Pralko-suszarka - warto?

Data: 2009-03-07 21:39:00
Autor: Czabu
Pralko-suszarka - warto?
Witam,

ponieważ 15-letnia pralka Whirpooll'a zaczęła przeciekać, a podejrzewam, że koszty naprawy nie będą małe, zacząłem rozglądać się za nowym sprzętem.
Zauważyłem, że mógłbym pozwolić sobie na pralko-suszarkę i szczerze mówiąc trochę się nakręciłem na takie rozwiązanie. Ponieważ mam ciągłe problemy z miejscem na suszenie prania, takie rozwiązanie byłoby warte dołożenia kilkuset złotych do ceny zwykłej pralki podobnej klasy.
Niestety nigdy nie korzystałem z takiego sprzętu i nie bardzo wiem na co zwracać uwagę i czego się spodziewać. Małe rozpoznanie wśród znajomych niewiele dało. Podobno drogo, mało korzystają bo nie wszystko można suszyć, ale konkretów brak.

1. Ile tak naprawdę kosztuje korzystanie z opcji suszenia?
2. Czego nie można suszyć?
3. Czy ubrania wyjmuje suche, czy tylko podsuszone i trzeba je normalnie wieszać na sznurku?
4. Jakich marek/modeli unikać, na jakie zwracać uwagę?
5. Jakie opcje/rozwiązania muszą być w takim sprzęcie, a jakie to tylko marketing?
6... ;-)

Nie chciałbym przekroczyć kwoty 2000zł na zakup tego wynalazku.

Jeżeli pralko-suszarka to samo zło ;-), to jakiej zwykłej pralki szukać?

Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie i wskazówki do obu rodzajów sprzętu. Pomogą mi rozpocząć szukanie i od razu wyeliminować kiepskie rozwiązania.

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-03-07 21:45:38
Autor: Panslavista
Pralko-suszarka - warto?
Użytkownik "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:goumhj$pjl$1mx1.internetia.pl...
[...]

    Są zestawy pralka - suszarka nawet stawiane jedna na drugiej. Moja długo
mnie nie pocieszyła, więc myślę, że lepiej byłoby gdybym miał osobne
maszyny. Podobało mi się jedno - pary schładzane były natryskiem zimnej
wody, nie było to drogie rozwiązanie. Stopień wysuszenia był nastawiany.

Data: 2009-03-08 04:19:38
Autor: Jan Werbiński
Pralko-suszarka - warto?
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:goumh8
   Są zestawy pralka - suszarka nawet stawiane jedna na drugiej. Moja długo
mnie nie pocieszyła, więc myślę, że lepiej byłoby gdybym miał osobne
maszyny. Podobało mi się jedno - pary schładzane były natryskiem zimnej

Pralka +suszarka = dobry pomysł
Pralka i suszarka w jednym - będziesz żałował

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-03-08 07:08:06
Autor: Panslavista
Pralko-suszarka - warto?

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:govdlm$qfj$1atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]

Pralka +suszarka = dobry pomysł
Pralka i suszarka w jednym - będziesz żałował

U mnie zadziałała "czarna ręka".

Data: 2009-03-08 10:20:25
Autor: Czabu
Pralko-suszarka - warto?

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:govdlm$qfj$1atlantis.news.neostrada.pl...

Pralka i suszarka w jednym - będziesz żałował

Możesz napisać w kilku słowach dlaczego? Wydajność suszenia jest niewystarczająca, wysokie koszty?

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-03-08 13:04:59
Autor: Jan Werbiński
Pralko-suszarka - warto?
Użytkownik "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gp0359$7ld$1mx1.internetia.pl...

[...]

Było o tym na forum muratora i innych. Poszukaj.
W skrócie - 150-200 litrów wody na cykl wysuszenia 2,5 kg. Wszystko jest na maksa pogniecione, a w osobnej suszarce odwrotnie. Śmierdzi gumą itp. Suszenie jest droższe niż w samodzielnej suszarce i daje znacznie gorsze rezultaty.

