Prawo a glupie pozycje na fakturze?

Data: 2010-07-27 10:37:06
Autor: WRonX
Prawo a glupie pozycje na fakturze?
Witam.

Zastanawiam sie nad taka hipotetyczna sytuacja. Mam sobie dzialalnosc, swiadcze uslugi z branzy X.
Co by bylo, gdybym do kazdej faktury dolaczal pozycje o nazwie "Polecam sie na przyszlosc", sztuk 1, wartosc 0.00PLN? :)

Scenariusze widze takie:
  - nie wolno, bo nie mam tego w PKD (jakie PKD do tego by musialo byc?!)
  - robie problem klientowi, bo US przyczepi sie, ze ma cos za darmo :)
  - cos jeszcze?

Pozdrawiam.
--
[= WRonX =] [= WRonX@-CUT-WRonX.NET =] [= http://WRonX.NET =]
[= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

Data: 2010-07-27 13:15:49
Autor: Bydlę
On 2010-07-27 10:37:06 +0200, WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net> said:

Witam.

[...]

No, ja be wahania nakazałbym w firmie, by nie prowadzić z tob± żadnych interesów.

--
Bydlę

Data: 2010-07-27 16:15:14
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 2010-07-27 13:15, Bydlę pisze:
No, ja be wahania nakazałbym w firmie, by nie prowadzić z tob± żadnych
interesów.

O ile oczywi¶cie jest sensowna konkurencja, bo czasami i owszem, z
,,wesołkami'' trzeba się użerać z braku alternatywy.

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-07-28 16:53:37
Autor: WRonX
Przemysław Adam ¦miejek pisze:

[...]

Doskonale, ale pytam w sumie serio, bo ostatnio wywiazala sie wsrod znajomych dyskusja na ten temat i jedni twierdzili, ze mozna sobie pisac, co sie chce, a drudzy, ze "bedziesz mial klopoty".
Od razu wylatujecie z obrazaniem sie na wesolkow, a pytalem czysto teoretycznie, niemniej jednak serio chcialem sie czegos dowiedziec.

Pozdrawiam.

Data: 2010-07-28 18:38:53
Autor: Bydlę
On 2010-07-28 16:53:37 +0200, WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net> said:

[...]

A ja serio odpowiadam.
Głupkowata faktura? Chyba tylko od clowna z cyrku.

, bo ostatnio wywiazala sie wsrod znajomych dyskusja na ten temat i jedni twierdzili, ze mozna sobie pisac, co sie chce, a drudzy, ze "bedziesz mial klopoty".

Spokojnie - tylko normalni zrezygnuj± ze współpracy z kim¶ niepoważnym.
Głupki mog± popłakać się ze ¶miechu.

Od razu wylatujecie z obrazaniem sie na wesolkow

Po pierwsze nikt się nie obraża - polecenie by trzymać się od osób/firm niepoważnych z daleka nie jest objawem obrażania się.
Po drugie - nie wesołków, a ludzie zdecydowanie nienormalnych.

, a pytalem czysto teoretycznie

To traktuj odpowiedĽ jak w pakiecie - i teoretycznie, i praktycznie.

, niemniej jednak serio chcialem sie czegos dowiedziec.

Prawo nie zabrania robić z siebie idioty.
Więc ¶miało...

--
Bydlę

Data: 2010-07-30 05:46:48
Autor: Milosz K.
Prawo a glupie pozycje na fakturze?
Zalezy, czy faktura traktowan jest jako dokument, czy jako "druczek parkingowy"

Pozdrawiam, M.

Data: 2010-07-31 01:17:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 27 Jul 2010, WRonX wrote:

[...]

http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-karny-skarbowy-1_2_127.html
+++
art. 62
§ 1. Kto wbrew obowiązkowi nie wystawia faktury lub rachunku
  za wykonanie świadczenia,
  wystawia je w sposób wadliwy
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  albo odmawia ich wydania,

podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych.
-- -

  Umy¶lno¶ć wadliwo¶ci pozycji faktury nie podlega w±tpliwo¶ci,
nie można by się więc bronić art.1.3 KKS (acz można by się bronić art.1.2)

bo nie mam tego w PKD (jakie PKD do tego by musialo byc?!)

