Data: 2009-12-19 23:31:54 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
The_EaGle pisze:
Ciekawe jak sie sprawdzi zimowy ON :) Ja za tydzien wybieram sie do Austrii AVF 1.9TDI i ogolnie samochod stoi u mechanika (wymiana jakis gum w zawieszeniu, samochod stoi na dworzu w mrozie). Pytalem sie czy byly problemy z rozruchem i ogolnie nie bylo, wiec nie wiem ocb?;) Co za depresator? Chyba to pic na wode, bo w tamtym roku przy wielkich mrozach mi odpalal od dotkniecia. -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2009-12-19 23:38:10 | |
Autor: Cavallino | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:
Co za depresator? Chyba to pic na wode, bo w tamtym roku przy wielkich mrozach mi odpalal od dotkniecia. Do czasu aż mróż przekroczy przygotowanie paliwa do niego. A tego nie wiesz dopóki nie staniesz. |
|
Data: 2009-12-19 23:51:02 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Cavallino pisze:
Do czasu aż mróż przekroczy przygotowanie paliwa do niego. Chodzilo mi o to, ze pierwszy raz slysze i moze polecicie jakies srodki, bo jak pisalem jade do Austrii a niespodzianek bym nie chcial. -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2009-12-20 10:25:48 | |
Autor: The_EaGle | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Maciej Browarczyk pisze:
Cavallino pisze: Na każdej stacji masz depresator do ON. Obniża temp wytraca sie parafiny o jakies 10-15 stopni. Jeżeli wiec na naszych stacjach zimowy ON to teoretycznie do -22 to przy dolaniu depresatora bedzie -32 -37... W innych krajach sa rozne limity temp wytracania - sprawdz jak bedziesz tankował... Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2009-12-20 17:25:58 | |
Autor: J.F. | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
On Sun, 20 Dec 2009 10:25:48 +0100, The_EaGle wrote:
Na każdej stacji masz depresator do ON. Obniża temp wytraca sie parafiny o jakies 10-15 stopni. Jeżeli wiec na naszych stacjach zimowy ON to teoretycznie do -22 to przy dolaniu depresatora bedzie -32 -37... A tak swoja droga .. ile on kosztuje na stacji ? jakies 15 zl ? i starcza na 500l ? To czemu rafineria nie dodaje go hurtem, wyszlo by pewnie paliwo o grosz drozsze .. Zaczynam miec watpliwosci czy to dziala .. choc Shell to chyba tez robi ? Niestety - w domowych warunkach trudno ocenic czy taki depresator dziala - ON z depresatorem czy bez metnieje juz w kilku stopniach mrozu .. J. |
|
Data: 2009-12-20 22:15:39 | |
Autor: The_EaGle | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
J.F. pisze:
On Sun, 20 Dec 2009 10:25:48 +0100, The_EaGle wrote: A dlaczego ON jest letni i zimowy skoro mógłby być cały czas zimowy wg tego co napisałeś? Może jednak cena ? Zaczynam miec watpliwosci czy to dziala .. choc Shell to chyba tez Niestety - w domowych warunkach trudno ocenic czy taki depresator Działa na 100% sam to testowałem. Po dodaniu do paliwa da się jechać. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2009-12-20 23:03:45 | |
Autor: J.F. | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
On Sun, 20 Dec 2009 22:15:39 +0100, The_EaGle wrote:
J.F. pisze: Fakt ze 1 grosz na milionie litrow .. nie, to nadal nie jest tyle co jedna reklama w TV :-) Niestety - w domowych warunkach trudno ocenic czy taki depresatorDziała na 100% sam to testowałem. Po dodaniu do paliwa da się jechać. A przed dolaniem sie nie dalo ? J. |
|
Data: 2009-12-20 23:23:53 | |
Autor: The_EaGle | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
J.F. pisze:
A dlaczego ON jest letni i zimowy skoro mógłby być cały czas zimowy wg tego co napisałeś? Może jednak cena ? To już nie mnie pytaj po jaką cholerę tych dodatków nie można dodać na etapie produkcji zawsze... Może kwestia ekologiczna? W końcu w Rosji Ikarusy we Władywostoku jeżdżą, choć ponoć ich nie gaszą w nocy jak duży mróz. :) Niestety - w domowych warunkach trudno ocenic czy taki depresatorDziała na 100% sam to testowałem. Po dodaniu do paliwa da się jechać. Wiesz jak to jest. Jeździsz i jeździsz i nic się nie dzieje aż staniesz :P i wtedy wiesz przynajmniej z jakiego powodu :) Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2009-12-20 01:01:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Maciej Browarczyk pisze:
