Prawda czy mit? zdalna aktywacja wyłączonego telefonu...

Data: 2010-09-02 09:49:33
Autor: robertcb
Prawda czy mit? zdalna aktywacja wyłączonego telefonu...
Krążą po sieci różne plotki i tak się zastanawam, czy technicznie możliwa jest zdalna aktywacja przez operatora wyłączonego telefonu, w którym jednak znajduje się bateria.
Wg plotek dotyczy to wszystkich modeli dostępnych na rynku, i operator miał by rzekomo możliwość podsłuchu przez mikrofon w telefonie, oraz zlokalizowania położenia tegoż telefonu.

Wiem że budzik w niektórych telefonach (np w nokiach) działa nawet gdy telefon jest wyłączony.
Ale do zdalnej aktywacji potrzebny byłby włączony moduł GSM (przynajmniej pasywnie (odbiór) - czy tak też jest w rzeczywistości?

Data: 2010-09-02 11:25:27
Autor: J.F.
Prawda czy mit? zdalna aktywacja wyłączonego telefonu...
Użytkownik <robertcb@mailinator.com> napisał w
[...]

Raczej nie, przynajmniej nie wiekszosci modeli.
Odbior wymaga troche pradu,  rzedu powiedzmy 1mA, tymczasem wydaje sie ze wylaczony telefon moze lezec miesiacami  bez zuzywania baterii.

J.

Data: 2010-09-02 12:21:39
Autor: robertcb
> [...]

Odbior wymaga troche pradu,  rzedu powiedzmy 1mA, tymczasem wydaje sie ze wylaczony telefon moze lezec miesiacami  bez zuzywania baterii.

Odbiór nie musi być permanentny.Możliwe ze odbiór jest włączany impulsowo? tzn np na kilka sekund co kilka minut?
Wówczas jesli operator nadał by kilkuminutowy impuls zgłoszenia się danego IMEI, to aparat gdy by się przełączył na odbiór, zalogował by się.

Na jakimś forum znalazłem cytat, z magazynu "Twoja KOMÓRKA" numer z listopada 2005. Artykuł pt: "Tajemnice podsłuchu" str. 25-27 autorstwa Tomasza Pietrowskiego: "Operator może użyć specjalnego trybu, w którym, nawet wyłaczony telefon, może uaktywnić tak, że nie będzie nic wyświetlał na ekranie, ale będzie transmitował głos trafiający do mikrofonu". To tzw. tryb emergency.

Data: 2010-09-02 12:44:56
Autor: Tomek
[...]

A napisali, że polscy operatorzy też mają taką możliwość? Bo skoro w samych słuchawkach od blisko 15 lat nie działają niektóre opcje działające u zagranicznych operatorów, a nasi takowych nie udostępniają, to może i sam operator w Polsce ma ograniczone możliwości, z rzeczonym "specjalnym trybem" włącznie.

Data: 2010-09-02 13:33:09
Autor: J.F.
[...]

Troche uciazliwe, bo musialby operator ciagle nadawac te komunikaty, zeby sie wstrzelic w okres nasluchiwania.
Choc w sumie czemu nie - wpisze w komputer i moze nadawac co sekunde.
A i baterie tez by obciazalo, no i niektorzy by pewnie zauwazyli ze wylaczony telefon co pewien czas bierze spory prad.

J.

Data: 2010-10-05 14:23:51
Autor: robertcb
[...]

Albo inna możliwość, technicznie jak najbardziej możliwa:

Decyzja o inwigilowaniu telefonu musi być podjęta w czasie gdy jest włączony i w zasięgu sieci.
Wówczas operator zdalnie aktualizuje soft w telefonie w taki sposób, że po przytrzymaniu przycisku "power" - wyłączyłby się jedynie wyświetlacz, dzwięk i podświetlenie klawiatury, by sprawić wrażenie wyłączenia telefonu, który byłby nadal aktywny.

Data: 2010-09-02 16:00:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Prawda czy mit? zdalna aktywacja wyłączonego telefonu...

<robertcb@mailinator.com> 499a.0000006e.4c7f7ab3@newsgate.onet.pl

[...]

