Prawdopodobnie krzywa sylwetka na rowerze - jak z tym walczyć?

Data: 2017-06-05 08:54:05
Autor: borsuk
Prawdopodobnie krzywa sylwetka na rowerze - jak z tym walczyć?
W dniu 2017-06-05 o 08:15, Rowerex pisze:

Wracając do mnie, wychodzi na to, że tyłek mam przesunięty w lewo, a ręce
bardziej w prawo, czyli siedzę krzywo. Tylko jak z tym walczyć?

Pogodzić się z losem. Ja mam jedno ramię wyżej, ale za to drugie niżej.
Podobno symetria jest estetyką idiotów :)

Data: 2017-06-05 03:44:02
Autor: Rowerex
W dniu poniedziałek, 5 czerwca 2017 08:54:07 UTC+2 użytkownik borsuk napisał:
> [...]

Pogodzić się z losem. Ja mam jedno ramię wyżej, ale za to drugie niżej.
Podobno symetria jest estetyką idiotów :)

Gdyby to nie było szkodliwe, to można, ale zaczynam odczuwać różne negatywne skutki podczas jazdy, dlatego nie chcę pozwolić na pogłębianie się tego stanu.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-06-05 15:42:52
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2017-06-05 o 12:44, Rowerex pisze:
[...]

W kwestii bocznego wychyłu nie pomogę. Moje dolegliwości związane są z sylwetką, a raczej wygięciem części lędźwiowej. Niestety problem z kręgosłupem w tej części mam od kilku dziesiątków lat. Nieudany wyskok na siatkówce w wieku 27 lat i SKS. Moja jazda na rowerze jest bardzo świadoma. Staram się przesadnie nie garbić, prostuję polecy i wypycham świadomie część lędźwiową do przodu. Nawet przesadnie. Tak zawsze jeżdżę na poważnym rowerze. Ale na składaku zdarza mi się zapominać o tym, trochę się garbię i zaczyna boleć i drętwieć, głównie prawa noga.

Może takie świadome wypychanie do przodu albo w bok Ci pomoże?

Data: 2017-06-05 09:13:18
Autor: Szuwarek
borsuk pisze:
[...]

U mnie jarzemko do siodełka ma regulację na boki - na szybko można spróbować czy to pomoże.
Rozwiązanie długofalowe - iść do lekarza rehabilitacji lub fizjoterapeuty, żeby zobaczył czy nie ma przykurczów, które ewentualnie mogły by być przyczyną. Jeżeli tak, to ćwiczeniami można próbować to skorygować.
Pozdrawiam Szuwarek

Prawdopodobnie krzywa sylwetka na rowerze - jak z tym walczyć?