PKD nic do tego.

- robie problem klientowi, bo US przyczepi sie, ze ma cos za darmo :)

  Tekst reklamowy nie stanowi usługi DLA KLIENTA.
  Z tego powodu nie ma mowy o PKD.

- cos jeszcze?

  Jak wyżej ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-31 23:52:10
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Prawo a glupie pozycje na fakturze?
 Tekst reklamowy nie stanowi usługi DLA KLIENTA.

A jakby napisał

,,Wręczenie kartki z napisem >>TU REKLAMA<<''

i faktycznie tak± kartkę wręczył? To by była chyba usługa, nie?

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-08-02 00:07:01
Autor: gr
On 31 Lip, 23:52, Przemysław Adam ¦miejek <niec...@spamu.pl> wrote:

> [...]

A jakby napisał

,,Wręczenie kartki z napisem >>TU REKLAMA<<''

i faktycznie tak± kartkę wręczył? To by była chyba usługa, nie?

A klient by odesłał fakturę do poprawy bo takiej usługi nie zamawiał.

Data: 2010-08-02 21:31:52
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 2010-08-02 09:07, gr pisze:
A klient by odesłał fakturę do poprawy bo takiej usługi nie zamawiał.

Nie zamawiał, ale usługa została wykonana. Więc ze strony skarbowej
chyba OK.

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-08-02 21:57:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 2 Aug 2010, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

W dniu 2010-08-02 09:07, gr pisze:
A klient by odesłał fakturę do poprawy bo takiej usługi nie zamawiał.

Nie zamawiał, ale usługa została wykonana.

 Mi się nie zgadza - nie było usługi, a przynajmniej "w rozumieniu VAT".
 Aby miała miejsce usługa w rozumieniu VAT, musi zaj¶ć wypełnienie
nie tylko "¶wiadczenia", ale również warunku "na rzecz".
 Czyli "wykonanie" musi być akceptowane. Choćby przez "milczącą akceptację
wzięcia korzyści". A tu tego nie widać.
 Wyj±tki oczywiście są (co do przypadków zdarzeń przebiegaj±cych wbrew
woli strony), dotycz± jednak wył±cznie zdarzeń wymienionych w przepisach
szczegółowych, przykładowo "z nakazu władzy lub z mocy prawa" (art.8.3)

 Jakby kto potrzebował do rozważań innego przykładu "¶wiadczenia, ale
nie na rzecz" (tzn. kto¶ co¶ robi, ale "obrabiany" nie akceptuje
tego czynu) - to służę: kradzież.
 I nie, nie jest "zdarzeniem VAT" - *mimo* brzmienia art.5.2, co polecam
do przeczytania, w roli bardzo ostrego kontrastu do brzmienia np. art.2.1.4
ustawy o podatku dochodowym. Wła¶nie ze względu na brak wypełnienia
warunku "na rzecz".

Więc ze strony skarbowej chyba OK.

 Z wyżej wymienionych powodów wnioskuję o zmianę wniosku końcowego :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-03 00:37:37
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Prawo a glupie pozycje na fakturze?
Mi się nie zgadza - nie było usługi, a przynajmniej "w rozumieniu VAT".
Aby miała miejsce usługa w rozumieniu VAT, musi zajść wypełnienie
nie tylko "świadczenia", ale również warunku "na rzecz".
Czyli "wykonanie" musi być akceptowane. Choćby przez "milczšcš akceptację
wzięcia korzy�ci". A tu tego nie widać.

Nie rozumiem. Gość wręcza kartkę, drugi ją przyjmuje. Więc?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-08-02 21:52:00
Autor: mvoicem
(02.08.2010 09:07), gr wrote:
[...]

[...]
A klient by odesłał fakturę do poprawy bo takiej usługi nie zamawiał.

Nie ma czego¶ takiego jak "odesłanie faktury do poprawy".

Mógłby reklamować, tylko czego by ż±dał - zwrotu 0zł?

Inna sprawa że dodawanie takich dopisków na fakturze jest bez sensu i
prosta droga do stracenia kilku klientów.

p. m.

Prawo a glupie pozycje na fakturze?