ZTCP -- ten tryb uaktywniał właściciel telefonu, nie operator.
Szef zostawiał (przez roztargnienie -- szefowie są przygłupami)
telefon w tym trybie, aby móc spokojnie podsłuchiwać rozmowy
prowadzone przez jego pracowników... :)

Aparat telefoniczny sobie leżał pozostawiony na stole i odbierał
samoczynnie telefony bez informowania kogokolwiek z otoczenia
o tym, że właśnie się połączył z kimś...

Data: 2010-09-03 07:47:52
Autor: DanW
W dniu 02-09-2010 12:21, robertcb@mailinator.com pisze:
[...]

Na 100% jest taka możliwość, korzysta z tego policja. Sam jestem ciekaw jak to wygląda od strony technicznej. Pozdrawiam

Data: 2010-09-03 09:35:02
Autor: tin
[...]

Taa oczywiscie ten tryb dziala tez bez bateri ...wszak w aparatach jest takie mautkie ogniwko ( akumulatorek ) do podtrzymania i to ON

Ale po co tak podsluchiwac wszak kazdy wlaczony do sieci telewizor ( glosnik dziala jak mikrofon ) nadaje :)

Ludzie w XXI wieku wierzycie w zabobony ?

Data: 2010-09-03 10:03:58
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 03.09.2010 DanW <mybox@gazeta.pl> napisał/a:
[...]

Jaaasne. Jeśli to byłaby prawda to _KAŻDY_ wyłaczony telefon musiałby co
jakiś czas się meldować, a jakoś tego nikt nie stwierdził, a wiele aparatów
zostało zmodowanych i to dogłebnie przy okazji różnych poszukiwań zdejmowania
simlock, sądzisz że nikt by tego kawałka kodu nie znalazł?
Akurat mam w domu e61 której nikt od roku nie używał, niedawno mu ładowałem
acu coby nie padł, ale przed ładowaniem go włączyłem i po roku jeszcze spokojnie
wystartował. Jakby się miał meldować ze _sensownym_ interwałem to by dawno
się rozładował.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-09-03 13:08:16
Autor: robertcb
> [...]

spokojnie
wystartował. Jakby się miał meldować ze _sensownym_ interwałem to by dawno

Pamiętasz pagery?
działało toto ze 4 miesiące na jednym paluszku AAA.
(a tam był ciągły odbiór)
Jak wiemy, zegar i kalendarz jest podtrzymywany przy wyłączonym telefonie.
Jeśli zegar włącza tylko odbiornik np na 3 sekundy co minutę (tylko odbiornik, bez meldowania się-nadawania) jednak odbiornik jest w stanie odebrać polecenie zgłoszenia się danego IMEI i włączyć w cichym trybie aparat. --

Data: 2010-09-03 11:46:14
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 03.09.2010 robertcb@mailinator.com <robertcb@mailinator.com> napisał/a:

[...]

I teraz _każdy_ bts na _całym_ świecie musiałby nadawać ten imei nonstop do
skutku bo a nuz się wybudzi jakiś e61? Kto za to zapłaci?

Data: 2010-09-03 14:20:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-03 13:46, Sergiusz Rozanski pisze:
[...]

   Z całym światem to już sobie sam dopowiedziałeś. Przecież wystarczy tylko jedna sieć w kraju. Telefon będzie za granicą, to się nie włączy, trudno.

skutku bo a nuz się wybudzi jakiś e61? Kto za to zapłaci?

   W opisywanym przypadku do skutku non stop oznaczałoby 1 minutę.

--
Liwiusz

Data: 2010-09-03 12:49:22
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 03.09.2010 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
[...]

Jak to ma tak działać, że ma nie działać to po co to robić? Rozumiem że
to ma służyć odpaleniu przypadkowego telefonu, który akurat wyłączony jest
w pl, czy ma jeszcze jakieś inne zastosowanie? I ta cała misterna technologia
opakowana w zmowie milczenia setek inżynierów, by 'zhakowanie' tego to
było banalne wyjęcie baterii? (sprawdzić czy nie iphone ;)

skutku bo a nuz się wybudzi jakiś e61? Kto za to zapłaci?

