Prawka Am

Data: 2013-05-18 21:11:44
Autor: Yorick
Prawka Am
Dnia 18 - 05 - 2013 (sobota) o godzinie 17:16, DominikS napisał(a):

Witam wszystkich w tamtym roku robiłem w szkole kartę motorowerową zdałem bez problemu . A teraz do rzeczy wyczytałem gdzieś w internecie , że muszę zmienić kartę motorowerową na prawko AM, [...]
proszę o pomoc czy muszę to robić czy nie

Reguluje to artykuł 133, ust 2, ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o
kierujÄ…cych pojazdami:

"Karta motorowerowa wydana na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 czerwca
1997 r. — Prawo o ruchu drogowym, zachowuje ważność do czasu ukończenia
przez jej posiadacza 18 roku życia. Karta motorowerowa podlega wymianie,
na koszt osoby uprawnionej, na prawo jazdy kategorii AM, o ile osoba ma
ukończone 14 lat."

Nie jestem prawnikiem, ale o ile umiem czytać ze zrozumieniem, to oznacza,
że do ukończenia 18 roku życia *możesz* wymienić tę kartę na prawo jazdy
AM, ale *nie musisz*. Po ukończeniu 18 roku życia, aby dalej jeździć
motorowerem, będziesz musiał wymienić kartę motorowerową na AM, lub zrobić
prawo jazdy wyższej kategorii.  --
Yorick
MG Nevada 750, LS 650

Prawka Am