Prawa jazdy od 2012 roku

Data: 2011-11-23 18:13:13
Autor: ETR
Prawa jazdy od 2012 roku
W dniu 23.11.2011 17:04, asdgfrf dfged pisze:
Zgodnie z szeroko "reklamowanymi" w prasie informacjami od 11 lutego
2012 roku prawa jazdy kat. B będą ważne 15 lat zaś prolongata
dokumentu będzie wymagać powtórki badań lekarskich. Niestety nigdzie
nie mogę znaleźć informacji czy to będzie dotyczyć tylko nowych
papierów wydawanych po powyższej dacie czy także starych
(bezterminowych w moim przypadku) praw? Ma ktoś jakieś wiarygodnie
informacje na ten temat?

Tylko nowych, prawo nie działa wstecz,

etr

--
www.polskieter.pl Forum użytkowników eteru - krótkofalarstwo , CB,
www.zielonastacja.pl - Ekologiczna, internetowa audycja radiowa:)

Data: 2011-11-23 17:15:08
Autor: Waldek Godel
Prawa jazdy od 2012 roku
Dnia Wed, 23 Nov 2011 18:13:13 +0100, ETR napisał(a):

Tylko nowych, prawo nie działa wstecz,

W Banana Republic of Poland wszystko jest możliwe. W szczególności
działanie prawa wstecz. Zobacz chociaż przypadek dowodów osobistych.
Sam wciąż mam zieloną książeczkę z wpisem jak byk "Ważność - BEZTERMINOWO"

--
Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI
Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze śniegu

Data: 2011-11-23 18:45:02
Autor: jerzy.n
Prawa jazdy od 2012 roku

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1236cm8tj93mn$.dlglepper.institute.com...

W Banana Republic of Poland wszystko jest możliwe. W szczególności
działanie prawa wstecz. Zobacz chociaż przypadek dowodów osobistych.
Sam wciąż mam zieloną książeczkę z wpisem jak byk "Ważność - BEZTERMINOWO"

I dalej sie nią posługujesz ,dziwne to bardzo ...Czyli każdy przykład  jest dobry aby dopieprzyć swojej ojczyźnie.Widać mało znasz innych przykładów z zaprzyjaźnionych krajów Unii ...

Data: 2011-11-23 18:52:40
Autor: J.F
Prawa jazdy od 2012 roku
Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości
[...]

Nie przesadzaj, na calym swiecie cos uniewazniano.
I to nie calkiem jest dzialanie prawa wstecz.

Ba - malo ktory przepis ma date waznosci, a przeciez sa zmieniane co chwila.

Moze i dobrze, bo inaczej do dzis nie moglibysmy jezdzic po drogach, bo one przeciez przeznaczone dla pieszych i koni.

J.

Data: 2011-11-24 09:52:47
Autor: Arek
Prawa jazdy od 2012 roku
W dniu 2011-11-23 18:15, Waldek Godel pisze:
[...]

Znaczy się, że powiedzieli Ci któregoś dnia, że od 2 lat dowód jest nieważny i wlepili mandat? Czy może jakoś inaczej to się dobyło?:)

A.

Data: 2011-11-24 11:37:40
Autor: Waldek Godel
Prawa jazdy od 2012 roku
Dnia Thu, 24 Nov 2011 09:52:47 +0100, Arek napisał(a):

Znaczy się, że powiedzieli Ci któregoś dnia, że od 2 lat dowód jest nieważny i wlepili mandat? Czy może jakoś inaczej to się dobyło?:)

A ty byłeś zamrożony, czy w podróży kosmicznej?

Data: 2011-11-24 13:46:21
Autor: Berni_bn
Prawa jazdy od 2012 roku

W Banana Republic of Poland wszystko jest możliwe. W szczególności
działanie prawa wstecz. Zobacz chociaż przypadek dowodów osobistych.
Sam wciąż mam zieloną książeczkę z wpisem jak byk "Ważność - BEZTERMINOWO"

Widzę kolosalną różnicę pomiędzy DO a PR. To drugie to uprawnienia nabyte i już. Odebrać je można tylko w określonych dość nadzwyczajnych okolicznościach.
Natomiast DO do czego Cię uprawnia? No może do kupienia piwa :)

Data: 2011-11-24 04:54:38
Autor: asdgfrf dfged
Prawa jazdy od 2012 roku
Widzę kolosalną różnicę pomiędzy DO a PR. To drugie to uprawnienia nabyte i
już. Odebrać je można tylko w określonych dość nadzwyczajnych
okolicznościach.

Zgadzam się, niby tak... Ale jednak, tak jak pisałem wyżej, nowe
rozporządzenie w ogóle nie przewiduje możliwości wydania nowego
dokumentu (kat. B) na okres dłuższy niż 15 lat. Tak więc jeżeli
utracisz stare prawo i dostaniesz nowe (duplikat) to tylko na 15 lat i
potem musisz zrobić badania lekarskie.

Data: 2011-11-24 13:18:18
Autor: Waldek Godel
Prawa jazdy od 2012 roku
Dnia Thu, 24 Nov 2011 13:46:21 +0100, Berni_bn napisał(a):

Widzę kolosalną różnicę pomiędzy DO a PR. To drugie to uprawnienia nabyte i już. Odebrać je można tylko w określonych dość nadzwyczajnych okolicznościach.

Bzdura. Nie odróżniasz uprawnień od dokumentu który je potwierdza.
Przypomnę, że na starym, książeczkowym PJ również miałem wpisane, że jest
ważne bezterminowo. --

Data: 2011-11-24 15:45:57
Autor: J.F
Prawa jazdy od 2012 roku
Użytkownik "Berni_bn"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jaleav$b9l$1@news.onet.pl...
[...]

Np w drodze ustawy. Wczoraj byles uprawniony, a dzis nie :-)

Dalej mozna wlos podzielic - uprawnienia sobie, a dokument sobie.
Uprawnienia np masz, ale dokument waznosc stracil :-)

Natomiast DO do czego Cię uprawnia? No może do kupienia piwa :)

Do odebrania PJ z urzedu ? :-)

J.

Data: 2011-11-24 07:06:22
Autor: asdgfrf dfged
Prawa jazdy od 2012 roku
Np w drodze ustawy. Wczoraj byles uprawniony, a dzis nie :-)

W drodze ustawy to jeszcze rozumiem. Ale tutaj chodzi o rozporządzenie
ministra. Odbieranie uprawnień wskutek konsekwencji zapisu w
rozporządzeniu wydaje mi się zaś co najmniej wątpliwe...

Data: 2011-11-24 15:52:21
Autor: Waldek Godel
Prawa jazdy od 2012 roku
Dnia Thu, 24 Nov 2011 07:06:22 -0800 (PST), asdgfrf dfged napisał(a):

W drodze ustawy to jeszcze rozumiem. Ale tutaj chodzi o rozporządzenie
ministra. Odbieranie uprawnień wskutek konsekwencji zapisu w
rozporządzeniu wydaje mi się zaś co najmniej wątpliwe...

On tylko przecież odbierze ważność dokumentu a nie uprawnienia. Że skutek
taki sam - who cares?
Nie pierwszy raz i nie ostatni. --

Data: 2011-11-24 17:07:37
Autor: J.F
Prawa jazdy od 2012 roku
Użytkownik "asdgfrf dfged"  napisał w wiadomości
[...]

trzeba przeczytac piewszy akapit. Zazwyczaj tam pisze "na podstawie ...." i moze stosowna ustawa dala ministrowi prawo do okreslania okresu waznosci.

J.

Data: 2011-11-27 02:49:50
Autor: Kris_Poland
Prawa jazdy od 2012 roku

[...]

tylko wyjedz do UE to zobaczysz ta bezterminowa waznosc
do paki i tyle

Data: 2011-11-27 21:31:49
Autor: Bydlę
Prawa jazdy od 2012 roku
On 2011-11-27 02:49:50 +0100, "Kris_Poland" <nictuniema@wp.pl> said:

tylko wyjedz do UE to zobaczysz ta bezterminowa waznosc
do paki i tyle

Ekhem, do UE?
Chcesz mapkę?
Proszę:
<http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/European_Union_%28orthographic_projection%29.svg>

--

Bydlę

Data: 2011-11-23 19:44:14
Autor: p0li
Prawa jazdy od 2012 roku
T->Dnia 2011-11-23 18:13:13 niejaki ETR napisał:
[...]

działa - patrz na termin ważności przeglądu motorowerów

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2011-11-23 19:50:40
Autor: Shrek
Prawa jazdy od 2012 roku
On 2011-11-23 18:13, ETR wrote:

Tylko nowych, prawo nie działa wstecz,

Jakby tak było, to dalej byłby komunizm, przewodnia rola partii i wieczna braterska przyjaźń z ZSSR. A może nie, bo wcześniejsza konstytuacja też coś w tym temacie miała napisane?

Shrek.

Data: 2011-11-29 17:11:53
Autor: identifikator: 20110701
Prawa jazdy od 2012 roku
to w końcu Ktoś wybadał temat? wszyskim nam zabiorą prawka czy nie?

Data: 2011-11-29 23:24:12
Autor: chary
Prawa jazdy od 2012 roku
On Tue, 29 Nov 2011 17:11:53 +0100, identifikator: 20110701 wrote:

to w końcu Ktoś wybadał temat? wszyskim nam zabiorą prawka czy nie?

Wystarczy chwile poguglać. Wyraźnie jest napisane:

"Prawa  jazdy wydane do dnia 18 stycznia 2013  r. podlegają wymianie w
okresie od dnia 19 stycznia 2028 r. do dnia 18 stycznia 2033 r. w terminach
określonych przez ministra właściwego do spraw  transportu  lub w  terminie
wcześniejszym na wniosek posiadacza prawa jazdy." Jak masz bezterminowe, to będziesz je musiał wymienić między 2028 a 2033 i
dostaniesz nowe na max. 15 lat.

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Data: 2011-11-29 23:24:12
Autor: kogutek
Prawa jazdy od 2012 roku
chary <chary@chary.pl> napisał(a):
> [...]

wcześniejszym na wniosek posiadacza prawa jazdy." Jak masz bezterminowe, to będziesz je musiał wymienić między 2028 a 2033 i

Mnie to nie dotyczy, jak tego kulawego co go pies w protezę ugryzł. --

Data: 2011-12-04 17:05:46
Autor: jerzu
Prawa jazdy od 2012 roku
On Wed, 23 Nov 2011 18:13:13 +0100, ETR <etr@etr.pl> wrote: