Prawa autorskie na facebooku

Data: 2015-11-10 21:19:18
Autor: Karol
Prawa autorskie na facebooku
Witam,
Czy publikuj±c co¶ (zdjęcie, wiersz, grafikę własn±, obraz) na facebooku
zrzekam się praw autorskich na rzecz facebooka ?
Nie mogę tego punktu znaleĽć w regulaminie i zasadach.

Kto¶ z Was to ma?

Pozdrawiam
Karol

Data: 2015-11-10 14:37:50
Autor: witek
Karol wrote:
[...]

generalnie wszystko co l±duje na facebooku jest ich i mog± z tym zrobić co chc±.
Pamietaj, ze facebook nie podlega prawu polskiemu.

Data: 2015-11-10 22:29:49
Autor: Karol
Dnia Tue, 10 Nov 2015 14:37:50 -0600, witek napisał(a):

Karol wrote:
[...]

a osoby trzecie mog± z tre¶ciami ogólnodostępnymi z facebooka bezkarnie
robić wszystko ? tj... kopiować, dystrybuować dalej... ??

Data: 2015-11-10 16:14:11
Autor: witek

Karol wrote:
[...]

to zalezy w jakim kraju jestes.
w Polsce nie mozesz,

zreszta facebook wyraznie w regulaminie pisze, ze co wrzucisz jest ich i ty sie z tym zgadzasz korzystajac z facebooka.

Data: 2015-11-10 23:27:35
Autor: Karol
Dnia Tue, 10 Nov 2015 16:14:11 -0600, witek napisał(a):

to zalezy w jakim kraju jestes.
w Polsce nie mozesz,

zreszta facebook wyraznie w regulaminie pisze, ze co wrzucisz jest ich i ty sie z tym zgadzasz korzystajac z facebooka.

zależy w jakim kraju jestem? czy jakie mam IP ?

Data: 2015-11-11 01:58:02
Autor: Marek
Prawa autorskie na facebooku
On Tue, 10 Nov 2015 23:27:35 +0100, Karol <k.misiukiewicz@10g.pl> wrote:
zaleĹĽy w jakim kraju jestem? czy jakie mam IP ?

Marek

Data: 2015-11-13 11:20:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 11 Nov 2015, Marek wrote:

On Tue, 10 Nov 2015 23:27:35 +0100, Karol <k.misiukiewicz@10g.pl> wrote:
zależy w jakim kraju jestem? czy jakie mam IP ?

nie ma znaczenia gdzie jeste¶, obowi±zuje   ich prawo  wła¶ciwo¶ci miejscowej okre¶lonej w ich regulaminie, zgaduję że to Kalifornia.

  Ale to ichnie prawo obowi±zuje *ich*.
  Nas obowi±zuje w zakresie:
- podpisanych umów międzynarodowych
- polskiego i unijnego prawa o własno¶ci intelektualnej
- niewyjeżdżania zainteresowanych do USA :P (bo jak wyjad±,
  to na terenie USA mog± odpowiadać wg przepisów USA, a te
  wcale nie musz± się ograniczać do ¶cigania za czyny popełnione
  na terenie USA).

  Jak chodzi o pierwotne pytanie, to sprowadza się do tego,
że w .pl (jak i całej .ue) zrzeczenie się praw maj±tkowych
jest dozwolone, więc jak kto¶ to zrobił, to zrobił, i nic
mu żadne IP nie pomoże.
  Musiałby znaleĽć kraj w którym PA nie s± chronione, tam
wyjechać i nie wracać ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-11-13 19:21:09
Autor: Marek
Prawa autorskie na facebooku
On Fri, 13 Nov 2015 11:20:17 +0100, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
  Ale to ichnie prawo obowiÄ…zuje *ich*.
  Nas obowiÄ…zuje w zakresie:

Ale to ma żadne zastosowanie bo fb nie ma w pl (w sensie jurysdykcji Polskiego sądu) stąd tutaj nie ma z kim dochodzić swoich praw.

