Prawko - mam!

Data: 2009-12-09 01:16:40
Autor: WITO
Prawko - mam!
Witam wszystkich, pochwalę się, że wczoraj na Odlewniczej w DC
ukończyłem egzamin państwowy na uprawnienia do kierowania
motocyklami :-D Radość ma tym większa, że człowiek już dawno 30 lat ma
na karku i łatwo nie było (50% ekipy oblała na placyku, głównie za
niedorozwinietą pantomimę głową), ale miły staruszek, w filcowej
czapce a la generał De Gaulle, ciepłym sweterku i marynarce uznał moje
umiejętności kręcenia głową na boki za wystarczające, aby być, cytuję
"odpowiedzialnym" motocyklistą. Jak pogoda pozwoli to wyturlam sobie
mojego nowo nabytego, 2-letniego małego czarnego Bandita i pokulam się
po Dolnym Mokotowie. A jak nie, to poczekam na prawko i zrobię to
wiosną w sposób już 100% odpowiedzialny i udokumentowany ;-)

pozdrawiam,
WITO

Data: 2009-12-09 02:08:08
Autor: jesz
Prawko - mam!
On 9 Gru, 10:16, WITO <witkowsk...@gmail.com> wrote:
[...]

gratulacje - w taką pogodę robić zalicznie ...
hehe .. a ile jeździłeś bez dokumentu? :)

Data: 2009-12-09 03:39:29
Autor: Lukasz Baranski
Prawko - mam!
gratulacje - w taką pogodę robić zalicznie ...

Wbrew pozorom lepiej (no, moze hamowaniem awaryjnym).
Jak zdawalem, uwalili mnie na przejezdzie na zoltym swietle przy
skrecie w prawo (rzekomo - ja mialem zielone, swiatlo zmienilo sie juz
za mna egzaminatorowi).
W deszczowa pogode jeszcze powiedzial bym, ze hamowanie moglo
spowodowac zagrozenie na drodze, a tak to egz byl do poprawki.

__
Lukasz B
(jeszcze) NT650V, WAW

Data: 2009-12-09 03:26:21
Autor: Nikanor
Prawko - mam!
[...]

1) Znajdź mi jedno zdjęcie DeGaulle'a w filcowej czapce.
2) Jeśli uważasz, że teraz już będziesz mógł przestać kręcić głową, to
się bardzo mylisz. Teraz to dopiero zaczniesz.
3) Gratulacje!
--
Nikanor [DL650, DR350, Agility125]

Data: 2009-12-09 03:34:54
Autor: scibor1
Prawko - mam!
On 9 Gru, 12:26, Nikanor <pawel.dondzi...@gmail.com> wrote:

no i raczej nie wyglupiaj sie z jezdzeniem na moto do chwili odebrania
prawka - ponoc niemile bardzo konsekwencje sa jak Cie zlapia
(anulowanie egzaminu i zakaz ponownego zdawania przez 2 lata - nie mam
potwierdzenia w przepisach, tak slyszalem). A dla ulatwienia mozesz
sobie tutaj: https://www.kierowca.pwpw.pl/ sprawdzic jaki jest status
Twojego dokumentu.

scibor
odliczanie...

Data: 2009-12-09 20:27:39
Autor: Marcin
Prawko - mam!
ponoc niemile bardzo konsekwencje sa jak Cie zlapia
(anulowanie egzaminu i zakaz ponownego zdawania przez 2 lata - nie mam
potwierdzenia w przepisach, tak slyszalem).

Zle slyszales.

Data: 2009-12-10 05:17:57
Autor: Lukasz Baranski
Prawko - mam!
On 9 Gru, 20:27, "Marcin" <abra...@icpnet.pl> wrote:
> ponoc niemile bardzo konsekwencje sa jak Cie zlapia
> (anulowanie egzaminu i zakaz ponownego zdawania przez 2 lata - nie mam
> potwierdzenia w przepisach, tak slyszalem).

Zle slyszales.

Potwierdzam zle slyszenie. Kara to mandat 500zl jak nie masz prawka
wogole lub 300zl jesli brakuje ci odp. kategorii (np masz B, a nie
masz A).
I lepiej miec kogos, kto w razie czego odstawi moto po ew.
zatrzymaniu, inaczej dojda koszty holowania i postoju na parkingu
policyjnym.
To byla wersja lajtowa. Wersja hard robi sie po wypadku, gdzie do tego
co powyzej dochodzi ubezpieczalnia, ktora z racji braku uprawnien do
kierowania pojazdem odmawia wyplaty odszkodowania i koszty wypadku
pokrywasz z wlasnej kiesy. Oczywiscie bez wzgledu na to, co stanie sie
na drodze, wypadek jest z twojej winy.

