Prawdopodobnie krzywa sylwetka na rowerze - jak z tym walczyć?

Data: 2017-06-04 23:15:22
Autor: Rowerex
Prawdopodobnie krzywa sylwetka na rowerze - jak z tym walczyć?
Od dawna zauważam, że prawdopodobnie mam skrzywioną sylwetkę podczas jazdy. Ponieważ jeżdżę sam, to nie mam kogo zapytać jak to wygląda z tyłu, więc opieram się na podanych niżej spostrzeżeniach:

- dotykając wkładkę w spodenkach na końcu siodełka podczas jazdy zauważam, że niezależnie od modelu spodenek (5 różnych) oraz niezależnie od roweru i siodełka (góral i szosówka) wkładka po stronie lewej zawsze wychodzi mi bardziej po za brzeg siodełka niż po stronie prawej (wkładki są wszyte prosto).

- jeśli spodenki mają szwy z przodu skręcające do środka w stronę siodełka oraz mające kontakt z siodełkiem, to zawsze przecierają mi się szwy na nodze prawej, nigdy na lewej. Mam też wrażenie, że w kroku odległość między wewnętrzną częścią nóg i siodełkiem jest większa z lewej niż z prawej, więc wygląda na to, że siedzę skrzywiony tyłem w lewą stronę.

- zdarza się, że lewym kolanem dotykam podczas jazdy ramy, ale nigdy kolanem prawym - mierzyłem odległości między korbami i ramą - są identyczne z obu stron.

- plecak z bukłakiem - zazwyczaj muszę go lekko korygować podczas jazdy, bo mam wrażenie, że przesuwa się w jedną stronę - podciąganie pasków po lewej czy prawej stronie plecaka niewiele zmienia

- podczas jazdy rękawy w koszulkach z krótkim rękawem zawsze na jednej ręce są lekko niżej (nie pamiętam na której)

- argument ostatni: gdy trzymam kierownicę, to lewa dłoń bardziej przesuwa mi bardziej się w stronę mostka niż prawa

Chyba nie tylko ja mam ten problem - zauważyłem niedawno rowerzystę na rowerze górskim, jadącego powiedzmy "sportowo" po szosie, który jechał potężnie skrzywiony, z tyłu widać było mocne skrzywienie tułowia w jedną stronę oraz zupełnie inną pozycję ręki prawej i lewej. Miałem ochotę zapytać go dlaczego tak jedzie, czy zdaje sobie sprawę z takiej pozycji, czy może rzeczywiście ma jakiś problem z kręgosłupem, który wymusza taką jazdę, ale w końcu zrezygnowałem...

Wracając do mnie, wychodzi na to, że tyłek mam przesunięty w lewo, a ręce bardziej w prawo, czyli siedzę krzywo. Tylko jak z tym walczyć?

Data: 2017-06-05 08:54:05
Autor: borsuk
W dniu 2017-06-05 o 08:15, Rowerex pisze:

Wracając do mnie, wychodzi na to, że tyłek mam przesunięty w lewo, a ręce
bardziej w prawo, czyli siedzę krzywo. Tylko jak z tym walczyć?

Pogodzić się z losem. Ja mam jedno ramię wyżej, ale za to drugie niżej.
Podobno symetria jest estetyką idiotów :)

Data: 2017-06-05 03:44:02
Autor: Rowerex
W dniu poniedziałek, 5 czerwca 2017 08:54:07 UTC+2 użytkownik borsuk napisał:
> [...]

Pogodzić się z losem. Ja mam jedno ramię wyżej, ale za to drugie niżej.
Podobno symetria jest estetyką idiotów :)

Gdyby to nie było szkodliwe, to można, ale zaczynam odczuwać różne negatywne skutki podczas jazdy, dlatego nie chcę pozwolić na pogłębianie się tego stanu.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-06-05 15:42:52
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2017-06-05 o 12:44, Rowerex pisze:
[...]

W kwestii bocznego wychyłu nie pomogę. Moje dolegliwości związane są z sylwetką, a raczej wygięciem części lędźwiowej. Niestety problem z kręgosłupem w tej części mam od kilku dziesiątków lat. Nieudany wyskok na siatkówce w wieku 27 lat i SKS. Moja jazda na rowerze jest bardzo świadoma. Staram się przesadnie nie garbić, prostuję polecy i wypycham świadomie część lędźwiową do przodu. Nawet przesadnie. Tak zawsze jeżdżę na poważnym rowerze. Ale na składaku zdarza mi się zapominać o tym, trochę się garbię i zaczyna boleć i drętwieć, głównie prawa noga.

Może takie świadome wypychanie do przodu albo w bok Ci pomoże?

Data: 2017-06-05 09:13:18
Autor: Szuwarek
borsuk pisze:
[...]

U mnie jarzemko do siodełka ma regulację na boki - na szybko można spróbować czy to pomoże.
Rozwiązanie długofalowe - iść do lekarza rehabilitacji lub fizjoterapeuty, żeby zobaczył czy nie ma przykurczów, które ewentualnie mogły by być przyczyną. Jeżeli tak, to ćwiczeniami można próbować to skorygować.
Pozdrawiam Szuwarek

Data: 2017-06-05 17:03:39
Autor: ToMasz
W dniu 05.06.2017 o 08:15, Rowerex pisze:
Od dawna zauważam, że prawdopodobnie mam skrzywioną sylwetkę podczas jazdy.

poproś aby ktoś cię "sfilmował" od tyłu jak jedziesz na _tym_ rowerze. jeśli coś będzie widocznie "nieteges", ty "sfilmuj" kogoś na _tym samym_ rowerze. Być może rower jest "spaczony"?

ToMasz

Data: 2017-06-05 17:19:40
Autor: PeJot
W dniu 2017-06-05 o 17:03, ToMasz pisze:
[...]

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Spode klawiatury.....Dwuślad łatwo wyłapać.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-06-06 06:55:42
Autor: Coaster
Rowerex wrote:
Od dawna zauważam, że prawdopodobnie mam skrzywioną sylwetkę podczas jazdy  [...]
Na poczatek sprawdz bardzo dokladnie geometrie roweru.
http://www.mytenspeeds.com/My_TenSpeeds_1/Site%20Contents/How_To_Do_It/FrameSetPrep_5_StringingFrameSet.htm
Sprawdz tez, czy siodlo nie jest krzywe w jakimkolwiek kierunku (rownoleglosc pretow itp.). Rowerzysta jadacy na rowerze o krzywej geometrii bedzie lekko przechylal rower w danym kierunku, kompensujac skrzywienie ramy.

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

- Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2017-06-06 10:06:37
Autor: ąćęłńóśźż
Prawdopodobnie krzywa sylwetka na rowerze - jak z tym walczyć?
Może to ja parę dni temu jak sobie kawałek odwłoka odparzyłem???
W rezultacie kilka dni jeździłem na jednym półgłówku ;-))

-- -- -