   W opisywanym przypadku do skutku non stop oznaczałoby 1 minutę.

Świetnie, napiszę do PTC za ile mi na 1 minute wynajmą wszystkie bts-y w pl :)

Data: 2010-09-03 15:28:45
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-03 14:49, Sergiusz Rozanski pisze:
[...]

   To już się pytaj tych, co chcą taki telefon zdalnie włączyć - zakładając, że faktycznie się da.

[...]

   Nie dyskutuję o tym, czy to jest zaimplementowane, czy nie, tylko że jeśli jest, to używanie tego wcale nie jest tak nieopłacalne ekonomicznie jak sugerujesz.

skutku bo a nuz się wybudzi jakiś e61? Kto za to zapłaci?

    W opisywanym przypadku do skutku non stop oznaczałoby 1 minutę.

Świetnie, napiszę do PTC za ile mi na 1 minute wynajmą wszystkie bts-y w pl :)

   Głupi argument, przecież nie potrzebujesz wynajęcia ich na wyłączność.

--
Liwiusz

Data: 2010-09-03 20:40:02
Autor: J.F.
Prawda czy mit? zdalna aktywacja wyłšczonego telefonu...
On 03 Sep 2010 10:03:58 GMT,  Sergiusz Rozanski wrote:
[...]

Niekoniecznie meldowac.

zostało zmodowanych i to dogłebnie przy okazji różnych poszukiwań zdejmowania
simlock, sądzisz że nikt by tego kawałka kodu nie znalazł?

Pytanie na ile doglebnie. Ze starych czasow pamietam ze glupie 8KB
programu to bylo zajecie na dlugie zimowe wieczory. A dzis telefon ile sobie liczy ? Prostszy to pare MB.

Poza tym mogloby to wspolpracowac ze sprzetem, i moze nawet trudno
byloby sie zorientowac kiedy procedura startowa staje sie nienormalna.

J.

Data: 2010-09-02 17:25:53
Autor: 666
Prawda czy mit? zdalna aktywacja wyłączonego telefonu...
Odpowiem Ci inaczej:
W przypadku telefonii CDMA (bez kart SIM) możliwe jest zdalne "wyzerowanie" telefonu przez operatora, łącznie z wpisami ksiażek, pamięci SMS-ów itp.

-- -- -

Data: 2010-09-02 13:18:11
Autor: Remek
Użytkownik napisał:

Krążą po sieci różne plotki i tak się zastanawam, czy technicznie możliwa
jest
zdalna aktywacja przez operatora wyłączonego telefonu, w którym jednak
znajduje się bateria.

Niektórzy operatorzy maja taka opcję, że nawet wyjęta bateria na ich
polecenie wskoczy do telefonu :). A na poważnie. Jest to technicznie możliwe
i całkiem prawdopodobne. Wyłączenie telefonu jest podobne do wyłączenia
komputera, czy telewizora, bez odcinania zasilania. Komputer można włączyć
zdalnie przez sieć (funkcja Wake on LAN), a telewizor również zdalnie przy
pomocy pilota. Telefon również wyłącza się na "czuwanie" o czym świadczy
choćby działajacy cały czas zegar i kalendarz.

Remek

Data: 2010-09-02 14:10:31
Autor: Mariusz Kruk
Prawda czy mit? zdalna aktywacja wyłączonego telefonu...
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Remek"
pomocy pilota. Telefon również wyłącza się na "czuwanie" o czym świadczy
choćby działajacy cały czas zegar i kalendarz.

Łomatko. Weź swój komputer, wyjmij wtyczkę sieciową z gniazdka (jeśli to
notebook, to wyjmij też baterię), odczekaj chwilę i podłącz z powrotem.
Jak tam zegar? --
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-09-02 14:21:03
Autor: Tequilla
Prawda czy mit? zdalna aktywacjawyłączonego telefonu...
W dniu 2010-09-02 14:10, Mariusz Kruk pisze:

Łomatko.
odczekaj chwilę i podłącz z powrotem.
Jak tam zegar?

