Prawdziwa twarz PO

Data: 2010-08-23 16:47:23
Autor: u2
Prawdziwa twarz PO
http://www.niezalezna.pl/blog/show/id/3042

"Komentatorzy polityczni coraz cz臋艣ciej oceniaj膮 Platform臋 jako parti臋
bez programu, kt贸rej jedynym celem jest utrzymywanie si臋 przy w艂adzy.
艢wiadczy o tym mo偶liwa obecno艣膰 w Platformie i pos艂a Gowina i pos艂a
Palikota czy start z jej list wyborczych Danuty Hubner i Mariana
Krzaklewskiego.

1. Komentatorzy polityczni coraz cz臋艣ciej oceniaj膮 Platform臋 jako parti臋
[...]

艢wiadczy r贸wnie偶 o tym nic nie robienie przez trzy lata sprawowania
w艂adzy , a tak偶e ostatnia decyzja o podwy偶ce podatk贸w w sytuacji kiedy
od lat w jej programach wyborczych zawsze postulowano tylko ich obni偶ki.
Wszystkie te sprzeczno艣ci s膮 jednak przykryte wszechobecnym piarem,
kt贸ry pozwala nawet najwi臋ksze wpadki sprzedawa膰 spo艂ecze艅stwu jako
osi膮gni臋cia Platformy. Czasem spod tych eleganckich opakowa艅 wypadnie
jaka艣 informacja i wtedy mo偶na zobaczy膰 prawdziw膮 twarz Platformy.

2. W艂a艣nie wicepremier Waldemar Pawlak w wywiadzie dla Newsweeka ujawni艂
informacj臋,偶e Donald Tusk i Vincent Rostowski na posiedzeniu rz膮du
po艣wi臋conemu planowi finansowemu rz膮du na lata 2010-2013 w sytuacji
braku zgody PSL na podwy偶k臋 stawek VAT, mieli forsowa膰 wprowadzenie w
tym podatku jednolitej stawki VAT wynosz膮cej 19%.

Wprawdzie Waldemar Pawlak zapewne ujawnia艂 t膮 informacj臋, aby poprawi膰
notowania PSL, (w ko艅cu obroni艂 nas przed znacznymi podwy偶kami stawek
tego podatku) ale jednocze艣nie pokazuje na jakie rozwi膮zania gotowy jest
Donald Tusk, a w konsekwencji i ca艂a Platforma.

Wprowadzenie jednolitej 19% stawki VAT to gigantyczna operacja
finansowa, kt贸ra z jednej strony mia艂a spowodowa膰 zwi臋kszenie dochod贸w
do bud偶etu, z drugiej jednak oznaczaj膮ca przesuni臋cie przynajmniej
kilkunastu miliard贸w z艂otych pomi臋dzy pomi臋dzy r贸偶nymi grupami spo艂ecznymi.

3. W podatku VAT w Polsce obowi膮zuje stawka podstawowa 22% i stawki
obni偶one 7%, 3% i 0%. Wprowadzenie jedynej 19% stawki oznacza艂o by
obni偶enie stawki podstawowej o 3 punkty procentowe (czyli prawdopodobne
niewielkie potanienie wielu d贸br i us艂ug) ale tak偶e gwa艂towne podwy偶ki o
oko艂o 20% 偶ywno艣ci, lek贸w ,artyku艂贸w dzieci臋cych, ksi膮偶ek,us艂ug
budowlanych i us艂ug gastronomicznych. Wszyscy ci, kt贸rzy swoje dochody
przeznaczaj膮 przede wszystkim na zakup 偶ywno艣ci, lek贸w, a tak偶e na
czynsz, energi臋 elektryczn膮, gaz ogrzewanie zmniejszyli by swoja si艂臋
nabywcza przynajmniej o 20%.

A poniewa偶 takich rodzin w Polsce jest przynajmniej 50 % oznacza艂o by to
znacz膮ce pogorszenie sytuacji materialnej przynajmniej po艂owy Polak贸w i
to wed艂ug zasady im jeste艣 biedniejszy tym wi臋cej tracisz. Uderza艂o by
to tak偶e w m艂odych ludzi na dorobku, kt贸rzy chc膮 mie膰 dzieci, a tak偶e w
oparciu o kredyty pr贸buj膮 budowa膰 albo kupowa膰 mieszkania lub domy.
Znacz膮ce podwy偶ki cen artyku艂贸w dla dzieci zmniejszy艂y i tak jeden z
najni偶szych w Europie wska藕nik贸w urodze艅 . Z kolei du偶e podwy偶ki cen
us艂ug budowlanych oddali艂y by mo偶liwo艣膰 posiadania w艂asnego mieszkania
lub domu dla wielu m艂odych rodzin.