A najważniejsze:
większość posiadaczy osobnych suszarek je używa i lubi je używać
większość posiadaczy pralkosuszarek używa ich sporadycznie i woli suszyć na sznurze.
:-)

Data: 2009-03-08 13:06:35
Autor: Panslavista
Pralko-suszarka - warto?

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:gp0cq9$mmi$3nemesis.news.neostrada.pl...

To wszystko GWno prawda.

Data: 2009-03-08 17:29:33
Autor: Ikselka
Pralko-suszarka - warto?
Dnia Sun, 8 Mar 2009 13:04:59 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

A najważniejsze:
większość posiadaczy osobnych suszarek je używa i lubi je używać

Mam nadzieję, bo chcę własnie kupić osobną suszarkę i pralkę. Może wreszcie
będę korzystać z suszarki tak, jak zawsze marzylam, czyli kiedy mi pasuje,
a nie kiedy pralka nie jest zajęta.

większość posiadaczy pralkosuszarek używa ich sporadycznie i woli suszyć na sznurze.

Prawda. Ja w ogóle przestałam używać. A w dodatku teraz się martwię, jak tu
z piętra bezboleśnie znieść tego grzmota, kiedy kupię nowe, osobne
urządzenia. Dwa w jednym jednak waży (przynajmniej to, które mam) prawie
100 kilo, a moje piękne schody zagrożone pokancerowaniem przez kółka wózka
:-(
Tak to jest, kiedy się nie pomyśli zawczasu.

--
"Święto Kobiet jest jak Czerwona Księga, gdzie ONZ wpisuje ginące gatunki,
którym należy stworzyć warunki, aby miały możliwość realizacji... Tylko kobietom dyskryminowanym i uciśnionym jest ono nadal potrzebne -

Data: 2009-03-08 17:24:44
Autor: Ikselka
Pralko-suszarka - warto?
Dnia Sun, 8 Mar 2009 04:19:38 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

Pralka i suszarka w jednym - będziesz żałował

Ja żałuję. Nigdy więcej. Minusy (organizacyjne) już wielokrotnie opisywałam, ale dodam jeszcze
jeden: podczas suszenia bawełnianych rzeczy (z reguły jasnych) skądsiś się
bierze mnóstwo białego bawełnianego pyłu, który osiada w zakamarkach bębna
i uszczelki przy drzwiczkach - trudno go usunąć i potem osiada on na
rzeczach, które piorę jako następne po cyklu suszenia. Horror - załatwiłam
sobie sporo gładkich czarnych rzeczy na całkowity amen.

Data: 2009-03-08 17:58:34
Autor: Panslavista
Pralko-suszarka - warto?
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

rzeczach, które piorę jako następne po cyklu suszenia. Horror - załatwiłam
sobie sporo gładkich czarnych rzeczy na całkowity amen.

Nie mniej jako pralka zapewne działa bez zarzutu.

Data: 2009-03-08 20:55:11
Autor: Ikselka
Pralko-suszarka - warto?
Dnia Sun, 8 Mar 2009 17:58:34 +0100, Panslavista napisał(a):

[...]

No właśnie - stare Ardo, a jakoś nie chce się zepsuć; mam jej serdecznie
dosyć. Chyba wyląduje za oknem, kiedy wreszcie przyjdzie na nią czas. Ale
będzie huk! - przynajmniej nie będzie jeżdżenia wózkiem po schodach.
Sfilmuję to salto i z satysfakcją tu przedstawię - ku przestrodze przed
pralkosuszarkami :-)

--
"Święto Kobiet jest jak Czerwona Księga, gdzie IUCN wpisuje ginące gatunki,

Data: 2009-03-08 18:11:25
Autor: Czabu
Pralko-suszarka - warto?

[...]

Przekonaliście mnie, kupuję w takim razie zwykłą pralkę. Etap drugi: wybór ;-)

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-03-08 13:56:55
Autor: Boombastic
Pralko-suszarka - warto?

[...]

