Prawicowa lekarka z obrzękniętym mózgiem.

Data: 2010-03-13 08:41:41
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Prawicowa lekarka z obrzękniętym mózgiem.
Bo przed miesiączką ma obrzęknięty mózg i ciężko jej zachować zdrowy rozsądek.
Aula Uniwersytetu Warszawskiego, kilkaset osób słucha dyskusji "Czy Maryja była feministką". Katolickie działaczki kontra liberalne feministki. Stawiają problem: "Dlaczego właściwie kobieta nie mogłaby zostać papieżem?".

- Z powodów fizjologicznych - mówi nagle jedna z panelistek, lekarka, działaczka prawicowych ruchów pro-life Hanna Wujkowska. I opowiada, że z biologicznego punktu widzenia kobiety nie nadają się do pełnienia tej funkcji. - Tuż przed miesiączką dochodzi do swoistego obrzęku mózgu. Kobiety są tak przepełnione płynami fizjologicznymi, że ciężko im zachować zdrowy rozsądek. A co dopiero zarządzać czymś tak ogromnym, jak Kościół katolicki.

Wujkowska była doradcą ds. kobiet i rodziny w rządzie Kazimierza Marcinkiewicza (wtedy PiS), potem doradcą Romana Giertycha (LPR), kiedy był szefem MEN. Przeciwniczka in vitro i antykoncepcji, zwolenniczka całkowitego zakazu aborcji.

Na sali wybucha wrzawa. Prelegentki usiłują Wujkowskiej przerwać: - To poważny uniwersytet, tu nie wypada przedstawiać takich sądów - mówi jedna. Druga próbuje obrócić sprawę w żart: - Ja tam jestem świeżo po miesiączce, to chyba nie mam obrzękniętego mózgu.

Wujkowska przekonuje jednak cierpliwie, że mężczyźni nie mają chwiejności hormonalnej. A kobiety stabilność zyskują dopiero w czasie menopauzy: - To fakty biologiczne, każdy, kto jest lekarzem, to wie. Badając pacjentki, wiem, w jaki sposób kobiety podejmują nieracjonalne decyzje przed miesiączką.

- Sala pełna słuchaczy, poważny uniwersytet i stek nienaukowych bzdur - oburza się Ewa Wanat, redaktor naczelna Radia TOK FM, jedna z panelistek.

- To rzeczywiście nienaukowe bzdury - komentuje prof. Jerzy Wetulani z Instytutu Farmakologii PAN w Krakowie. - W okresie przedmenstruacyjnym wprawdzie zachodzi w organizmie wielu kobiet nierównowaga płynowa, nazywamy to tzw. zespołem napięcia przedmiesiączkowego. Jednak to zmienia ich funkcje psychiczne na bardzo krótki czas i nie na tyle poważnie, żeby mówić o zaburzeniach w działaniu społecznym. Nie ma żadnych naukowych przesłanek, żeby sądzić, że kobiety przed menstruacją czy po niej nie mogą pełnić stanowisk, również biskupich.

- Znam mnóstwo kobiet, a trudno mi po ich myśleniu zorientować się, kiedy mają menstruację - dodaje Wetulani.

Poniedziałkową dyskusję na UW zorganizowało Akademickie Stowarzyszenie Katolickie SoliDeo (120 członków, 6 tys. sympatyków) zrzeszające młodzież ze stołecznych uczelni, m.in. UW i SGH.

- Uważam, że kobiety nie piastują stanowisk w Kościele z powodu tradycji, a nie dlatego, że są mniej racjonalne niż mężczyźni czy że im fizjologia przeszkadza - mówi Agnieszka Kowalczyk z SoliDeo. Studiuje finanse i rachunkowość. - Nie możemy być odpowiedzialni za każde słowo wypowiadane przez naszych gości.

http://wyborcza.pl/1,75248,7657185,Dlaczego_kobieta_nie_moze_byc_papiezem.html

Jak widac katolicka indoktrynacja już niejednemu człowiekowi poprzewracała w głowie. Pacjenci powinni zapamiętac nazwisko  Hanna Wujkowska i jej gabinet omijac szerokim łukiem, natomiast odpowiednie władze zastanowic się czy nie ma podstawy do cofnięcia uprawnień do wykonywania zawodu lekarza.

--
Artur Borubar

"Lech Kaczyński jest pierwszym prezydentem, który potrafił zablokować i zniszczyć całościową systemową reformę w Polsce. To jest rekord dwudziestolecia, zablokowanie reformy służby zdrowia (...) to jest grzech przeciwko Polsce. Drugim ewidentnym grzechem jest uniemożliwienie odzyskania przez Polskę w sposób łatwy i najprostszy opinii kraju lidera postępu integracji europejskiej (...) Smutnym rekordem będzie blokowanie dokończenia procesu ratyfikacji Traktatu z Lizbony, który sam przeprowadził i podpisał."

http://pepepe.pl/  Jeszcze 284 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-13 10:17:08
Autor: Dirko

Użytkownik "najgorsze wyrazy wspólczucia" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:hnffjl$2bu$1news.onet.pl...

[...]

    Co by nie powiedzieć zespół napięcia przedmiesiączkowego często daje się nam we znaki.

Data: 2010-03-13 02:30:19
Autor: alojzy bibuła
> [...]

> katolicki.

    Co by nie powiedzieć zespół napięcia przedmiesiączkowego często daje się

Kawecki zdaje sie teo nie rozumie!- ale co on moze wiedziec jak do
niego przychodzi pani "Rączkowska"

Data: 2010-03-13 11:57:22
Autor: ASDFG
[...]

Ależ może, tylko z kościoła mającego w dupie JP2 i katabasów z żymu.
http://wyborcza.pl/1,75477,7227337,Lesbijka_biskupem_Sztokholmu.html

Data: 2010-03-13 12:04:27
Autor: .heÂŽsk.
Prawicowa lekarka z obrzękniętym mózgiem.
On Sat, 13 Mar 2010 08:41:41 +0100, "najgorsze wyrazy wspólczucia"
<brońmy RP przed pisem@op.pl> wrote:

[...]

 Masz PMS-a?  WYPAD z tymi bredniami na pl.soc.religia.
 Przestan zasmiecac psp swoimi fobiami.

 --

 HeSk

Prawicowa lekarka z obrzękniętym mózgiem.