Prawnicy biorą się za kina

Data: 2013-11-06 18:20:21
Autor: Robert Tomasik
Prawnicy biorą się za kina
Użytkownik "hikikomorisan" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:l5dreq$rk8$1node2.news.atman.pl...
No wreszcie!

Poszedłeś na dwugodzinny film, a siedziałeś w kinie prawie trzy godziny, bo poczęstowano cię przed seansem 45-minutowym blokiem reklamowym? Prawnicy znaleźli sposób, jak walczyć z takimi praktykami.

Ich zdaniem można je potraktować jako wprowadzanie konsumentów w błąd. Dlaczego? Sprawa jest prosta: kino sprzedaje nam bilet z nadrukowaną godziną seansu, a film puszcza kilkadziesiąt minut później.

- Pozwala to już organom zajmującym się ochroną konsumentów zakwalifikować taką działalność kin jako praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów w rozumieniu ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, a tym samym na podjęcie odpowiednich działań zmierzających do jej ograniczenia - twierdzi dr Piotr Cybula, radca prawny.

http://film.dziennik.pl/news/artykuly/442052,za-dlugie-reklamy-przed-seansem-w-kinie-moga-naruszac-prawo.html

Moim zdaniem bardzo cenna inicjatywa. Albo niech napiszą, że seans jest od 20-tej, a film od 20:45.

Data: 2013-11-06 18:29:43
Autor: sqlwiel
Prawnicy biorą się za kina
W dniu 2013-11-06 18:20, Robert Tomasik pisze:

Moim zdaniem bardzo cenna inicjatywa. Albo niech napiszą, że seans jest
od 20-tej, a film od 20:45.
A nie można o to zapytać kupując bilet?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-06 22:44:28
Autor: hikikomorisan
Prawnicy biorą się za kina
On 06.11.2013 18:29, sqlwiel wrote:
W dniu 2013-11-06 18:20, Robert Tomasik pisze:

Moim zdaniem bardzo cenna inicjatywa. Albo niech napiszą, że seans jest
od 20-tej, a film od 20:45.
A nie można o to zapytać kupując bilet?

Slowo kasjera nie musi sie pokrywac z tym co zrobi manager kina.

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-starosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-11-06 23:00:49
Autor: Budzik
Prawnicy biorą się za kina
Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Moim zdaniem bardzo cenna inicjatywa. Albo niech napiszą, że seans jest
od 20-tej, a film od 20:45.

A nie można o to zapytać kupując bilet?

Ja sprawdzam godzinę seansu w necie a tam takiej informacji nie ma.
W kinie nie ma problemu - osoby sprzedające bilety najczesciej potrafią powiedzieć ile beda trwały reklamy.

Na dzien dzisiejszy można zawsze założyć, ze jak przyjdziesz 20 minut poźniej to na film zdąższ.

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2013-11-07 08:22:08
Autor: Tomasz Kaczanowski
Prawnicy biorą się za kina
W dniu 2013-11-07 00:00, Budzik pisze:
[...]

Nie zawsze - w kinach studyjnych, do ktorych lubię najczęściej chodzić (nikt nie chrupie mi nad uchem popcornem) często nie ma w ogóle reklam przed seansem, a jeśli już są, to krótkie....

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2013-11-07 10:38:09
Autor: rs
Prawnicy biorą się za kina
On 11/7/2013 2:22 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:
[...]

w kinach w mojej wsi jest tak, ze reklamy (choć nie są to tylko reklamy, bo są reportaże z produkcji filmów, seriali, quizy), głownie jednak związane z przemysłem rozrywkowym, jest przed godzina seansu. od wyznaczonej godziny seansu są już tylko zajawki nadchodzących filmów. ich ciągły czas dochodzi 20-25 minut, ale czasami są lepsze od samego filmu. <rs>

Data: 2013-11-07 20:21:20
Autor: z
Prawnicy biorą się za kina
W dniu 2013-11-07 16:38, rs pisze:
od
wyznaczonej godziny seansu są już tylko zajawki nadchodzących filmów.
ich ciągły czas dochodzi 20-25 minut, ale czasami są lepsze od samego
filmu. <rs>

Szczerze mówiąc nie jestem ostatnio bywalcem ale gdyby mi ktoś kazał w innym miejscu czekać 20 min. na zapłaconą usługę za ciężko zarobione pieniądze to ...

Przez analogię...

