Pralka ładwana od góry z prost± obsług± dla osoby niepełnosprawnej.

Data: 2010-05-18 21:55:31
Autor: Jarek
Pralka ładwana od góry z prost± obsług± dla osoby niepełnosprawnej.
Witam!
Czy kto¶ z Państwa mógłby mi podpowiedzieć jak± pralkę ładowan± od
góry mógłbym kupić osobie maj±cej resztkowy stopień wzroku i słuchu? W przypadku pralki ładowanej od przodu wystarczyłaby Amica AWSN10DA
dlaczego?
1. Można jej ustawić na stałe jeden z programów prania np bawełna 40 2. Osoba ta wsypuje proszek, wciska przycisk POWER, następnie Start...
i to w zasadzie wszystko, z powodzeniem do takiego prania codziennego
jej wystarcza, nie musi przyciskami obniżać prędko¶ci wirowania itp.
Podswietlany wy¶wietlacz plus resztki jej wzroku ułatwi± jej
orientację w tym, że pralka działa. Pokrętło ponadto można odpowiednio
oznaczyć naklejaj±c naklejki czy brajlowskie czy jakie¶ inne. W każdym
razie obsługa jest prosta i programator się nie obraca.
Poszukuję pralki o takich samych zaletach ale ładowanej od góry, Czyli
najlepiej jedna nastawa pokrętłem, gdzie zawarta jest już temperatura
i prędko¶ć wirowania najlepiej 800-1000 następnie tylko przycisk
START... --
Pozdrawiam
Jarek

Data: 2010-05-19 13:48:50
Autor: ±ćęłń󶼿
Pralka ładowana od góry z prost± obsług± dla osoby niepełnosprawnej.
Trochę inaczej:
Były modele (przychodz± mi na my¶l Bosch / Siemens) z panelem steruj±cym na froncie, nie z tyłu pralki.
Szeroko¶ć pralek była po 45 cm.

-- -- -

Data: 2010-05-19 19:29:00
Autor: Jarek
Pralka ładowana od góry z prost± obsług± dla osoby niepełnosprawnej.
On Wed, 19 May 2010 13:48:50 +0200, ±ćęłń󶼿 <antyspam@interia.pl>
napisał(a):

Trochę inaczej:
Były modele (przychodz± mi na my¶l Bosch / Siemens) z panelem steruj±cym na froncie, nie z tyłu pralki.
Szeroko¶ć pralek była po 45 cm.
Umiejsciwoeinie Paneli nie ma znaczenia. Chyba wybiore jakiego¶
whirpoola Poczytam jeszczse instrukcje

Jarek

Data: 2010-05-22 07:41:14
Autor: AA
[...]

Nie znam obecnych modeli, ale spojrz na oferte Electroluxa.
Kiedy kupowalem pralke, chcialem miec taka z 3 pokretlami, przyciskami, wyswietlaczami, mnostwem opcji. Ale jakos tak w ostatnim momencie wybralem inny model - z opisow wynikalo ze ma zaawansowane opcje, no ogolnie super. Wnosza pralke i... jedno pokretlo, piec przyciskow, kilka diod LED.
Z perspektywy czasu jednak chwale (a moze chwale, bo mam?). To co moze sie przydac tej osobie:
- nie zapominam zmienic temperatury z poprzedniego prania - wybieram "bawelna 30" w lewo lub "bawelna 60" w prawo i tyle
- programy mozna zapamietac - w lewo kilka pozycji, w prawo kilka
- pozycja "gorna" wylacza pralke, wszystko gasnie
- ma dwie predkosci wirowania - 1000 lub 500 - chyba bym nie zauwazyl roznicy przy nastawach co 100
- ustawia otwor bebna w pozycji gornej do otwarcia
- gora bebna i klapki z tworzywa - nie strzelaja przy otwieraniu, nie zacinaja sie (mialem metalowe - roznie bywalo)
- 5 przyciskow, kilka LED

Pralka dziala od 7 lat, przezyla przeprowadzke, prala sterty ubran dla 2 malych dzieci. Obsluguje ja czasem babcia - o ile pyta jak wlaczyc film DVD, to o pralke wcale.

Model to EWT1011 - juz nie jest produkowana, ale moze electrolux (i inni) maja takie nieskomplikowane modele w ofercie.

Siostra miala pralke na "W" - po kilku zniszczonych spodniach i koszulach kupila inna. Mozna bylo trafic na opisy o takim zachowaniu, ale nie wierzylismy przy zakupie, ze takie cos moze robic pralka znanego producenta.

AA

Data: 2010-05-23 00:18:53
Autor: Jarek
On Sat, 22 May 2010 07:41:14 +0200, AA <a@a.pl>  napisał(a):

- nie zapominam zmienic temperatury z poprzedniego prania - wybieram "bawelna 30" w lewo lub "bawelna 60" w prawo i tyle
Wła¶nie przegl±d±łem ofertę również Elektroluxa, do¶ć ciekawe
rozwi±zania i co najwazniejsze - man± nowy dozownik na detergenty.
dziekuję za rade. Jednak zamias W... wybiorę Elektrolux, Mam jeszcze
pytanie, czy nastawy z poprzedniego prania sa zapamiętane np gdy
ustawi się program bawełna 30 i się zwiększy temperaturę na 40 to
będzie to zapamiętane? Przegl±dalem instrukcje obsługi... my¶le, że ta
osoba sobie poradzi, diody LED jeszcze widzi... --
Pozdrawiam
Jarek

Data: 2010-05-25 09:51:56
Autor: ±ćęłń󶼿
Pralka ładwana od góry z prost± obsług± dla osoby niepełnosprawnej.
| - ma dwie predkosci wirowania - 1000 lub 500 - chyba bym nie zauwazyl roznicy przy nastawach co 100

Ja zauważam ;-)
Ale i tak moja pralka "W..." co¶ kombinuje automatyk±, czyli uwzględnia i nastawę obrotów i aktualny program (np. przy nastawieniu
pokrętła na 1100 obr./min, to przy syntetykach odwiruje i tak tylko 900 obr-/min. choć takiej nastawy w ogóle nie ma na pokrętle).

| - ustawia otwor bebna w pozycji gornej do otwarcia

To BARDZO cenna funkcja, moj już 14-letni "W..." niestety nie ma, a do¶ć często zdarza mi się co¶ dokładać już po rozpoczęciu cyklu
:-((

Pralka ładwana od góry z prost± obsług± dla osoby niepełnosprawnej.