( Prawo Pracy ) Zwolnienie lekarskie,a dniówka.

Data: 2009-03-24 14:10:47
Autor: ben.
( Prawo Pracy ) Zwolnienie lekarskie,a dniówka.
Witam
W niektóre weekendy pracuje po 12 godzin. Za to odlicza się liczba godzin pracy na tygodniu.
Podczas takiego weekendu byłam na zwolnieniu lekarskim.
Pracodawca chce teraz abym odrobiła 2x 4 godz pracy dlatego że normalna dniówka wynosi 8 godzin nie 12 i twierdzi że zwolnienie obejmuje 8 godzin dziennie.

Czy ma do tego prawo?

Data: 2009-03-24 15:08:24
Autor: Dawid
[...]

Tak gdyz kolejne godizny sa traktowane jako nadgodziny

Data: 2009-03-24 14:53:09
Autor: przypadek
On 24 Mar, 15:08, "Dawid" <dawi...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
> dziennie.

> Czy ma do tego prawo?

Tak gdyz kolejne godizny sa traktowane jako nadgodziny

Kandydat na posta roku chyba.

Data: 2009-03-24 21:57:33
Autor: PlaMa
W dniu 2009-03-24 15:08, Dawid pisze:

[...]

Można odrobić nadgodziny, których się nie zrobiło?

Data: 2009-03-24 22:14:31
Autor: Robert Tomasik
( Prawo Pracy ) Zwolnienie lekarskie,a dniówka.
Użytkownik "ben." <mrcn.guz@gmail.com> napisał w wiadomości news:gqam4n$2n7u$1news2.ipartners.pl...

Czy ma do tego prawo?

Moim zdaniem nie. W końcu byłaś w tym kresie niezdolna do pracy i tyle. Tak jakbyś była w pracy.

Data: 2009-03-24 23:11:30
Autor: Jotte
( Prawo Pracy ) Zwolnienie lekarskie,a dniówka.
W wiadomości news:gqam4n$2n7u$1news2.ipartners.pl ben.
<mrcn.guz@gmail.com> pisze:

[...]
Są różne systemy i rozkłady czasu pracy, a ty za mało o swoim nie piszesz.
W prawie pracy nie funkcjonuje pojęcie weekendu.
Nie sposób próbować sensownie odpowiedzieć na twoje pytanie w tym stanie rzeczy.

--
Jotte

Data: 2009-03-25 07:36:19
Autor: ben.

<mrcn.guz@gmail.com> pisze:

[...]

Pracuje na umowe czas nieokreślony o prace pełen etat, dodatkowo podpisywałam takie papierek, że w grafiku pracuje w weekendy 12 (nie 8 ) odbieram sobie godziny na tygodniu.
Problem się zaczał w momencie przyniesienia zwolnienia lekarskiego jak pisałam. Pracodawca sobie interpretuje że mam oddać 4h za dzień,
ale jak na tygodniu podczas zwolnienia miałam w grafiku dzień wolny to tego nie widzi ( żeby tam te 4 h włożyć ).
Czy ma prawo tak interpretować sobie czas pracy ?

pozdrawiam

Data: 2009-03-25 09:41:02
Autor: *piotr'ek*
( Prawo Pracy ) Zwolnienie lekarskie,a dniówka.
Czy ma prawo tak interpretować sobie czas pracy ?

Odpowiedź jest bardzo prosta. Chorowałaś dzień, czy 8h? Podoba sytuacja jest w 24h systemach pracy. Pracuje się w tym systemie tak:
- 12h dzień
- 12h noc
- wolne od rana
- wolny dzień
W powyższym przypadku idąc na urlop 12h przerabia się na 8h +/- brakujące godziny, ale zwolnienie lekarskie = dzień bez względum czy był to dzień pracy czy dzień wolny.

*

Data: 2009-03-25 11:40:31
Autor: ben.
( Prawo Pracy ) Zwolnienie lekarskie,a dniówka.

W powyższym przypadku idąc na urlop 12h przerabia się na 8h +/- brakujące godziny, ale zwolnienie lekarskie = dzień bez względum czy był to dzień pracy czy dzień wolny.

Dzięki Wielkie za pomoc, też tak myślałam. Tylko na jaki dokument się powołać, szukałam w prawie pracy i nic konkretnego nie znalazłam.

pozdrawiam

Data: 2009-03-25 11:56:34
Autor: *piotr'ek*
( Prawo Pracy ) Zwolnienie lekarskie,a dniówka.
Tylko na jaki dokument się powołać, szukałam w prawie pracy i nic konkretnego nie znalazłam.

Czas pracy Ci się nie będzie zgadzał. Odrobisz 2x4h i wyjdzie 8h nadgodzin.

*

( Prawo Pracy ) Zwolnienie lekarskie,a dniówka.