Bardzo dobrze, kłania się podstawowa wiedza z zakresu budowy komputera.

Data: 2010-09-02 14:25:30
Autor: Mariusz Kruk
Prawda czy mit? zdalna aktywacjawyłączonego telefonu...
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tequilla"
Łomatko.
odczekaj chwilę i podłącz z powrotem.
Jak tam zegar?
Bardzo dobrze, kłania się podstawowa wiedza z zakresu budowy komputera.

No co ty. Jaka budowa komputera. Przecież komputer był "na
czuwaniu"!!!111jedenjedenjeden

Data: 2010-09-02 16:15:51
Autor: Remek
Użytkownik "Mariusz Kruk" napisał:

No co ty. Jaka budowa komputera. Przecież komputer był "na
czuwaniu"!!!111jedenjedenjeden

Poducz się trochę zanim zaczniesz pokazywać swoją ignorancję. Zegar w
komputerze jest podtrzymywany przez baterię. Nawet nie wiesz co to praca
zasilacza w "Standby". Dużo by pisać, ale miejce na naukę jest w szkole.
Jednak, aby nauka coś dała trzeba mieć mózg, którego Tobie nie dostaje.

Remek

Data: 2010-09-02 16:48:49
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Chłopczyku, ja rozumiem, że obce ci jeszcze są takie pojęcia, jak
sarkazm, ale nie przejmuj się. Jeszcze kiedyś dorośniesz do nich.
Potem może dorośniesz do słowa analogia i zastanowisz się nad budową
swojej komórki. (dla ułatwienia dodam, że współczesne komórki nie tracą
ustawień zegara nawet po wyjęciu baterii).

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-09-02 21:03:26
Autor: Remek
Prawda czy mit? zdalna aktywacjawyłączonego telefonu...
Użytkownik "Mariusz Kruk" napisał:

dodam, że współczesne komórki nie tracą ustawień zegara nawet po wyjęciu
baterii

Jak to się ma do mjej korespondewncji? Jest to natomiast potwierdzenie
Twojej ignorancji. Nie tracą ponieważ mają wbudowaną małą bateryjkę, lub
kondensator o dużej pojemności podtrzymujące układ zegara. Dotyczy to
większości aparatów, nie tylko tych "współczesnych". Jeśli jest to
kondensator, to mamy czas na wymianę baterii, czy karty SIMM. Nie jest to
długi czs. Po kilku minutach ustawienia daty i zegara zostaną utracone.
Przestań się mądrować, bo nie masz zielonego nawet pojęcia o elektronice.

Remek

Data: 2010-09-03 08:01:09
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Zgadnij, durniu, kto napisał "Telefon również wyłącza się na "czuwanie"
o czym świadczy choćby działajacy cały czas zegar i kalendarz."

Przestań się mądrować, bo nie masz zielonego nawet pojęcia o elektronice.

Zabawny jesteś.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-09-03 19:40:56
Autor: Remek
[...]

Przestań wypisywać bzdury. Poducz się i może zrozumiesz o co chodzi. Ja nie
będę tu pisał wykładów. Ci co znaja się na działaniu urządzeń
elektronicznych wiedzą co to potoczne "czuwanie", lub tryb standby. Ty tego
nmie wiesz i wypadasz na buraka. Wyskakujesz bez sensu jak głupek z konopii.

Remek

Data: 2010-09-04 09:28:23
Autor: Mariusz Kruk
[...]
Przestań wypisywać bzdury.

Jesteś przeuroczy. :-)

Poducz się i może zrozumiesz o co chodzi. Ja nie
będę tu pisał wykładów. Ci co znaja się na działaniu urządzeń
elektronicznych wiedzą co to potoczne "czuwanie", lub tryb standby.

Napieraj. Co ma do tego zegar i kalendarz. Z uwzględnieniem
podtrzymania.

Ty tego
nmie wiesz i wypadasz na buraka. Wyskakujesz bez sensu jak głupek z konopii.

Tia. Remek - profesjonalny i uprzejmy jak zawsze.