4. Je偶eli rz膮dz膮ca partia jest gotowa na wprowadzenie takiego
drastycznego rozwi膮zania podatkowego (na pewno pod has艂em obni偶enia
podatk贸w bo przecie偶 stawka podstawowa mala艂a by o 3 pkt procentowe),
godz膮cego w sytuacj臋 materialn膮 po艂owy Polak贸w od tak sobie, tylko
dlatego, 偶e nie mo偶e przeprowadzi膰 innego rozwi膮zania podatkowego to
oznacza,偶e ma ona za nic zdecydowan膮 cz臋艣膰 polskiego spo艂ecze艅stwa.

Przychodzi mi do g艂owy taka scena z filmu 鈥濩z艂owiek z 偶elaza鈥 , kiedy
jeden z bohater贸w pokazuje dziennikarzowi na zapleczu kina fragmenty
zakazanych kronik filmowych z roku 1970 na kt贸rych pacyfikuj膮ca
demonstracje uliczne milicja bije bez lito艣ci bezbronnych robotnik贸w,
d艂ugimi gumowymi pa艂ami. Wy艣wietlaj膮cy te fragmenty kronik m贸wi do
dziennikarza 鈥 to trzeba robotnikom pokazywa膰 bezustannie jak w艂adza
ludowa naprawd臋 potrafi ich traktowa膰鈥.

5.Tak偶e o takich potencjalnych zamierzeniach Platformy trzeba pisa膰 i
m贸wi膰 nieustannie i pokazywa膰 ludziom jaka mo偶e by膰 prawdziwa twarz tej
partii. Mo偶e by膰 ona po prostu bezlitosna i to tym bardziej bezlitosna
im mniej zamo偶ni s膮 Polacy. Nie obchodz膮 jej losy ani biednych
wydaj膮cych na 偶ywno艣膰 wszystkie swoje pieni膮dze, ani chorych kt贸rzy
potrafi膮 wyda膰 na leki po艂ow臋 swoich niewysokich emerytur, ani m艂odych
kt贸rzy marz膮 o dzieciach i o w艂asnym mieszkaniu.

Platforma zdaje si臋 wr臋cz m贸wi膰 jeste艣my gotowi na ka偶de posuni臋cie.,
kt贸re pozwoli nam utrzyma膰 si臋 przy w艂adzy bez wzgl臋du na konsekwencje
gospodarcze, a zw艂aszcza spo艂eczne."

Data: 2010-08-23 18:16:15
Autor: Marek Czaplicki
Prawdziwa twarz PO
u2 w poniedzia砮k, 23 sierpnia 2010 16:47 pisze, na grupie pl.soc.polityka:
Platforma zdaje si wr阠z m體i jeste秏y gotowi na ka縟e posuni阠ie.,
kt髍e pozwoli nam utrzyma si przy w砤dzy bez wzgl阣u na konsekwencje
gospodarcze, a zw砤szcza spo砮czne."
Czego tu nie rozumiem. Skoro podwy縮zenie podatku na niekt髍e dobra
konsumpcyjne spowodowa by mia硂 du縠 konsekwencje spo砮czne. To jak przy
tym mo縩a wyobrazi sobie utrzymanie si przy w砤dzy, "zra縜j眂 do siebie"
du勘 cz甓 spo砮cze駍twa? Wg sprawa przedstawia si nast阷uj眂o: to nie PO
ale PSL jest "parti w砤dzy". PSL przecie od pocz眛ku reform
strukturalnych w Polsce blokuje opodatkowanie takimi samymi
podatkami "swoich" wyborc體, w obawie 縠 ci od nich si odwr骳. PO
natomiast chce mie zbilansowany bud縠t pa駍twa, nawet gdyby mia硂by si to
dla nich 糽e sko馽zy.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-08-23 18:33:33
Autor: u2
Prawdziwa twarz PO

[...]

To jest sprytna zagrywka, ale nieefektywna na d硊縮zym dystansie.

Winny jest PiS, a nie my platformersi.

Czyli typowa 禼iema. Charakterystyczna dla esbek體, kt髍zy opanowali PO.
Oni niczego innego nie potrafi.

Data: 2010-08-23 18:40:32
Autor: Marek Czaplicki
Prawdziwa twarz PO
u2 w poniedzia砮k, 23 sierpnia 2010 18:33 pisze, na grupie pl.soc.polityka:
[...]