Ja obejrzałbym w końcu ten film a pieniądze by zostały mi zwrócone za nienależycie wykonaną usługę :-)

Data: 2013-11-07 15:17:38
Autor: rs
Prawnicy biorą się za kina
On 11/7/2013 2:21 PM, z wrote:
[...]

chyba wszystkie rzeczy związane z rozrywka nie zaczyna sie o czasie. moze z wyjątkiem produkcji teatralnych o długim przebiegu, ale tez opóźnienia sie zdarzają, czego miałem ostatnio doświadczyć.

Przez analogię...

Ja obejrzałbym w końcu ten film a pieniądze by zostały mi zwrócone za
nienależycie wykonaną usługę :-)

to tak jakbyś zjadł obiad w restauracji i nie chciał zapłacić rachunku, bo uważałeś, ze kotlet był przesolony.
w przypadku z kinem, mogłeś wyjsc przed rozpoczeciem seansu i wtedy domagac sie zwrocenia za bilet, jeśli uważałeś, ze czas czekania na seans jest dla ciebie nie do przyjęcia. <rs>

Data: 2013-11-08 08:49:36
Autor: z
Prawnicy biorą się za kina
W dniu 2013-11-07 21:17, rs pisze:

to tak jakbyś zjadł obiad w restauracji i nie chciał zapłacić rachunku,
bo uważałeś, ze kotlet był przesolony.

A taki Bolek dostał pieniądze i zjadł kotleta który został podany o kilka sekund za późno :-)
Można? Można! :-)

Data: 2013-11-08 08:57:16
Autor: Liwiusz
Prawnicy biorą się za kina
W dniu 2013-11-08 08:49, z pisze:
[...]

Zła analogia. Bolek nie zjadł kotleta, co najwyżej kotlet (zamiast zamówionego jajka) został w niego wepchnięty, jak spał.

--
Liwiusz

Data: 2013-11-08 09:03:40
Autor: z
Prawnicy biorą się za kina
W dniu 2013-11-08 08:57, Liwiusz pisze:
Zła analogia. Bolek nie zjadł kotleta, co najwyżej kotlet (zamiast
zamówionego jajka) został w niego wepchnięty, jak spał.

A ja nadal jestem ciekaw czy taki pogląd wyraziłby Wincenty.
Chociaż jemu to już wszystko wisi. Niedługo wraca do ojczyzny. :-)

Data: 2013-11-08 09:51:31
Autor: Ghost
Prawnicy biorą się za kina

Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:527c9adf$0$2292$65785112news.neostrada.pl...
[...]

a kiedy "z" wroci do wielkiej rusi?

Data: 2013-11-14 07:21:18
Autor: Marek Dyjor
Prawnicy biorą się za kina
rs wrote:
On 11/7/2013 2:21 PM, z wrote:
[...]

hm...

działanie ma sens a analogia jest do dupy.

ponieważ korpo od mediów wymyśliły sobie w swojej chciwości taki system to oglądnięcie ich wytworów poza systemem jest metodą na protest.

analogiem było by nie chodzić do restauracji ale robić sobie żarcie samemu.

trzeba też brać pod uwagę że w małej restauracja występuje jakaś interakcja klienta i zarządcy firmy (nie myślę o sieciówkach) a w kinie czy mediach protesty klienta zwisają zarządowi. Jedyną metodą jest ograniczanie ich zysków, aż zrozumieją że trzeba zarabiać małymi kropelkami ale częściej a nie próbować za każdym razem maksymalnie obrabować klienta.

Data: 2013-11-14 07:34:39
Autor: sqlwiel
Prawnicy biorą się za kina
W dniu 2013-11-14 07:21, Marek Dyjor pisze:

[...]

Właśnie... :)
Dodajmy jeszcze "koszta skojarzone" - benzyna, parking, hotdog czy co-tam, dodatkowy czas wyrwany z harmonogramu...
Ostatni raz w kinie byłem na Matrixie (pierwszym), z synem 15-latkiem, bo bardzo chciał :)
Dobry film można obejrzeć i 10 lat po premierze mając tę samą frajdę z oglądania. Czy-to w TV, czy-to z komputera, mniej lub bardziej legalnie, ale za darmo.
Co prawda nie można w rozmowie ze znajomymi mówić o bieżących premierach "a, Blue Jasmine - tak, widziałem". Pozostaje szpanować urokiem osobistym :)

"Don't be an iDiot" - jak napisałem w sąsiedniej grupie. :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-14 09:48:03
Autor: m
Prawnicy biorą się za kina
W dniu 14.11.2013 07:34, sqlwiel pisze:
Dobry film można obejrzeć i 10 lat po premierze mając tę samą frajdę z
oglądania. Czy-to w TV, czy-to z komputera, mniej lub bardziej legalnie,
ale za darmo.