Nie warto. Wkład do suszenia najczęsciej musi być o połowe mniejszy niż prany, czyli masz pralkę 5 kg, ale suszysz na raz tylko 2,5 kg, więc musisz wyciągać połowe wkładu.
Kolejna sprawa to fakt, że rzeczy są wysuszone na wiór i masakrycznie pogniecione, przez co trudniejsze do prasowania. A częsciowe podsuszanie by lekko wilgotne rozwieszac do suszenia mija się z celem, bo po co niby suszarka.
O ekonomicznym aspekcie nawet nie piszę, bo jednak trochę prądu idzie na suszenie w przeciwieństwie do klasycznej suszarki pokojowej. No i jeszcze taki niezbyt przyjemny zapach wysuszonych rzeczy.
Podsumowując - miałem pralkosuszarkę, jak się rozsypała to nawet nie pomyślałem o kupnie nowej.

Data: 2009-03-08 20:59:45
Autor: Ikselka
Pralko-suszarka - warto?
Dnia Sun, 8 Mar 2009 13:56:55 +0100, Boombastic napisał(a):

Nie warto. Wkład do suszenia najczęsciej musi być o połowe mniejszy niż prany, czyli masz pralkę 5 kg, ale suszysz na raz tylko 2,5 kg, więc musisz wyciągać połowe wkładu.

Osobne suszarki mają dużą pojemność - w makro wlaśnie Whirlpool oferuje
komplet - pralka i suszarka - obie mają załadunek do 10 kg.
Mam je na oku w razie czego.

Kolejna sprawa to fakt, że rzeczy są wysuszone na wiór i masakrycznie pogniecione, przez co trudniejsze do prasowania.

Tego nauczyłam się łatwo unikać wyjmując rzeczy od razu po zakończeniu
suszenia, zanim wystygną. Składałam je od razu, choćby prowizorycznie.
Koszule strzepnąć i od razu na wieszaki. Żaden problem.

[...]

Ja go akurat lubię - przypomina mi zapach prasowanych niegdyś pieluszek
tetrowych, wygotowywanych wcześniej w płatkach mydlanych :-)
A poza tym ten zapach szybko zanika.

Podsumowując - miałem pralkosuszarkę, jak się rozsypała to nawet nie pomyślałem o kupnie nowej.

Ja myślę, ale własnie o osobnej.

Data: 2009-03-08 21:56:28
Autor: Jan Werbiński
Pralko-suszarka - warto?
[...]

Pachną ciepłem. Ostatnio stosuję chusteczki zapachowe Lenora zakupione w Selgrosie w Cottbuss.

Data: 2009-03-08 22:11:22
Autor: Ikselka
Pralko-suszarka - warto?
Dnia Sun, 8 Mar 2009 21:56:28 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

[...]

To nie moje :-)
Dla mnie ten zapach jest przyjemny.

Pachną ciepłem. Ostatnio stosuję chusteczki zapachowe Lenora zakupione w Selgrosie w Cottbuss.

U nas nie ma takich? - nie słyszałam o czymś poodobnym.

Data: 2009-03-08 22:33:22
Autor: Jan Werbiński
Pralko-suszarka - warto?
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:10r0ipl8dxt8f.1nujdnkcvsum9.dlg40tude.net...
[...]

Nie ma. Pewnie by się nie sprzedawały, bo paczka 25 sztuk kosztowała coś koło 5-7 euro. Drogo to wychodzi.

Data: 2009-03-08 22:38:34
Autor: Ikselka
Pralko-suszarka - warto?
Dnia Sun, 8 Mar 2009 22:33:22 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

[...]

Gdzieś mi się o uszy obiło, żeby do suszarki stosować olejki zapachowe -
nasączyć szmatkę.
Ale jakoś mi żaden olejek nie pasuje, zbyt drażniące są te zapachy. Może
tylko lawendowy się nada. O różanym nie wspomnę, bo drogi.

Data: 2009-03-08 23:01:41
Autor: JBP
Pralko-suszarka - warto?

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ap7o9xkbdeev$.bdc0xkz3pjkc.dlg40tude.net...
[...]

Dla Ikselki zamiast szmatek:
http://www.allegro.pl/search.php?sg=0&string=chusteczki+zapachowe
Lenora  - do wyboru.
JBP

Data: 2009-03-08 19:50:12
Autor: cherokee
Pralko-suszarka - warto?
Czabu wrote:

1. Ile tak naprawdę kosztuje korzystanie z opcji suszenia?
Nie wiem ile, ale susze pranie srednio 4 razy w tygodniu i niewiele wiecej placimy za prad.

