych i czarnych razem przy 40°C...

Data: 2010-02-02 10:48:49
Autor: MM
On 01/28/2010 06:29 PM, Krzysiek wrote:
Proszę użytkowników pralek ładowanych "od góry" o informacje czy są z
nimi jakieś problemy. W przyszłej łazience będę miał ograniczoną ilość
miejsca, więc rozważam zakup takiej pralki.

Też rozważałem zakup pralki ładowanej od góry z racji na ograniczone miejsce. Jednak np. taki Whirlpool http://nowe.euro.com.pl/pralki/whirlpool-awg-3102c.bhtml o rozmiarze 36,2 x 59,7 x 84,5 cm zostal zakupiony i pasuje idealnie.A do tego dodatkowe miejsce na kosmetyki na górze :-)

Max

Data: 2010-02-03 09:02:53
Autor: jagr
Użytkownik "MM" <poczta@removethis.maksymilian.com> napisał w wiadomości news:hk8se1$7o4$1news.onet.pl...

[...]

W mojej pralce coś skrzypi, kiedy bęben wolno się obraca. Zdjąłem obudowę, i .... eureka! Mój Whirlpool ma zbiornik wykonany z szarego PVC, więc łożyska osadzone są w plastiku! Jak łożysko poleci, pralka na śmietnik. Chwila obrotów zatartego łożyska w gnieździe i dziura. Wtedy po prostu nie opłaca się wymieniać całego zbiornika. Już więcej takiej nie kupię.
Pozdrówka,
jagr

Data: 2010-02-03 09:14:55
Autor: jagr
Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła
Oczywiście jest ładowana od góry.

Data: 2010-02-03 13:49:14
Autor: Another
Dnia Wed, 3 Feb 2010 09:02:53 +0100, jagr napisał(a):

[...]

Dokładnie tak było u brata - jak pierdyknęło w trakcie prania, to pralka
się wywróciła, cała woda na podłogę, a pralka poszła na śmietnik bo
rozwaliło bęben.
Ja mam jakiegoś Bosch-a ładowanego z boku i chodzi kilka lat nieźle. Ma
zdecydowaną zaletę - jak się pierze coś większego - koc, śpiwór, nawet duża
poszwa na kołdrę, to łatwiej jest wyjąć i włożyć to do pralki ładowanej z
boku - większy otwór.
U mamy, w pralce łądowanej od góry, kiedyś prałem koc, to przy wyjmowaniu
miałem problem. U siebie nie mam.
Pozdrawiam,
--
Another

Data: 2010-02-03 20:42:54
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

To żadnej już nie kupisz... To obecnie standard...

Data: 2010-02-04 09:31:56
Autor: jagr
Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:9hufw5kjo0wh$.dlgoldfield.org.pl...
[...]

To dlaczego wszyscy odwalają taką lipę?
To jest zamach na środowisko naturalne, uczestniczy to w niekorzystnych zmianach klimatu, zapełnia wysypiska śmieci.
Świat schodzi na psy. Żądam od producentów pralek, lodówek, telewizorów i młynków do pieprzu :) większej trwałości produktów.
Protestuję!!!

Data: 2010-02-04 20:46:37
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 4 Feb 2010 09:31:56 +0100, jagr napisał(a):

To żadnej już nie kupisz... To obecnie standard...

To dlaczego wszyscy odwalają taką lipę?

Bo producentom bardziej się opłaca sprzedawać Ci pralkę co 4-5 lat, niż co
20...

Data: 2010-02-15 17:34:32
Autor: G.
Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła

Wiesz z tego co ja widziałem, a nie jedną pralkę na warsztacie widziałem, to że obudowa bębna jest z tworzywa sztucznego to łożyska są osadzane albo w tulejach metalowych w tworzywie tak, że w wiekszości można je wybić i zmienić, lub też wkręcane wkład z łożyskiem do obudowy bębna albo jeszcze inaczej. Rzadko się zdarza, żeby producent nie przewidział wymiany łożysk i simeringów. Co innego z możliwością rozłożenia obudowy bębna tu czasami producent zgrzewa całość i nie można bębna wyciągnąć.

Pralka ładowana "od góry" vs. z wykła