Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru.

Data: 2014-05-30 18:44:55
Autor: Maciej Bebenek
Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru.
W dniu 2014-05-29 01:10, Max pisze:

Następnie telefonia komórkowa i sprzedaż telefonów. Wkrótce pojawia się bankowość, ubezpieczenia, energia elektryczna :) To już brzmi śmiesznie, ale to jest spotykane w każdej większej korporacji. Jak to się ma do umowy o pracę na stanowisku sprzedawcy? Obejmuje Waszym zdaniem takie ogólne stanowisko obowiązki na taką potężną dywersyfikacje? Czy to uczciwe?

Z opisu wygląda mi na Cyfrowy Polsat ;-)

Jak dla mnie, praca przy sprzedaży abonamentu satelitarnego niczym się nie różni od pracy przy sprzedaży abonamentu telefonicznego. Jedno i drugie podlga pod Kodeks cywilny i prawo telekomunikacyjne. Z bankiem to już troszkę inna sprawa (prawo bankowe), chociaż papierologia mniej więcej taka sama.

Data: 2014-05-30 20:42:21
Autor: Max
W dniu 2014-05-30 18:44, Maciej Bebenek pisze:

Z opisu wygląda mi na Cyfrowy Polsat ;-)

Czemu się uśmiechasz? :)

Jak dla mnie, praca przy sprzedaży abonamentu satelitarnego niczym się
nie różni od pracy przy sprzedaży abonamentu telefonicznego.

Niczym to dość spore nadużycie :) Praca dla CP i Plus bowiem opiera się na 4 systemach. Poza aspektami prawnymi jest do ogarnięcia ogromna wiedza, którą trzeba rozumieć, znać wykluczenia i potrafić przekazać niezbyt rozgarniętym klientom. Nie jest łatwo wszystko na bieżąco ogarnąć, kiedy oferta zmienia się nierzadko.

Temat nadaje się w tej chwili bardziej pod pręgierz. A szkoda, problemowe kwestie myślałem wykorzystać w tematyce grupy.

Pozdrawiam.

Data: 2014-05-30 22:02:47
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-05-30 20:42, Max pisze:

[...]

Z tego co można wyczytać między wierszami, nająłeś się do pracy, jak CP zajmował się wyłacznie TVSat - pewnie ponad 5 lat temu. Pięć lat temu np. w sklepach RTV nikt nie wiedział o Blurayach, HD TV, Smart TV, 3D, DVB-T i tak dalej, i tak dalej. Uczyć trzeba się w każdej branży - takie czasy.
Gdyby CP zajmował się tylko TVSat, to pewnie by zmniejszył sieć sprzedaży o kilkanaście-kilkadziesiąt procent. Zbyt duża konkurencja, zbyt małe marże. Tak jak w komórkach każdy operator miał ponad 1000 punktów sprzedaży, teraz dużo mniej.

Temat nadaje się w tej chwili bardziej pod pręgierz. A szkoda,
problemowe kwestie myślałem wykorzystać w tematyce grupy.

To nie jest inna praca, to jest nadal praca sprzedawcy.

Data: 2014-05-30 22:41:06
Autor: Max
W dniu 2014-05-30 22:02, Maciej Bebenek pisze:

[...]

Rozumiem i zgadzam się z Tobą. Jednakże, jeśli mowa o takich zagadnieniach jak HD TV, Smart TV, 3D itp. to mamy do czynienia cały czas z tą samą i jedną branżą przeważnie tylko i wyłącznie telewizjną.

W przykładzie który podałem jest Telewizja - Dvb-t, Dvb-s, conajwyżej IP. Osobna branża w niczym nie związana z kontentem TV - terminale przenośne, BTS, HLR, NODE-B, telefonia komórkowa.

Produkty bankowe do którego wymagane są zgody pełnomocnictwa substytucyjnego w tym zgoda na zakaz prowadzenia konkurencyjnej działalności przez okres ok 2 lat od zakończenia penomocnictwa.

[...]

I tak spłycił sieć, mimo wejścia kolejnych produktów grupy kapitałowej. Zlikwidowali również hurtownie sprzętu, pośredniczącą w operacjach logistycznych nowych i uszkodzonych dekoderów - teraz wszystko przechodzi przez sklep - centrala. Sprowadza się to w tej chwili do objęcia przez pracownika stanowiska:

Sprzedawca usług i produktów DVB-S, DVB-T (mobilna)
Sprzedawca usług i produktów telefonicznych
Sprzedawca usług bankowych
Sprzedawca energii elektrycznej
Sprzedawca sprzętu antenowego
Agent ubezpieczeniowy
Większość APS nie posiada firm wyklejających witryn i sprzątających sklep.
A gdzie prace magazynowe? :)

http://satkurier.pl/news/87261/nowa-struktura-sieci-sprzedazy-cyfrowego-polsatu.html

Pozdrawiam.

Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru.