Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.

Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.

Data: 2014-05-28 16:10:46
Autor: Max
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.
Dzieñ dobry, dobry wieczór.

Droga grupo, czy kto¶ z Was tu obecnych orientuje siê dobrze w temacie praw i obowi±zków pracownika zatrudnionego na stanowisku sprzedawcy przy dywersyfikacji sprzedawanych us³ug i towarów?

Mam na my¶li szczególny przypadek. Sprzedawca zatrudnia siê na stanowisko pracy, na którym w jego obowi±zkach jest sprzeda¿ towaru ze sklepu satelitarnego oraz sprzeda¿ us³ugi dostêpu do telewizyjnego kontentu.

Po paru miesi±cach od rozpoczêcia pracy w firmie dochodzi kolejna us³uga, Internet, w tym sprzeda¿ sprzêtu (tablet, laptop, modem, antena GSM).

Nastêpnie telefonia komórkowa i sprzeda¿ telefonów. Wkrótce pojawia siê bankowo¶æ, ubezpieczenia, energia elektryczna :) To ju¿ brzmi ¶miesznie, ale to jest spotykane w ka¿dej wiêkszej korporacji. Jak to siê ma do umowy o pracê na stanowisku sprzedawcy? Obejmuje Waszym zdaniem takie ogólne stanowisko obowi±zki na tak± potê¿n± dywersyfikacje? Czy to uczciwe?

Przyk³ad z dnia codziennego: sprzedawca paliw - kasjer, sprz±taczka, kucharz (hot-dogi na stacjach). Orlen, Biedronka, Cyfrowy Polsat, Plus, Orange, Rossmann?


Pozdrawiam serdecznie.

Data: 2014-05-29 07:12:24
Autor: Robert Tomasik
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.
U¿ytkownik "Max" <maxknowledge@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:b6a57022-d2a5-411f-a395-5e7873bc878egooglegroups.com...

Ale sprzedawca, je¶li nie chce pracowaæ, to chyba mo¿e z³o¿yæ wypowiedzenie umowy. W czym le¿y problem, który mamy rozwi±zaæ?

Data: 2014-05-29 17:38:34
Autor: Gotfryd Smolik news
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.
On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote:

U¿ytkownik "Max" <maxknowledge@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci Ale sprzedawca, je¶li nie chce pracowaæ, to chyba mo¿e z³o¿yæ wypowiedzenie
umowy. W czym le¿y problem, który mamy rozwi±zaæ?

  Pytaj±cemu chodzi chyba o to, ¿e w zwi±zku ze zmian± zakresu obowi±zków,
faktycznego wypowiedzenia warunków umowy dokonuje pracodawca.
  Nie chodzi bowiem o jednorazowe "wype³nienie polecenia pracodawcy",
a o stan permanentny, wykraczaj±cy poza pierwotn± umowê (o ile dobrze
zrozumia³em).
  Jakby mia³o doj¶æ do rozwi±zania umowy, liczy³by pewnie na bonus zwi±zany
z "przyczynami po stronie pracodawcy" (odprawy itede).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-29 19:38:07
Autor: Max
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.

On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote:

U¿ytkownik "Max" <maxknowledge@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci
Ale sprzedawca, je¶li nie chce pracowaæ, to chyba mo¿e z³o¿yæ
wypowiedzenie
umowy. W czym le¿y problem, który mamy rozwi±zaæ?

Sprzedawca chce pracowaæ w jednej firmie, a nie w trzech. Ju¿ rozumiesz?


 W dniu 2014-05-29 17:38, Gotfryd Smolik news pisze:
  Pytaj±cemu chodzi chyba o to, ¿e w zwi±zku ze zmian± zakresu obowi±zków,
faktycznego wypowiedzenia warunków umowy dokonuje pracodawca.
  Nie chodzi bowiem o jednorazowe "wype³nienie polecenia pracodawcy",
a o stan permanentny, wykraczaj±cy poza pierwotn± umowê (o ile dobrze
zrozumia³em).
  Jakby mia³o doj¶æ do rozwi±zania umowy, liczy³by pewnie na bonus zwi±zany
z "przyczynami po stronie pracodawcy" (odprawy itede).


