Prawda, czy oszukanstwo?

Data: 2015-02-10 17:19:16
Autor: MarcinS
Prawda, czy oszukanstwo?
Jeśli ktoś chce się pobawić w detektywa (astronoma).
http://oi57.tinypic.com/2hrjvpv.jpg

Fakty:
To nie zdjęcie - to kadr z filmu (sam złapałem i mam wątpliwości, czy poważny dokumentalista górski nie "fotoszopuje").
Czas nagrania: 2010-2013, miesiące: zgrubnie listopad-kwiecień.
Ujęcie jest na mocnym teleobiektywie (co pozwala na dobre policzenie kierunku).
Zamek to Spiski Hrad 48° 59'N, najwyższy szczyt oczywiscie Gerlach 49° 9'N, Księżyc w kadrze "dotyka" szczytu na 49° 11'N
Dla Popradu (zachód* w okresie pazdziernik-kwiecien 2015) nie przekracza 299°.
*zachód nie uwzględniający łańcucha górskiego, lecz krzywiznę Ziemi
Wahania amplitudy deklinacji wynikające z precesji orbity Księżyca:
http://tinyurl.com/pbe2uaq

Hipoteza:
To _może_ być nakładka 2 warstw prawdziwych ujęć. Zachód ujęty gdzie indziej, a zamek z panorama Tatr osobno.

Moje wnioski:
Z moich obliczeń wychodzi, że fejk.
Oczywiście biorę pod uwagę, że Księżyc jest duuuużo dalej.

Pytania:
Czy to ujęcie jest możliwe, czy to fejk?
Pomocnicze:
Czy Księżyc może zachodzić aż tak daleko w kierunku północnym w tym miejscu (wedle moich obliczeń na azymucie około 315°)?

--
Pozdrawiam,
MarcinS

Data: 2015-02-10 22:51:55
Autor: Franekjk
Prawda, czy oszukanstwo?

Użytkownik "MarcinS" <as@wp.pl> napisał w wiadomości news:mbdb25$39u$1node1.news.atman.pl...
[...]

Azymut ze  Spiskiego Hradu na Gerlach to ok. 292 st. na Łomnicę to 298,5. Księzyc w pełni zimą moze dla SH zachdzic w ok. 298st st. Ujęcie moze byc prawdziwe.

Pozdrawiam
FranekJ

Prawda, czy oszukanstwo?