Prawid³owe u³o¿enie stopy

Data: 2009-08-27 23:57:32
Autor: Boch
Prawid³owe u³o¿enie stopy
Szuka³em ju¿ odpowiedzi na mój temat , ale nic konkretnego nie znalaz³em ?
Ja je¿dzê , gdzie g³ówny nacisk na peda³ robiê ¶rodkiem stopy ? Znajomy stwierdzi³ , ¿e ¿le to robiê i powinienem przenie¶c nacisck z ¶rodka , bli¿ej palcy ?

A jaka jest prawid³owa odpowied¼ ? - czy nie ma ró¿nicy ?

Boch

Data: 2009-08-27 15:22:29
Autor: Konik
Prawid³owe u³o¿enie stopy
Generalnie peda³owanie ¶rodkiem stopy jest mniej efektywne, peda³ujesz
przez ~pó³ obrotu korb± (od momentu jak peda³ jest w najwy¿szym
punkcie do chwili kiedy znajdzie siê najni¿ej). Im bli¿ej osi peda³u
znajd± siê palce tym efektywniej mo¿na krêciæ, optymalnie jest, kiedy
g³owa ko¶ci ¶ródstopia znajduje siê nad osi± peda³u (tzn. kiedy korba
jest w najni¿szym punkcie mo¿na po pochyleniu  stopy do przodu pchaæ
peda³ w kierunku ty³u roweru). ¦rodkiem stopy peda³uj± niedzielni
rowerzy¶ci :P Pewnie ma³o sk³adnie to brzmi, ale nie wiem jak to
lepiej wyt³umaczyæ.

Data: 2009-08-27 15:39:10
Autor: Mateusz
Prawid³owe u³o¿enie stopy
nie wspomnia³e¶ nic o SPD wiêc zak³adam ¿e sprawa siê tyczy zwyk³ych
peda³ów...

ja akurat w SPD je¿d¿ê ale wydaje mi siê, ¿e jazda z blokiem
umieszczonym bli¿ej ¶ródstopia (czyli blizej palców) jest
efektywniejsza, ale obci±¿a bardziej kolana, bo wiêcej w ³ydki Ci
idzie. Ja na w³asnym przyk³adzie wiem, ¿e jazda z blokiem mniej wiêcej
na ¶rodku buta jest mo¿e i trochê mniej efektywniejsza, wiêcej pary
idzie w udo, ale za to nie mam ¿adnych kontuzji zwi±zanych z bólem
kolan.

Data: 2009-08-28 02:01:50
Autor: Micha³ Wolff
Prawid³owe u³o¿enie stopy
On 28 Sie, 00:39, Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> wrote:

Ja na w³asnym przyk³adzie wiem, ¿e jazda z blokiem mniej wiêcej
na ¶rodku buta jest mo¿e i trochê mniej efektywniejsza,

To co to za buty cudaczne? Nigdy nie widzia³em butów SPD które
pozwoli³yby na za³o¿enie bloku na ¶rodku buta, otwory monta¿owe s±
zdecydowanie z przodu.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-28 12:22:11
Autor: maksWYTNIJTO
Prawid³oweu³o¿enie stopy
[...]

    Mateusz jeste¶ "debe¶ciak" du¿o je¿dzisz i dok³adnie wiesz o co chodzi.

   pozdrawiam
   Ignac

Data: 2009-08-28 06:25:13
Autor: Mateusz
Prawid³oweu³o¿enie stopy
On 28 Sie, 12:22, maksWYTNI...@lama.net.pl wrote:
   Mateusz jeste¶ "debe¶ciak" du¿o je¼dzisz i dok³adnie wiesz o co chodzi.

pozory myl±.

Data: 2009-08-28 17:16:53
Autor: maksWYTNIJTO
Prawid³oweu³o¿enie stopy
On 28 Sie, 12:22, maksWYTNI...@lama.net.pl wrote:
>    Mateusz jeste¶ "debe¶ciak" du¿o je¼dzisz i dok³adnie wiesz o co chodzi.

pozory myl±.

    ...je¿dzisz na tyle du¿o ¿e problem diagnozujesz wg. mnie b.trafnie.
  Powiem tak ¿e tak jak na kierownicy zmieniasz po³o¿enie d³oni tak samo trzeba
  zmieniaæ pozycje stóp na peda³ach...¿eby nie dosz³o do przeci±¿eñ stawów...
  inna kwestia to ile siê je¼dzi.

