Prawda zwycięży !

Data: 2012-06-27 00:19:57
Autor: u2
Prawda zwycięży !
... czy się komuś to podoba, czy nie :

http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20120626&typ=po&id=po31.txt

Rodziny chcą prywatnych ekspertyz

Z Małgorzatą Wypych, wdową po Pawle Wypychu, ministrze w Kancelarii
Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, który zginął w katastrofie smoleńskiej,
rozmawia Marta Ziarnik

Kilka tygodni temu rodziny odbierały z Mińska Mazowieckiego przesyłki z
pozostałymi rzeczami swoich bliskich. Pani też taką otrzymała?
- Nie, dlatego że wszystkie rzeczy, które mąż miał ze sobą w drodze do
Katynia, odebrałam już wcześniej. Podejrzewam, że rzeczy, które w
ostatnich tygodniach były dostarczane rodzinom, to były głównie te
przedmioty, co do których wcześniej istniały wątpliwości, tzn. gdy np.
więcej niż jedna rodzina się o nie ubiegała. Ewentualnie były to rzeczy
opisane w albumach, które były udostępniane w Mińsku Mazowieckim.

Odzyskała Pani wyjątkowo wartościowy zegarek, który mąż otrzymał na 40.
urodziny od przyjaciół?
- Niestety, do tej pory zegarka męża nie odzyskałam. Nie było go wśród
rzeczy, które zostały przy nim znalezione na miejscu katastrofy.

Sądzi Pani, że mógł podzielić los pozostałych cennych przedmiotów, które
zostały rozkradzione?
- Trudno powiedzieć. Pewne jest jedynie to, że tego zegarka nie ma. Jego
brak sygnalizowałam już w Moskwie i do tej pory nikt mi nie był w stanie
powiedzieć, co się z nim stało. Nie otrzymałam też żadnej odpowiedzi na
pisma dotyczące zaginięcia tej cennej pamiątki po mężu.

Złożyła Pani w tej sprawie wniosek o popełnieniu przestępstwa?
- Jeszcze nie.

Z poprzedniego pytania wnioskuję, że była Pani osobiście w Moskwie
identyfikować ciało męża?
- Tak. I na szczęście udało mi się to. Identyfikacja nastąpiła bardzo
szybko. Z tego, co pamiętam, było to w poniedziałek i ciało męża
znalazło się w tej pierwszej grupie, która przyleciała do Polski.
Wróciłam dzień później. Bardzo się cieszę, że w moim przypadku była
możliwość identyfikacji osobistej. Dzięki temu jestem na 100 proc.
pewna, że w trumnie jest mój mąż.

Nie miała Pani zastrzeżeń co do organizacji i pracy pracowników
prosektorium?
- Trudno tutaj mówić o zastrzeżeniach osobie, która pierwszy raz brała w
czymś takim udział. Natomiast mając już wiedzę obecną, myślę, że dziś
podjęłabym inne decyzje w niektórych kwestiach.

W jakich na przykład?
- Dzisiaj na pewno inaczej postąpiłabym w przypadku rzeczy, z którymi
pochowany został mój mąż. Na pewno nie pozostawiłabym ponownie tej
decyzji innym. Ale wtedy człowiek działał w olbrzymim szoku. Proszę też
pamiętać, że my wszyscy tam obecni zostaliśmy postawieni przed bardzo
traumatycznym przeżyciem i część osób nie pamięta bądź pamięta niektóre
wydarzenia i rzeczy inaczej niż na przykład osoby nam towarzyszące.
Dlatego czasami nawet trudno jest nam odtworzyć sobie w pamięci niektóre
sytuacje. Dla mnie jednak najważniejsze jest to, że osiągnęłam swój cel,
jakim było odnalezienie Pawła i przywiezienie go do Polski. Nic innego
nie miało i nie ma dla mnie znaczenia, ani sposób traktowania nas, ani
kłamstwa, które nam wmawiano.