2. Czego nie można suszyć?
Ja profilaktycznie nie susze syntetycznych cienkich rzeczy i bielizny z koronki, bo sie niszczy.

3. Czy ubrania wyjmuje suche, czy tylko podsuszone i trzeba je normalnie wieszać na sznurku?
Sa opcje - extra dry, do szafy, do prasowania plus suszenie czasowe od 30 do 120 minut.

4. Jakich marek/modeli unikać, na jakie zwracać uwagę?
Mam Candy Smart i nie polecam ze wzgledu na slabe lozyska.

5. Jakie opcje/rozwiązania muszą być w takim sprzęcie, a jakie to tylko marketing?

Przy pralce - krotki cykl prania i dodatkowe plukanie, przy suszarce opcje suszenia, o ktorych pisalam wyzej. No i mam suszarke kondensacyjna.

Nie chciałbym przekroczyć kwoty 2000zł na zakup tego wynalazku.

Moja kosztowala 249 funtow dwa lata temu.

Jeżeli pralko-suszarka to samo zło ;-), to jakiej zwykłej pralki szukać?

Takiej, na ktora masz miejsce, ja akurat mam miejsce w kuchni na tylko jednego grata, wiec musialo byc 2 w 1.

pozdr

cherokee

Data: 2009-03-08 21:54:13
Autor: Jan Werbiński
Pralko-suszarka - warto?
Użytkownik "cherokee" <cherokee@sorry.no.email> napisał w wiadomości news:UjVsl.69638$al4.61908newsfe25.ams2...
Czabu wrote:

1. Ile tak naprawdę kosztuje korzystanie z opcji suszenia?
Nie wiem ile, ale susze pranie srednio 4 razy w tygodniu i niewiele wiecej placimy za prad.

W suszarce 8 kg bawełny odwirowanej w 1400 to 5kWh, czyli 1,25 zł w II taryfie lub 3 zł w pierwszej. Przy mniejszym załadunku pracuje krócej.

2. Czego nie można suszyć?
Ja profilaktycznie nie susze syntetycznych cienkich rzeczy i bielizny z koronki, bo sie niszczy.

Nie posiadam ;-)

3. Czy ubrania wyjmuje suche, czy tylko podsuszone i trzeba je normalnie wieszać na sznurku?
Sa opcje - extra dry, do szafy, do prasowania plus suszenie czasowe od 30 do 120 minut.

Do wyboru.

4. Jakich marek/modeli unikać, na jakie zwracać uwagę?
Mam Candy Smart i nie polecam ze wzgledu na slabe lozyska.

Bosch/Siemens

5. Jakie opcje/rozwiązania muszą być w takim sprzęcie, a jakie to tylko marketing?

Suszarka koniecznie z czujnikiem wilgotności i filtrem strzępkowym. Klasa energii B.

Nie chciałbym przekroczyć kwoty 2000zł na zakup tego wynalazku.

1500 kupisz przyzwoitą.

Data: 2009-03-10 16:18:51
Autor: ąćęłńóśźż
Pralko-suszarka - warto?
Akurat do Whirlpoola to możesz kupić samą część (pewnie jakaś gumowa rura, albo p o prostu cybant się obluzował) w serwisie i osobiście wymienic.
JaC

-- -- -

Data: 2009-03-11 00:17:56
Autor: Czabu
Pralko-suszarka - warto?
Użytkownik " ąćęłńóśźż" <usunto@wp.eu> napisał w wiadomości news:gp60cg$reb$1news.wp.pl...
Akurat do Whirlpoola to możesz kupić samą część (pewnie jakaś gumowa rura, albo p o prostu cybant się obluzował) w serwisie i osobiście wymienic.

Witam,

gdyby to była kwestia gumowej rurki, czy głupiego cybantu, to nie myślałbym o wymianie pralki...

Pozdrawiam
Czabu

Pralko-suszarka - warto?