--
Marek

Data: 2015-11-16 11:32:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 13 Nov 2015, Marek wrote:

On Fri, 13 Nov 2015 11:20:17 +0100, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
  Ale to ichnie prawo obowi±zuje *ich*.
  Nas obowi±zuje w zakresie:

Ale to ma żadne zastosowanie

  Po wycięciu połowy cytatu owszem :>

bo fb nie ma w pl (w sensie jurysdykcji Polskiego sądu)
stąd tutaj nie ma z kim dochodzić swoich praw.

 Są ustawy międzynarodowe, w tym "cywilne prawo międzynarodowe" (w postaci
iluś tam umów), które jak najbardziej obowiązują w Polsce.
 W efekcie:
- te elementy prawa, które na mocy owych przepisów są zgodne z przepisami
 "naszymi" mają zastosowanie, nie wiem ale przypuszczam że zgoda co do
  właściwości sądu też (ma zastosowanie), więc *w takim zakresie* wyrok sądu
  w Kalifornii może być egzekwowalny w Polsce
- a co do pozostałych pozostaje (też wycięty z cytatu) problem przypadku,
  kiedy ktoś wpadnie na pomysł żeby pojechać do USA.
   Na przykład w roli turysty. Albo dostanie spadek z USA :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-11-17 00:05:24
Autor: Marek
Prawa autorskie na facebooku
On Mon, 16 Nov 2015 11:32:19 +0100, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
  wĹ‚aÂściwoÂści sšdu teĹĽ (ma zastosowanie), wiÄ™c *w takim zakresie*
wyrok sšdu
  w Kalifornii moĹĽe być egzekwowalny w Polsce

Ale  chciaĹ‚ swoje prawa w Polsce wyegzekwować w Kaliforni, jak?

--
Marek

Data: 2015-11-20 12:53:40
Autor: Gotfryd Smolik news
Prawa autorskie na facebooku
On Tue, 17 Nov 2015, Marek wrote:

Ale  chciał swoje prawa w Polsce wyegzekwować w Kaliforni, jak?

  Zwyczajnie - uzyskuj±c wyrok w Kalifornii i na podstawie umów
m-narodowych egzekwuj±c je w Polsce. Istotny jest wtedy dodatek
"w zakresie w którym jest to możliwe".
  S±dzisz, że jak np. nie zapłacisz za towar amerykańskiemu sklepowi
to on nie będzie miał drogi dochodzenia należno¶ci?

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-11-20 14:54:11
Autor: Marek
Prawa autorskie na facebooku
On Fri, 20 Nov 2015 12:53:40 +0100, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
  Zwyczajnie - uzyskujÄ…c wyrok w Kalifornii i na podstawie umĂłw
m-narodowych egzekwujÄ…c je w Polsce. Istotny jest wtedy dodatek

Pod warunkiem, że w obu państwach jest to samo prawo.

--
Marek

Data: 2015-11-22 22:51:45
Autor: Marsjanin
Prawa autorskie na facebooku
Dnia Fri, 20 Nov 2015 12:53:40 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

Sądzisz, że jak np. nie zapłacisz za towar amerykańskiemu sklepowi to on
nie będzie miał drogi dochodzenia należności?

Myślę, że jak nie zapłacisz to sklep nie wyśle towaru. A jeśli jesteś już w tym sklepie zaufanym kupującym i dostajesz towar zanim zapłacisz, to jak raz oszukasz, to ryzyko sklepu przede wszystkim – bo pewnie rzadko opłacałoby się ścigać kogoś w Polsce przedsiębiorcy z USA. Nie wiem, jak działają pośrednictwa w zakupach typu PayPal w zakresie ubezpieczeń, trzeba by się wczytać w umowy, wiem, że też biorą na siebie część odpowiedzialności (przy czym to raczej w druga stronę, chronią kupującego przed nieuczciwym sprzedawcą). Najwidoczniej im się to musi opłacać.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2015-11-11 09:18:46
Autor: Danusia
Prawa autorskie na facebooku

Użytkownik "Karol" <k.misiukiewicz@10g.pl> napisał w wiadomo¶ci news:17kfcbdzfxmng$.e2gq3y7i32nu$.dlg40tude.net...

