Prawa demonstranta dobrze zorganizowanego i wyposażonego :-)

Data: 2017-09-30 22:01:03
Autor: A. Filip
Prawa demonstranta dobrze zorganizowanego i wyposażonego :-)
Czy działania demonstrantów na tym zdjęciu podpadłyby pod jakieś
paragrafy prawa w Polsce?

[ Demonstranci w szyku z traczami spychają (?) paru policjantów
próbujących zablokować przemarsz ]

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-41454707
| Sweden: Clashes at neo-Nazi rally in Gothenburg

A. Filip

Data: 2017-10-01 10:18:39
Autor: Robert Tomasik
Prawa demonstranta dobrze zorganizowanego i wyposa Ĺźonego :-)
W dniu 30-09-17 o 22:01, A. Filip pisze:
> [...]

próbujących zablokować przemarsz ]

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-41454707
| Sweden: Clashes at neo-Nazi rally in Gothenburg

Szwedzkiego prawa nie znam, ale wg polskiego dość poważnie zastanawiał
bym się nad zarzutem dla organizatorów sprawstwa kierowniczego do
przestępstwa z art. 223 kk. Wszak z góry wydając tarcze przewidywali i
godzili się na to.

Data: 2017-10-01 10:54:00
Autor: A. Filip
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
> [...]

bym się nad zarzutem dla organizatorów sprawstwa kierowniczego do
przestępstwa z art. 223 kk. Wszak z góry wydając tarcze przewidywali i

Użyta _plastikowa tarcza_ ma być (grupową) _napaścią_ *lub*
"podobnym niebezpiecznym narzędziem" [1]?

IMHO byłaby to krótkowzrocznie głupia ścieżka oskarżenia karania _chyba_
że funkcjonariusze odnieśliby obrażenia.  IMHO Zysk w stosunku do
zarzutów "utrudniania działań policjanta na służbie" byłby niewart
kosztów w szacunku dla prawa.  Pewnych zarzutów nie opłaca się nadużywać
bo potem ludzie takie już "nie naciąganie" zarzuty zaczynają traktować
jako "to nic specjalnego". Ludzie przestają wtedy bardzo starannie/ostrożnie
kalkulować "eskalację".

_Dla mnie_ celem KK-223 jest ostre zniechęcanie do działań z nieśladowym
ryzykiem ponad 7 dni zwolnienia chorobowego dla policjanta.

[1] https://www.arslege.pl/czynna-napasc-na-funkcjonariusza-publicznego/k1/a258/
Art. 223. Czynna napaść na funkcjonariusza publicznego
Dz.U.2016.0.1137 t.j. - Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny
§ 1. Kto, działając wspólnie i w porozumieniu z inną osobą lub używając
broni palnej, noża lub innego podobnie niebezpiecznego przedmiotu albo
środka obezwładniającego, dopuszcza się czynnej napaści na
funkcjonariusza publicznego lub osobę do pomocy mu przybraną podczas lub
w związku z pełnieniem obowiązków służbowych, podlega karze
pozbawienia wolności od roku do lat 10.
§ 2. Jeżeli w wyniku czynnej napaści nastąpił skutek w postaci
ciężkiego uszczerbku na zdrowiu funkcjonariusza publicznego lub osoby
do pomocy mu przybranej, sprawca podlega karze pozbawienia wolności od
lat 2 do 12.

--
A. Filip

Data: 2017-10-01 11:05:33
Autor: Shrek
W dniu 01.10.2017 o 10:54, A. Filip pisze:

[...]

Przecież o żadnym szacunku do prawa obecnie nie może być mowy. Partia rządząca leci w chuja nawet nie udając dla przyzwoitości, że ma jakikolwiek szacunek dla prawa oraz swojej nazwy i właśnie przejęła sądy powszechne. Obywatel który wierzy w szacunek partii rządzącej do prawa jest obecnie frajerem.

Shrek

Data: 2017-10-01 11:21:45
Autor: A. Filip
Shrek <1@wp.pl> pisze:
[...]

