Prawda ekranu

Data: 2020-04-11 08:28:10
Autor: R u n t
Prawda ekranu
https://kobieta.onet.pl/jeden-trefny-pacjent-rozwali-caly-szpital/ey9ezxg

"Jesteśmy krajem, który wykonuje najmniej badań. Patrzę na statystyki, Niemcy wykonały prawie 1 mln, w Polsce 85 tys."

"Walka o maski, testy, rękawiczki. Każda rozmowa z Ministerstwem Zdrowia i Urzędem Wojewódzkim wygląda tak samo: pytamy, kiedy będą maski, słyszymy: "Nie wiemy. Złóżcie zamówienie". Składamy. Zamiast 50 tys. przychodzi 50 sztuk. To maski z rezerw rządowych. Zużywamy je w godzinę. Nie mamy testów, albo się kończą. Ministerstwo nie chce kupić nowych. Walczymy sami. Próbujemy kupić testy na własną rękę. Wydajemy na nie bajońskie sumy, zadłużamy się... Minister zdrowia? Zbywa, kluczy, milczy. Zero pomocy, zero informacji. Jesteśmy pozostawieni sami sobie."

"Nie mamy masek, nie mamy rękawic, kończą się testy. Kiedy będą?!" - dzwonimy do koordynatora, wyznaczył go minister zdrowia. "Nie wiem, nie wiem, nie wiem. Sorry" - słyszymy. Dociera do nas, że możemy liczyć już tylko na siebie, że"góra" już dawno nas wystawiła. Zapada 10 minutowa cisza. - Mam maszynę do szycia - odzywa się nagle ordynator."

TVP Info: Zwarci! Silni! Gotowi! Inni maja gorzej!

--
Runt

All's well that ends well.

Prawda ekranu