Data: 2014-05-29 07:12:24 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru. | |
U¿ytkownik "Max" <maxknowledge@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:b6a57022-d2a5-411f-a395-5e7873bc878egooglegroups.com...
Ale sprzedawca, je¶li nie chce pracowaæ, to chyba mo¿e z³o¿yæ wypowiedzenie umowy. W czym le¿y problem, który mamy rozwi±zaæ? |
|
Data: 2014-05-29 17:38:34 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru. | |
On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote:
U¿ytkownik "Max" <maxknowledge@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci Ale sprzedawca, je¶li nie chce pracowaæ, to chyba mo¿e z³o¿yæ wypowiedzenie Pytaj±cemu chodzi chyba o to, ¿e w zwi±zku ze zmian± zakresu obowi±zków, faktycznego wypowiedzenia warunków umowy dokonuje pracodawca. Nie chodzi bowiem o jednorazowe "wype³nienie polecenia pracodawcy", a o stan permanentny, wykraczaj±cy poza pierwotn± umowê (o ile dobrze zrozumia³em). Jakby mia³o doj¶æ do rozwi±zania umowy, liczy³by pewnie na bonus zwi±zany z "przyczynami po stronie pracodawcy" (odprawy itede). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-05-29 19:38:07 | |
Autor: Max | |
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru. | |
On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote: Sprzedawca chce pracowaæ w jednej firmie, a nie w trzech. Ju¿ rozumiesz? W dniu 2014-05-29 17:38, Gotfryd Smolik news pisze: Brawo. Dok³adnie to mia³em na my¶li. Czy umowa o pracê musi regulowaæ ka¿dorazowo czynno¶ci, które le¿± w jego obowi±zku? Samo przez nazwê ma³o to komu mówi w dzisiejszych czasach jakich czynno¶ci maj± siê imaæ sprzedawcy- pomijaj±c KP. Dziêkujê za pomoc Panowie. Pozdrawiam. |
|
Data: 2014-05-29 23:10:33 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru. | |
U¿ytkownik "Max" <maxknowlege@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:lm7ra0$ovl$1node1.news.atman.pl...
Brawo. Dok³adnie to mia³em na my¶li. Czy umowa o pracê musi regulowaæ ka¿dorazowo czynno¶ci, które le¿± w jego obowi±zku? Samo przez nazwê ma³o to komu mówi w dzisiejszych czasach jakich czynno¶ci maj± siê imaæ sprzedawcy- pomijaj±c KP. Wiesz, ale sprowadzaj±c trochê sprawê do absurdu pracodawca w sklepie warzywnym musia³by na nowo podpisywaæ umowê po dostawie owoców. Moim zdaniem da sie w sporym zakresie tak unormowaæ zagadnienie w umowie o pracê, ¿e nie bêdzie konieczno¶ci zmieniania jej przy zmianie sprzedawanego towaru. |
|
Data: 2014-05-30 01:22:42 | |
Autor: Max | |
Prawa i obowi�zki sprzedawcy przy dywe rsyfikacji us�ug i towaru. | |
W dniu 2014-05-29 23:10, Robert Tomasik pisze:
Wiesz, ale sprowadzając trochę sprawę do absurdu pracodawca w sklepie Zagłębiając się w szczegóły już takiego absurdu nie doświadczymy, co najwyżej od strony pracownika. Mam tu na myśli przypadek, w którym sprzedawca zajmuje się mniej sprzedażą usług, a bardziej w dalszym jej etapie obsługą posprzedażową - przyjęcie na serwis sprzedanego sprzętu, udostępnianie informacji dot. płatności i pomoc w dokonywaniu zobowiązań, a także przyjmowaniem pisemnych rezygnacji. Do czego dążę - można w sklepie sprzedać kurze jaja, spod lady wyciągnąć patelnię i kartusz z palnikiem, po czym zrobić klientowi jajecznicę, omawiając dokładnie co i jak. Można także wykorzystać wolną przestrzeń na głowie pracownika, aby coś jeszcze postawić :) Absurd tak samo. Niektóre z firm sobie dobrze z tym radzą - mają osobno zatrudnionych sprzedawców sprzętu i ubezpieczeń. Sprzedawca w piekarni może być piekarzem, przyniesie to z pewnością wiele oszczędności kosztem dość sporego wytężenia zawodowego. Zna może ktoś z Was jakieś przykłady rozpraw sądowych w takich sytuacjach? Ciekawy jestem orzeczenia sądów w tych sprawach. Pozdrawiam! |
|
Data: 2014-05-30 21:08:35 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Prawa i obowi±zki sprzedawcy przy dywersyfikacji us³ug i towaru. | |
On Thu, 29 May 2014, Max wrote:
On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote: W sprawie formalnej, z mojego p. widzenia takie postawienie sprawy mog³oby wrêcz ... pogr±¿yæ pracownika. Na 99% z umowy nie wynika, ¿e sprzedawca nie mo¿e ¶wiadczyæ pracy o któr± siê umówi³ *na rzecz* swojego pracodawcy, ale *na potrzeby* innego podmiotu. Inaczej mówiêc, spodziewa³bym siê, ¿e je¶li przy tej samej ladzie zosta³by¶ zmuszony ¿eby sprzedawaæ zarówno sprzêt ART swojego pracodawcy jak i sprzêt RTV "firmy trzeciej" z któr± ów pracodawca zawar³ umowê (¿e w jego sklepie bêdzie sprzedawany taki towar), to nie podskoczysz. IMO to w³a¶nie w poprzednim po¶cie lepiej wy³o¿y³e¶ mo¿liwy punkt zaczepienia: je¶li mowa by³a o okre¶lonym asortymencie, do tego *towarów*, a potem s± zupe³nie inne *us³ugi*, to IMO zmiana zakresu obowi±zków jak najbardziej wchodzi w rachubê. [...] Pytaj±cemu chodzi chyba o to, ¿e w zwi±zku ze zmian± zakresu obowi±zków, No nie bardzi "ka¿dorazowo". W³a¶nie ramowo - np. sprzeda¿ sprzêtu komputerowego i AGD. Ale jak umowa obejmuje "sprzeda¿ wszelkich towarów i us³ug ¶wiadczonych przez sklep", to raczej trudno bêdzie j± ugry¼æ. pzdr, Gotfryd |