Mąż był wysokim urzędnikiem państwowym. Czy po katastrofie otrzymała
Pani z miejsca jego pracy potrzebne wsparcie?
- Proszę pamiętać, że od razu po katastrofie w miejscu pracy mojego męża
nastąpiła bardzo duża zmiana i w jej trakcie zdawałam sobie z tego
sprawę. Wiedziałam, że od teraz kto inny będzie gospodarzem tego
miejsca. Dzięki temu raczej niczego się nie spodziewałam, niczego nie
oczekiwałam. Niemniej uważam, że pomoc, którą dostałam ze strony
Kancelarii Prezydenta, była właściwa. Zwłaszcza że wiele pozostałych
wdów spotkało się z dużą obojętnością w miejscach pracy swoich mężów.

W jaki sposób, jako prawnik, ocenia Pani śledztwo smoleńskie? Podziela
Pani przekonanie premiera Donalda Tuska, że w tej sprawie zrobiono
wszystko, co konieczne?
- Absolutnie nie. Jak pani wspomniała, z wykształcenia jestem prawnikiem
i patrzę na tę kwestię w prawnym kontekście. Wielokrotnie też poruszałam
ten temat z moimi kolegami po fachu czy też z pełnomocnikiem i za każdym
razem jednogłośnie stwierdzaliśmy, że szalenie istotna jest kwestia
naszej dostępności do dokumentacji i do dowodów. Zwłaszcza do tego
najważniejszego, czyli do wraku tupolewa. I nie da się ukryć, że już
chociażby w tym temacie nic nie jest zrobione. Dziś już niestety można
powiedzieć, że to zostało zaprzepaszczone. W przypadku katastrof czy też
wypadków drogowych, o tym, jak to przebiegało, wnioskuje się na
podstawie efektów końcowych, czyli tego, co było na miejscu zdarzenia.
Dlatego ta dokumentacja, szkice itp. są bardzo istotne, żeby to można
było wszystko odtworzyć jak najdokładniej. W przypadku katastrofy
smoleńskiej, tak jak pokazują zdarzenia i cała historia, to nie do końca
zostało zrobione. Zostały zaprzepaszczone tzw. złote 24 godziny, które
może nie przynoszą odpowiedzi na wszystkie pytania, ale mogą do nich
szybko doprowadzić. Nie będę się zagłębiać w to, czy to mogło zostać
zrobione, czy też nie, ponieważ obecne ustalenia wskazują, że jednak
działania podejmowane z naszej strony, czyli ze strony Polski, mogły być
inne. A mówienie w tym momencie, że coś nas przerosło, jest takim
chowaniem głowy w piasek. To nie był zwyczajny wypadek, już nie tylko
pod względem okoliczności - bo o tym nie należy przesądzać (choć obecne
badania wskazują, że to niekoniecznie był nieszczęśliwy wypadek) - ale
zwłaszcza pod względem rangi osób, które w nim zginęły. W tym samolocie
leciał nie tylko prezydent Polski, ale także wielu parlamentarzystów,
członkowie rodzin katyńskich, generałowie i ważni politycy. Pomimo tego,
że strata ta jest dla Polski olbrzymia, katastrofa została potraktowana
jako zwykły nieszczęśliwy wypadek i szybko przeszliśmy nad tym do
porządku dziennego. A tak nie powinno być.

Rodziny, które wskazują na nieprawidłowości w dochodzeniu, są jednak
atakowane.
- Uderza się w osoby, które pokazują, że jednak nie wszystko jest w
porządku, i które walczą z takim narzucaniem nam z góry przyjętej teorii
wbrew faktom. A te zaczynają coraz bardziej wychodzić na jaw. Wystarczy
spojrzeć na wyniki badań profesorów z USA, na wyniki sekcji zwłok
wykonanych w Moskwie i tych późniejszych itp. A tak naprawdę, im mniej
by było niewyjaśnionych sytuacji, tym sprawa ta byłaby prostsza, nie
byłoby takich, nazwijmy to, teorii spiskowych, które - ku przerażeniu
nas wszystkich - zaczynają jednak iść w stronę prawdy.

Mówi Pani o ustaleniach profesorów Biniendy i Nowaczyka?
- Tak. Ale proszę zauważyć, że ustalenia tych ekspertów pociągają za
sobą kolejne. Profesor Binienda był niedawno w Polsce, gdzie spotykał
się z naukowcami, którym przedstawiał swoje badania. I pomimo że jest
pewne grono krytyków jego badań, do tej pory nie ma żadnych
merytorycznych kontrargumentów do tego, co on przedstawił. Profesor
Binienda i pozostali opierają się w swojej pracy na metodach ściśle
naukowych, więc jeżeli z przeprowadzonych eksperymentów i symulacji
wychodzi to, o czym oni mówią, to należy się nad tym naprawdę poważnie
zastanowić. I opinie profesorów po spotkaniach, o których mowa, wskazują
na to, że przypisanie tej tragedii tylko jednemu czynnikowi w postaci
błędu pilota i brzozy stawia dotychczasowe śledztwo pod olbrzymim
znakiem zapytania. Pytanie, co jeszcze - w trakcie dalszych badań -
stanie pod tym znakiem zapytania? Tak naprawdę to tylko dzięki ich pracy
jesteśmy w innym miejscu, niż byliśmy jeszcze kilkanaście miesięcy temu,
kiedy większość skłaniała się do tego, że to mógł być rzeczywiście
nieszczęśliwy wypadek. Nauka pokazuje jednak, że niestety mogło być
zupełnie inaczej...

Nie po drodze jej jednak z tymi, którzy odpowiadają za śledztwo.
- Na szczęście nauka nie ma obywatelstwa i przynależności partyjnej.
Dlatego jestem optymistycznie nastawiona, choć niewątpliwie idzie to w
tragicznym kierunku. Bo jeśli rzeczywiście okaże się, że do tej
katastrofy przyczyniły się osoby trzecie - obojętnie w jaki sposób - to
stawia to pod znakiem zapytania absolutnie wszystko.

Sądzi Pani, że polskie i rosyjskie władze przyjmą te logiczne, naukowe
dowody, skoro przeczą one wszystkiemu, co do tej pory uskuteczniano?
- Przede wszystkim jestem zwolenniczką powiedzenia, że prawda zawsze
zwycięży. I nawet jeśli ona będzie bardzo bolesna, to i tak prędzej czy
później wyjdzie na jaw. Władza to są ludzie, poszczególne osoby, które
mają głowę i które potrafią logicznie myśleć, i naprawdę wierzę, że
zwycięży zdrowy rozsądek. Proszę chociażby zauważyć, jak szybko zwiększa
się grupa rodzin smoleńskich, które zaczynają z uwagą przysłuchiwać się
wynikom badań profesorów z USA. Przyznam pani szczerze, że sama jeszcze
kilka miesięcy temu byłam jedną z pierwszych osób, które gdy pojawiały
się głosy, iż mógł to być zamach, pukały się w głowę.

Co w takim razie wpłynęło na zmianę Pani podejścia?
- Po prostu gdy trzeźwo spojrzy się na fakty i porozmawia z osobami,
które nie są związane z tą sprawą emocjonalnie czy politycznie, do
człowieka zaczynają docierać pewne sprawy, pewne wnioski. Z czasem,
patrząc na to z dystansem, zaczęłam rozumieć, że coś jest nie tak, że
coś się nie zgadza. I coraz więcej osób dochodzi do podobnych wniosków.
Są pewne elementy, które nie pozwalają już bezkrytycznie podejść do tej
sprawy i do dotychczasowego śledztwa. Podobnie jak pewne niuanse
sprawiły, że wyszła na jaw prawda o tym, iż Gibraltar to nie była zwykła
katastrofa czy że w Katyniu doszło do bestialskiego mordu NKWD na
polskich oficerach. Nasi bliscy lecieli na ich groby 10 kwietnia 2010
roku po to, by utrwalić w świadomości Polaków i świata tę prawdę, i ten
cel osiągnęli... Ale wracając do pani pytania, to najwięcej do myślenia
dały mi kolejne badania profesorów z USA i Australii i płynące z nich
wnioski. W połączeniu z potrzebą, którą - zapewne tak jak i pozostałe
rodziny - odczuwam wewnętrznie, czyli potrzebą stworzenia spójnego i
logicznego obrazu tego, co się rzeczywiście tam stało, obrazu, który nie
będzie - tak jak wszystko, co nam do tej pory się przedstawia -
dysonansem, zaczęłam głęboko się nad tym zastanawiać i logicznie
analizować. I z tego, co wiem, podobnie myślących i działających osób
jest coraz więcej. Coraz więcej rodzin chce na własną rękę dochodzić
prawdy. A że jest to zgodne z prawem, nikt nie powinien tutaj mieć
żadnych uwag.