Karol wrote:
[...]

Nie ma tre¶ci ogólnodostępnych na FB. Musisz wcze¶niej być zalogowany i mieć konto na FB. Praktycznie wszyscy logowani s± automatycznie.
W momencie umieszczenia czegokolwiek na FB automatycznie tracisz do tego czegokolwiek prawo własno¶ci i prawo autorskie (zgodnie z regulaminem).  FB może robić z tym co zechce np. udostępniać innym do kopiowania, dystrybuowania itp. Taki jest regulamin FB (zwłaszcza oryginalna wersja angielska).

-- -
Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2015-11-15 18:38:37
Autor: Marsjanin
Prawa autorskie na facebooku
Dnia Wed, 11 Nov 2015 09:18:46 +0100, Danusia napisał(a):

Nie ma treści ogólnodostępnych na FB.

SÄ….

Musisz wcześniej być zalogowany i mieć konto na FB.

Nie zawsze.

Jeśli publikujesz coś z flagą „Publiczne” to dostęp do tego mają wszyscy odwiedzający Twój profil. Jeśli jest dostępny publicznie, to nie muszą mieć nawet konta na FB.

Oczywiście takie rzeczy to rzadkość, ale jak najbardziej są możliwe.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2015-11-15 20:07:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-11-15 o 19:38, Marsjanin pisze:
[...]

Rzadkość? Raczej większość.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-22 22:46:16
Autor: Marsjanin
Dnia Sun, 15 Nov 2015 20:07:31 +0100, Liwiusz napisał(a):

Oczywiście takie rzeczy to rzadkość, ale jak najbardziej są możliwe.

Rzadkość? Raczej większość.

W prywatnych profilach rzadkość, ale w profilach firm i profili publicznych (np. artystów) większość.

Do pozostałych, co nie wiedzą, jak i gdzie:

https://web.facebook.com/JustinBieber/

Widać oś czasu (blog) i zdjęcia tego (tfu, tfu) artysty? Dziękuję.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2015-11-16 00:33:05
Autor: Robert Tomasik
W dniu 15-11-15 o 19:38, Marsjanin pisze:
[...]

Podpowiesz, jak zajrzeć na FB nie logując się?

Data: 2015-11-16 01:07:35
Autor: Liwiusz
[...]

SprĂłbuj.

Zacznij od wylogowania siÄ™.
NaprawdÄ™ poza FB jest ĹĽycie ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-11-16 01:25:22
Autor: Robert Tomasik
W dniu 16-11-15 o 01:07, Liwiusz pisze:

Podpowiesz, jak zajrzeć na FB nie logując się?
SprĂłbuj.
Zacznij od wylogowania siÄ™.
NaprawdÄ™ poza FB jest ĹĽycie ;)

A coĹ› konkretnego na temat?

Data: 2015-11-16 01:33:04
Autor: Liwiusz
[...]

Napisałem.

Jeśli proste zdanie "aby sprawdzić jak zajrzeć na FB nie logując się
należy zajrzeć na FB nie logując się", to ja wysiadam...

--
Liwiusz

Data: 2015-11-16 08:57:08
Autor: Danusia

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:n2b88l$8jj$1node2.news.atman.pl...
[...]

Gdy w przeglądarce wpisze adres www.facebook.com to oczywiście że się otwiera, niestety jest to strona rejestracji, to samo dla adresu https://pl-pl.facebook.com. Nie ma możliwości przejścia dalej bez zarejestrowania się.

-- -

Data: 2015-11-16 14:05:31
Autor: rg
Prawa autorskie na facebooku
Mon, 16 Nov 2015 08:57:08 +0100, w <n2c28u$8g1$1@node1.news.atman.pl>,
"Danusia" <dan5@wp.pl> napisał(-a):

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:n2b88l$8jj$1node2.news.atman.pl...

> należy zajrzeć na FB nie loguj±c się", to ja wysiadam...
> Gdy w przegl±darce wpisze adres www.facebook.com to oczywi¶cie że się otwiera, niestety jest to strona rejestracji, to samo dla adresu https://pl-pl.facebook.com. Nie ma możliwo¶ci przej¶cia dalej bez zarejestrowania się.

