Prawicowe

Data: 2011-04-01 05:28:14
Autor: zbig
Prawicowe
On 1 Kwi, 13:43, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
Oszołomy, - czy wam się  marzy gospodarka jeszcze bardziej rynkowa?

http://finanse.wp.pl/kat,104122,title,Tak-wzrosly-rachunki-za-ogrzewa...

Nigdy nikt nie wymy¶lił nic lepszego niż gospodarka planowa. Ale na taka
jest miejsce tylko w kraju gdzie nie rz±dz± kapitali¶ci.

Nie ma lepszego przykładu, który udowadnia, jak szkodliwe jest
centralne planowanie i brak wolnego rynku. Być może nie wiesz, ale na
energię w Polsce obowi±zuj± ceny regulowane. Brak wolnej konkurencji
prowadzi do wzrostu cen. Ten wzrost i tak by nast±pił, bo drastycznie
wzrósł popyt na energię ale przynajmniej byłaby szansa na okresowe
spadki cen, jak to mam miejsce w przypadku ceny paliwa. Choć nawet w
przypadku paliw nie mamy do końca wolnego rynku, bo rz±d może
manipulować akcyz±.

Data: 2011-04-01 15:30:01
Autor: jadrys
Prawicowe
W dniu 2011-04-01 14:28, zbig pisze:
On 1 Kwi, 13:43, jadrys<C...@yahoo.com>  wrote:
OszoĹ‚omy, - czy wam siÄ™  marzy gospodarka jeszcze bardziej rynkowa?

http://finanse.wp.pl/kat,104122,title,Tak-wzrosly-rachunki-za-ogrzewa...

Nigdy nikt nie wymyślił nic lepszego niż gospodarka planowa. Ale na taka
jest miejsce tylko w kraju gdzie nie rządzą kapitaliści.

Nie ma lepszego przykładu, który udowadnia, jak szkodliwe jest
centralne planowanie i brak wolnego rynku. Być może nie wiesz, ale na
energiÄ™ w Polsce obowiÄ…zujÄ… ceny regulowane. Brak wolnej konkurencji
prowadzi do wzrostu cen. Ten wzrost i tak by nastąpił, bo drastycznie
wzrósł popyt na energię ale przynajmniej byłaby szansa na okresowe
spadki cen, jak to mam miejsce w przypadku ceny paliwa. Choć nawet w
przypadku paliw nie mamy do końca wolnego rynku, bo rząd może
manipulować akcyzą.

Daj zbigu spokĂłj tej demagogii. PrzecieĹĽ wszyscy widzimy jak w miarÄ™ coraz to bardziej rynkowej gospodarki Polacy biedniejÄ….
A te ceny na energię skoro są regulowane to dlaczego cały czas tylko wzrastają? Że wzrasta popyt to jest równoznaczne że regulator musi cenę podnosić? Gdzie tu widzisz planowanie?

Data: 2011-04-01 06:41:39
Autor: zbig
Prawicowe
On 1 Kwi, 15:30, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> spadki cen, jak to mam miejsce w przypadku ceny paliwa. Choć nawet w
> przypadku paliw nie mamy do końca wolnego rynku, bo rz±d może

Daj zbigu spokój tej demagogii. Przecież wszyscy widzimy jak w miarę
coraz to bardziej rynkowej gospodarki Polacy biedniej±.
 Ja widzę, że s± coraz bardziej zamożni. Zreszt± nie tylko ja.
Wystarczy zapoznać się z danymi statystycznymi.

Data: 2011-04-01 16:34:24
Autor: cirrus
Prawicowe
Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:fd909528-8cdf-4fec-bfa5-55832b115a60h38g2000yqn.googlegroups.com...
.
[...]

Eee, co tam dane statystyczne jadrys wie swoje.

--
stevep

Prawicowe