Data: 2010-09-04 12:53:57
Autor: Remek
Prawda czy mit? zdalna aktywacjawyłączonego telefonu...
Użytkownik "Mariusz Kruk" napisał:

Napieraj. Co ma do tego zegar i kalendarz.

Ma. Tylko Ty tego nie wiesz. Książka do ręki, lub Google i czytać, czytać.
Jak juz zrozumiesz to wróc i spróbuj dyskutować na argumenty. Dla mnie EOT.

Remek

Data: 2010-09-04 16:00:39
Autor: Mariusz Kruk
Prawda czy mit? zdalna aktywacjawyłączonego telefonu...
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Remek"
Napieraj. Co ma do tego zegar i kalendarz.
Ma. Tylko Ty tego nie wiesz.

Napieraj. Wyłączasz telefon, włączasz, zegar i kalendarz pracują
właściwie.
Pokaż mi jak z tego wynika, że telefon przechodzi w stan czuwania, a nie
wyłącza sie. Uwzględnij podtrzymywanie zegara przez osobne źródło
napięcia.
No, chyba że tak sobie napisałeś głupotę i nie potrafisz się do tego
teraz przyznać. Ale to w twoim przypadku nic nowego.

Data: 2010-09-02 22:21:20
Autor: Piotr M
Dnia 02-09-2010 o 16:48:49 Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org>  napisał(a):

dla ułatwienia dodam, że współczesne komórki nie tracą
ustawień zegara nawet po wyjęciu baterii

Hmm, to E52 jest w takim razie bublem z przeszłości ;)

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-09-03 08:00:01
Autor: Mariusz Kruk
Prawda czy mit? zdalna aktywacjawyłączonego telefonu...
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotr M"
dla ułatwienia dodam, że współczesne komórki nie tracą
ustawień zegara nawet po wyjęciu baterii
Hmm, to E52 jest w takim razie bublem z przeszłości ;)

Nie przeczę ;-)

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-09-02 14:48:17
Autor: kogutek
[...]

Prawda. Kilka razy w tv pokazywali że jak politycy wchodzą na jakieś pogadanki.
To zostawiają telefony. Mogli by wyłączyć. Teraz to nie tylko podsłuchać ale i
zobaczyć z kim podsłuchiwany gada. Lokalizowanie do kilkudziesieciu metrów jak
jest dużo nadajników. Im niej tym gorzej. Ale się nie przejmuj. Dokąd nie
będziesz używał slow kluczowych określających broń, materiały wybuchowe,
narkotyki to tylko maszyna Cie na bieżąco podsłuchuje. Ale jak za często
będziesz rozmawiał o tamtych sprawach to do akcji wkroczy żywy człowiek. Policja
z tego korzysta na okoliczność napadów, porwań. Bo jak komuś rower ukradną to
nie. Ta wiadomość też przeleci przez maszynę i zostanie przeanalizowana pod
kątem jak często piszę narkotyki, broń bo występują w niej słowa których szuka.
W USA telefony wyposażone są GPSy. niby po to że jak sie ktoś zgubi żeby łatwo
można było go znaleźć. A tak naprawdę chodzi o to żeby było wiadomo nie tylko
gdzie jest ale i na którym piętrze.  --

Data: 2010-09-03 00:04:22
Autor: ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)
Prawda czy mit? zdalna aktywacja wyłączonego telefonu...
W dniu 2010-09-02 14:48, kogutek pisze:
/.../

[...]

Coś zarzuciłeś? Zacząłeś lecieć strumieniem świadomości a nie to było pytaniem.

ALex

Data: 2010-09-03 01:18:57
Autor: Maciej Muran
Prawda czy mit? zdalna aktywacja wyłączonego telefonu...
Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał
Prawda. Kilka razy w tv pokazywali że jak politycy wchodzą na jakieś pogadanki.

Ale przecież takie procedury obowiązują w niektórych obiektach od conajmniej 10 lat. Nie w tv ale tak normalnie. Przyjeżdża chłop do roboty, zostawia fona na półce i dopiero wtedy bierze się za swoją pracę...

M.

Prawda czy mit? zdalna aktywacja wyłączonego telefonu...