A t± stronę widzisz?
https://www.facebook.com/people/Jan-Kowalski-Pierwszy/100001428562779

Data: 2015-11-16 18:41:44
Autor: Danusia
Prawa autorskie na facebooku

Użytkownik "rg" <nie_ma_emaila@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:a4lj4btnggiiupdsb1b4d6ufcrhdv6l6j04ax.com...
"Danusia" <dan5@wp.pl> napisał(-a):

> [...]
> Gdy w przegl±darce wpisze adres www.facebook.com to oczywi¶cie że się otwiera, niestety jest to strona rejestracji, to samo dla adresu https://pl-pl.facebook.com. Nie ma możliwo¶ci przej¶cia dalej bez zarejestrowania się.

Widzę, ale wszystko jest zablokowane nie można przej¶ć dalej.

-- -
Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2015-11-17 08:37:44
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-11-16 18:41, Danusia pisze:

Użytkownik "rg"<nie_ma_emaila@onet.pl>  napisał w wiadomo¶ci
news:a4lj4btnggiiupdsb1b4d6ufcrhdv6l6j04ax.com... Mon, 16 Nov 2015
"Danusia"<dan5@wp.pl>  napisał(-a):

[...]

Gdyż autor zablokował - fb daje tak± możliwo¶ć. Tak więc do fb nie musisz się logwać aby przegl±dać tre¶ci, których autor chce, aby przegladali i inni.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-11-16 08:53:02
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-11-16 00:33, Robert Tomasik pisze:
[...]

Ja tak tylko zaglądam, nie zakładałem nigdy konta i nie ma problemu. Są firmy/osoby publikujące jako ogólnodostępne informacje na fb i nie trzeba się logować, by te informacje przeglądać...

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl

Data: 2015-11-16 09:03:12
Autor: Danusia

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:56498b5a$0$679$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Podaj jakieś www które wejdzie bez logowania i będzie wyświetlało jakieś informacje z FB ogólnodostępne.

-- -

Data: 2015-11-16 09:17:17
Autor: Tomasz Kaczanowski
Prawa autorskie na facebooku
W dniu 2015-11-16 09:03, Danusia pisze:

UĹĽytkownik "Tomasz Kaczanowski"
napisał w wiadomości
[...]

Google ukradli? (totalna dysgooglia?)
Ok - pierrwsza lepsza z brzegu, gdzie czasami zaglÄ…dam: https://pl-pl.facebook.com/pages/Przewodnicy-%C5%81%C3%B3dzcy-Totutotam/279322188845813

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-11-16 09:35:59
Autor: Liwiusz

napisał w wiadomości
[...]

To ma inną nazwę, istniejącą jeszcze na długo przed googlem...

--
Liwiusz

Data: 2015-11-16 09:43:56
Autor: Trefni¶
W dniu .11.2015 o 09:35 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:

W dniu 2015-11-16 o 09:17, Tomasz Kaczanowski pisze:
W dniu 2015-11-16 09:03, Danusia pisze:

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"
napisał w wiadomo¶ci
W dniu 2015-11-16 00:33, Robert Tomasik pisze:
Podpowiesz, jak zajrzeć na FB nie loguj±c się?

Ja tak tylko zagl±dam, nie zakładałem nigdy konta i nie ma
problemu. S± firmy/osoby publikuj±ce jako ogólnodostępne informacje
na fb i nie trzeba się logować, by te informacje przegl±dać....

Podaj jakie¶ www które wejdzie bez logowania i będzie wy¶wietlało
jakie¶ informacje z FB ogólnodostępne.

Google ukradli? (totalna dysgooglia?)

To ma inn± nazwę, istniej±c± jeszcze na długo przed googlem....

"Strzeż się mędrców google" parafrazuj±c Konfucjusza.

--
Trefni¶

Data: 2015-11-16 18:51:01
Autor: Danusia

napisał w wiadomości
[...]