The_EaGle pisze: Póki co jeszcze o nic, bo zimowe paliwo powinno dać radę w tych warunkach. Parę lat temu jak przycisnęło -30C, to diesle jechały tylko te do których kierowcy odważyli się nalać pół na pół ON z benzyną. |
|
Data: 2009-12-20 10:26:52 | |
Autor: The_EaGle | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Tomasz Pyra pisze:
Póki co jeszcze o nic, bo zimowe paliwo powinno dać radę w tych warunkach. Jak bys dolał pół na pół z benzyna to byś dojechał ale do serwisu i to na lawecie... Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2009-12-20 11:22:46 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
The_EaGle pisze:
Tomasz Pyra pisze: Nie sądzę - ta metoda jest stara jak olej napędowy i powszechnie stosowana. Nie wiem jak tam te nowe diesle - ci który się bali dolać benzyny po prostu nie dali rady uruchomić silników. Ale kto się nie bał ten jechał. Jakie były długofalowe skutki to nie wiem. |
|
Data: 2009-12-20 11:25:27 | |
Autor: Cavallino | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:
Parę lat temu jak przycisnęło -30C, to diesle jechały tylko te do których kierowcy odważyli się nalać pół na pół ON z benzyną. Słyszałeś o stosowaniu takich w przypadku silników z common-rail? |
|
Data: 2009-12-20 12:11:32 | |
Autor: jerzu | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
On Sun, 20 Dec 2009 11:25:27 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote: Słyszałeś o stosowaniu takich w przypadku silników z common-rail? Ja nie. Ale o zestawie ON + depresator też nie słyszałem pozytywnych opinii. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://chomikuj.pl/?page=146767 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2009-12-20 12:20:12 | |
Autor: Cavallino | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5i1si5pdgnlh4e4lrblkqukl51fj6vq5sm4ax.com...
On Sun, 20 Dec 2009 11:25:27 +0100, "Cavallino" A negatywne słyszałeś? W moim rok temu został zastosowany depresator, nic się nie stało, a paliwo nie zamarzło. |
|
Data: 2009-12-20 14:27:45 | |
Autor: jerzu | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
On Sun, 20 Dec 2009 12:20:12 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote: A negatywne słyszałeś? A i owszem. W moim rok temu został zastosowany depresator, nic się nie stało, a paliwo nie zamarzło. Ja nie dolewałem i też nie zamarzło. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://chomikuj.pl/?page=146767 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2009-12-20 12:49:45 | |
Autor: The_EaGle | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
jerzu pisze:
On Sun, 20 Dec 2009 11:25:27 +0100, "Cavallino" Przecież depresator to ten sam element który jest dolewany do ON zimowego tyle że w petrochemii :))) Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2009-12-20 22:08:35 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Użytkownik The_EaGle napisał:
Przecież depresator to ten sam element który jest dolewany do ON zimowego tyle że w petrochemii :))) Ktoś tu pisał że to zwykła nafta ;) Tylko kto o zdrowych zmysłach zapłaciłby tyle za naftę ?? Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-12-20 12:53:54 | |
Autor: Karolek | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Cavallino pisze:
Nie sądzę - ta metoda jest stara jak olej napędowy i powszechnie stosowana. A mozesz powiedziec co w tym common rail jest takiego, ze po dolaniu benzyny nagle sie zepsuje? -- Karolek |
|
Data: 2009-12-20 15:35:17 | |
Autor: Cavallino | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hgl3bk$27ao$1news.mm.pl...