Mimo to i tak latalem przed zdobyciem uprawnien ;)

Pozdro,
L.
__
Lukasz B.
(jeszcze) NT650V, WAW

Data: 2009-12-10 12:14:05
Autor: jesz
Prawko - mam!
On 10 Gru, 14:17, Lukasz Baranski <go...@o2.pl> wrote:

> [...]

na drodze, wypadek jest z twojej winy.

Mimo to i tak latalem przed zdobyciem uprawnien ;)

.... i właśnie ze względu na ewentualne następstwa prawne po kolizji/
wypadku zmobilizowałem się do zrobienia prawka bo to argument nie do
zbicia

Data: 2009-12-10 22:14:43
Autor: tomek
Prawko - mam!

"Lukasz Baranski" <gorry@o2.pl> wrote in message news:73dcc27f-9506-4765-a780-18895167fdd5d10g2000yqh.googlegroups.com...
Wersja hard robi sie po wypadku, gdzie do tego
co powyzej dochodzi ubezpieczalnia, ktora z racji braku uprawnien do
kierowania pojazdem odmawia wyplaty odszkodowania i koszty wypadku
pokrywasz z wlasnej kiesy.

Brak uprawnien, brak waznego przegladu itd nie jest podstawa do odmowy wyplaty odszkodowania z OC sprawcy, co najwyzej do postepowania regresowego ubezpieczyciela wobec sprawcy.

Oczywiscie bez wzgledu na to, co stanie sie
na drodze, wypadek jest z twojej winy.

Tak, tu natomiast masz racje, a jak jestes pod wplywem alkoholu to placisz podwojnie.

--
Pozdrawiam doradcow
Tomek

Data: 2009-12-11 00:48:53
Autor: dr_lukasz
Prawko - mam!

> [...]
> na drodze, wypadek jest z twojej winy.

Tak, tu natomiast masz racje, a jak jestes pod wplywem alkoholu to placisz

Nie jest to prawda. Temat przerabiany w sądzie przez nie
odpowiedzialnego kolegę jadącego bez PJ. Nie popełnił błędu przy
prowadzeniu moto i zapłacił tylko grzywnę w wysokości 500zł a Pani
prawnik która w niego uderzyła została obciążona winą za kolizję i z
jej OC poszła naprawa moto. To że ktoś nie ma uprawnień nie oznacza,
że może być winny wypadkowi bo nie powinno go tu być. Jeśli inny
kierujący popełnił błąd to on jest winny, a osoba bez prawka może być
skazana w osobnym postępowaniu.

Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2009-12-11 19:02:04
Autor: tomek
Prawko - mam!

"dr_lukasz" <lukasz.drozda@gmail.com> wrote in message news:f9966546-309b-49c8-b0c7-4d8091846aa5m25g2000yqc.googlegroups.com...

> [...]

podwojnie.

Nie jest to prawda. Temat przerabiany w sądzie przez nie
odpowiedzialnego kolegę jadącego bez PJ. ....

Pewnie, ze nie jest, dlatego sie nabijam z tych madrosci. Widac malo wyraznie.
--
Tomek

Data: 2009-12-10 23:56:59
Autor: PB
Prawko - mam!
Thu, 10 Dec 2009 05:17:57 -0800 (PST), na pl.rec.motocykle, Lukasz
Baranski napisał(a):

Potwierdzam zle slyszenie. Kara to mandat 500zl jak nie masz prawka
wogole lub 300zl jesli brakuje ci odp. kategorii (np masz B, a nie
masz A).

Mając zdany egzamin a nie majac dokumentu - masz uprawnienia. Mandat
50 zl za niemanie swistka przy sobie. Amen...

Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-12-11 11:55:54
Autor: DrFugazi
Prawko - mam!
PB pisze:

Mając zdany egzamin a nie majac dokumentu - masz uprawnienia. Mandat
50 zl za niemanie swistka przy sobie. Amen...

A to nie jest prawda. Dokumentem potwierdzającym nabycie uprawnień jest
Prawo Jazdy. Nie egzamin, nie zaświadczenie o jego zdaniu a właśnie PJ.
Więc dopóki PJ nie jest wydane to nie masz uprawnień. Jak już jest
wydane i sobie leży w WK albo w domu to jest jak wyżej. Ale jest coś
takiego jak data wydania i jak ktoś się uczepi i ją porówna z datą
zdarzenia na drodze to może być kiepsko.

Zdrówka
--
DrFugazi & Suzuki GSX 1300R Hayabusa
-- - http://moto.drfugazi.eu.org/ -- -

Data: 2009-12-11 12:10:55
Autor: Mariusz Kruk
Prawko - mam!
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "DrFugazi"
Mając zdany egzamin a nie majac dokumentu - masz uprawnienia. Mandat
50 zl za niemanie swistka przy sobie. Amen...
A to nie jest prawda.

