Pralka na 60 Hz

Data: 2009-06-04 10:46:57
Autor: Sebcio
Pralka na 60 Hz
Witam !

Czy któraś z pralek dostępnych na polskim rynku jest przystosowana do pracy z częstotliwością sieci 60Hz ? Muszę zorganizować taką na poniedziałek, ale co nie spojrzę to wszystkie mają znamionowo 50Hz i koniec :(

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-06-04 10:51:01
Autor: Ghost
Pralka na 60 Hz

Użytkownik "Sebcio" <sebcio@nowhere.net> napisał w wiadomości news:h07od3$1i2$1node1.news.atman.pl...
[...]

Ja bym sie bardziej voltami przejmowal.

Data: 2009-06-04 11:12:35
Autor: Sebcio
Pralka na 60 Hz
Ghost pisze:

Ja bym sie bardziej voltami przejmowal.

Napięcie zasilania wynosi 230V. Jedynie częstotliwość wynosi 60Hz, ponieważ pralka ma być zasilana z sieci okrętowej.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-06-04 11:16:03
Autor: Ghost
Pralka na 60 Hz

Użytkownik "Sebcio" <sebcio@nowhere.net> napisał w wiadomości news:h07pt5$1o9$1node1.news.atman.pl...
Ghost pisze:

Ja bym sie bardziej voltami przejmowal.

Napięcie zasilania wynosi 230V. Jedynie częstotliwość wynosi 60Hz, ponieważ pralka ma być zasilana z sieci okrętowej.

Myslalem, ze 110, bo tak jest zwykle przy 60Hz. Pytanie czy pralce robi roznice te 60Hz.

Data: 2009-06-04 11:24:05
Autor: Sebcio
Pralka na 60 Hz
Ghost pisze:

Myslalem, ze 110, bo tak jest zwykle przy 60Hz. Pytanie czy pralce robi roznice te 60Hz.

Dokładnie to 240V i to takie troszkę popieprzone, bo tak naprawdę to dwie fazy 120V przesunięte o 180 stopni. Czyli masz cztery przewody, dwa fazowe, neutral i ziemia. Względem każdego fazowego i neutralem masz znane amerykańskie 120V, ale względem dwóch fazowych masz już 240V. W praktyce w "naszą stronę" (czyli zasilanie urządzenia na 230V z gniazda 120/240V) problemem jest tylko częstotliwość.

Problem w tym, że elektroniczne programatory które wyzwalają triaki mają na stałe zaprogramowane czasy wyzwolenia triaków względem przejścia przez zero. Oznacza to że przy 60Hz triak zostanie wyzwolony za późno (lub nawet w kolejnym półokresie), przez co silniki obracają się wolniej albo w ogóle nie chcą ruszyć lub kręcą się wolno nie w tą stronę. Tak samo silniki pomp - często nie startują, bucząc tylko.

Jedyna możliwość jeszcze to przekształtnik częstotliwości, ale nie udało mi się jeszcze znaleźć takiego który ma jedną fazę na wyjściu.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-06-04 13:49:19
Autor: Ghost
Pralka na 60 Hz

Użytkownik "Sebcio" <sebcio@nowhere.net> napisał w wiadomości news:h083mc$bji$1node2.news.atman.pl...
Ghost pisze:

[...]

A no fakt, wykrywane jest tylko przejscie przez zero. No to problem.

Data: 2009-06-04 20:31:57
Autor: Piotrek
Pralka na 60 Hz

Ghost pisze:

[...]

jak chcesz uzyskać 240V pomiędzy fazowym a neutralnym, skoro pomiędzy każdym z fazowych a neutralnym jest 120V ????
Musiałbyś brać napięcie zasilające tylko z fazowych....

Piotrek

Data: 2009-06-04 21:24:43
Autor: Ghost
Pralka na 60 Hz

Ghost pisze:

[...]

Heh, czytanie ze zrozumieniem zanika.

Data: 2009-06-04 21:42:19
Autor: Piotrek
Pralka na 60 Hz

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:h097k1$ng3$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Przy takich oskarżeniach kolego to wyjaśniaj choć o co chodzi.
A jeśli już to wyjaśnij swoje zdumiewające określenie:
"Względem każdego fazowego i neutralem masz znane amerykańskie 120V, ale względem dwóch fazowych masz już 240V."