Co dokładnie ma Pani na myśli, mówiąc, że rodziny na własną rękę
dochodzą prawdy?
- Mam tu na myśli chociażby to, że kolejne rodziny decydują się na
prywatne ekspertyzy (m.in. chemiczne) czy sekcje zwłok, które później
mogą zostać wykorzystane jako dowody w sprawie. Coraz więcej osób
decyduje się także na spotkania zagraniczne, podczas których dzielą się
naszymi trudnymi doświadczeniami i szukają wsparcia w dążeniu do
wyjaśnienia tej tragedii. I to jest normalne, bo wydarzyło się coś
zupełnie dla wszystkich - nie tylko dla nas, rodzin - niewyobrażalnego,
więc próbujemy to w końcu wyjaśnić. A musimy działać szybko, ponieważ
czas działa, niestety, na naszą niekorzyść.
Proszę zauważyć, że dwa lata po katastrofie mamy już inny ogląd wielu
spraw niż tuż po niej. I ma pani rację, bo 10 kwietnia 2010 roku
faktycznie zostały poczynione pewne posunięcia, które są zagadkowe. Ale
jak już powiedziałam, prędzej czy później to się wyjaśni. Te ostatnie
spotkania prof. Biniendy z polskimi naukowcami i olbrzymie nimi
zainteresowanie dowodzą, że tego, co zostało zapoczątkowane przez
naukowców, już nie da się zatrzymać.

Dziękuję za rozmowę.

Data: 2012-06-26 22:39:18
Autor: MH
Prawda zwycięży !
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
[...]

==================

To nie była katastrofa! Zamach rwa jego mać. Antoni i Jaro to potwierdzą.
Nie pierdol głupot!!

MH

Data: 2012-06-27 00:41:40
Autor: Grzegorz Z.
Prawda zwycięży !
MH napisał:

u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
[...]

Jaki tam zamach?!?!? Mord smoleński to był, a co!

--
"Ciężko wierzyć w coś,co spisał jakiś napruty winem i palący jakieś zioła."

Data: 2012-06-28 18:45:12
Autor: pluton
Prawda zwycięży !

> To nie była katastrofa! Zamach rwa jego mać. Antoni i Jaro to
potwierdzą.
> Nie pierdol głupot!!

Jaki tam zamach?!?!? Mord smoleński to był, a co!

Jaki tam mord ? To holokoaust smolenski.

Nullification

Data: 2012-06-27 00:44:26
Autor: A. Filip
Prawda zwycięży !
" MH" <logiznam@gazeta.SKASUJ-TO.pl> pisze:
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
[...]

A _twoje_ potwierdzenie nie wystarczy? :-)

Data: 2012-06-26 23:04:07
Autor: MH
Prawda zwycięży !
A. Filip <anfi@xl.wp.pl> napisał(a):

> To nie była katastrofa! Zamach rwa jego mać. Antoni i Jaro to potwierdzą.
> Nie pierdol głupot!!
>
> MH

A _twoje_ potwierdzenie nie wystarczy? :-)

===============

Przeca wyraźnie napisałem, że był to ZAMACH!! I rva jego mać w te i nazot
proszę ze mną nie wdawać się w polemikę. Bo jak co, Antoni i Jaro to
potwierdzą. I co?? Chcesz się z nimi kłócić?? Oni jego mać rację mają!! AMEN !!

MH

Data: 2012-06-26 23:48:34
Autor: ....
Prawda zwyciężyla !

.

> [...]

proszę ze mną nie wdawać się w polemikę. Bo jak co, Antoni i Jaro to
potwierdzą. I co?? Chcesz się z nimi kłócić?? Oni jego mać rację mają!!

No bo maja. Co niniejszym przyznajesz. ;P
Wiec ZERO polemiki.

Data: 2012-06-27 00:05:42
Autor: MH
Prawda zwyciężyla !
 .... <kiepsk.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> potwierdzą. I co?? Chcesz się z nimi kłócić?? Oni jego mać rację mają!! AMEN !!
> No bo maja. Co niniejszym przyznajesz. ;P

=============

No pewnie że rację przyznaję!!  Z "innymi" nie da się dyskutować. Był Hel
rozpylony, była sztuczna mgła, były helikoptery przechwytujące i wuj wie co
jeszcze... No więc wręcz pierdylion racji mają!! Amen!!