A PiS się nie powoływał na "tak jak w ..."?  Do standardów którego
europejskiego państwa bezprawia wyrównała w dół RP3/4? :-)

--
A. Filip

Data: 2017-10-01 22:57:01
Autor: Robert Tomasik
W dniu 01-10-17 o 10:54, A. Filip pisze:

[...]

Nie, dowodem na to, że z góry zakładali napaść na funkcjonariuszy.

Data: 2017-10-02 06:33:16
Autor: Shrek
[...]

Albo raczej, że z góry zakładali, że policja napadnie na nich. Nie znam się zbyt dobrze na zadymach, ale lgika mi mówi, ze jak chcesz kogoś napierdalać to bierzesz pałę czy inny miech, a jak się bronić to tarczę.

Także owszem, z góry zakładali napierdalankę z policją, ale żeby z posiadania tarczy zakładać, że to oni będą stroną napierdalającą to już trzeba być prawnikiem poziom powiedzmy piotrowicz. Ale wtedy to równie dobrze mogliby mieć białe róże;)

Shrek

Data: 2017-10-02 07:51:36
Autor: A. Filip
Shrek <1@wp.pl> pisze:

[...]

Posiadania _samej_ plastikowej tarczy "klasycznej".  Tarcza w kombinacji
z "mieczem" (pałą) to już IMHO inna kategoria niż każde z osobna.

P.S. W historii uzbrojenia były "tarcze ze szpikulcem".
Front Północny takich nie używał.

--
A. Filip

Data: 2017-10-02 09:50:16
Autor: Shrek
W dniu 02.10.2017 o 07:51, A. Filip pisze:

[...]

Ale z tego co widzę ci mieli same tarcze. Tarcze z pałami to raczej domena policji. Przeprowadzenie dowodu, że mieli tarcze więc chcieli napierdalać policjantów jest oczywiście możliwe, tyle że tylko w państwach gdzie sąd taką głupotę przyklepie, czyli na przykład u nas po reformie sądownictwa. Tak naprawdę nawet tarcze nie są do tego potrzebne. W sumie nic nie jest potrzebne oprócz posłusznego prokuratora i sędziego (no i podsądnego).

Nie to żebym nazioli bronił, ale wyposażenie wskazywało jedynie na to że przewidywali napierdalanie się z policjantami, ale posiadanie tarczy raczej wskazuje na to że mieli zamiar stawiać opór niż atakować. Do atakowania służą pały, płyty chodnikowe i koktajle mołotowa, nie tarcze. Przynajmniej tak mi logika podpowiada:P

Shrek

Data: 2017-10-04 17:17:50
Autor: Shrek
W dniu 02.10.2017 o 06:33, Shrek pisze:

[...]

O i już jest. Zawsze jak myślę, że pisdy niczym już człowieka nie zaskoczą, to pojeby pukają od dołu.

https://twitter.com/AleksZawisza/status/914608499350523904/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

Niestety... Obecnie być policjantem to podobny poziom zawodowy co prostytutką. Szkoda policjantów.

Shrek

Data: 2017-10-04 23:43:09
Autor: Animka
W dniu 2017-10-04 o 17:17, Shrek pisze:
[...]

Oni sa nawet ochroniarzami prostyrutek, mają swoje burdele i mają podobno z tego niezłą kasę.

--
animka

Data: 2017-10-02 14:51:08
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59d0a4e1$0$15204$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tarcze sa do ochrony przed neokomunistami, ktorzy np mogliby obrzucac czyms legalna demonstracje :-)

I do obrony przed uzbrojonymi bandytami, nawet jesli maja napis "POLIS"

J.

Data: 2017-10-02 14:49:04
Autor: J.F.
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+mfcp2g01sf-h9u6@buntownik.pl...
[...]

Zakladajac, ze policjanci maja prawo blokowac, to pewnie by sie cos znalazlo o uniemozliwieniu/utrudnianiu wykonywania obowiazkow sluzbowych.

J.

Prawa demonstranta dobrze zorganizowanego i wyposażonego :-)