Tzn. CZEGO (którego punktu ?) "względem dwóch fazowych" mam 240V bo nie kumam ?
Napięcie to różnica potencjałów i z Twojego opisu wynika, że występuje tylko pomiędzy przewodami fazowymi.
Jak więc zasilić pralkę 240V z takiego układu ?

Piotrek

Data: 2009-06-04 21:47:43
Autor: Ghost
Pralka na 60 Hz

Użytkownik "Piotrek" <beztegolangolier@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h08uph$97t$1node1.news.atman.pl...

[...]

Po pierwsze nie ja to napisalem, a po drugie to zdanie moze malo precyzyjne, ale nie trzeba ciezko myslec, by zajarzyc o co chodzi.

Tzn. CZEGO (którego punktu ?) "względem dwóch fazowych" mam 240V bo nie kumam ?

Miedzy dwoma przewodami fazowymi jest 240.

Jak więc zasilić pralkę 240V z takiego układu ?

Dwoma przewodami fazowymi.

Data: 2009-06-04 21:51:24
Autor: Piotrek
Pralka na 60 Hz

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:h098v5$pij$1nemesis.news.neostrada.pl...
Heh, czytanie ze zrozumieniem zanika.

napisałeś to co ja
czemu więc "czytanie ze zrozumieniem zanika" ?

Piotrek

Data: 2009-06-04 21:54:33
Autor: Ghost
Pralka na 60 Hz

Użytkownik "Piotrek" <beztegolangolier@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h08val$9an$1node1.news.atman.pl...

[...]

Ponowne potwierdzasz, ze zanika. Ja nie napisalem tego co Ty, a w szczegolnosci nie oburzylem sie: "jak chcesz uzyskać 240V pomiędzy fazowym a neutralnym".

Data: 2009-06-05 23:04:42
Autor: Marek Dyjor
Pralka na 60 Hz
Ghost wrote:
[...]

standard amerykański wygladą tak...

masz trafo po stronei wtórnej jest uzwojenie z odczepem w srodku, pomiedzy skarajnymi jest 240 względem środkowego mamy 2 x 120V przesunięte o 180st w fazie.

Data: 2009-06-05 10:18:08
Autor: Sebcio
Pralka na 60 Hz
Piotrek pisze:

A jeśli już to wyjaśnij swoje zdumiewające określenie:
"Względem każdego fazowego i neutralem masz znane amerykańskie 120V, ale względem dwóch fazowych masz już 240V."

To akurat ja napisałem. W systemie amerykańskim masz dwie fazy a napięcie międzyfazowe wynosi 240V. Napięcie między fazą a przewodem neutralnym wynosi 120V, ponieważ przesunięcie fazowe w takim układzie wynosi 180 stopni. Błędnie napisałem "względem dwóch fazowych" - powinienem był napisać "pomiędzy dwoma fazowymi", ale tego można było się łatwo domyślić z całości tekstu.

Tak samo w europejskiej sieci trójfazowej napięcie międzyfazowe wynosi 400V, podczas gdy napięcie między fazą a przewodem neutralnym wynosi 230V.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-06-04 11:18:35
Autor: ąćęłńóśźż
Pralka na 60 Hz
Na wielu statkach widziałem zwykłe pralki, więc pewnie będzie działało.
Nie sprawdzałem Herców w sieci.

Data: 2009-06-04 13:45:42
Autor: doslaw
Pralka na 60 Hz
Sebcio pisze:
[...]

zapytaj na p.r.zeglarstwo
ci slonowodni moze cos pomogą

Data: 2009-06-06 14:36:02
Autor: Adam Płaszczyca
Pralka na 60 Hz
Dnia Thu, 04 Jun 2009 10:46:57 +0200, Sebcio napisał(a):

Czy któraś z pralek dostępnych na polskim rynku jest przystosowana do pracy z częstotliwością sieci 60Hz ? Muszę zorganizować taką na poniedziałek, ale co nie spojrzę to wszystkie mają znamionowo 50Hz i koniec :(

Nic się pralce przystosowanej do 50Hz nie stanie. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2009-06-08 13:08:45
Autor: Sebcio
Pralka na 60 Hz
Adam Płaszczyca pisze:

Nic się pralce przystosowanej do 50Hz nie stanie.

