Prawdopodobienstwo zainfekowania... w sieci

Data: 2010-03-13 15:40:56
Autor: ToMasz
Prawdopodobienstwo zainfekowania... w sieci
Kris pisze:

b) jaka jest mozliwosc zainfekowania komputerow
Zerowa. szkodzić będą tylko Windowsowi.

ToMasz

Data: 2010-03-13 19:17:42
Autor: freewolny
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości news:hng6d2$38o$1news.interia.pl...
Kris pisze:

b) jaka jest mozliwosc zainfekowania komputerow
Zerowa. szkodzić będą tylko Windowsowi.

Bzdura. Postaw sobie linuksa bez firewalla na publicznym adresie i mierz czas w jakim zostanie uruchomiony na nim nowy serwer pocztowy.

Damian

Data: 2010-03-13 19:46:52
Autor: MAR
W dniu 2010.03.13 19:17, freewolny pisze:

Bzdura. Postaw sobie linuksa bez firewalla na publicznym adresie i mierz
czas w jakim zostanie uruchomiony na nim nowy serwer pocztowy.

Co to jest linux bez firewalla ?
Dlaczego miałby gwarantować włamanie ?

--
Mar

Data: 2010-03-13 19:51:47
Autor: Radosław Sokół
freewolny pisze:
Bzdura. Postaw sobie linuksa bez firewalla na publicznym adresie i mierz czas w jakim zostanie uruchomiony na nim nowy serwer pocztowy.

Bzdura. Uzasadnij, dlaczego by tak miało być. A szczególnie,
jeżeli tenże Linux nie udostępnia akurat żadnych usług i w
czym w takim przypadku jakakolwiek zapora sieciowa by pomogła ;)

Data: 2010-03-14 20:59:26
Autor: freewolny
Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hngms4$sed$1polsl.pl...
freewolny pisze:
Bzdura. Postaw sobie linuksa bez firewalla na publicznym adresie i mierz czas w jakim zostanie uruchomiony na nim nowy serwer pocztowy.

Bzdura. Uzasadnij, dlaczego by tak miało być.
A dlaczego nie?
Tak celowo opuściłeś cytat z posta ToMasza?
Dziwi mnie podejście ludzi, którzy gdy pada hasło wirus, w domyśle widzą już windowsa. Głównym problemem w takich przypadkach jest nie to jakiego systemu się używa, ale zawartość znajdująca się między klawiaturą, a krzesłem.
Dwukrotnie widziałem Fedorę z odpalonym serwerem wysyłającym spam w świat. Ale wtedy winny był uruchomiony przez jego admina i niezałatany oryginalny serwer poczty :).

Damian

Data: 2010-03-14 22:31:51
Autor: ToMasz
freewolny pisze:
[...]

moment moment. Autor wątku pyta sie o infekcje _komputera_ nie systemu.
Gdyby napisał komputerów z windowsem... można by posądzić "Wyznawców"
linuksa o stronniczość. Co wiecej, mowa jest o komuterach, co do których
nie ma sprecyzowanych zadań, mają stać i być nieczułe na ataki.

Głównym problemem w takich przypadkach jest nie to jakiego
systemu się używa, ale zawartość znajdująca się między klawiaturą, a
krzesłem.
Tak jak napisałem wcześniej. jeśli mamy sabotarzyste który Astrze
wykręcił parę srubek - niema siły wszystko da sie zepsuć. NA to ze
dominujący system operacyjny sam z siebie taki jest i wymaga działań
zabezpieczajacych - nic nie poradze.

Dwukrotnie widziałem Fedorę z odpalonym serwerem wysyłającym spam w
świat. Ale wtedy winny był uruchomiony przez jego admina i niezałatany
oryginalny serwer poczty :).
TAK! Oczywiście! W świetle pytań autora wątku, goły Windows bedzie
wymagał działań zabezpieczających, a goły linuks  niczego. Lecz zawsze
moze przyjść magik znający hasła i przerobić Fedore na windowsa z IE.
Ale tego sie nieda zrobić 3 kliknięciami.
ToMasz

Data: 2010-03-13 20:43:27
Autor: ToMasz
Kris pisze:

[...]

PRawie racja. Ale porównując do samochodów mógłbyś powiedzieć ze f126p
jest lepszy od astry3 której ktoś losowo powykręcał śruby i nakrętki
Trzeba mieć niemałą wiedze i hasło admina zeby opuścić firewala w
linuksie. (chyba tylko w suse da sie to wyklikać myszką) Jeszcze wiekszą
zeby zbudować zainstalować i uruchomić dystrybucje nie mającą firewala.
Niemniej jednak gdyby to naprawde było mozliwe, weź napisz co byś zrobił
zeby wykorzystać taki komputer do swoich celów, zrobić z niego zombie
czy cotam chcesz.

ToMasz

Data: 2010-03-13 23:38:08
Autor: Konrad Kosmowski
** freewolny <dnogiec.usun@poczta.onet.pl> wrote:

Zerowa. szkodzić będą tylko Windowsowi.

Bzdura. Postaw sobie linuksa bez firewalla na publicznym adresie i mierz czas
w jakim zostanie uruchomiony na nim nowy serwer pocztowy.

Mam kilkadziesiąt Linuksów wystawionych do sieci. Nie mam na nich firewalla bo
po co. Na większości z nich nie ma serwera pocztowego.

Firewall jest potrzebny do wdrażania polityki dostępu itd. ale jako taki z
reguły na Linuksie nie jest wymagany. Na Linuksie po prostu dopóki nie włączysz
żadnej usługi nasłuchującej do sieci to nic nie nasłuchuje, więc nie ma czego
filtrować firewallem. Na Windows jest nieco inaczej stąd pewnie przeświadczenie
większości laików, że firewall ma cokolwiek wspólnego z bezpieczeństwem. W
zdrowej sytuacji nie ma.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-03-16 06:45:09
Autor: Artur Frydel

Kris pisze:

[...]

ROTFL
To sie na p.r.h.n nadaje.
Daj sobie na wstrzymanie, bo naprawde - nie wiesz o czym piszesz.
Bede musial uważać z czytaniem peceta przy porannej kawie, bo jest tak jak
za starych czasów - można czasem nieźle się usmiać.
--
Artur 'bzyk' Frydel Komu w drogę temu laptop.

Data: 2010-03-16 08:13:34
Autor: Mariusz Kruk
Prawdopodobienstwo zainfekowania... w sieci
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "freewolny"
Bzdura. Postaw sobie linuksa bez firewalla na publicznym adresie i mierz czas w jakim zostanie uruchomiony na nim nowy serwer pocztowy.

Misiek, miałem linuksy bez firewalla wystawione do sieci jak ty jeszcze
wjeżdżałeś na wrotkach pod szafę. I cały czas je mam.
Nie wypowiadaj się o rzeczach, o których nie masz pojęcia.
(w szczególności o kontroli dostępu)

--

Prawdopodobienstwo zainfekowania... w sieci