Po części jest.

Dokumentem potwierdzającym nabycie uprawnień jest
Prawo Jazdy. Nie egzamin, nie zaświadczenie o jego zdaniu a właśnie PJ.

To jest prawda.

Więc dopóki PJ nie jest wydane to nie masz uprawnień.

A to nie.

Jak już jest
wydane i sobie leży w WK albo w domu to jest jak wyżej. Ale jest coś
takiego jak data wydania i jak ktoś się uczepi i ją porówna z datą
zdarzenia na drodze to może być kiepsko.

To przyjrzyj się dokładnie temu swojemu PJ (o ile masz). Od frontu jest
data _wydania prawa jazdy_. Na odwrocie są daty _wydania uprawnień_ na
daną kategorię.
(a inna sprawa, że na pierwszym prawku obie te daty są te same).

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [  Kruk@epsilon.eu.org   ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2009-12-11 13:24:57
Autor: DrFugazi
Prawko - mam!
Mariusz Kruk pisze:
Po części jest.

Nie można być trochę w ciąży. Albo jest prawda albo nie jest.

Więc dopóki PJ nie jest wydane to nie masz uprawnień.

A to nie.

Na jakiej podstawie tak twierdzisz ? Ja przytoczę coś na obronę mojej tezy:

http://www.scigacz.pl/Uprawnienia,do,kierowania,Kierujacy,6696.html

Art. 88. (cytuję fragment)

1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem
silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.

2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:

   1. kategorii A - motocyklem;

[...]

Nie jest napisane, że uprawnienia nabywasz w momencie zdania egzaminu
państwowego. Dokumentem potwierdzającym uprawnienie jest PJ.
Nie odzywał bym się w temacie, ale w tym roku kumpel robił prawko na
kat. A i przerabialiśmy ten temat.

[...]

No akurat ja miałem już prawo jazdy A i B jak jeszcze nie było tych
plastikowych, C dorobiłem później i to była pierwsza wymiana, a druga
jak trzeba było wymienić na plastikowe. Ale jeśli ktoś dorabiał kat. A i
ma PJ na którym data nabycia uprawnień na kat. A jest różna od daty
wydania dokumentu (np. o jakiś tydzień albo dwa) to zwracam honor.

Tymczasem obstaję przy swoim.
Zdrówka
--
DrFugazi & Suzuki GSX 1300R Hayabusa
-- - http://moto.drfugazi.eu.org/ -- -
"Aby jeździć na motocyklu nie wystarczy mieć
benzynę we krwi, trzeba mieć jeszcze olej w głowie"

Data: 2009-12-11 13:38:46
Autor: Mariusz Kruk
Prawko - mam!
[...]

Wystarczy wymieniać np. z powodu "mania" terminowego prawa jazdy.
I owszem, aktualne prawo jazdy mam z uprawnieniami z datą, kiedy
wyrabiałem prawko, a datę wydania PJ mam z początkiem tego roku.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-12-11 14:37:55
Autor: duddits
Prawko - mam!
DrFugazi pisze:

[...]

Chyba możesz nie zwracać. Ja w tym roku dorabiałem kat.A (miałem
wcześniej B).

W moim przypadku pole 4a (data wydania PJ) ma identyczną wartość z polem
10 (data wydania uprawnienia) dla kat.A.

W polu 10 dla kat.B jest oczywiście inna data.

--
duddits

Data: 2009-12-12 19:29:10
Autor: The_EaGle
Prawko - mam!
Lukasz Baranski pisze:

Do tego momentu piszesz zgodnie z prawdą.
Oczywiscie bez wzgledu na to, co stanie sie
na drodze, wypadek jest z twojej winy.

Bzdura kompletna. To czy jesteś winny czy nie winny zależy od sytuacji a nie od tego czy masz uprawnienia. Tak samo jest z obrośnięta legendami jazdą pod wpływem alkoholu. Jak ty wymusisz pierwszeństwo i pijany w ciebie wjedzie to wina jest TWOJA a on odpowiada ja jazdę pod wpływem a nie spowodowanie wypadku - a to ZUPEŁNIE inna sytuacja dla niego.

To że takie bzdury wypowiadają policjanci nawet na antenie TV to już świadczy o ich uwstecznieniu i chęci dodatkowego straszenia pijanych a nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Policjant to bardzo często człowiek który zna prawo połebkach i po za ewidentymi sytuacjami dupy nie ruszy aby zareagować na łamanie prawa. Oni wszystko robią na rozkaz.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-12-10 16:52:42
Autor: Glub
Prawko - mam!
"Marcin" <abraxas@icpnet.pl> wrote:
> [...]
> mam
> potwierdzenia w przepisach, tak slyszalem).