Niektóre filmy zupełnie nie nadają się na mały ekran.

p. m.

Data: 2013-11-14 11:01:00
Autor: Budzik
Prawnicy biorą się za kina
Osobnik posiadający mail mvoicem@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

A kto ma jeszcze w domu mały ekran? MSPANC

--
Pozdrawia... Budzik
Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

Data: 2013-11-14 12:42:14
Autor: m
Prawnicy biorą się za kina
W dniu 14.11.2013 12:01, Budzik pisze:

>Niektóre filmy zupełnie nie nadają się na mały ekran.
A kto ma jeszcze w domu mały ekran? MSPANC

Porównując do ekranu kinowego - prawie każdy :).

p. m.

Data: 2013-11-14 12:31:25
Autor: Budzik
Prawnicy biorą się za kina
Osobnik posiadający mail mvoicem@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

A kto ma jeszcze w domu mały ekran? MSPANC

Porównując do ekranu kinowego - prawie każdy :)

:)
Zalezy jakie kino i jaki telewizor.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2013-11-14 17:27:26
Autor: hikikomorisan
Prawnicy biorą się za kina
On 14.11.2013 13:31, Budzik wrote:
[...]

i z jakiej odleglosci!

Data: 2013-11-15 11:10:46
Autor: Marek Dyjor
Prawnicy biorą się za kina
m wrote:
[...]

w kinie siadasz w pierwszym rzędzie :)

dodam Ĺźe moje wspomnienia z multikina sugeruja ze albo tam jest gĂłwniany sprzęt do wyświetlanai filmĂłw albo  "operatorzy" są osłami nie potrafiącymi odpowiednio ustawić ostrości, bo obraz był zwykle marnej jakości.

Data: 2013-11-15 16:38:34
Autor: hikikomorisan
Prawnicy biorą się za kina
On 15.11.2013 11:10, Marek Dyjor wrote:
m wrote:
[...]

Fak, w multikinie jakosc jakas jest, jakas...

Data: 2013-11-15 11:07:27
Autor: Marek Dyjor
Prawnicy biorą się za kina
m wrote:
[...]

powiem szczerze że imho jak sie film nei nadaje na mały ekran to znaczy że nie ma w nic poza kolorowaymi skaczącymi obrazkami...

dobry film można oglądać nawet na tablecie, bo ważna jest treść.

Data: 2013-11-15 11:36:45
Autor: Tomasz Kaczanowski
Prawnicy biorą się za kina
W dniu 2013-11-15 11:07, Marek Dyjor pisze:
m wrote:
[...]

Zależy jaki film, niektóre tracą na małym ekranie... Ale fakt, teraz rzutnik to nie taki wielki wydatek już, trzeba miec tylko odpowiednio duży pokój....

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2013-11-15 15:41:27
Autor: Maciej Bojko
Prawnicy biorą się za kina
On Fri, 15 Nov 2013 11:07:27 +0100, "Marek Dyjor"
<mdyjor@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Ba! Dobrego filmu w ogóle nie trzeba oglądać, wystarczy przeczytać
scenopis. Reszta to kolorowe skaczące obrazki.

--
Maciej Bójko

Data: 2013-11-15 12:22:56
Autor: rs
Prawnicy biorą się za kina
<mdyjor@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

aatam. po co się aż tak wysilać. wystarczy przeczytać reckę filmu na portalu filmowym, albo zerknąć na ocenę wystawioną, na podstawie obejrzenia jego trailera. jakaż oszczędność czasu i pieniędzy. <rs>

Data: 2013-11-15 19:00:54
Autor: Budzik
Prawnicy biorą się za kina
Osobnik posiadający mail mdyjor@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

jak sie film nei nadaje na mały ekran to znaczy że nie ma w nic poza kolorowaymi skaczącymi obrazkami...

No ale przeciez sa takie filmy na które idzie sie własnie dla obrazków.

--
Pozdrawia... Budzik
"Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

Data: 2013-11-16 18:10:38
Autor: Maciej Bojko
Prawnicy biorą się za kina
On Fri, 15 Nov 2013 19:00:54 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

jak sie film nei nadaje na mały ekran to znaczy że nie ma w nic poza kolorowaymi skaczącymi obrazkami...

