Prawa pasazera - praktycznie

Data: 2010-12-21 11:15:14
Autor: Hamster
Prawa pasazera - praktycznie
Witajcie,
W czwartek lece z przesiadka we Frankfurcie, liniami Lufthansa, z Madrytu do Warszawy. Sledze z niepokojem informacje o przedluzaniu sie problemow pogodowych na lotnisku we Frankfurcie i w zwiazku z tym mam pytanie, do czesciej latajacych, czy Lufthansa dostarczy mnie na miejsce, w razie gdy sniezyce zablokuja loty (oczywiscie z opoznieniem)? Bilet mam kupiony na lot jedna linia, odstep miedzy przylotem a odlotem jest dlugi, no ale licze sie z tym, ze we Frankfurcie bedzie czekac kilkaset osob z dnia poprzedniego na loty, czy w tej sytuacji linia ma obowiazek mnie wpakowac na lot jako pierwszego, jesli beda warunki, czy trafiam automatycznie do kolejki FIFO? Jesli nie bedzie warunkow do lotu, czy linia wyplaci mi po prostu odszkodowanie za nie zrealizowany lot (o ile wiem wysokosc odszkodowania jest regulowana przez przepisy) i zostawi mnie samemu sobie w srodku dziczy germanskiej, czy jednak kaza mi czekac na lotnisku i zapakuja w nastepny samolot gdy warunki sie poprawia?
Pozdrawiam
hamster

Data: 2010-12-21 13:49:25
Autor: J.F.
Prawa pasazera - praktycznie
Użytkownik "Hamster" <marcus_1@op.pl> napisał w
[...]

Jak sie kiedys spoznilem na LH, to mnie wsadzili do BA. Ale moze to od biletu zalezy.

[...]

Cos mi sie wydaje ze sa rowni i rowniejsi, i jest normalny overbooking, wiec umieja wytlumaczyc pasazerom ze miejsca nie ma :-)

[...]

Wydaje mi sie ze na obecnych przepisach to obowiazkowo musza o ciebie zadbac - rozpoczales podroz, wiec czekasz i moze nawet hotel ci sie nalezy.
Pytanie czy nie chcesz zwrotu - pociag z Frankfurtu 10-16h ..

J.

Data: 2010-12-21 14:04:06
Autor: Jarosław Sokołowski
Pan J.F. napisał:

Jak sie kiedys spoznilem na LH, to mnie wsadzili do BA. Ale moze to od biletu zalezy.

Miałem bilet na Alitalię, z przesiadką w Mediolanie. Na Okęciu
powiedzieli, że Alitalia strajkuje (a kiedy oni tego nie robią?)
i po prostu przebukowali na Austrian przez Wiedeń. Na lot do
Wiednia czekałem ze trzy godziny na lotnisku (z czego godzinę
przed, bo akurat ogłoszono alarm bombowy, więc nas wyrzucono ze
środka na dwór). Ale i tak byłem na Kansai godzinę wcześniej.

Cos mi sie wydaje ze sa rowni i rowniejsi, i jest normalny overbooking, wiec umieja wytlumaczyc pasazerom ze miejsca nie ma

Miałem bilet na lot Swissu do London City przez Zurich (kupiony
tuż przed północą). Od razu się przyznali przy odprawie, że mają overbooking, a tych co by chcieli (bodajże) do Malagi nie ma w co
wsadzić, a dla mnie znajdą miejsce w bezpośrednim samolocie LOT do
LHR (oczywiście kilka godzin wcześniej w internecie LOT takich miejsc
nie mógł znaleźć). Przylot też trochę wcześniej niź Swiss. I od razu
zaczaczyli, że godzić się nie muszę, ale jeśli się zgodzę, to mi
dadzą odszkodowanie, bo liczy się opóźnienie *odlotu* a nie przylotu,
więc przelot miałbym w zasadzie za darmo. W końcu jednak ci do Malagi
się nie zgłosili i poleciałem przez Zurich. Mam wrażenie, że wtedy
zaliczono mnie do równiejszych.

