Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.

Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.

Data: 2014-05-29 07:12:24
Autor: Robert Tomasik
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.
U¿ytkownik "Max" <maxknowledge@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:b6a57022-d2a5-411f-a395-5e7873bc878egooglegroups.com...

Ale sprzedawca, je¶li nie chce pracowaæ, to chyba mo¿e z³o¿yæ wypowiedzenie umowy. W czym le¿y problem, który mamy rozwi±zaæ?

Data: 2014-05-29 17:38:34
Autor: Gotfryd Smolik news
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.
On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote:

U¿ytkownik "Max" <maxknowledge@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci Ale sprzedawca, je¶li nie chce pracowaæ, to chyba mo¿e z³o¿yæ wypowiedzenie
umowy. W czym le¿y problem, który mamy rozwi±zaæ?

  Pytaj±cemu chodzi chyba o to, ¿e w zwi±zku ze zmian± zakresu obowi±zków,
faktycznego wypowiedzenia warunków umowy dokonuje pracodawca.
  Nie chodzi bowiem o jednorazowe "wype³nienie polecenia pracodawcy",
a o stan permanentny, wykraczaj±cy poza pierwotn± umowê (o ile dobrze
zrozumia³em).
  Jakby mia³o doj¶æ do rozwi±zania umowy, liczy³by pewnie na bonus zwi±zany
z "przyczynami po stronie pracodawcy" (odprawy itede).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-29 19:38:07
Autor: Max
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.

On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote:

U¿ytkownik "Max" <maxknowledge@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci
Ale sprzedawca, je¶li nie chce pracowaæ, to chyba mo¿e z³o¿yæ
wypowiedzenie
umowy. W czym le¿y problem, który mamy rozwi±zaæ?

Sprzedawca chce pracowaæ w jednej firmie, a nie w trzech. Ju¿ rozumiesz?


 W dniu 2014-05-29 17:38, Gotfryd Smolik news pisze:
  Pytaj±cemu chodzi chyba o to, ¿e w zwi±zku ze zmian± zakresu obowi±zków,
faktycznego wypowiedzenia warunków umowy dokonuje pracodawca.
  Nie chodzi bowiem o jednorazowe "wype³nienie polecenia pracodawcy",
a o stan permanentny, wykraczaj±cy poza pierwotn± umowê (o ile dobrze
zrozumia³em).
  Jakby mia³o doj¶æ do rozwi±zania umowy, liczy³by pewnie na bonus zwi±zany
z "przyczynami po stronie pracodawcy" (odprawy itede).


Brawo. Dok³adnie to mia³em na my¶li. Czy umowa o pracê musi regulowaæ ka¿dorazowo czynno¶ci, które le¿± w jego obowi±zku? Samo przez nazwê ma³o to komu mówi w dzisiejszych czasach jakich czynno¶ci maj± siê imaæ sprzedawcy- pomijaj±c KP.

Dziêkujê za pomoc Panowie.

Pozdrawiam.

Data: 2014-05-29 23:10:33
Autor: Robert Tomasik
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.
U¿ytkownik "Max" <maxknowlege@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:lm7ra0$ovl$1node1.news.atman.pl...

Brawo. Dok³adnie to mia³em na my¶li. Czy umowa o pracê musi regulowaæ ka¿dorazowo czynno¶ci, które le¿± w jego obowi±zku? Samo przez nazwê ma³o to komu mówi w dzisiejszych czasach jakich czynno¶ci maj± siê imaæ sprzedawcy- pomijaj±c KP.

Wiesz, ale sprowadzaj±c trochê sprawê do absurdu pracodawca w sklepie warzywnym musia³by na nowo podpisywaæ umowê po dostawie owoców. Moim zdaniem da sie w sporym zakresie tak unormowaæ zagadnienie w umowie o pracê, ¿e nie bêdzie konieczno¶ci zmieniania jej przy zmianie sprzedawanego towaru.

Data: 2014-05-30 01:22:42
Autor: Max
Prawa i obowi�zki sprzedawcy przy dywe rsyfikacji us�ug i towaru.
W dniu 2014-05-29 23:10, Robert Tomasik pisze:

Wiesz, ale sprowadzajÄ…c trochÄ™ sprawÄ™ do absurdu pracodawca w sklepie
warzywnym musiałby na nowo podpisywać umowę po dostawie owoców. Moim
zdaniem da sie w sporym zakresie tak unormować zagadnienie w umowie o
pracę, że nie będzie konieczności zmieniania jej przy zmianie
sprzedawanego towaru.

Zagłębiając się w szczegóły już takiego absurdu nie doświadczymy, co najwyżej od strony pracownika. Mam tu na myśli przypadek, w którym sprzedawca zajmuje się mniej sprzedażą usług, a bardziej w dalszym jej etapie obsługą posprzedażową - przyjęcie na serwis sprzedanego sprzętu, udostępnianie informacji dot. płatności i pomoc w dokonywaniu zobowiązań, a także przyjmowaniem pisemnych rezygnacji.

Do czego dążę - można w sklepie sprzedać kurze jaja, spod lady wyciągnąć patelnię i kartusz z palnikiem, po czym zrobić klientowi jajecznicę, omawiając dokładnie co i jak. Można także wykorzystać wolną przestrzeń na głowie pracownika, aby coś jeszcze postawić :) Absurd tak samo.

Niektóre z firm sobie dobrze z tym radzą - mają osobno zatrudnionych sprzedawców sprzętu i ubezpieczeń. Sprzedawca w piekarni może być piekarzem, przyniesie to z pewnością wiele oszczędności kosztem dość sporego wytężenia zawodowego.

Zna może ktoś z Was jakieś przykłady rozpraw sądowych w takich sytuacjach? Ciekawy jestem orzeczenia sądów w tych sprawach.

Pozdrawiam!

Data: 2014-05-30 21:08:35
Autor: Gotfryd Smolik news
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.
On Thu, 29 May 2014, Max wrote:

On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote:

U¿ytkownik "Max" <maxknowledge@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci
Ale sprzedawca, je¶li nie chce pracowaæ, to chyba mo¿e z³o¿yæ
wypowiedzenie
umowy. W czym le¿y problem, który mamy rozwi±zaæ?

Sprzedawca chce pracowaæ w jednej firmie, a nie w trzech. Ju¿ rozumiesz?

  W sprawie formalnej, z mojego p. widzenia takie postawienie sprawy
mog³oby wrêcz ... pogr±¿yæ pracownika.
  Na 99% z umowy nie wynika, ¿e sprzedawca nie mo¿e ¶wiadczyæ pracy
o któr± siê umówi³ *na rzecz* swojego pracodawcy, ale *na potrzeby*
innego podmiotu.
  Inaczej mówiêc, spodziewa³bym siê, ¿e je¶li przy tej samej ladzie
zosta³by¶ zmuszony ¿eby sprzedawaæ zarówno sprzêt ART swojego
pracodawcy jak i sprzêt RTV "firmy trzeciej" z któr± ów pracodawca
zawar³ umowê (¿e w jego sklepie bêdzie sprzedawany taki towar),
to nie podskoczysz.
  IMO to w³a¶nie w poprzednim po¶cie lepiej wy³o¿y³e¶ mo¿liwy punkt
zaczepienia: je¶li mowa by³a o okre¶lonym asortymencie, do tego
*towarów*, a potem s± zupe³nie inne *us³ugi*, to IMO zmiana zakresu
obowi±zków jak najbardziej wchodzi w rachubê.

[...]
  Pytaj±cemu chodzi chyba o to, ¿e w zwi±zku ze zmian± zakresu obowi±zków,
faktycznego wypowiedzenia warunków umowy dokonuje pracodawca.
  Nie chodzi bowiem o jednorazowe "wype³nienie polecenia pracodawcy",
a o stan permanentny, wykraczaj±cy poza pierwotn± umowê (o ile dobrze
zrozumia³em).
  Jakby mia³o doj¶æ do rozwi±zania umowy, liczy³by pewnie na bonus zwi±zany
z "przyczynami po stronie pracodawcy" (odprawy itede).


Brawo. Dok³adnie to mia³em na my¶li. Czy umowa o pracê musi regulowaæ ka¿dorazowo czynno¶ci, które le¿± w jego obowi±zku?

  No nie bardzi "ka¿dorazowo".
  W³a¶nie ramowo - np. sprzeda¿ sprzêtu komputerowego i AGD.
  Ale jak umowa obejmuje "sprzeda¿ wszelkich towarów i us³ug
¶wiadczonych przez sklep", to raczej trudno bêdzie j± ugry¼æ.

pzdr, Gotfryd

Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona