Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła

Data: 2010-01-30 10:38:41
Autor: Chiron
Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła

Użytkownik "Krzysiek" <bezadresu@bezadresu.com> napisał w wiadomości
news:hjshhp$1f4$1news.onet.pl...
Proszę użytkowników pralek ładowanych "od góry" o informacje czy są z
nimi jakieś problemy. W przyszłej łazience będę miał ograniczoną ilość
miejsca, więc rozważam zakup takiej pralki.

Na podobny problem kupiłem sobie wąską pralkę- ale ładowaną z boku. Ładowane
od góry trudno trzymać otwarte (a pralki powinno się trzymać z uchylonymi
drzwiczkami), o głośniejszej pracy Ci już inni pisali. Jak masz małe dzieci-
to jak je posadzisz p okąpieli na takiej pralce:-) ?Poza tym- rzecz nie bez
znaczenia: przy porównaniu- ładowana z góry ma większy pobór wody i prądu.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2010-01-30 15:28:56
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 30 Jan 2010 10:38:41 +0100, Chiron napisał(a):

Na podobny problem kupiłem sobie wąską pralkę- ale ładowaną z boku. Ładowane
od góry trudno trzymać otwarte (a pralki powinno się trzymać z uchylonymi
drzwiczkami),

Wystarczy wysuszyć po praniu prez kilka godzin.
to jak je posadzisz p okąpieli na takiej pralce:-) ?Poza tym- rzecz nie bez
znaczenia: przy porównaniu- ładowana z góry ma większy pobór wody i prądu.

A to dziwne, bo akurat nie powinno mieć to znaczenia. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2010-01-30 18:30:28
Autor: Chiron
Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:106y97xtfjglm.dlgoldfield.org.pl...
> [...]

uchylonymi
> drzwiczkami),

Wystarczy wysuszyć po praniu prez kilka godzin.
Prawda. Tylko to dodatkowy kłopot. Poza tym- sporo ludzi coś trzyma na
pralce (proszek, płyn do płukania etc)- czyli na czas suszenia- musi to
ściągnąć i gdzieś ustawić.

> [...]
prądu.

A to dziwne, bo akurat nie powinno mieć to znaczenia.

Ma- porównaj konstrukcję zbiornika oraz bębna (kształt) jednej i drugiej:
mniej więcej w bryle o przekroju półkola mieści się kolisty bęben ładowanej
od góry, a w bryle zbiornika o kolistym przekroju mieści się kolisty bęben
klasycznej. Wymusza to (przy tym samym poziomie wody) wieksze zużycie wody-
a tym samym i prądu.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2010-01-30 23:10:31
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 30 Jan 2010 18:30:28 +0100, Chiron napisał(a):

[...]

Nic za darmo - trzeba inaczej łazienkę rozplanować.
[...]

Niczego nie wymusza. Spód zbiornika jest taki sam, a poziom wody to jakieś
20cm nad dno. Dane techniczne tez nie potwierdzają Twoich rewelacji. --

Data: 2010-01-31 15:08:14
Autor: Borys Pogoreło
[...]

 Na czas każdego prania też muszą to zrobić. Więc niech lepiej sobie
przestrzeń organizują.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-02-01 19:55:50
Autor: Qrczak
Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła
W Usenecie Chiron <chiron@1.pl> tak oto plecie:

[...]

Nie zapomnij dodać dziecka.

Qra

Data: 2010-02-01 19:54:09
Autor: Qrczak
[...]

Zazwyczaj to się one same nie zatrzaskują.

(a pralki powinno się trzymać z
uchylonymi drzwiczkami), o głośniejszej pracy Ci już inni pisali. Jak
masz małe dzieci- to jak je posadzisz p okąpieli na takiej pralce:-)

Jak w foteliku samochodowym 0-13, tyłkiem we wgłębieniu.

Qra

Data: 2010-02-01 20:33:48
Autor: Prawusek
Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła

"Qrczak" <qrka@gazeta.pl> wrote in message

Jak na gnieździe...  :-)))))))))))))))

Data: 2010-02-02 00:26:21
Autor: maniek
[...]

Witam.Nikt nie wspomniał o jednym zasadniczym plusie na korzyść pralek
ładowanych od góry,mianowicie możliwość wlewania ciepłej wody
np.wiadrem co pozwala zaoszczędzić nie małe pieniądze na ogrzaniu ok.
40-50l zimnej wody którą pralka by miała sobie sama podgrzać do
wymaganej temp.W moim przypadku tylko to zdecydowało że kupiłem
ładowaną od góry,mimo tego że jest AA+.
Dlatego nie zgodze sie z tezą że te ładowane od góry pobierają więcej
prądu.
Pozdrawiam

Data: 2010-02-02 09:52:26
Autor: Prawusek

"maniek" <manix-76@o2.pl> wrote in message
[...]

    Nie musi być ciepła - wystarczy czysta, np. zimna woda z rur wylewana
wcześniej do ścieku zanim bojler ogrzał na tyle, by dała się użytkować.
    Druga - kolosalna oszczędność - Magiczne Kule do prania - doskonała
rzecz. Jeżeli ma się pralkę z możliwością indywidualnego programowania
jeszcze więcej oszczędności - wystarczaq jednokrotne płukanie. Wygoda -
możliwość prania białych i czarnych razem przy 40°C...

Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła