Prawidłowe siodełko

Data: 2010-05-24 00:46:44
Autor: arturbac
Prawidłowe siodełko
Hejka mam pytanie o to jak wyregulować siodełko...
Zawsze po ~50km zaczynam odczuwać obtarcie końcówek nóg w okolicy kości
łonowej i nie wiem czy to złe siodełko czy jego złe ustawienie.
Jak ustawie je zbyt mocno nachylone to ześlizguje mi się tyłek i to
niewygodne.

Data: 2010-05-24 10:51:10
Autor: Tomasz Minkiewicz
Prawidłowe siodełko
On Mon, 24 May 2010 00:46:44 +0200
arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> wrote:

[...]

A próbowałeś przesuwać siodło przód-tył? Ja bym sprawdził, czy siodło
nie za daleko. Skoro bolą okolice kości łonowej, to może właśnie nią
się opierasz o węższą część siodła, zamiast kościami kulszowymi w
najszerszym miejscu. Ocieranie w tym scenariuszu bardzo prawdopodobne,
bo tam prócz kości są części miękkie, które szukają ucieczki spod
ucisku.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-05-24 02:12:13
Autor: deyoot@gmail.com
Prawid³owe siode³ko
On 24 Maj, 10:51, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
On Mon, 24 May 2010 00:46:44 +0200

arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> wrote:
> Hejka mam pytanie o to jak wyregulowaæ siode³ko...
> Zawsze po ~50km zaczynam odczuwaæ obtarcie koñcówek nóg w okolicy ko¶ci
> ³onowej i nie wiem czy to z³e siode³ko czy jego z³e ustawienie.
> Jak ustawie je zbyt mocno nachylone to ze¶lizguje mi siê ty³ek i to
> niewygodne.

A próbowa³e¶ przesuwaæ siod³o przód-ty³? Ja bym sprawdzi³, czy siod³o
nie za daleko. Skoro bol± okolice ko¶ci ³onowej, to mo¿e w³a¶nie ni±
siê opierasz o wê¿sz± czê¶æ siod³a, zamiast ko¶ciami kulszowymi w
najszerszym miejscu. Ocieranie w tym scenariuszu bardzo prawdopodobne,
bo tam prócz ko¶ci s± czê¶ci miêkkie, które szukaj± ucieczki spod
ucisku.

--
Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com>

Mo¿e siode³ko jest zbyt szerokie?

Data: 2010-05-24 11:08:49
Autor: arturbac
Prawidłowe siodełko
W dniu 2010-05-24 10:51, Tomasz Minkiewicz pisze:
A próbowałeś przesuwać siodło przód-tył? Ja bym sprawdził, czy siodło
nie za daleko.

Chyba masz racje, sprawdze.

Data: 2010-05-24 11:20:50
Autor: Frankie
Prawidłowe siodełko
W dniu 10-05-24 00:46, arturbac pisze:
[...]

Według wszelkich prawideł siodełko powinno być ustawione równolegle do podłoża. Znam takich co ustawiają siodełko z poziomicą :-)

PS. Z tą kością łonową to mnie rozbawiłeś ;-)

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-05-24 11:28:48
Autor: arturbac
Prawidłowe siodełko
W dniu 2010-05-24 11:20, Frankie pisze:
PS. Z tą kością łonową to mnie rozbawiłeś ;-)

Lepiej było napisać pomiędzy jądrami a odbytem ? :-?

Data: 2010-05-24 11:46:00
Autor: Frankie
Prawidłowe siodełko
W dniu 10-05-24 11:28, arturbac pisze:

Lepiej było napisać pomiędzy jądrami a odbytem ? :-?

Nie, nawet nie wiedziałem, że taką mam :-)

Data: 2010-05-24 11:55:47
Autor: arturbac
Prawidłowe siodełko
W dniu 2010-05-24 11:46, Frankie pisze:
W dniu 10-05-24 11:28, arturbac pisze:

Lepiej było napisać pomiędzy jądrami a odbytem ? :-?

Nie, nawet nie wiedziałem, że taką mam :-)

No to jak prawidłowo w/g anatomii to się nazywa ?

http://www.anatomia.kaviorek.com/szkielet/big/dolna/02.jpg

Data: 2010-05-24 12:31:31
Autor: Frankie
Prawidłowe siodełko
W dniu 10-05-24 11:55, arturbac pisze:

No to jak prawidłowo w/g anatomii to się nazywa ?

http://www.anatomia.kaviorek.com/szkielet/big/dolna/02.jpg

Człowieku, Ty jesteś sztywny jak cannon kiler v 500 :-)

Data: 2010-05-24 12:44:32
Autor: arturbac
Prawidłowe siodełko
W dniu 2010-05-24 12:31, Frankie pisze:
W dniu 10-05-24 11:55, arturbac pisze:

No to jak prawidłowo w/g anatomii to się nazywa ?

http://www.anatomia.kaviorek.com/szkielet/big/dolna/02.jpg

Człowieku, Ty jesteś sztywny jak cannon kiler v 500 :-)

zgadza siÄ™. ;-)

PS: Ale wiesz że włosy łonowe masz ? a może ich nie masz ?

Data: 2010-05-24 13:06:41
Autor: Frankie
Prawidłowe siodełko
W dniu 10-05-24 12:44, arturbac pisze:

zgadza siÄ™. ;-)

PS: Ale wiesz że włosy łonowe masz ? a może ich nie masz ?

Zgodnie ze sztukÄ… kolarskÄ… ;-)
Kiedyś raz mi się zdarzyło i zaraz się dowiedziałem po co są włosy na jajach. Żeby się nie przyklejały do ud ;-)

Data: 2010-05-24 14:02:56
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Prawidłowe siodełko
Frankie wrote:

Według wszelkich prawideł siodełko powinno być ustawione równolegle
do podłoża. Znam takich co ustawiają siodełko z poziomicą :-)

Hmm. Nie tak dawno Coaster linkował [1] do pewnej książki:
http://icelord.net/bike/thecustombicycle.pdf

i tam teoria jest trochę inna (strona 190 i 191). Wg niej przód siodła
powinien być trochę wyżej, żeby zmniejszyć obciążenie rąk, nadgarstków
i ramion.

Uświadomiłem sobie, że w sumie też tak zawsze jeździłem...

[1] Message-ID: <hs13mu$2fa$1@news.supermedia.pl>

--
KrzyÅ›

Data: 2010-05-24 11:58:33
Autor: kml
Prawidłowe siodełko

Użytkownik "arturbac" <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisał w wiadomości news:htcb8m$m7k$1news.task.gda.pl...
[...]

Zasadniczo to czeka Cię droga prób i błędów. Zmeień kąt pochylenia siodełka oraz pozycję przód-tył. Być może masz za wąskie/szerokie twarde/miękkie siodło, które po prostu nie dogaduje się z Towim dupskiem :) Dobór siodła jak i kątów jest tak indywidualną sprawą, że ciężko coś poradzić poza tym zebyś próbował do skuktu :) Jeżeli masz możliwość to zamień się z kimś na siodełko i zobacz czy problem się powtarza.

kml
Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex

Data: 2010-05-24 12:01:41
Autor: arturbac
Prawidłowe siodełko
W dniu 2010-05-24 11:58, kml pisze:
Jeżeli masz możliwość to
zamień się z kimś na siodełko i zobacz czy problem się powtarza.

Mam 2 rowerki jeden z żelowym drugi z pół twardym siodełkiem i na obu
wygląda że chyba za daleko ustawiam siodło.

Data: 2010-05-24 12:47:14
Autor: kml
Prawidłowe siodełko

Użytkownik "arturbac" <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisał w wiadomości news:htdiq8$pos$1news.task.gda.pl...
[...]

Zatem klucz w dłoń i przestawiaj :) Zwróć uwagę na szerokość siodła.