No ale przeciez sa takie filmy na które idzie sie własnie dla obrazków.

E tam. Tak samo jak z nieruchomymi obrazkami: oryginał w galerii,
reprodukcja w albumie, czy wręcz thumbnail w Google Images, to
dokładnie to samo. --
Maciej Bójko

Data: 2013-11-07 20:39:50
Autor: hikikomorisan
Prawnicy biorą się za kina
On 07.11.2013 20:21, z wrote:
[...]

eee, walczyc mi si enie chce, kiedy chodzilem do kina reklamy zaczynaly trwac coraz dluzej, az w koncu stwierdzilem, ze nie musze tych filmow ogladac zaraz po premierze i w ten sposob zaczalem ogladac brripy z wielkiego darmowego sklepu internetowego. Zadnych reklam, naawet trailerow. 720p wystarcza w wiekszosci wypadkow nawet dobre SD styknie.

Czasem jak mi sie cos spodoba to kupie DVD, jak bardzo spodoba to BR.

Ale ogolnie - przestalem wydawac kase na kino glownie dlatego, ze mnie wkurwialo czekanie na film przez 20 minut.

Powiecie - dorabiam ideologie.

Odpowiem - nie, glosuje portfelem.

Data: 2013-11-08 00:53:50
Autor: Wojciech Bancer
Prawnicy biorą się za kina
On 2013-11-07, z <z@z.pl> wrote:

[...]

Szczerze mówiąc nie jestem ostatnio bywalcem ale gdyby mi ktoś kazał w innym miejscu czekać 20 min. na zapłaconą usługę za ciężko zarobione pieniądze to ...

Pierwszy przykład z brzegu: stomatolog (czy inny prywatny lekarz), pkp,
pks, komunikacja miejska (też się zdarza), restauracja, jedzenie na
dowóz (nawet godzinę trzeba czekać!), popularny klub.

Więc prosze dokończ. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2013-11-14 07:14:50
Autor: Marek Dyjor
Prawnicy biorą się za kina
On 2013-11-07, z <z@z.pl> wrote:

[...]

[...]

każdy z tych przypadków jest przykładem braku szacunku dla klienta...

Data: 2013-11-07 00:50:02
Autor: Chocobo
Prawnicy biorą się za kina
W dniu 2013-11-06 18:29, sqlwiel pisze:

A nie można o to zapytać kupując bilet?

"Jakbym chciał bez frytek, to bym chyba powiedział, poproszę bez frytek"
Tak panie Psikutas bez 'es'?

Marcin

Data: 2013-11-06 19:07:32
Autor: z
Prawnicy biorą się za kina
W dniu 2013-11-06 18:20, Robert Tomasik pisze:

Moim zdaniem bardzo cenna inicjatywa. Albo niech napiszą, że seans jest
od 20-tej, a film od 20:45.

Tylko trzeba ją rozszerzyć na wszelkie media wpychające nam reklamy.
Taka unijna dyrektywa o podawaniu co do sekundy czasów emisji programów i bloków reklamowych (tych informacji nadawcy też) Przecież to się jak najbardziej wpisuje w dbanie o dobro obywatela. (o dzieciach nie wspominając)
Potem odbiornik tv ma jak na tacy co przesiać.

Wiem... Nie przejdzie bo lobbing nie pozwoli. :-)

Data: 2013-11-06 20:05:06
Autor: Robert Tomasik
Prawnicy biorą się za kina
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:527a8566$0$2276$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale w telewizji masz kilka minut na załóżmy godzinę tych reklam. A tu, nie dość, ze płacisz za bilet, to jeszcze nie oglądasz tego, co chcesz.

Data: 2013-11-06 20:49:22
Autor: RadoslawF
Prawnicy biorą się za kina
Dnia 2013-11-06 20:05, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

[...]

Wedle gazety film jest o 8:00, w praktyce film zaczyna się o 8:20
a te dwadzieścia minut to reklamy, zapowiedzi i inne popierdółki.
Z to zapłaciłem w abonamencie i najwyższa pora aby nadawca
przestał nas oszukiwać.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-06 14:47:05
Autor: witek
Prawnicy biorą się za kina
RadoslawF wrote:
[...]

jakim abonamencie?
masz na mysli podatek od posiadania telewizora?