Brawo. Dok³adnie to mia³em na my¶li. Czy umowa o pracê musi regulowaæ ka¿dorazowo czynno¶ci, które le¿± w jego obowi±zku? Samo przez nazwê ma³o to komu mówi w dzisiejszych czasach jakich czynno¶ci maj± siê imaæ sprzedawcy- pomijaj±c KP.

Dziêkujê za pomoc Panowie.

Pozdrawiam.

Data: 2014-05-29 23:10:33
Autor: Robert Tomasik
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.
U¿ytkownik "Max" <maxknowlege@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:lm7ra0$ovl$1node1.news.atman.pl...

Brawo. Dok³adnie to mia³em na my¶li. Czy umowa o pracê musi regulowaæ ka¿dorazowo czynno¶ci, które le¿± w jego obowi±zku? Samo przez nazwê ma³o to komu mówi w dzisiejszych czasach jakich czynno¶ci maj± siê imaæ sprzedawcy- pomijaj±c KP.

Wiesz, ale sprowadzaj±c trochê sprawê do absurdu pracodawca w sklepie warzywnym musia³by na nowo podpisywaæ umowê po dostawie owoców. Moim zdaniem da sie w sporym zakresie tak unormowaæ zagadnienie w umowie o pracê, ¿e nie bêdzie konieczno¶ci zmieniania jej przy zmianie sprzedawanego towaru.

Data: 2014-05-30 01:22:42
Autor: Max
Prawa i obowi�zki sprzedawcy przy dywe rsyfikacji us�ug i towaru.
W dniu 2014-05-29 23:10, Robert Tomasik pisze:

Wiesz, ale sprowadzajÄ…c trochÄ™ sprawÄ™ do absurdu pracodawca w sklepie
warzywnym musiałby na nowo podpisywać umowę po dostawie owoców. Moim
zdaniem da sie w sporym zakresie tak unormować zagadnienie w umowie o
pracę, że nie będzie konieczności zmieniania jej przy zmianie
sprzedawanego towaru.

Zagłębiając się w szczegóły już takiego absurdu nie doświadczymy, co najwyżej od strony pracownika. Mam tu na myśli przypadek, w którym sprzedawca zajmuje się mniej sprzedażą usług, a bardziej w dalszym jej etapie obsługą posprzedażową - przyjęcie na serwis sprzedanego sprzętu, udostępnianie informacji dot. płatności i pomoc w dokonywaniu zobowiązań, a także przyjmowaniem pisemnych rezygnacji.

Do czego dążę - można w sklepie sprzedać kurze jaja, spod lady wyciągnąć patelnię i kartusz z palnikiem, po czym zrobić klientowi jajecznicę, omawiając dokładnie co i jak. Można także wykorzystać wolną przestrzeń na głowie pracownika, aby coś jeszcze postawić :) Absurd tak samo.

Niektóre z firm sobie dobrze z tym radzą - mają osobno zatrudnionych sprzedawców sprzętu i ubezpieczeń. Sprzedawca w piekarni może być piekarzem, przyniesie to z pewnością wiele oszczędności kosztem dość sporego wytężenia zawodowego.

Zna może ktoś z Was jakieś przykłady rozpraw sądowych w takich sytuacjach? Ciekawy jestem orzeczenia sądów w tych sprawach.

Pozdrawiam!

Data: 2014-05-30 21:08:35
Autor: Gotfryd Smolik news
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.
On Thu, 29 May 2014, Max wrote:

On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote:

U¿ytkownik "Max" <maxknowledge@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci
Ale sprzedawca, je¶li nie chce pracowaæ, to chyba mo¿e z³o¿yæ
wypowiedzenie
umowy. W czym le¿y problem, który mamy rozwi±zaæ?

Sprzedawca chce pracowaæ w jednej firmie, a nie w trzech. Ju¿ rozumiesz?

  W sprawie formalnej, z mojego p. widzenia takie postawienie sprawy
mog³oby wrêcz ... pogr±¿yæ pracownika.
  Na 99% z umowy nie wynika, ¿e sprzedawca nie mo¿e ¶wiadczyæ pracy
o któr± siê umówi³ *na rzecz* swojego pracodawcy, ale *na potrzeby*
innego podmiotu.
  Inaczej mówiêc, spodziewa³bym siê, ¿e je¶li przy tej samej ladzie
zosta³by¶ zmuszony ¿eby sprzedawaæ zarówno sprzêt ART swojego
pracodawcy jak i sprzêt RTV "firmy trzeciej" z któr± ów pracodawca
zawar³ umowê (¿e w jego sklepie bêdzie sprzedawany taki towar),
to nie podskoczysz.
  IMO to w³a¶nie w poprzednim po¶cie lepiej wy³o¿y³e¶ mo¿liwy punkt
zaczepienia: je¶li mowa by³a o okre¶lonym asortymencie, do tego
*towarów*, a potem s± zupe³nie inne *us³ugi*, to IMO zmiana zakresu
obowi±zków jak najbardziej wchodzi w rachubê.

[...]
  Pytaj±cemu chodzi chyba o to, ¿e w zwi±zku ze zmian± zakresu obowi±zków,
faktycznego wypowiedzenia warunków umowy dokonuje pracodawca.
  Nie chodzi bowiem o jednorazowe "wype³nienie polecenia pracodawcy",
a o stan permanentny, wykraczaj±cy poza pierwotn± umowê (o ile dobrze
zrozumia³em).
  Jakby mia³o doj¶æ do rozwi±zania umowy, liczy³by pewnie na bonus zwi±zany
z "przyczynami po stronie pracodawcy" (odprawy itede).


Brawo. Dok³adnie to mia³em na my¶li. Czy umowa o pracê musi regulowaæ ka¿dorazowo czynno¶ci, które le¿± w jego obowi±zku?

  No nie bardzi "ka¿dorazowo".
  W³a¶nie ramowo - np. sprzeda¿ sprzêtu komputerowego i AGD.
  Ale jak umowa obejmuje "sprzeda¿ wszelkich towarów i us³ug
¶wiadczonych przez sklep", to raczej trudno bêdzie j± ugry¼æ.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-30 18:44:55
Autor: Maciej Bebenek
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.
W dniu 2014-05-29 01:10, Max pisze:

Nastêpnie telefonia komórkowa i sprzeda¿ telefonów. Wkrótce pojawia siê bankowo¶æ, ubezpieczenia, energia elektryczna :) To ju¿ brzmi ¶miesznie, ale to jest spotykane w ka¿dej wiêkszej korporacji. Jak to siê ma do umowy o pracê na stanowisku sprzedawcy? Obejmuje Waszym zdaniem takie ogólne stanowisko obowi±zki na tak± potê¿n± dywersyfikacje? Czy to uczciwe?

Z opisu wygl±da mi na Cyfrowy Polsat ;-)

Jak dla mnie, praca przy sprzeda¿y abonamentu satelitarnego niczym siê nie ró¿ni od pracy przy sprzeda¿y abonamentu telefonicznego. Jedno i drugie podlga pod Kodeks cywilny i prawo telekomunikacyjne. Z bankiem to ju¿ troszkê inna sprawa (prawo bankowe), chocia¿ papierologia mniej wiêcej taka sama.

Data: 2014-05-30 20:42:21
Autor: Max
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.
W dniu 2014-05-30 18:44, Maciej Bebenek pisze:


Z opisu wygl±da mi na Cyfrowy Polsat ;-)

Czemu siê u¶miechasz? :)


Jak dla mnie, praca przy sprzeda¿y abonamentu satelitarnego niczym siê
nie ró¿ni od pracy przy sprzeda¿y abonamentu telefonicznego.

Niczym to do¶æ spore nadu¿ycie :) Praca dla CP i Plus bowiem opiera siê na 4 systemach. Poza aspektami prawnymi jest do ogarniêcia ogromna wiedza, któr± trzeba rozumieæ, znaæ wykluczenia i potrafiæ przekazaæ niezbyt rozgarniêtym klientom. Nie jest ³atwo wszystko na bie¿±co ogarn±æ, kiedy oferta zmienia siê nierzadko.

Temat nadaje siê w tej chwili bardziej pod prêgierz. A szkoda, problemowe kwestie my¶la³em wykorzystaæ w tematyce grupy.


Pozdrawiam.

Data: 2014-05-30 22:02:47
Autor: Maciej Bebenek
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.
W dniu 2014-05-30 20:42, Max pisze:

Jak dla mnie, praca przy sprzeda¿y abonamentu satelitarnego niczym siê
nie ró¿ni od pracy przy sprzeda¿y abonamentu telefonicznego.