No tą stroną widzę i mogę przejść dalej głębiej.
Ale z tymi google to przesadziłeś po:
https://pl-pl.facebook.com
https://pl-pl.facebook.com/pages
 https://pl-pl.facebook.com/pages/Przewodnicy-%C5%81%C3%B3dzcy-Totutotam
wchodzi tylko rejestracja, czyli trzeba znać wcześniej adres z dostępem.

-- -

Data: 2015-11-16 12:24:22
Autor: witek
Prawa autorskie na facebooku
Danusia wrote:
  trzeba znać wczeĹ›niej adres z dostÄ™pem.

ratunku!!!!

ludzkość zginie jezcze przed końcem tej epoki.
wystarczy, że facebook wyłączą.

Data: 2015-11-16 11:59:12
Autor: Kris
Prawa autorskie na facebooku
W dniu poniedziałek, 16 listopada 2015 19:24:24 UTC+1 użytkownik witek napisał:

ratunku!!!!

ludzko¶ć zginie jezcze przed końcem tej epoki.
wystarczy, że facebook wył±cz±.
O wrzesniowej, kilkugodzinnej awarii fb było gło¶no na wszystkich portalach oraz w głównych wiadomo¶ciach gadali;)
Jakby tragedia jaka¶

Data: 2015-11-16 12:02:01
Autor: Kris
http://www.eska.pl/news/awaria_-facebook_nie_dziala_-_co_robic_w_razie_awarii_na_facebooku_przede_wszystkim_-_don_t_panic/107562

Data: 2015-11-20 13:00:05
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 16 Nov 2015, Danusia wrote:

[...]

Ja tak tylko zagl±dam,
[...]
Podaj jakie¶ www które wejdzie bez logowania i będzie wy¶wietlało
[...]
Google ukradli?
[...]
No t± stron± widzę i mogę przej¶ć dalej głębiej.
Ale z tymi google to przesadziłe¶ po:
https://pl-pl.facebook.com
https://pl-pl.facebook.com/pages
https://pl-pl.facebook.com/pages/Przewodnicy-%C5%81%C3%B3dzcy-Totutotam
wchodzi tylko rejestracja, czyli trzeba znać wcze¶niej adres z dostępem.

  Danusiu, Robercie, dajcie się przekonać, że pomylili¶cie możliwo¶ć
ZAJRZENIA, czyli dostęp do ksi±żki, z POINDEKSOWANIEM, czyli dostępem
do katalogu (w bibliotece na przykład).
  Tłumacz±c na nasze, owszem, czasami się zastanawiam "gdzie ja tę czy
inn± ksi±żkę położyłem", i jest to fizyczny odpowiednik utraty
katalogu :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-11-12 09:35:47
Autor: Krzysztof Jodłowski
Prawa autorskie na facebooku
Czy publikuj±c co¶ (zdjęcie, wiersz, grafikę własn±, obraz) na facebooku
zrzekam się praw autorskich na rzecz facebooka ?

Praw autorskich nie tracisz nigdy. S± niezbywalne, bo nie możesz przestać być autorem. Nawet w takiej dziczy jak USA tak jest.
Tracisz tylko autorskie prawa maj±tkowe, czyli prawo do dysponowania, dystrybucji, kopiowania, kasy, itp.

Czyli w skrócie: jak zrobisz zdjęcie czego¶ zakazanego i pu¶cisz na FB, to będziesz odpowiadać za to karnie lub cywilnie - jako autor.
A je¶li zdjęcie będzie OK i będzie chodliwe, to zarobi na tym FB. :)

Krzysztof

Data: 2015-11-12 09:54:25
Autor: Liwiusz
Prawa autorskie na facebooku
W dniu 2015-11-12 o 09:35, Krzysztof Jodłowski pisze:
Czy publikując coś (zdjęcie, wiersz, grafikę własną, obraz) na facebooku
zrzekam siÄ™ praw autorskich na rzecz facebooka ?

Praw autorskich nie tracisz nigdy. SÄ… niezbywalne, bo nie moĹĽesz
przestać być autorem. Nawet w takiej dziczy jak USA tak jest.
Tracisz tylko autorskie prawa majÄ…tkowe, czyli prawo do dysponowania,
dystrybucji, kopiowania, kasy, itp.