Data: 2013-11-07 08:14:12
Autor: RadoslawF
Prawnicy biorą się za kina
Dnia 2013-11-06 21:47, Użytkownik witek napisał:

[...]

Tak, formalnie to on w dalszym ciągu nazywa się abonament.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-06 21:16:35
Autor: Skylla
Prawnicy biorą się za kina
[...]

Na którym kanale tak niby jest? Ja nie zauważam większych przesunięć niż 5 min, a na kanałach premium brak reklam zupełnie.
S.

Data: 2013-11-06 22:51:11
Autor: Adam
Prawnicy biorą się za kina
W dniu 2013-11-06 21:16, Skylla pisze:
[...]

Największe przesunięcia obserwuję na Polsacie. Czasami zdarzało się, że ustawiałem nagrywanie jakiegoś materiału, i nagranie kończyło się przed fizycznym zakończeniem programu, bo było przesunięcie ponad 15 minut względem indeksu :(

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2013-11-07 20:36:12
Autor: Marek Dyjor
Prawnicy biorą się za kina
RadoslawF wrote:
[...]

use internet dude...

chrzań TV.

Data: 2013-11-07 22:02:13
Autor: RadoslawF
Prawnicy biorą się za kina
Dnia 2013-11-07 20:36, Użytkownik Marek Dyjor napisał:

[...]

Używam, ale czasem obejrzał bym sobie jakiś film w TV w ramach
powtórki z rozrywki i mnie wkurzają.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-07 22:34:00
Autor: sqlwiel
Prawnicy biorą się za kina
W dniu 2013-11-07 22:02, RadoslawF pisze:

use internet dude...

chrzań TV.

Używam, ale czasem obejrzał bym sobie jakiś film w TV w ramach
powtórki z rozrywki i mnie wkurzają.

Tym bardziej. Wszelkie powtórki masz na kinomaniak.tv, weeb.tv, cda.pl
Bez reklam (no... powiedzmy...) i łaski.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-08 08:15:01
Autor: RadoslawF
Prawnicy biorą się za kina
Dnia 2013-11-07 22:34, Użytkownik sqlwiel napisał:

[...]

Nie o takich powtórkach myślałem.
Od kilku lat nowości oglądam ściągnięte z sieci ale czasem
fajny film można obejrzeć jeszcze raz skoro leci w TV,
takie przyzwyczajenie po prostu.

Pozdrawiam

Data: 2013-11-12 18:01:44
Autor: Marek Dyjor
Prawnicy biorą się za kina
RadoslawF wrote:
[...]

to sie "czeba" odzwyczaić od głupich przyzwyczajeń.  TV liniowa to przezytek.

Data: 2013-11-12 19:44:10
Autor: hikikomorisan
Prawnicy biorą się za kina
On 12.11.2013 18:01, Marek Dyjor wrote:
RadoslawF wrote:
[...]

Tym bardziej. Wszelkie powtĂłrki masz na kinomaniak.tv, weeb.tv,
[...]

dlaczego "Czeba"?

Data: 2013-11-12 21:17:22
Autor: Marek Dyjor
Prawnicy biorą się za kina
RadoslawF wrote:
[...]

stylizacja językowa...   po drugie nie  "Czeba" tylko "czeba"   niechlujna wymowa słowa "trzeba".

Data: 2013-11-12 21:55:11
Autor: hikikomorisan
Prawnicy biorą się za kina
RadoslawF wrote:
[...]

ja z niemieckiego Czeba ;)

Data: 2013-11-07 00:52:07
Autor: Chocobo
Prawnicy biorą się za kina
W dniu 2013-11-06 20:05, Robert Tomasik pisze:

Ale w telewizji masz kilka minut na załóżmy godzinę tych reklam. A tu,
nie dość, ze płacisz za bilet, to jeszcze nie oglądasz tego, co chcesz.

Ostatni raz Tv włączałeś w 89? :) Teraz konkretne sceny w filmach serialach kręci się po to by coś reklamowały, a nie by opowiadały historię.

Marcin

Data: 2013-11-07 20:01:51
Autor: John Kołalsky
Prawnicy biorą się za kina

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

[...]

Na 10 minut w okolicach prognozy pogody w TVP większość to reklamy.

A tu, nie dość, ze płacisz za bilet, to jeszcze nie oglądasz tego, co chcesz.

Za abonament państwowej też płacisz a nie oglądasz tego, co chcesz.

Prawnicy biorą się za kina