  Ignac

Data: 2009-08-29 07:15:28
Autor: Mateusz
Prawid³oweu³o¿enie stopy
> [...]

  zmieniaæ pozycje stóp na peda³ach...¿eby nie dosz³o do przeci±¿eñ stawów...

kurczê, a ja my¶la³em ¿e mówisz w ironii ;)

Z drugiej strony mam dylemat, bo chcia³bym mieæ ³ydê lepsz±. Wiesz o
czym mówiê: tak± z widocznymi miê¶niami :D tylko wydaje mi siê ¿e to
jest zale¿ne te¿ od samej budowy cia³a cz³owieka. Mylê siê ? czy ¿eby
mieæ tak± ³ydkê, o której pisze to trzeba by jednak te bloki trochê
podsun±æ do przodu ? bêdê próbowa³ przestawiaæ bloki i zobaczymy jak
siê w ogóle bêdzie je¼dziæ...

BTW do egzaminu pozosta³o mi 5 godzin jazd ;)

Data: 2009-08-29 16:50:55
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Prawid³oweu³o¿enie stopy
Mateusz bredzi/³¿e/gada/be³kocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶liæ):
kurczê, a ja my¶la³em ¿e mówisz w ironii ;)

Jak siê mówi siedz±c w ironii, bo nie czajê?
PAC!
Mówiæ ironicznie!
Tak jak nie mo¿na mieæ samochodu 'w skórze i dizlu'.

--
Pozdrowienia,                            | Pró¿no¶ repliki siê spodziewa³
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies ciê j***³,

Data: 2009-09-04 21:49:24
Autor: ljar
Prawid³oweu³o¿enie stopy
Dnia 29-08-2009 o 16:15:28 Mateusz <mateusz.chmurzynski@gmail.com>  napisa³(a):

> [...]

mieæ tak± ³ydkê, o której pisze to trzeba by jednak te bloki trochê
podsun±æ do przodu ? bêdê próbowa³ przestawiaæ bloki i zobaczymy jak
¯eby mieæ "tak± ³ydke" to przede wszystkim trzeba je¼dziæ.

Data: 2009-08-28 00:11:28
Autor: szaman
Prawid³owe u³o¿enie stopy
Boch wytworzy³ w szalonym umy¶le, a nastêpnie przela³ w postaæ elektroniczn± to, co nastêpuje::
[...]

Jak Ci wygodniej. Generalnie: im bli¿ej palców tym jazda teorytycznie efektywniejsza.

Data: 2009-08-28 07:11:33
Autor: PeJot
Prawid³owe u³o¿enie stopy
szaman pisze:

A jaka jest prawid³owa odpowied¼ ? - czy nie ma ró¿nicy ?

Jak Ci wygodniej. Generalnie: im bli¿ej palców tym jazda teorytycznie efektywniejsza.

Tyle ¿e nacisk przenosi siê na mniejsz± powierzchniê stopy, co nawet przy twardej i sztywnej podeszwie buta SPD mo¿e owocowaæ ró¿nymi nieprzyjemnymi efektami.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest

Data: 2009-08-28 11:23:50
Autor: Micha³G
Prawid³owe u³o¿enie stopy
PeJot pisze:
szaman pisze:

[...]

jak to mozliwe? moja stopa zwê¿a sie dopiero na samych palcach....
Pozdrawiam
Micha³

Data: 2009-08-28 11:54:58
Autor: PeJot
Prawid³owe u³o¿enie stopy
Micha³G pisze:

[...]

Przesuniêcie bloku w przód powoduje ¿e nacisk przenoszony jest przedni± czê¶ci± stopy. Owocuje to  czasem "odparzaniem" stóp; przez lata ca³e wi±za³em to z utrudnionym kr±¿eniem, a okaza³o siê ¿e to jest dosyæ powszechne zjawisko, znane jako hot foot i pod tym has³em by³a dyskusja na alt.costam.kolarstwo. Przesuniêcie bloku w ty³ powoduje ¿e nacisk przenoszony jest prawie ca³± stop±. Nie bez przyczyny podeszwa buta SPD nie jest od linijki, tylko wygiêta.

Data: 2009-08-28 13:49:08
Autor: Micha³G
Prawid³owe u³o¿enie stopy
PeJot pisze:
Micha³G pisze:

[...]

pewnie masz racje. Nie u¿ywam spd. Jak by nie by³o ³atwiej peda³uje mi sie przedni± cze¶ci± stopy.

Pozdrawiam
Micha³

Data: 2009-08-28 10:45:22
Autor: Jan Cytawa
Prawid³owe u³o¿enie stopy
Boch napisa³:

[...]

Nasada palcow powinna byc umieszczona nad osia pedalu.

Jan Cytawa

Prawid³owe u³o¿enie stopy