Wydaje mi sie ze na obecnych przepisach to obowiazkowo musza
o ciebie zadbac - rozpoczales podroz, wiec czekasz i moze nawet
hotel ci sie nalezy.

We Wiedniu, jak się opóźnił lot z Sydney (wtedy jeszcze Laudy),
to mi dali całkiem zacny hotel. Już w samolocie zapowiadali,
że tak może być. Bardzo to było miłe z ich strony, że jednak
nie zdążyli na lot do Warszawy.

--
Jarek

Data: 2010-12-21 15:45:27
Autor: Hamster

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news:slrnih1cum.jac.jarosfalcon.lasek.waw.pl...
Pan J.F. napisał:

[...]

CUT

OK dzieki za informacje, czyli tak lopatologicznie, przed odprawieniem sie na lot do FRA
w Madrycie wypada podejsc do okienka Lufthansy i zapytac czy dolece, czy tez nie i oni
juz mi ten lot zmienia, czy po prostu odprawiac sie na lot do FRA i pozwolic sie im martwic?

Sorki jesli pytanie jest lamerskie, ale jak dotad nie mialem takiej sytuacji, zreszta latam okazjonalnie, ze dwa trzy razy w roku.
pzdr
hamster

Data: 2010-12-21 15:20:24
Autor: Jarosław Sokołowski
Hamster napisał:

OK dzieki za informacje, czyli tak lopatologicznie, przed odprawieniem
sie na lot do FRA w Madrycie wypada podejsc do okienka Lufthansy
i zapytac czy dolece, czy tez nie i oni juz mi ten lot zmienia,

Najlepiej zadzwonić już teraz i zapytać co oni na to. Mogą mieć nawet
konstruktywne pomysły -- w rodzaju lotu przez Mediolan czy coś jeszcze
innego, ale dwie godziny czy dzień *wcześniej*. Lepiej nie dowiadywać
się na lotnisku, że można było polecieć, ale teraz to już za późno.
Nie wiem jak oni się dogadują, ale potrafią się dogadać. Nawet z liniami
innego aliansu. I cały czas starać się być w kontakcie. Jak mnie się
lot opóźniał o kilka dni (ale taki dłuższy, międzykontynentalny), to
sami dzwonili odziennie i mówili co i jak (trochę ściemniali, ale mnie
i tak było na rękę).

czy po prostu odprawiac sie na lot do FRA i pozwolic sie im martwic?

Ale to nie ONI w razie czego będą koczować na lotnisku we Frankfurcie.
Można pozwolić im TEŻ się martwić, ale co to zmienia?

Jarek

--
Już słyszę -- do Rostowa odlatują!
A ja tak pragnę być w Odessie mej

Data: 2010-12-21 19:05:44
Autor: Hamster

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news:slrnih1hdo.lat.jarosfalcon.lasek.waw.pl...
Hamster napisał:

[...]

Dzieki, dzwonilem do infolinii Lufy i dowiedzialem sie, ze podobno sytuacja nie jest tak
zla jak ja w mediach maluja. W kazdym razie zasugerowali by jechac na lotnisko i gdyby byly
jakies wieksze kolejki, dzwonic na infolinie badz pytac w okienku.
pozdr
hamster

Data: 2010-12-21 19:52:05
Autor: J.F.
[...]

Ja bym w obecnej sytuacji dlugo wczesniej do nich zadzwonil, moze skieruja/zaproponuja ci inna, lepsza trase, byc moze we wczesniejszym terminie.

J.

Data: 2010-12-22 10:28:45
Autor: J.F.
Prawa pasazera - praktycznie
Użytkownik "Hamster" <marcus_1@op.pl> napisał w wiadomości news:iepuo6$jut$1news.onet.pl...

w temacie

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,8854383,Pilot_dalej_nie_leci__Bardzo_dluga_podroz_z_Londynu.html

"... a w związku z opadami śniegu niemieckie linie lotnicze zachęcały pasażerów do przesiadki na pociąg..., a kolej wzywała ich do pozostania w domu..."

J.

Prawa pasazera - praktycznie