Dokładnie to samo uslyszalem od miśków.

A jak jest wg Twojej wiedzy?
--
Glub

Data: 2009-12-09 04:16:53
Autor: WITO
Prawko - mam!
[...]

1. No dobrze poprawię się. Czapka a la DeGaulle, tyle, że filcowa. Czy
to coś zmienia?

@jesz-nie jeździłem bez prawka, tyle co na kursie. uczyłem się za to
jeździć, a nie zdawać egzamin ;-) Tego ostatniego tylko przez 4
ostatnie godziny. dzeiń przed i w dniu egz.
@scibor1 - To chyba urban legend, ale przekonałeś mnie. Podjadę po
paliwo, zatankuję do pełna, zatykam rurę i niech czeka do wiosny.
@Lukasz Baranski - przelecialem na żółtym i zgubiłem egzaminatora na
dobre 2 krzyżówki. Ale wytłumaczyłem, dlaczego tak zrobiłem i przyjął.

pzdr
WITO

Data: 2009-12-09 13:30:19
Autor: KLOSZ
Prawko - mam!
WITO pisze:
Podjadę po paliwo, zatankuję do pełna, zatykam rurę i niech czeka do wiosny.

Eeee, nie dramatyzuj. Piekny, sloneczny dzien z suchym asfaltemw styczni przy tempreraturze +3 - +5 stopni to wymarzona pogoda na mala przejazdzke w okol komina. To dobre dla ogolnej zdrowotnosci i hartuje (przynajmniej ducha ;-) )

Gratule i powodzenia (badz czujny i uwazaj na "syndrom MISZCZA")

Zdrowko
KLOSZ

Data: 2009-12-09 12:32:41
Autor: trud
Prawko - mam!
Dnia Wed, 9 Dec 2009 01:16:40 -0800 (PST), WITO napisał(a):

...uznał moje
umiejętności kręcenia głową na boki za wystarczające, aby być, cytuję
"odpowiedzialnym" motocyklistą.

Bo to podstawa by przeżyć na drodze. Zaraz po umiejętności zatrzymania się.
A tak ogólnie to gratulacje.

trud
bj250

Data: 2009-12-09 12:51:20
Autor: Magic
Prawko - mam!
Gratz. Nie lataj bez prawka, szkoda nerwó i kasy w razie W. A o ten teraz nietrudno.
Wiosną zapraszamy na TBSZ.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

Data: 2009-12-09 14:38:59
Autor: Miszel
Prawko - mam!
Użytkownik "WITO" <witkowski.m@gmail.com> napisał w wiadomości news:dcbc1085-d608-4e88-b556-ef59baea0b17m3g2000yqf.googlegroups.com...

Witam wszystkich, pochwalę się, że wczoraj na Odlewniczej w DC
To w Dystrykcie Kolumbii, czyli Waszyngtonie, jest ulica Odlewnicza???
W zyciu bym nie przypuszczal.......
No tak, ale tam u was zeby sie znalezc na dworze to trzeba wyjsc na zewnatrz. Nie to co u nas ;)
Miszel-- >mbochen-at-izoo-krakow-pl

Data: 2009-12-09 07:32:40
Autor: WITO
Prawko - mam!
On 9 Gru, 14:38, "Miszel" <na...@domena.pl> wrote:
No tak, ale tam u was zeby sie znalezc na dworze to trzeba wyjsc na
zewnatrz. Nie to co u nas ;)

No ale za to na moto możemy pojeździć na dworze, a Wy na polu ;-)

pzdr
WITO

Data: 2009-12-09 18:44:18
Autor: Arni
Prawko - mam!
Miszel pisze:
[...]

od dawna uzywasz internetu?

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2009-12-10 08:41:08
Autor: Magic
Prawko - mam!
Arni pisze:
Miszel pisze:
[...]

Od komunii.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

Data: 2009-12-09 14:22:42
Autor: Kefir
Prawko - mam!
Elou!
"WITO" <witkowski.m@gmail.com> wrote in message news:dcbc1085-d608-4e88-b556-ef59baea0b17m3g2000yqf.googlegroups.com...
Witam wszystkich, pochwalę się, że wczoraj na Odlewniczej w DC
ukończyłem egzamin państwowy na uprawnienia do kierowania
motocyklami :-D

Gratz. To bedzie nas dwoch na tym forum ;) Drugi!!! /denso\

Data: 2009-12-09 05:40:59
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Prawko - mam!

Gratz. To bedzie nas dwoch na tym forum ;) Drugi!!! /denso\

Pijemy?!!

Prawko - mam!