Prawa współwłaścicieli samochodu

Data: 2010-02-10 15:27:02
Autor: Czabu
Prawa współwłaścicieli samochodu

Użytkownik "Elminster" <elm@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:a58412ce-7577-4c9c-9a94-8366f93ed8afy33g2000yqb.googlegroups.com...
Witam

Czy to ma znaczenie, kto jest wpisany na 1 stronie dowodu
rejestracyjnego, a kto w środku, jako współwłaściciel? Czy jeden i
drugi ma takie same prawa?

Ma znaczenie, jeżeli współwłaściciele są z różnych miejscowości. Samochód dostanie tablice zgodnie z miejscem zamieszkania współwłaściciela z pierwszej strony (nie wiem czy jest na to jakaś podstawa prawna, tak było we wszystkich przypadkach, o których słyszałem). To ma znowu konsekwencje w późniejszej kalkulacji składki ubezpieczeniowej. TU też często biorą pod uwagę tylko osobę z pierwszej strony przy naliczaniu zniżek (chociaż nie wszystkie).

Jeżeli chodzi o prawa do zarządzania samochodem, itp. to nie ma znaczenia. Wszyscy współwłaściele mają takie same prawa co do używania tego samochodu, jeżeli będą z tego samochodu pożytki, to należą się wszystkim proporcjonalnie do udziałów.

Pozdrawiam
Czabu

Prawa współwłaścicieli samochodu