Prawdziwa jest tylko religia katolicka

Data: 2012-12-12 21:11:57
Autor: abc
Prawdziwa jest tylko religia katolicka
Ponieważ poszczególne religie wzajemnie sobie przeczą w zasadniczych
punktach, nie może kilka z nich być prawdziwymi.

Dlatego tylko jedna religia może być prawdziwa. Tą religią jest religia
katolicka.

Bóg objawił się w Chrystusie, a nie w Buddzie czy Mahomecie, a Chrystus
założył tylko jeden Kościół, który ma Jego naukę i Jego łaskę przekazywać aż
do końca świata.

Wiara w Trójcę Świętą, w Chrystusa i w Kościół stanowi przeto nierozdzielną
całość. Albo Bóg jest Trójcą, albo nie jest. Jeżeli jest, to wszystkie
niechrześcijańskie religie muszą być fałszywe.

Ale także chrześcijańskie wyznania przeczą sobie nawzajem: niektóre nie
wierzą w Bóstwo Chrystusa, wiele nie wierzy w prawdziwą obecność Ciała i
Krwi Chrystusa w sakramencie Eucharystii itd.

Takie sprzeczności nie mogą współistnieć.

Data: 2012-12-12 14:53:36
Autor: khanula
W dniu środa, 12 grudnia 2012 21:11:57 UTC+1 użytkownik abc napisał:
Ponieważ poszczególne religie wzajemnie sobie przeczą w zasadniczych
Dlatego tylko jedna religia może być prawdziwa. Tą religią jest religia
katolicka.

kazda religia to to samo g.... co trzeba zrobic z czlowiekiem zeby mu sie tak mozg zlasowal, i uwierzyl w te duperele o jakims bogu i jego obiawieniach???
trzeba cos pic, moze palic jekie ziola, albo cos innego...
abecadlo kto tobie zrobil krzywde, zes tak zidiocial?

Data: 2012-12-13 09:46:55
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-12 23:53, khanula@gazeta.pl pisze:

[...]

abc, znalazł sens swojego istnienia, a ty? Czekasz tylko na śmierć i koniec wszystkiego?

Data: 2012-12-13 04:01:54
Autor: khanula
W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 09:46:55 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
> [...]

> trzeba cos pic, moze palic jekie ziola, albo cos innego...
> abecadlo kto tobie zrobil krzywde, zes tak zidiocial?
abc, znalaz� sens swojego istnienia, a ty? Czekasz tylko na �mier� i koniec wszystkiego?

etam, ciesze sie zyciem. nie rozmyslam o sprawach niewidzialnych, bo mnie to nudzi. jednym slowem: kobieta wino i taniec.

Data: 2012-12-13 20:02:26
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-13 13:01, khanula@gazeta.pl pisze:
[...]

Ale przecież to anormalne - z czego tu się cieszyć, skoro i tak nic nie ma znaczenia, chwilowe doznania mają stanowić o sensie wegetacji?

   Bez śpiewu? Spróbujcie kiedy na kilka głosów choćby  - "Balladę Wagonową".

Data: 2012-12-13 14:23:55
Autor: khanula
W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 20:02:26 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> [...]

   Bez śpiewu? Spróbujcie kiedy na kilka głosów choćby  - "Balladę Wagonową".

co jest anormalne? czy doznania osoby wierzacej nie sa chwilowe? bo czy taka osoba ma doznania dluzsze? i o ile dluzsze? i z jakiego powodu? co to jest ten sens wegetacji? przemiana materii? sensem zycia jest swiadomosc. bez swiadomosci zycie w istocie jest wegetacja. jedynym zrodlem swiadomosci jest mozg. ciekawe czym bedziesz doznawal swojego boga jak po smierci mozg ci zgnije? czy zakladasz istnienie systemu swiadomosci poza ustrojem czlowieka? z jesli to gdzie ta pozaustrojowa swiadomosc sie miesci? moze we wlosach lub paznokciach, bo najdluzej zachowuja funkcje wegetatywne.

Data: 2012-12-14 17:27:03
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-13 23:23, khanula@gazeta.pl pisze:

[...]

Nie wiem dokładnie, ale wydaje mi się że wiara to jest coś stałego. Wierzący kładzie się spać i rano wstaje z wiarą że robi to w jakimś konkretnym celu, że to ma jakiś sens i czemuś służy.

Świadomość powiadasz, ale świadomość czego? Tego że masz świadomość że nic nie wiesz, że nawet nie znasz powodu dla którego ktoś/coś powołało cię do stanu egzystencjalnego w cielesnej powłoce? Samoistne powstanie tego co nazywamy życiem wydaje się być nieprawdopodobne... A więc siły wyższe pewnie o tym zadecydowały Bóg. Jednak równie wątpliwe jest to że ktoś tam kiedyś będzie nas, ludzi rozliczał z wegetacji w cielesnej powłoce.

I żeby nie było niejasności - ja nic nic nie zakładam, nic/niczego nie neguję.. Próbuję tylko zrozumieć motywy ludzi wierzących, jak i tych żyjących bez wiary. A więc nie zadawaj mi takich pytań na które nie tylko ja, ale nikt  nikt nie zna odpowiedzi.

Data: 2012-12-14 10:44:26
Autor: khanula

napisales:
....ale wydaje mi się że wiara to jest coś stałego.

krotka odpowiedz: mnie sie nie wydaje zeby wiara byla czyms stalym. a wszczegolnosci czyms racjonalnym. reszta jak juz napisalem. wierzenia rozne sa ciekawe jedynie w aspekcie poznawczum, kulturotworczym. metafizyka wiary jest mi obca, i malo ciekawa(sic!)

Data: 2012-12-13 14:29:44
Autor: Andy Niwinski

"Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> schrieb im Newsbeitrag news:kac4ls$rje$1node2.news.atman.pl...
[...]

Pierdolenie głupot sensem życia?
No patrz pan, mają ludziska problemy....

Czekasz tylko na śmierć i koniec wszystkiego?

Aha...

Data: 2012-12-13 20:01:32
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-13 14:29, Andy Niwinski pisze:

abc, znalazł sens swojego istnienia, a ty?

Pierdolenie głupot sensem życia?
No patrz pan, mają ludziska problemy....

Wiara może być sensem.

Czekasz tylko na śmierć i koniec wszystkiego?

Aha...

Tak Kostek, życie bez wiary to wegetacja.

Prawdziwa jest tylko religia katolicka