Cavallino pisze: Nie mam pojęcia. Nie polemizuję tylko pytam. |
|
Data: 2009-12-20 16:31:59 | |
Autor: The_EaGle | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Karolek pisze:
Cavallino pisze: Np przy dodaniu benzyny rosnie temp w silniku, np benzyna nie smaruje pompy ani wtryskiwaczy... Mało? Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2009-12-20 17:39:54 | |
Autor: Karolek | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
The_EaGle pisze:
A mozesz powiedziec co w tym common rail jest takiego, ze po dolaniu benzyny nagle sie zepsuje? Malo, bo akurat common rail sobie moment wtrysku powinien dostosowac bezblednie, a i ze smarowaniem nie powinno byc klopotu bo przeciez to nie jest sama benzyna tylko mieszanka. No i co najwazniejsze, to czemu przy pompach rotacyjnych czy rzedowych, mozna bylo stosowac taki mix, a jednak sa dosc precyzyjnymi mechanizmami, a przy common rail nie? BTW na wlewie w TDSie (pompa rotacyjna) napisali, aby nie robic mixow :> -- Karolek |
|
Data: 2009-12-20 22:52:19 | |
Autor: The_EaGle | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Karolek pisze:
The_EaGle pisze: Co ma do tego moment wtrysku? Jeżeli do silnika wtryskiwana jest ciecz która powinna zawierać liczbę cetanową min 50 i nie zawierać oktanów które są w benzynie. Jak byś zauważył liczba cetanowa i oktanowa są w pewnym sensie przeciwieństwami, pierwsza powoduje lepsze spalania a druga przeciwdziała samozapłonowi który w silniku diesla jest wymagany! No i co najwazniejsze, to czemu przy pompach rotacyjnych czy rzedowych, mozna bylo stosowac taki mix, a jednak sa dosc precyzyjnymi mechanizmami, a przy common rail nie? W przypadku CR od gen II po IV gen masz min 3 wtryski w jednym cyklu. Ciśnienie w IV gen jest porównywalne z pompo wtryskiwaczami, a wiec zbliżamy się w CR IVgen do 2200 barów. Jakość wtryskiwaczy potrafiących w 2 ms otworzyć się i zamknąć jest tak samo istotna jak i paliwo które przez nie przepływa. Dla tego właśnie CR jest bardziej wrażliwy na JAKOŚĆ paliw i ewentualne odstępstwa są dość mocno wyczuwalne. Zmieszanie benzyny z ON w stosunku 1:1 musi odbić sie na pracy tych urządzeń skoro najmniejsze problemy z do odstępstwem od norm są wyczuwalne w pracy tych silników. BTW na wlewie w TDSie (pompa rotacyjna) napisali, aby nie robic mixow :> Stary diesel z komorą wirową to był silnik który ledwo odróżniał wodę od paliwa ;) ale obecnie już tak nie jest. Pozdrawiam Rafa; |
|
Data: 2009-12-21 01:22:49 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
The_EaGle pisze:
Zmieszanie benzyny z ON w stosunku 1:1 musi odbić sie na pracy tych urządzeń skoro najmniejsze problemy z do odstępstwem od norm są wyczuwalne w pracy tych silników. Pytanie tylko czy to faktycznie odbije się w sposób jakkolwiek istotny. Bo to że silnik będzie podczas jazdy na tym paliwie jechał trochę gorzej, może i nawet trochę szybciej się zużywał w sumie jest bez znaczenia jeżeli taką miksturę nalejesz raz na kilka lat kiedy są takie mrozy. Ale zaletą jest to, że będzie jechał. |
|
Data: 2009-12-20 20:01:11 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Cavallino pisze:
Nie sądzę - ta metoda jest stara jak olej napędowy i powszechnie stosowana. Sądzę że o inne silniki dziś już coraz trudniej. Tyle że trudno zgadnąć jakie będą długofalowe skutki stosowania takiej mikstury, ale jak raz w życiu się do silnika takie coś naleje to nie sądzę żeby cokolwiek się miało stać. |
|
Data: 2009-12-20 22:16:05 | |
Autor: Cavallino | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:hglse9$co8$1atlantis.news.neostrada.pl...
