Prawa autorskie.

Data: 2013-04-08 08:54:29
Autor: 4CX250
Prawa autorskie.
Producent nie mg sobie poradzi ze swoim urzdzeniem niespeniajcym norm i poprosi o pomoc dystrybutora, czyli moj firm.
Zaprojektowaem may ukad elektroniczny jako dodatkowy fragment urzdzenia, wykonaem kilka prototypw, nastpnie przeprowadziem badania i pomiary urzdzenia z tym nowym ukadem. Ostatecznie poinformowaem producenta e mam rozwizanie. Wysaem mu wyniki pomiarw oraz schemat z wartociami elementw oraz wzr przykadowej pytki. Przyj je i zastosowa w produkcji. Po jakim czasie zacz stosowa to rozwizanie w kolejnych swoich produkowanych modelach ktrych my take bylimy dystrybutorami. Kiedy podczas rozmowy handlowej powiedzielimy producentowu, e nie yczymy sobie aby stosowa ten ukad w innych modelach ktrymi akurat my nie bylimy zainteresowani a ktry sprzedawa innym dystrybutorom. Zgodzi si, ale to bya tylko rozmowa. Min jaki czas, producent zacz w kulki lecie (inne powody) a doszo do tego e nie przeduy z nami umowy na dalsz dystrybucj. Okazao si e znalaz sobie ju wczeniej nastnego dystrybutora i si z nim wczeniej ju dogada, tylko czeka na wyganicie naszej  umowy. No i co si okazao? Produkuje i dostarcza nowemu dystrybutorowi a teraz ju wszystkim pozostaym urzdzenia z naszym ukadem.

Zaznaczam, e nikt poza mn, nie posiada dokumentacji projektowej oraz kilku rnych wykonanych prototypw i wynikw bada. Producent dosta tylko w mailu schemat w JPG, wzr przykadowej pytki oraz wykresy z urzdzenia pomiarowego.
Czy jest jaka szansa na dochodzenie praw autorskich?

Marek

Data: 2013-04-08 11:08:56
Autor: hiki ZIMA mocno TRZYMA mori
Prawa autorskie.
On 08.04.2013 08:54, 4CX250 wrote:
Producent nie mógł sobie poradzić ze swoim urządzeniem niespełniającym
norm i poprosił o pomoc dystrybutora, czyli moją firmę.
Zaprojektowałem mały układ elektroniczny jako dodatkowy fragment
urządzenia, wykonałem kilka prototypów, następnie przeprowadziłem
badania i pomiary urządzenia z tym nowym układem. Ostatecznie
poinformowałem producenta że mam rozwiązanie. Wysłałem mu wyniki
pomiarów oraz schemat z wartościami elementów oraz wzór przykładowej
płytki. Przyjął je i zastosował w produkcji. Po jakimś czasie zaczął
stosować to rozwiązanie w kolejnych swoich produkowanych modelach
których my także byliśmy dystrybutorami. Kiedyś podczas rozmowy
handlowej powiedzieliśmy producentowu, że nie życzymy sobie aby stosował
ten układ w innych modelach którymi akurat my nie byliśmy zainteresowani
a który sprzedawał innym dystrybutorom. Zgodził się, ale to była tylko
rozmowa. Minął jakiś czas, producent zaczął w kulki lecieć (inne powody)
aż doszło do tego że nie przedłużył z nami umowy na dalszą dystrybucję.
Okazało się że znalazł sobie już wcześniej nastęnego dystrybutora i się
z nim wcześniej już dogadał, tylko czekał na wygaśnięcie naszej  umowy.
No i co się okazało? Produkuje i dostarcza nowemu dystrybutorowi a teraz
już wszystkim pozostałym urządzenia z naszym układem.

Zaznaczam, że nikt poza mną, nie posiada dokumentacji projektowej oraz
kilku różnych wykonanych prototypów i wyników badań. Producent dostał
tylko w mailu schemat w JPG, wzór przykładowej płytki oraz wykresy z
urządzenia pomiarowego.
Czy jest jakaś szansa na dochodzenie praw autorskich?

A przekazaliście awraz z projektem (dostarczonym) prawa autorskie majatkowe? Ma to na piśmie?

Pomijajac prawa - a zarejestrowaliscie rozwiazanie w biurze patentowym? (albo on?)

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-04-08 11:46:36
Autor: 4CX250
Prawa autorskie.
Użytkownik "hiki ZIMA mocno TRZYMA mori" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:kju1fa$352$1node2.news.atman.pl...

A przekazaliście awraz z projektem (dostarczonym) prawa autorskie majatkowe? Ma to na piśmie?

Nie ma nic na piśmie. Tylko słowne zastrzeżenie że nie wolno mu tego stosować w innych konstrukcjach nie produkowanych dla nas.

Pomijajac prawa - a zarejestrowaliscie rozwiazanie w biurze patentowym? (albo on?)

On nie i my nie. Zastanawiałem się właśnie nad opatentowaniem ale nie wiem czy można opatentować coś co jest już przekazane do producenta, czyli neijako upublicznione.

Marek

Data: 2013-04-08 12:26:56
Autor: Piotrek
Prawa autorskie.
On 2013-04-08 11:46, 4CX250 wrote:
Nie ma nic na piśmie. Tylko słowne zastrzeżenie że nie wolno mu tego
stosować w innych konstrukcjach nie produkowanych dla nas.

IMHO ustnie (emailem) udzieliłeś im licencji niewyłącznej, na czas nieoznaczony. A przynajmniej tak będzie twierdził producent.

W takim przypadku nie jest konieczne zachowanie formy pisemnej.

Oczywiście umowę możesz wypowiedzieć. Tylko jest to nieco upierdliwe (czasochłonne). Doczytaj sobie w ustawie na temat terminów.

Jedyne czego możesz się "uczepić", to IMHO pola eksploatacji. Pewnie dałoby się je ograniczyć do modeli produkowanych w chwili udzielenia im licencji.

Piotrek

Data: 2013-04-08 14:42:24
Autor: 4CX250
Prawa autorskie.
Użytkownik "Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał w wiadomości news:51629b6f$0$26705$65785112news.neostrada.pl...
On 2013-04-08 11:46, 4CX250 wrote:
[...]

W jakiej ustawie i o jakie terminy chodzi? Czy mogę napisać list polecony do niego i oświadczyć że wypowiadam ustnie wydane wczesniej pozwolenie na kopiowanie?

Jedyne czego możesz się "uczepić", to IMHO pola eksploatacji. Pewnie dałoby się je ograniczyć do modeli produkowanych w chwili udzielenia im licencji.

W jaki sposób tego dokonać? Listownie zawiadomić o złamaniu warunków naszej umowy i o skierowaniu sprawy do sądu jeżeli nie zaprzestaną?

Marek

Data: 2013-04-08 15:57:40
Autor: Piotrek
Prawa autorskie.
On 2013-04-08 14:42, 4CX250 wrote:
W jakiej ustawie i o jakie terminy chodzi? [...]

Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Pewnie zainteresuje Cię cały rozdział 5 (również ze względu na potencjalną możliwość wyrwania kasy od producenta).

Piotrek

Prawa autorskie.