Prawdziwe ciepelko -20 ...

Data: 2009-12-19 23:27:58
Autor: luis
Prawdziwe ciepelko -20 ...

Użytkownik "The_EaGle" <the@djd.com> napisał w wiadomości news:hgjisr$cno$1news.onet.pl...
Dla ciekawych temp aktualna:

http://www.traxelektronik.pl/pogoda/gddkia/

i dla mazowieckiego:
http://www.traxelektronik.pl/pogoda/gddkia/dat/meteo_zb10.htm

Ciekawe jak sie sprawdzi zimowy ON :)
ktoś jeszcze nie dolał depresatora i wybiera sie w podróż ? :)

Ale o co chodzi ? Jest zima to musi być zimno.

Data: 2009-12-19 23:47:40
Autor: Tadek
Prawdziwe ciepelko -20 ...

Użytkownik "luis" <jgrud@interia.pl> napisał w wiadomości news:hgjk65$a5h$1atlantis.news.neostrada.pl...

Ale o co chodzi ? Jest zima to musi być zimno.

Pani kierowniczko...;)

Data: 2009-12-20 01:12:49
Autor: venioo
Prawdziwe ciepelko -20 ...
Tadek pisze:
Użytkownik "luis" <jgrud@interia.pl> napisał w wiadomości news:hgjk65$a5h$1atlantis.news.neostrada.pl...

Ale o co chodzi ? Jest zima to musi być zimno.

Pani kierowniczko...;)

Takie odwieczne prawo natury :)

--
venioo
Mondeo MkI 1.8 16V Sedan śnieżnobiały +LPG +PMS

Data: 2009-12-20 10:23:03
Autor: The_EaGle
Prawdziwe ciepelko -20 ...
luis pisze:

Ale o co chodzi ? Jest zima to musi być zimno.

Jest jesień a nie zima...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-12-20 10:28:27
Autor: Cavallino
Prawdziwe ciepelko -20 ...
Użytkownik "The_EaGle" <the@djd.com> napisał w wiadomości news:hgkqdp$cc7$1news.onet.pl...
luis pisze:

Ale o co chodzi ? Jest zima to musi być zimno.

Jest jesień a nie zima...

Raptem dwa dni jeszcze....

Data: 2009-12-20 14:48:15
Autor: luis
Prawdziwe ciepelko -20 ...

luis pisze:

Ale o co chodzi ? Jest zima to musi być zimno.

Jest jesień a nie zima...

Tym bardziej nie ma powodów do paniki. Dzisiejszy ON spokojnie wytrzymuje temp -30, moim zdaniem wystarczy kupować dobrej jakości paliwo i będzie OK.

Pozdrawiam
luis

Data: 2009-12-20 14:52:21
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Prawdziwe ciepelko -20 ...
Tym bardziej nie ma powodów do paniki. Dzisiejszy ON spokojnie
wytrzymuje temp -30, moim zdaniem wystarczy kupować dobrej jakości
paliwo i będzie OK.

Koledzy tankujacy ropę są innego zdania.
Np. przy odpalaniu - niby chechła i chechła, a odpalanie nie idzie. W końcu zaskakuje, ale parę takich odpaleń i akumulator padnie.
A wystarczyło zatankować Vervę, żeby było o wiele lepiej (choć nie idealnie).

Tak więc są dobre paliwa i zimowe paliwa.

Ps. Webasto grzeje tylko wnętrze samochodu czy chłodzio w chłodnicy też? Ciekaw jestem czy wspomaga (bezpośrednio czy właśnie przez grzanie pośrednio) rozruch.

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-12-20 15:31:26
Autor: Pab_lo
Prawdziwe ciepelko -20 ...

Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hgla6i$g6j$1news.onet.pl...

Ps. Webasto grzeje tylko wnętrze samochodu czy chłodzio w chłodnicy też? Ciekaw jestem czy wspomaga (bezpośrednio czy właśnie przez grzanie pośrednio) rozruch.

Zalezy od typu, sa ogrzewania suche, ktore grzeja tylko powietrze w kabinie i mokre. Mokre pogdrzewa plyn w malym ukladzie chlodzenia. W osobowkach czesciej sie stosuje ogrzewanie mokre.

Picasso

Data: 2009-12-20 22:14:30
Autor: Czarek Daniluk
Prawdziwe ciepelko -20 ...
Użytkownik Pab_lo napisał:

[...]

Chyba z lekka nie tak.
Webastonajczęściej jest wpięte w mały obieg - co za tym idzie pośrednio po przejściu przez nagrzewnicę ogrzewa także silnik.

Chyba że jest to w jakimś typu multivana i ma oddzielną nagrzewnicę i webasto grzejące ciecz tylko do niej.

Pozdrawiam !!

Data: 2009-12-21 00:37:12
Autor: Pab_lo
Prawdziwe ciepelko -20 ...

