Prawidlowa pozycja

Data: 2009-08-23 16:16:28
Autor: __Maciek
Prawidlowa pozycja
Fri, 21 Aug 2009 19:12:19 +0200 pelek <pkups@o2.pl> napisał:

dloni podczas jazdy? Probowalem roznych mozliwosci regulacji siodla bo tylko to jestem w stanie ustawic zeby jakos zmienic pozycje jednak bezskutecznie. 10-15km i musze jakies dziwne zabiegi wykonywac zeby krazenie w dloniach powrocilo. Mam 188cm wzrostu a rower to merida viper

Krążenie też, ale ja mam wrażenie że to raczej ucisk na nerwy.
Po jakimś czasie to się pogłębia i już nie znika (mnie potrzebna była
ok. miesięczna przerwa od jazdy na rowerze). Rzecz jest bardzo
poważna, bo jeżeli pozwolisz jej postępować to może się zakończyć
zanikaniem mięśni dłoni.

Poszukaj sobie w googlach "zespół cieśni nadgarstka".

Jeżeli po takim zdarzeniu wykonasz mocne krążenia nadgarstka i
poczujesz przeszywający ból od czubka palca prawie do łokcia to jest
to właśnie to. Jak choroba jest bardziej zaawansowana to już takiej
reakcji nie ma.

Trzymanie rąk na poziomych gripach jest bardzo niezdrowe.

Mi pomogło kupienie rogów do kierownicy i zamontowanie ich w jak
najwygodniejszej pozycji (dokręć śruby lekko, tak żebyś mógł
obracać/przesuwać rogi i spróbuj je ustawić tak żeby dłonie były w
maksymalnie naturalnej, luźniej pozycji (możesz na początku spróbować
bez rogów jaka to pozycja. Napewno gdy wyciągniesz ręce przed siebie i
rozluźnisz mieśnie, wygodniej Ci będzie ustawić dłonie tak aby chwycić
chwyt pionowy niż poziomy.
Owijki nie używam (choć planuję kiedyś wreszcie zakupić), używam za to
rękawiczek, co gorąco polecam - amortyzują dłonie.

Prawidlowa pozycja