Jesteś pewien, że traci możliwość dysponowania? Czy tylko daje
facebookowi prawo majÄ…tkowe (do dysponowania) nie zrzekajÄ…c siÄ™ swojego
prawa majÄ…tkowego?

Czyli w skrócie: jak zrobisz zdjęcie czegoś zakazanego i puścisz na FB,
to będziesz odpowiadać za to karnie lub cywilnie - jako autor.

Nie wiem skąd taki wniosek. Czy odpowiedzialność "za puszczenie" może
ponosić tylko autor? Albo nawet inaczej - czy autor odpowiada, jeśli
puści ktoś inny?

A jeśli zdjęcie będzie OK i będzie chodliwe, to zarobi na tym FB. :)

RĂłwnieĹĽ FB.

A jak to dokładnie zostało zapisane, bo chyba o to było pytanie? Nie mam
FB, więc nie mogę (nie chce mi się) sprawdzać.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-12 16:49:01
Autor: Krzysztof Jodłowski
Prawa autorskie na facebooku
Z regulaminu FB (wycinki):

W przypadku tre¶ci objętych prawem własno¶ci intelektualnej (IP, ang. intellectual property), takich jak zdjęcia i filmy, użytkownik przyznaje nam poniższe uprawnienia zgodnie z wprowadzonymi przez siebie ustawieniami prywatno¶ci i ustawieniami aplikacji: użytkownik przyznaje nam niewył±czn±, zbywaln±, obejmuj±c± prawo do udzielania sublicencji, bezpłatn±, ¶wiatow± licencję zezwalaj±c± na wykorzystanie wszelkich tre¶ci objętych prawem własno¶ci intelektualnej publikowanych przez niego w ramach serwisu Facebook lub w zwi±zku z nim (Licencja IP).

Użytkownik jest zobowi±zany do rozwi±zywania wszelkich roszczeń, podstaw powództwa lub sporów (roszczenia) w stosunku do nas dotycz±cych niniejszego O¶wiadczenia lub serwisu Facebook wył±cznie w s±dzie okręgowym Północnego Dystryktu Kalifornii lub w s±dzie stanowym hrabstwa San Mateo. Użytkownik zgadza się podlegać jurysdykcji tych s±dów w zakresie rozstrzygania wszelkich sporów tego typu. Zapisy niniejszego O¶wiadczenia oraz wszelkie spory pomiędzy serwisem a użytkownikiem podlegaj± przepisom prawa stanu Kalifornia, bez względu na przepisy prawa kolizyjnego.

Data: 2015-11-13 11:30:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 12 Nov 2015, Krzysztof Jodłowski wrote:

Czy publikuj±c co¶ (zdjęcie, wiersz, grafikę własn±, obraz) na facebooku
zrzekam się praw autorskich na rzecz facebooka ?

Praw autorskich nie tracisz nigdy.
S± niezbywalne, bo nie możesz przestać być autorem.

  W sprawie formalnej: takie có¶ jak wyżej to jest podział
na jabłka i owoce.
  Albo ¶ledzie, ryby i dorsze.

  Prawa maj±tkowe s± *równie autorskie*, jak prawa osobiste.

  Nie traci się praw *osobistych* (będ±cych tylko czę¶ci±
prawa autorskich).

<OT>
  Zreszt± jest to i tak zamotane, bo nie zabrania konstrukcji
opartej o zapłatę za niekorzystanie.
  Zawrzesz umowę o przekazaniu praw maj±tkowych za 1zł (wraz
z prawami zależnymi) oraz opłacie 10 000zł za każdy rok
niekorzystania z praw osobistych, to w razie czego będziesz
się s±dzić z w±tpliwym wynikiem że to była "umowa pozorna".
<\OT>

Tracisz tylko autorskie prawa maj±tkowe,

  To czemu wcze¶niej piszesz o "prawach autorskich" w oderwaniu
od okre¶lenia KTÓRE masz na my¶li?

pzdr, Gotfryd

Prawa autorskie na facebooku