Prawicowe

Data: 2011-04-01 13:43:20
Autor: jadrys
Prawicowe

OszoÅ‚omy, - czy wam siÄ™  marzy gospodarka jeszcze bardziej rynkowa?

http://finanse.wp.pl/kat,104122,title,Tak-wzrosly-rachunki-za-ogrzewanie,wid,13278417,wiadomosc.html?ticaid=1c0cd

Nigdy nikt nie wymyślił nic lepszego niż gospodarka planowa. Ale na taka jest miejsce tylko w kraju gdzie nie rządzą kapitaliści.

Data: 2011-04-01 05:28:14
Autor: zbig
Prawicowe
On 1 Kwi, 13:43, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
Oszo³omy, - czy wam siê  marzy gospodarka jeszcze bardziej rynkowa?

http://finanse.wp.pl/kat,104122,title,Tak-wzrosly-rachunki-za-ogrzewa...

Nigdy nikt nie wymy¶li³ nic lepszego ni¿ gospodarka planowa. Ale na taka
jest miejsce tylko w kraju gdzie nie rz±dz± kapitali¶ci.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Nie ma lepszego przyk³adu, który udowadnia, jak szkodliwe jest
centralne planowanie i brak wolnego rynku. Byæ mo¿e nie wiesz, ale na
energiê w Polsce obowi±zuj± ceny regulowane. Brak wolnej konkurencji
prowadzi do wzrostu cen. Ten wzrost i tak by nast±pi³, bo drastycznie
wzrós³ popyt na energiê ale przynajmniej by³aby szansa na okresowe
spadki cen, jak to mam miejsce w przypadku ceny paliwa. Choæ nawet w
przypadku paliw nie mamy do koñca wolnego rynku, bo rz±d mo¿e
manipulowaæ akcyz±.

Data: 2011-04-01 15:30:01
Autor: jadrys
Prawicowe
W dniu 2011-04-01 14:28, zbig pisze:
[...]

Nie ma lepszego przykładu, który udowadnia, jak szkodliwe jest
centralne planowanie i brak wolnego rynku. Być może nie wiesz, ale na
energiÄ™ w Polsce obowiÄ…zujÄ… ceny regulowane. Brak wolnej konkurencji
prowadzi do wzrostu cen. Ten wzrost i tak by nastąpił, bo drastycznie
wzrósł popyt na energię ale przynajmniej byłaby szansa na okresowe
spadki cen, jak to mam miejsce w przypadku ceny paliwa. Choć nawet w
przypadku paliw nie mamy do końca wolnego rynku, bo rząd może
manipulować akcyzą.

Daj zbigu spokój tej demagogii. Przecież wszyscy widzimy jak w miarę coraz to bardziej rynkowej gospodarki Polacy biednieją.
A te ceny na energię skoro są regulowane to dlaczego cały czas tylko wzrastają? Że wzrasta popyt to jest równoznaczne że regulator musi cenę podnosić? Gdzie tu widzisz planowanie?

Data: 2011-04-01 06:41:39
Autor: zbig
Prawicowe
On 1 Kwi, 15:30, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> spadki cen, jak to mam miejsce w przypadku ceny paliwa. Choæ nawet w
> przypadku paliw nie mamy do koñca wolnego rynku, bo rz±d mo¿e

Daj zbigu spokój tej demagogii. Przecie¿ wszyscy widzimy jak w miarê
coraz to bardziej rynkowej gospodarki Polacy biedniej±.
 Ja widzê, ¿e s± coraz bardziej zamo¿ni. Zreszt± nie tylko ja.
Wystarczy zapoznaæ siê z danymi statystycznymi.

Data: 2011-04-01 16:34:24
Autor: cirrus
Prawicowe
U¿ytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:fd909528-8cdf-4fec-bfa5-55832b115a60h38g2000yqn.googlegroups.com...
.
[...]

Eee, co tam dane statystyczne jadrys wie swoje.

--
stevep

Data: 2011-04-01 13:56:04
Autor: niebieski
Prawicowe
W dniu 01.04.2011 13:43, jadrys pisze:

Oszołomy, - czy wam się marzy gospodarka jeszcze bardziej rynkowa?

[...]

A gdzie ty masz wolny rynek? To właśnie centralne zarządzanie prowadzi do takiej sytuacji. W Polsce nie ma kapitalizmu, bo jak może być kapitalizm w kraju, gdzie Państwo próbuje zawłaszczyć wiekszość naszego majatku i później łaskawie nim zarządzać.

--
niebieski

Data: 2011-04-01 14:10:08
Autor: jadrys
Prawicowe
W dniu 2011-04-01 13:56, niebieski pisze:
[...]

No nie ma jeszcze całkowicie wolnego rynku.I tylko dzięki temu ci wegetujący Polacy jeszcze żyją. Ależ wg. zasad kapitalizmu państwo postępuje słusznie - okrada naród z majątku narodowego i oddaje w prywatne ręce.. Nie nazwiesz tego chyba Komunizmem czy choćby (tfu) socjalizmem?

Data: 2011-04-01 14:34:07
Autor: niebieski
Prawicowe
W dniu 01.04.2011 14:10, jadrys pisze:

No nie ma jeszcze całkowicie wolnego rynku.I tylko dzięki temu ci
wegetujący Polacy jeszcze żyją.

Nie ma prawie wogóle wolnego rynku. Działalność gospodarcza wysoce koncesjonowana, opodatkowana i blokowana biurokratycznie. W związku z tym nie ma mowy o wytworzeniu się klasy średniej.

Ależ wg. zasad kapitalizmu państwo
postępuje słusznie - okrada

Ciekawe :-)
Kapitalista = złodziej.
Komunista = pewnie wzór cnot.

  naród z majÄ…tku narodowego i oddaje w
prywatne ręce.. Nie nazwiesz tego chyba Komunizmem czy choćby (tfu)
socjalizmem?

ZÅ‚odziejstwem.

--
niebieski

Data: 2011-04-01 15:29:18
Autor: jadrys
Prawicowe
W dniu 2011-04-01 14:34, niebieski pisze:
[...]

NaprawdÄ™ masz problem z zaÅ‚ożeniem firmy?  Moje doÅ›wiadczenia w tej materii sprzed kilku lat mowiÄ… zupeÅ‚nie coÅ› innego. ale może w ostatnim czasie coÅ› siÄ™ zmieniÅ‚o na gorsze.

Ależ wg. zasad kapitalizmu państwo
postępuje słusznie - okrada

Ciekawe :-)
Kapitalista = złodziej.
Komunista = pewnie wzór cnot.

Przez to nosi miano Komunisty. Nie mylić z wzorcem propagandy kapitalistów obrazującym pojęcie Komunista.

I na tym bazuje kapitalizm.

Data: 2011-04-01 13:37:13
Autor: obserwator
Prawicowe
jadrys <Che@yahoo.com> napisa³(a): Naprawdê masz problem z za³o¿eniem firmy?  Moje do¶wiadczenia w tej materii sprzed kilku lat mowi± zupe³nie co¶ innego. ale mo¿e w ostatnim czasie co¶ siê zmieni³o na gorsze.

z zalozeniem burdelu w polskiej sieci, problemow rzeczywiscie nie ma.

Data: 2011-04-01 16:07:32
Autor: niebieski
Prawicowe
W dniu 01.04.2011 15:29, jadrys pisze:

Naprawdę masz problem z założeniem firmy?
Założyć? Bardzo proste.

Moje doświadczenia w tej
materii sprzed kilku lat mowią zupełnie coś innego. ale może w ostatnim
czasie coś się zmieniło na gorsze.

Mam firme, ale już nie chce mi sie tego ciagnąć.
Mam pomysł na coś innego, ale nawet nie próbuję, bo biurokracja mi nie pozwoli - za mała skala. Musiałbym spełnic takie wymogi, jak duży zakład. To nie kapitalizm, gdzie mozesz startować jako pucybut, a skończyc jako milioner i Państwa nie obchodzi co robisz. Tu aby rozkręcić coś konkretnego musisz najpierw ukraść ten przysłowiowy milion i połowę przeznaczyć na zezwolenia, koncesje, łapówy itp. Działając na małą skalę jesteś tylko niewolnikiem systemu. Chyba, że jest to branża z możliwością bycia w szarej strefie - tylko tak się można czegoś dorobić.

Ciekawe :-)
Kapitalista = złodziej.
Komunista = pewnie wzór cnot.

Przez to nosi miano Komunisty. Nie mylić z wzorcem propagandy
kapitalistów obrazującym pojęcie Komunista.

Wiem, wiem Komunista - człowiek uczzciwy, choć ma lepkie palce. :-)

naród z majątku narodowego i oddaje w
prywatne ręce.. Nie nazwiesz tego chyba Komunizmem czy choćby (tfu)
socjalizmem?

ZÅ‚odziejstwem.

I na tym bazuje kapitalizm.

A gdzie widzisz to złodziejstwo w kapitalizmie? Tanio kupić, drożej sprzedać. Przy zgodzie obu stron. Co w tym złego?
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

To było pytanie retoryczne. Wiem o co chodzi. Trzeba się podzielić róznicą z innymi, którzy maja dwie lewe rączki.

--
niebieski

Data: 2011-04-01 16:32:36
Autor: cirrus
Prawicowe
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:in4fb6$dgf$1news.onet.pl...
[...]
,wid,13278417,wiadomosc.html?ticaid=1c0cd  Nigdy nikt nie wymyÅ›liÅ‚ nic lepszego niż gospodarka planowa. Ale na taka
[...]

A prywatne ręce to czyje, lepiej oddać majątek w ręce aparatczyków komunistycznych?

--
stevep

Data: 2011-04-01 16:30:49
Autor: cirrus
[...]