Niczym to do¶æ spore nadu¿ycie :) Praca dla CP i Plus bowiem opiera siê
na 4 systemach. Poza aspektami prawnymi jest do ogarniêcia ogromna
wiedza, któr± trzeba rozumieæ, znaæ wykluczenia i potrafiæ przekazaæ
niezbyt rozgarniêtym klientom. Nie jest ³atwo wszystko na bie¿±co
ogarn±æ, kiedy oferta zmienia siê nierzadko.

Z tego co mo¿na wyczytaæ miêdzy wierszami, naj±³e¶ siê do pracy, jak CP zajmowa³ siê wy³acznie TVSat - pewnie ponad 5 lat temu. Piêæ lat temu np. w sklepach RTV nikt nie wiedzia³ o Blurayach, HD TV, Smart TV, 3D, DVB-T i tak dalej, i tak dalej. Uczyæ trzeba siê w ka¿dej bran¿y - takie czasy.
Gdyby CP zajmowa³ siê tylko TVSat, to pewnie by zmniejszy³ sieæ sprzeda¿y o kilkana¶cie-kilkadziesi±t procent. Zbyt du¿a konkurencja, zbyt ma³e mar¿e. Tak jak w komórkach ka¿dy operator mia³ ponad 1000 punktów sprzeda¿y, teraz du¿o mniej.



Temat nadaje siê w tej chwili bardziej pod prêgierz. A szkoda,
problemowe kwestie my¶la³em wykorzystaæ w tematyce grupy.


To nie jest inna praca, to jest nadal praca sprzedawcy.

Data: 2014-05-30 22:41:06
Autor: Max
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.
W dniu 2014-05-30 22:02, Maciej Bebenek pisze:

Z tego co mo¿na wyczytaæ miêdzy wierszami, naj±³e¶ siê do pracy, jak CP
zajmowa³ siê wy³acznie TVSat - pewnie ponad 5 lat temu. Piêæ lat temu
np. w sklepach RTV nikt nie wiedzia³ o Blurayach, HD TV, Smart TV, 3D,
DVB-T i tak dalej, i tak dalej. Uczyæ trzeba siê w ka¿dej bran¿y - takie
czasy.

Rozumiem i zgadzam siê z Tob±. Jednak¿e, je¶li mowa o takich zagadnieniach jak HD TV, Smart TV, 3D itp. to mamy do czynienia ca³y czas z t± sam± i jedn± bran¿± przewa¿nie tylko i wy³±cznie telewizjn±.

W przyk³adzie który poda³em jest Telewizja - Dvb-t, Dvb-s, conajwy¿ej IP. Osobna bran¿a w niczym nie zwi±zana z kontentem TV - terminale przeno¶ne, BTS, HLR, NODE-B, telefonia komórkowa.


Produkty bankowe do którego wymagane s± zgody pe³nomocnictwa substytucyjnego w tym zgoda na zakaz prowadzenia konkurencyjnej dzia³alno¶ci przez okres ok 2 lat od zakoñczenia penomocnictwa.


Gdyby CP zajmowa³ siê tylko TVSat, to pewnie by zmniejszy³ sieæ
sprzeda¿y o kilkana¶cie-kilkadziesi±t procent. Zbyt du¿a konkurencja,
zbyt ma³e mar¿e. Tak jak w komórkach ka¿dy operator mia³ ponad 1000
punktów sprzeda¿y, teraz du¿o mniej.

I tak sp³yci³ sieæ, mimo wej¶cia kolejnych produktów grupy kapita³owej. Zlikwidowali równie¿ hurtownie sprzêtu, po¶rednicz±c± w operacjach logistycznych nowych i uszkodzonych dekoderów - teraz wszystko przechodzi przez sklep - centrala. Sprowadza siê to w tej chwili do objêcia przez pracownika stanowiska:

Sprzedawca us³ug i produktów DVB-S, DVB-T (mobilna)
Sprzedawca us³ug i produktów telefonicznych
Sprzedawca us³ug bankowych
Sprzedawca energii elektrycznej
Sprzedawca sprzêtu antenowego
Agent ubezpieczeniowy
Wiêkszo¶æ APS nie posiada firm wyklejaj±cych witryn i sprz±taj±cych sklep.
A gdzie prace magazynowe? :)

http://satkurier.pl/news/87261/nowa-struktura-sieci-sprzedazy-cyfrowego-polsatu.html

Pozdrawiam.

Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona