Prawidlowa pozycja

Data: 2009-08-21 19:12:19
Autor: pelek
Prawidlowa pozycja
Witam. Moglby mi ktos podpowiedziec jak zaradzic zjawisku dretwienia dloni podczas jazdy? Probowalem roznych mozliwosci regulacji siodla bo tylko to jestem w stanie ustawic zeby jakos zmienic pozycje jednak bezskutecznie. 10-15km i musze jakies dziwne zabiegi wykonywac zeby krazenie w dloniach powrocilo. Mam 188cm wzrostu a rower to merida viper http://www.merida.no/matts-viper.60180.no.html rozmiar ramy 22".

Pozdrawiam
Przemysław Kupś

Data: 2009-08-21 20:23:10
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Prawidlowa pozycja
Panie pelek, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:4a8ed574$1news.broadpark.no> przy ul....

Witam. Moglby mi ktos podpowiedziec jak zaradzic zjawisku dretwienia dloni podczas jazdy?

Pozbyć się dziadowskich gripów i kupić owijkę _korkową_. Mnie pomogło.

Data: 2009-08-21 20:25:35
Autor: tt
Prawidlowa pozycja
[...]

Mam podobny problem, po przejechaniu kilkunastu km dretwieja mi nadgarstki, co ciekawe pozniej przechodzi i juz nie wraca, nie wiem czemu tak sie dzieje i juz z tym nie walcze, tak widac musi byc ;)

Data: 2009-08-23 16:18:17
Autor: __Maciek
Prawidlowa pozycja
Fri, 21 Aug 2009 20:25:35 +0200 "tt" <mail@mail.pl> napisał:

Mam podobny problem, po przejechaniu kilkunastu km dretwieja mi nadgarstki, co ciekawe pozniej przechodzi i juz nie wraca, nie wiem czemu tak sie dzieje i juz z tym nie walcze, tak widac musi byc ;)

Nie musi i nie może! Kup rogi do kierownicy, albo zmień na "baranka".
Po jakimś czasie nie będzie znikało, tylko będziesz tak miał już na
stałe. i nie lekceważ tego bo to poważna choroba.

Data: 2009-08-21 21:32:36
Autor: Piotrek
Prawidlowa pozycja
Kup rekawiczki z gabeczkami w miejscu najczulszych nerwow na dloni, ostatnio takie kupilem i jezdzi sie przyjemnie nawet na dluzszych dystansach.

Pozdrawiam

Piotr Zielony

Data: 2009-08-21 22:03:45
Autor: Maciek[NP]
Prawidlowa pozycja
pelek pisze:
Witam. Moglby mi ktos podpowiedziec jak zaradzic zjawisku dretwienia dloni podczas jazdy?   (...)

Sprawdzone i działa:

http://www.ergon-bike.com/de/de/product/gr2

Wcześniej też kombinowałem z pozycją na rowerze, ustawieniem siodełka itp. ale niestety bezskutecznie. Ergony pomogły. Niestety do najtańszych nie należą. :/ Ale poszukaj w sieci, może jakiś inny producent ma coś podobnego w lepszej cenie.

--
Pozdrawiam,
Maciek

nocnypatrol.org.pl - jedyny i jedynie słuszny Nocny Patrol z Lublina

Data: 2009-08-21 23:03:09
Autor: Gotfryd Smolik news
Prawidlowa pozycja
On Fri, 21 Aug 2009, pelek wrote:

Witam. Moglby mi ktos podpowiedziec jak zaradzic zjawisku dretwienia dloni podczas jazdy?

  U siebie zacząłem od wymiany kierownicy - na taką, aby ręce mogły leżeć
bez mocnego zgięcia nadgarstka. I na tym poprzestałem. Wróć: po połamaniu
kierownicy szukałem jeszcze raz :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-22 08:44:15
Autor: PeJot
Prawidlowa pozycja
pelek pisze:
[...]

Zacząć trzeba od najprostszej regulacji kąta ustawienia kierownicy, tak aby jej krzywizna układała się bardziej anatomicznie. Potem eksperymentować trzeba z wysokością kierownicy wobec siodła (  tu nawet 5 mm może mieć znaczenie, ale lepiej zacząć regulację bardziej radykalnie ). Inne gripy czy rękawiczki to już szamaństwo, ale czasem cuda się dzieją.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-08-22 10:35:07
Autor: Rem
Prawidlowa pozycja
Remek wymodził:

PeJot pisze:

> ...Potem > eksperymentować trzeba z wysokością kierownicy wobec siodła (  tu nawet > 5 mm może mieć znaczenie, ale lepiej zacząć regulację bardziej > radykalnie )...

A to wogole jest mozliwe? Kierownica jest na stalym wsporniku wiec nie ma mowy o pochylaniu czy tez jakiejkolwiek zmianie kata. Wysunac calosci chyba tez sie nie da???

Mostek stały można obracać i dodawać / odejmować podkładki pod nim.

Data: 2009-08-22 10:38:46
Autor: PeJot
Prawidlowa pozycja
Rem pisze:
Remek wymodził:

PeJot pisze:

[...]

Pozostaje wymiana mostka.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-08-22 01:57:17
Autor: fozu
Prawidlowa pozycja
On 22 Sie, 10:38, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Rem pisze:

> Remek wymodził:

Można dokupić rogi. Kombinowałem z podkładkami pod mostkiem i rogami,
oczywiście do tego dobre rękawiczki. Dodatkowo pokombinuj z
nachyleniem siodełka.

Data: 2009-08-22 12:46:51
Autor: raviz
Prawidlowa pozycja
Czy rama dla Ciebie nie jest troche za duza? Wiem, ze to zalezy od kilku czynnikow jednak 22 cale to sporo. Ja mam 21" i 192cm wzrostu i czuje ze jest citenke za duza. Po przesunieciu siodelka na sztycy do przodu jest juz chyba idealnie. Wymienilem tez kierownice na bardziej gieta, tak ze teraz gripy sa troche powyzej wysokosci siodelka. Nie lubie lezec na nadgarstkach bo faktycznie na dluzszej trasie moze to dac w kosc.

Data: 2009-08-22 13:05:39
Autor: pelek
Prawidlowa pozycja
raviz pisze:
[...]

Niestety to dopiero moj drugi rower z czego pierwszy to unibike viper wiec inny typ i nawet znikomego doswiadczenia jakie nabylem jezdzac nim nie moglem wykorzystac przy kupnie biezacego. Ogolnie podczas kupna jezdzilem na 18, 20 i 22" ale na pierwszym mialem wrazenie ze dosiadam rowerka dzieciecego, na drugim bylo juz lepiej ale dopiero na trzecim wydalo mi sie wygodnie. Byc moze trzeba bylo pozostac przy 20". Teraz juz za pozno, przesune siodlo max do przodu i zobacze jaki manewr moge wykonac kierownica - jest w malym stopniu podgieta wiec moze cos uzyskam.

Pozdrawiam
Przemysław Kupś

Data: 2009-08-22 13:44:20
Autor: raviz
Prawidlowa pozycja
Poprobuj jeszcze obracania kierownica jak ktos wczesniej radzil. Jesli jest gieta to obroc ja w mostku do przodu, do tylu. Moze w ktoryms ustawieniu problem zniknie albo chciaz sie zmniejszy.

Data: 2009-08-24 20:26:05
Autor: mbut
Prawidlowa pozycja
raviz pisze:
Poprobuj jeszcze obracania kierownica jak ktos wczesniej radzil. Jesli jest gieta to obroc ja w mostku do przodu, do tylu. Moze w ktoryms ustawieniu problem zniknie albo chciaz sie zmniejszy.

Czytam te posty i dziwię się, że ludzie różnych przyczyn się doszukują a to przecież takie proste, żadna regulacja kierownicy czy siodełka nie pomoże.
Kup dobre rękawiczki  kewlarowe z grubymi podkładkami pod dłonie a służą on do tego, aby nie uciskać głównej żyły, która doprowadza krążenie do rąk. I to cala filozofia drętwienia rąk.
pozdr

Data: 2009-08-24 12:14:58
Autor: Michał Wolff
Prawidlowa pozycja
On 24 Sie, 20:26, mbut <m...@wp.pl> wrote:

Czytam te posty i dziwię się, że ludzie różnych przyczyn się doszukują a
to przecież takie proste, żadna regulacja kierownicy czy siodełka nie
pomoże.

Regulacja pozycji na rowerze to jest podstawa, w ten sposób usuwasz
źródło powodujące kontuzję, rękawiczki, owijki itd. - to tylko walka
ze skutkami; z reguły mniej skuteczna, z reguły pomaga tylko w
przyadkach lekkiego drętwienia.

Kup dobre rękawiczki  kewlarowe z grubymi podkładkami pod dłonie a służą
on do tego, aby nie uciskać głównej żyły, która doprowadza krążenie do
rąk. I to cala filozofia drętwienia rąk.

Widać, że nie bardzo wiesz o czym mówisz. Uciskany jest nerw a nie
żadna główna żyła. Generalnie za drętwienie kciuka, palca wskazującego
i środkowego odpowiada ucisk nerwu promieniowego, za palca małego i
serdecznego -
ucisk nerwu łokciowego. Generalnie pierwszy typ kontuzji jest częstszy
przy prostych kierownicach, drugi - na baranku (w dolnym chwycie)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-24 13:22:39
Autor: kenubi
Prawidlowa pozycja
pelek wrote:

raviz pisze:
[...]

Mógłbyś zmierzyć ile jest cm od podłogi do górnej krawędzi górnej rury?
tzn. chodzi mi o wysokość do krocza w miejscu gdzie byś zeskoczył z siodła.
Masz jakiś prześwit czy prawie na styk?

 ... Ja mam 185 i kupiłem XL scott, L była "dziecinna", co prawda od razu czułem, że jest ciut za długa i planowałem wymianę sztycy na tzw. "zero" (może to jest dla Ciebie rozwiązanie? http://tinyurl.com/lgo9dw -tu akurat słabo widać) a i mostek oceniłem raczej do wymiany. Z prześwitem też mam słabiutko ale ..cóż uparłem się na scott'a w ramie większej niż L :)
mariusz

Data: 2009-08-23 11:21:35
Autor: rrramos
Prawidlowa pozycja
pelek napisał(a):
[...]
Przede wszystkim ustaw odpowiednio kąt manetek i dzwigni hamulca:
http://www.biogrip.at/html/hand.htm
Poza tym jakiekolwiek rogi dają możliwość zmieniania położenia rąk na
kierownicy - mi pomogło.
Ergonomiczne gripy też mogą pomoc, ale tego nie testowałam:
http://tnij.org/d4vh
http://tnij.org/d4vi

Pozdrawiam,
rrramos

Data: 2009-08-23 16:16:28
Autor: __Maciek
Prawidlowa pozycja
Fri, 21 Aug 2009 19:12:19 +0200 pelek <pkups@o2.pl> napisał:

[...]

Krążenie też, ale ja mam wrażenie że to raczej ucisk na nerwy.
Po jakimś czasie to się pogłębia i już nie znika (mnie potrzebna była
ok. miesięczna przerwa od jazdy na rowerze). Rzecz jest bardzo
poważna, bo jeżeli pozwolisz jej postępować to może się zakończyć
zanikaniem mięśni dłoni.

Poszukaj sobie w googlach "zespół cieśni nadgarstka".

Jeżeli po takim zdarzeniu wykonasz mocne krążenia nadgarstka i
poczujesz przeszywający ból od czubka palca prawie do łokcia to jest
to właśnie to. Jak choroba jest bardziej zaawansowana to już takiej
reakcji nie ma.

Trzymanie rąk na poziomych gripach jest bardzo niezdrowe.

Mi pomogło kupienie rogów do kierownicy i zamontowanie ich w jak
najwygodniejszej pozycji (dokręć śruby lekko, tak żebyś mógł
obracać/przesuwać rogi i spróbuj je ustawić tak żeby dłonie były w
maksymalnie naturalnej, luźniej pozycji (możesz na początku spróbować
bez rogów jaka to pozycja. Napewno gdy wyciągniesz ręce przed siebie i
rozluźnisz mieśnie, wygodniej Ci będzie ustawić dłonie tak aby chwycić
chwyt pionowy niż poziomy.
Owijki nie używam (choć planuję kiedyś wreszcie zakupić), używam za to
rękawiczek, co gorąco polecam - amortyzują dłonie.

Data: 2009-08-24 12:57:18
Autor: MichałG
Prawidlowa pozycja
pelek pisze:
[...]

Proste kierownice juz tak mają. Maja mocno nieanatomicznie ustawione chwyty. Niektórzy to tolerują bardziej inni mniej. Zwykle pomaga pokombinowanie z rogami, bo zamiany na jaskółkę bym ci nie proponował, choć to pomaga radykalnie na tego typu dolegliwości... ;)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-24 20:07:04
Autor: mbut
Prawidlowa pozycja
MichałG pisze:
pelek pisze:
[...]

Czytam te posty i dziwię się, że ludzie roznych przyczyn się doszukują a to przecież takie proste, żadna regulacja kierownicy czy siodełka nie pomoże.

Data: 2009-08-25 08:46:11
Autor: MichałG
Prawidlowa pozycja
mbut pisze:
MichałG pisze:
pelek pisze:
[...]

Wyżej MW juz odpowiedział - napisałbym to samo.... ;)

Pozdrawiam
Michał

Prawidlowa pozycja