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.pl> napisał w wiadomości news:hgm43n$nl1$1achot.icm.edu.pl...

Chyba z lekka nie tak.
Webastonajczęściej jest wpięte w mały obieg - co za tym idzie pośrednio po przejściu przez nagrzewnicę ogrzewa także silnik.

No coz, napisalem dokladnie to samo, jednak uzylem skrotu i nie pisalem juz o tym, ze jednoczesnie ogrzewa silnik :) Mokre jest dobre wlasnie do osobowek gdy chcesz o 8 rano wsiasc do cieplego samochodu i jednoczesnie oszczedzic silnikowi pracy na zimno. Suche jest czesciej stosowane w ogrzewaniu kabin ciezarowek, przykladowo podczas snu tirmana.

BTW nazywanie ogrzewania postojowego Webasto to jak mowienie na kazde obuwie sportowe Adidasy czy nazywanie wszystkich myjek cisnieniowych Karcherami :)

Mnie to troche drazni :)

Picasso

Data: 2009-12-21 20:09:34
Autor: peter
Prawdziwe ciepelko -20 ...
BTW nazywanie ogrzewania postojowego Webasto to jak mowienie na kazde obuwie sportowe Adidasy czy nazywanie wszystkich myjek cisnieniowych Karcherami :)

Mnie to troche drazni :)

to jest nic. wyobraz sobie ze mega ignoranci mowia na to DEWASTO.

Data: 2009-12-20 22:13:29
Autor: The_EaGle
Prawdziwe ciepelko -20 ...
luis pisze:

[...]

Kilka dni temu zatankowałem na BP, Warszawa ul.Grójecka Ultimate diesel i ledwo dojechałem do kolejnej stacji aby dolać normalnego paliwa i depresatora. Kolejny krok to wymieniony filtr paliwa i postój w ciepłym garażu  - obecnie jest OK.
Dodam że rano miałem -17 na termomentrze wiec do -22 zimowego było daleko.

Dodam że to druga taka sytuacja w ciągu ostatnich 8 lat jak jeżdżę dieslami, a wiec zdarza się to czasami.

Temp zimowego ON w PKN Orlen to :

http://www.orlenpetrotank.pl/index.php?action=pages_1&action_id=156

od 0 do -25 w zależności od odmiany.

Jest jeszcze subarktyczny w wersji 0 czyli o -30.
Który z tych ON trafi na stację zależy od przepisów (od 15 listopada ma być zimowy, teoretycznie) i od tego kiedy właściciel  stacji takowy zamówi. Jak będzie to 14 listopada to moze go sprzedawać dalej do grudnia i ty nie świadomy zatankujesz i staniesz w polu.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-12-20 22:33:51
Autor: luis
Prawdziwe ciepelko -20 ...

luis pisze:

[...]

To ja mam chyba dużo szczęścia, ostatnio zalałem też Bp ultimate w Lublinie i przedwczoraj przy -20 nie było żadnego problemu. Dwa lub trzy lata temu jak przycisneło prawie do -30 jeździłem WV LT 2.5 TDI i też dało radę.

Data: 2009-12-20 22:54:53
Autor: The_EaGle
Prawdziwe ciepelko -20 ...
luis pisze:

[...]

Ilość tankowań zwiększa szanse trafienia w 10 ;) nie przejmuj się :)

Pozdrawiam
Rafa;

Data: 2009-12-20 23:19:05
Autor: luis
Prawdziwe ciepelko -20 ...

Użytkownik "The_EaGle" <the@djd.com> napisał w wiadomości news:hgm6ff$sg2$2news.onet.pl...
luis pisze:

[...]

Przed nami jeszcze cała zima. Dam znać jak trafię :)
Pozdrawiam
luis

Data: 2010-01-25 12:39:43
Autor: robal
Prawdziwe ciepelko -20 ...
luis <jgrud@interia.pl> popełnił(a):

Tym bardziej nie ma powodów do paniki. Dzisiejszy ON spokojnie
wytrzymuje temp -30, moim zdaniem wystarczy kupować dobrej jakości
paliwo i będzie OK.

Taaa... szczególnie biorąc pod uwagę, że temperatura krzepnięcia (mętnienia) ON zimowego oscyluje między -10 a -17 stopni. Co mi po temperaturze zablokowania zimnego filtra (a niechby i te -30 miała być), skoro już np. od -15 zaczyna się kawalić parafina :). Wystarczy niedobry zbieg okoliczności przyrody, jak i innych warunków - i d... zbita :)
Bez dobrego depresatora czy innego siuwaksu ja bym nie ryzykował - nawet jeśli ON jest hiper/ultimate/power czy inny tam :)

No, ale ja jeżdżę benzynowym, ale co się nasłucham od kierowników wszelkiej maści - że on zatankował zimowy ON np. do - 27, a przy -20 stał na poboczu abo nie ruszył z parkingu - to moje :P :)

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Prawdziwe ciepelko -20 ...