Owszem, nic się nie stanie. Po prostu nie będzie działać przy zasilaniu 60Hz.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-06-08 18:42:10
Autor: SQLwysyn
Pralka na 60 Hz
Użytkownik "Sebcio" <sebcio@nowhere.net> napisał w wiadomości news:h0irba$ob1$1node2.news.atman.pl...
Adam Płaszczyca pisze:

Nic się pralce przystosowanej do 50Hz nie stanie.

Owszem, nic się nie stanie. Po prostu nie będzie działać przy zasilaniu 60Hz.

A na jakiej podstawie opierasz swoje mniemanie domorosly elektryku?

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-06-08 21:54:04
Autor: Ghost
Pralka na 60 Hz

Adam Płaszczyca pisze:

Nic się pralce przystosowanej do 50Hz nie stanie.

Owszem, nic się nie stanie. Po prostu nie będzie działać przy zasilaniu 60Hz.

A na jakiej podstawie opierasz swoje mniemanie domorosly elektryku?

Wczesniej juz to napisal matolku.

Data: 2009-06-09 06:29:28
Autor: SQLwysyn
Pralka na 60 Hz
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:h0jqr5$9e$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Nie wtrącaj sie półgłówku, skoro nie masz bladego pojęcia o elektryce. Nawet cwoku nie wiesz, ze w naszej sieci (nominalnie 50 Hz) tez nastepuja wahania czestotlowosci od 45 do nierzadko 60 Hz. I jakos imbecylu pralki nie stają. Widocznie nie czytaja usenetu ...

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-06-09 09:13:48
Autor: Ghost
Pralka na 60 Hz

Użytkownik "SQLwysyn" <sqlwysyn@sqlwysyn.pl> napisał w wiadomości news:4a2de6d6$0$29877$f69f905mamut2.aster.pl...
[...]

Hehehe, kup sobie jakis miernik czetsotliwosci plus rejestrator - zdziwisz sie, nieuku.

Data: 2009-06-09 09:59:24
Autor: Sebcio
Pralka na 60 Hz
SQLwysyn pisze:

[...]

Oj, widać że jesteś chamskim bucem i do tego tępym. Gówno wiesz a się odzywasz i to tak arogancko. Takie wahania częstotliwości nie mają prawa wystąpić, bo już mniejsze prowadzą do awarii systemowych. Spadek o jeden herc jest objawem bardzo poważnego deficytu mocy w sieci. Poniżej 49Hz odłącza się dużych odbiorców od sieci (to już jest działanie w stanie poważnej awarii) a przy 47Hz odłącza elektrownie. Powyżej 50Hz uruchamia się pompy w elektrowniach szczytowo-pompowych, robi się wszystko by wyeksportować nadmiar mocy a w dalszej kolejności odłącza elektrownie.

To była lekcja za darmo. Imbecyla poszukaj sobie w gaciach, bo w pustym łbie na pewno niczego nie znajdziesz.

Data: 2009-06-09 10:04:13
Autor: Ghost
Pralka na 60 Hz

Użytkownik "Sebcio" <sebcio@nowhere.net> napisał w wiadomości news:h0kre7$s3v$1node1.news.atman.pl...
SQLwysyn pisze:

[...]

Ja mysle, ze koles przeczytal na jakims zasilaczu tolerancje 45 do 60 Hz i wyskoczyl jak filip z konopii, a ze jest chamski nie mialem zamiaru mu niczego dokladnie tlumaczyc.

Data: 2009-06-09 11:10:34
Autor: Panslavista
Pralka na 60 Hz

> [...]

Ja mysle, ze koles przeczytal na jakims zasilaczu tolerancje 45 do 60 Hz i
wyskoczyl jak filip z konopii, a ze jest chamski nie mialem zamiaru mu

Zapomniałeś dodać, że zmiany częstotliwosci nie występują synchronicznie w
całej sieci, więc mogą generować duże wahania napieć i prądów o charakterze
udarowym.

Data: 2009-06-09 18:31:26
Autor: SQLwysyn
Pralka na 60 Hz
SQLwysyn pisze:

[...]

Łosiu jeden, nie tylko nie mają prawa wystąpić - ale występują. A swoich uprawnień SEPowskich nie zamierzam ci pokazywac - bo niby dlaczego rzucac perly przed wieprze.
Nie dyskutuj lamerze na tematy, na których nie masz nic do powiedzenia poza 'zdaje mi sie'. Wydaje ci sie, ze skoro jestes kierowca szambiarki, to wszystko mozesz przyrównac do gówna?  Swoja glowe tam zanurz i pare wdechów zrób - to moze oglady nabedziesz.