Cavallino pisze: Nie sądzisz, czy wiesz, że ktoś nalał pół na pól i nadale jeździ? |
|
Data: 2009-12-21 00:06:28 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:hglse9$co8$1atlantis.news.neostrada.pl... Jeden który tamtego dnia nalał pół na pół jeździł na pewno jeszcze następnego dnia, bo wrócił stamtąd dokąd pojechał. Jeszcze jeden znajomy co do którego wiem że samochód potem jeździł kiedyś nalał przez pomyłkę około połowę benzyny, jak się połapał, to potem tylko dolewał ON często do pełna żeby to rozcieńczyć. I to był już na 100% common-rail, tyle że pewnie bez tych najnowszych filtrów cząstek stałych. Reszta nie wiem jakie były późniejsze losy tych silników. Ale na CB wszyscy co jechali w -30 dieslami mówili że dolali sporo benzyny, a temat dyżurny tego dnia to było czy nie będzie problemów z fakturami na benzynę nalaną do ciężarówek. Skala zjawiska więc spora i myślę że po prostu w górach gdzie -30C nie szokuje, stosowana powszechnie. |
|
Data: 2009-12-21 00:20:17 | |
Autor: The_EaGle | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Tomasz Pyra pisze:
Ale na CB wszyscy co jechali w -30 dieslami mówili że dolali sporo benzyny, a temat dyżurny tego dnia to było czy nie będzie problemów z fakturami na benzynę nalaną do ciężarówek. Skala zjawiska więc spora i myślę że po prostu w górach gdzie -30C nie szokuje, stosowana powszechnie. Inną sprawą jest dolanie PB do ON a inną wymieszanie go w stosunku 1:1. Słyszałem o bezpiecznych ilościach 1l na 50l a nie pól na pół... Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2009-12-21 00:31:50 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
The_EaGle pisze:
Tomasz Pyra pisze: 1l na 50l to pewnie pomoże tyle co woda święcona. Ja tam tylko tyle wiem że stary góralski sposób to 1:1 albo 1PB:2ON i wtedy możesz jechać. Najlepiej by było się dowiedzieć bezpośrednio u jakiś górali, a najlepiej jak ktoś umie po rusku, to może jakieś ich forum motoryzacyjne i zapytać jak odpalić TDI na Syberii (bez użycia ogniska). |
|
Data: 2009-12-21 11:40:08 | |
Autor: The_EaGle | |
Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Tomasz Pyra pisze:
The_EaGle pisze: Bo ty tak napisałeś. Depresatora dolewa się 1ml na 1l a wiec 1:1000! Ja tam tylko tyle wiem że stary góralski sposób to 1:1 albo 1PB:2ON i wtedy możesz jechać. Nikt normalny nie dolewa do nowoczesnych diesli połowę baku benzyny. Dlaczego to opisałem w innym poście. Najlepiej by było się dowiedzieć bezpośrednio u jakiś górali, a najlepiej jak ktoś umie po rusku, to może jakieś ich forum motoryzacyjne i zapytać jak odpalić TDI na Syberii (bez użycia ogniska). Nie jest problem tylko z odpaleniem ale z jazdą bo odpalic sie może ale później stanie... Od tego są specjalne arktyczne ON które moga mieć temp wytrącania parafiny i -45 stopni. Pozdrawiam Rafał |
|