,-- -- [  ]
| 2. W砤秐ie wicepremier Waldemar Pawlak w wywiadzie dla Newsweeka ujawni
| informacj,縠 Donald Tusk i Vincent Rostowski na posiedzeniu rz眃u
| po秝i阠onemu planowi finansowemu rz眃u na lata 2010-2013 w sytuacji
| braku zgody PSL na podwy縦 stawek VAT, mieli forsowa wprowadzenie w
| tym podatku jednolitej stawki VAT wynosz眂ej 19%.
`-- --
Nie widze powod體, dlaczego do tej r罂nicy w 硂nie koalicji 砤dowa PiS.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-08-23 18:42:09
Autor: u2
Prawdziwa twarz PO
Nie widze powod體, dlaczego do tej r罂nicy w 硂nie koalicji 砤dowa PiS.

Oj tam, nie znasz prawdziwych przyczyn POdwy縮zenia POdatk體 :)

Data: 2010-08-23 18:52:21
Autor: Marek Czaplicki
Prawdziwa twarz PO
u2 w poniedzia砮k, 23 sierpnia 2010 18:42 pisze, na grupie pl.soc.polityka:
Nie widze powod體, dlaczego do tej r罂nicy w 硂nie koalicji 砤dowa PiS.
Oj tam, nie znasz prawdziwych przyczyn POdwy縮zenia POdatk體 :)
co do przyczyn to my秎, 縠 r罂nimy si. :-)
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-08-23 18:55:56
Autor: u2
Prawdziwa twarz PO
[...]

Tu nie chodzi o prawdziwe przyczyny, czyli niekompetencja PO i jej
wrogie zagrywki, tylko o merdialne zagrywki 晨e-merdi體, kt髍e win
zrzucaj na PiS.

Data: 2010-08-23 19:06:52
Autor: Marek Czaplicki
Prawdziwa twarz PO
u2 w poniedzia砮k, 23 sierpnia 2010 18:55 pisze, na grupie pl.soc.polityka:
Tu nie chodzi o prawdziwe przyczyny, czyli niekompetencja PO i jej
wrogie zagrywki, tylko o merdialne zagrywki 晨e-merdi體, kt髍e win
zrzucaj na PiS.
czy co przeoczy砤m w artykule http://www.niezalezna.pl/blog/show/id/3042 ,
na kt髍y powo砤砮 si. w nim wyra糿ie jest napisane, 縠 ,-- -- [  ]
| "Komentatorzy polityczni coraz cz甓ciej oceniaj Platform jako parti
| bez programu, kt髍ej jedynym celem jest utrzymywanie si przy w砤dzy.
| iadczy o tym mo縧iwa obecno舵 w Platformie i pos砤 Gowina i pos砤
| Palikota czy start z jej list wyborczych Danuty Hubner i Mariana
Krzaklewskiego.
`-- --
albo "komentatorzy" owi nale勘 do grupy bezstronnych i obiektywnych, albo
s "晨e mediami", jak zwyk硂 nazywa nieprzychylne mu media PiS.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-08-23 19:11:31
Autor: u2
Prawdziwa twarz PO
albo "komentatorzy" owi nale勘 do grupy bezstronnych i obiektywnych, albo

?e-merdia a nie 晨e-media.

?e-merdia ch阾nie by sprowadzi硑 spo砮czne dyskursy na tor PO-PiSu.
Tymczasem wi阫szo舵 wyborc體 jest przeciwna takiemu dyskursowi. Po
prostu ludzie wiedz, 縠 晨e-merdia chc ich wywie舵 w pole.

Data: 2010-08-23 20:48:35
Autor: Marek Czaplicki
Prawdziwa twarz PO
u2 w poniedzia砮k, 23 sierpnia 2010 19:11 pisze, na grupie pl.soc.polityka:

[...]

a kto zalicza si do wspomnianych przez Ciebie?
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-08-23 19:11:36
Autor: Marek Czaplicki
Prawdziwa twarz PO
Marek Czaplicki w poniedzia砮k, 23 sierpnia 2010 19:06 pisze, na grupie
pl.soc.polityka:

,
> [...]
albo "komentatorzy" owi nale勘 do grupy bezstronnych i obiektywnych, albo
s "晨e mediami", jak zwyk硂 nazywa nieprzychylne mu media PiS.
przeoczy砮m, przeoczy砮m oczywi禼ie. :-)