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-06-09 19:00:06
Autor: Ghost
Pralka na 60 Hz

SQLwysyn pisze:

[...]

No mysle, ze teraz juz wszystkich przekonales, co prawda niezgodnie z Twoimi intencjami, ale wszyscy mamy jasnosc.

Data: 2009-06-08 19:54:30
Autor: Adam Płaszczyca
Pralka na 60 Hz
Dnia Mon, 08 Jun 2009 13:08:45 +0200, Sebcio napisał(a):

Nic się pralce przystosowanej do 50Hz nie stanie.
Owszem, nic się nie stanie. Po prostu nie będzie działać przy zasilaniu 60Hz.

Bedzie, będzie. Byle tylko nie byą zbyt nowoczesna. --

Data: 2009-06-09 10:00:47
Autor: Sebcio
Pralka na 60 Hz
Adam Płaszczyca pisze:

Bedzie, będzie. Byle tylko nie byą zbyt nowoczesna.

Tej niezbyt nowoczesnej nie wystartuje pompa, tej nowoczesnej zgłupieje programator. To nie teoria, ja mówię o praktyce :)

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-06-09 20:43:26
Autor: Adam Płaszczyca
Pralka na 60 Hz
Dnia Tue, 09 Jun 2009 10:00:47 +0200, Sebcio napisał(a):

Tej niezbyt nowoczesnej nie wystartuje pompa, tej nowoczesnej zgłupieje programator. To nie teoria, ja mówię o praktyce :)

Dlaczego silnik reluktancyjny miałby nie wystartować, tak samo jak silnik
synchroniczny w programatorze?

Data: 2009-06-09 21:00:19
Autor: Panslavista
Pralka na 60 Hz

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:ol3gpicu3v0j.dlgoldfield.org.pl...

Najwyżej szybciej skończą.

Data: 2009-06-10 10:44:03
Autor: Sebcio
Pralka na 60 Hz
Adam Płaszczyca pisze:

Dlaczego silnik reluktancyjny miałby nie wystartować, tak samo jak silnik
synchroniczny w programatorze?

A od kiedy w pompach stosuje się silniki reluktancyjne ?! Stosowane są najczęściej jednofazowe silniki ze zwartym uzwojeniem pomocniczym. Wiele z tych silników ma problemy ze startem przy zasilaniu napięciem o częstotliwości innej niż znamionowa, nie osiągają one też odpowiedniej wydajności gdy już ruszą. Nie sądzisz chyba że przez przypadek na tabliczkach znamionowych tychże pomp podaje się częstotliwość pracy 50Hz a nie 50-60Hz ?

Co do programatorów to akurat nie chodzi o mechaniczne, tylko elektroniczne. Są one zwykle prymitywne i mają zaprogramowaną długość półokresu sieci na poziomie 10ms. Jeśli teraz programator chce włączyć silnik na małe obroty, wyzwoli triak 9ms po przejściu przez zero. Tyle że przy zasilaniu 60Hz nastąpi to niecałą milisekundę po przejściu przez zero, już w kolejnej połówce... Co będzie się działo dalej zależy od programu sterownika. Albo się wyłączy z błędem, albo silnik będzie chodził szybko, albo będą pływać obroty albo...

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-06-16 22:23:37
Autor: Adam Płaszczyca
Pralka na 60 Hz
Dnia Wed, 10 Jun 2009 10:44:03 +0200, Sebcio napisał(a):

A od kiedy w pompach stosuje się silniki reluktancyjne ?! Stosowane są

Odkąd pamiętam.
wydajności gdy już ruszą. Nie sądzisz chyba że przez przypadek na tabliczkach znamionowych tychże pomp podaje się częstotliwość pracy 50Hz a nie 50-60Hz ?

Sądze, że przez pieniądze na dodatkowy nadruk.
[...]

A ja o normalnych prawlkach. One mają, na szczęście jeszcze stare
oprogramatory. --

Data: 2009-06-18 09:48:50
Autor: BQB
Pralka na 60 Hz
Sebcio pisze:

[...]

Troszkę się interesuję elektroniką i nie widziałem jeszcze układu, gdzie potrzebna by była jakaś częstotliwość do czegokolwiek, w którym nie było by elementu wyzwalającego tą częstotliwość - tzw. kwarcu.

Pralka na 60 Hz