MH

Data: 2012-06-27 00:23:00
Autor: ipokrzyku
Prawda zwyciężyla !
 MH <logiznam.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
 .... <kiepsk.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): >  MH <logiznam@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > > > A. Filip <anfi@xl.wp.pl> napisał(a): > > > > > " MH" <logiznam@gazeta.SKASUJ-TO.pl> pisze:
> [...]

rozpylony, była sztuczna mgła, były helikoptery przechwytujące i wuj wie co
jeszcze... No więc wręcz pierdylion racji mają!! Amen!!

Gdybys byl odrobine ... nie trzeba by ci bylo klarowac, ze jak degrengolada panstwa doprowadzila do takiej jatki a jego wysocy urzednicy zacierajac wlasna niekompetencje myla tropy to sam narod robi co moze (orze jak moze) by w zastepstwie umoczonych sluzb panstwowych samemu dociec prawdy. I ty zreszta to przeczuwasz kpiarsko dup..ko wypinajac do bicia...
Po tych wszystkich hipotezach sam uwazam ze detonacja zbiornikow paliwa w skrzydlach bylaby jednak najprostszym wyjasnieniem sprawy...ot taka samorobka: z samolotu bomby hiperbarycznej...nieprzymierzajac jak z WTC...

Data: 2012-06-27 00:43:53
Autor: Observatore
Prawda zwyciężyla !
ipokrzyku <kiepsk.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Gdybys byl odrobine ... nie trzeba by ci bylo klarowac,

ten prosowiecki troll, jest kumaty...szkoda czasu.

Data: 2012-06-27 01:00:18
Autor: MH
Prawda zwyciężyla !
> [...]
Po tych wszystkich hipotezach sam uwazam ze detonacja zbiornikow paliwa w skrzydlach bylaby jednak najprostszym wyjasnieniem sprawy...ot taka samorobka: z samolotu bomby hiperbarycznej...nieprzymierzajac jak z WTC...

k nie dał samolota i bidula nie został dopuszczony do głosu w PE przez
Smarko================

Pewnie, zaczynaj od zmiany tytułu wątka. Prawda zwycięży/zwyciężyła.. To nie
jest Kolego argument. Jesteś chyba NOWY na psp, postrzegam to po Twoim
kulturalnym podejściu do dyskusji. Hmm, mamy zupełnie odmienny pogląd na
Smoleńsk. Popatrz na to tak: 1. Gruzja - zgłoszenie do prokuratury przez szofera melexa
2. Brak prognozy pogody przed wylotem - TAAK , WINA TUSKA !!
3. A z innej beczki , też mu ten Tusezjiego (To ten francuz)
4. Potem zaś była jakaś afera, że mu stołek odunęli i nie miał na czym se siędnąć.
5. A jak Kondolencja Rajs przyjechała do nas , i Tusk po angielcku ją
przywitał , to szanowny poliglota ryknął śmiechem.
6. A jak pojechał do Anieli, to mu do ucha wtykali słuchawkę...
7. A na koniec zawył Nasz Narodowy Hymn.. WOLSKI !!!!

Prezydent...  Wawel.....

WSTYD I PORUTA !!!

MH --

Data: 2012-06-27 10:18:34
Autor: A. Filip
Prawda zwycięży !
> [...]

nazot proszę ze mną nie wdawać się w polemikę. Bo jak co, Antoni i
Jaro to potwierdzą. I co?? Chcesz się z nimi kłócić?? Oni jego mać

Błogosławieni którzy nie widzieli a uwierzyli ;-)
Co _ciebie_ przekonało ze strona rządu/premiera Tuska (PO) "nie ma racji"? :-)

Data: 2012-06-27 13:41:37
Autor: Ikselka
Prawda zwycięży !
Dnia Wed, 27 Jun 2012 00:19:57 +0200, u2 napisał(a):

(...)tego, co zostało zapoczątkowane przez
naukowców, już nie da się zatrzymać.

Tak.
--
XL

Data: 2012-06-28 18:43:53
Autor: pluton
Prawda zwycięży !
mozna poprosic o stresczenie  w 1 zdaniu ?

Nullification

Prawda zwycięży !