Prawo autorskie

Data: 2012-01-08 09:07:39
Autor: Biały
Prawo autorskie
Witam wszystkich!
Chciałbym zapytać o jedną nurtującą mnie sprawę. Otóż, zastanawiam
się, czy firmy produkujące ubrania z logemi jakiegoś zespołu
muzycznego, albo z grafiką z jej płyty czy grafiką filmową, muszą
starać się o jakieś zgody, pozwolenia, czy korzystają z tego co po
prostu znajdą w internecie?

Z góry dziękuję za odpowiedź,
Patryk Ziemba

Data: 2012-01-08 18:29:46
Autor: sqlwiel
Prawo autorskie
W dniu 2012-01-08 18:07, Biały pisze:
[...]

naiwniak...
Za to się płaci.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-08 18:46:56
Autor: arturs
Prawo autorskie
[...]

znajdą w internecie.. hehe..

http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8016144,Amerykanka_oskarza_Reserved_o_kradziez_zdjecia.html

Data: 2012-01-09 05:00:41
Autor: Biały
Prawo autorskie
On 8 Sty, 18:46, arturs <n...@ma.mnie.tu> wrote:
> [...]
> muzycznego, albo z grafiką z jej płyty czy grafiką filmową, muszą
> starać się o jakieś zgody, pozwolenia, czy korzystają z tego co po

Hmm... szczerze liczyłem na jakieś konkretniejsze odpowiedzi.
Po prostu każdy z nas dobrze wie ile jest koszulek z nadrukami
metallici, iron maiden czy podobnymi. I szczerze mówiąc, wątpię aby
wszystkie babcie sprzedające te ubrania na straganach miały jakieś
pozwolenie na wykorzystanie tych materiałów. Oczywiście wiem, że
nadruki robią wielkie firmy, tylko czy one muszą się ubiegać o jakieś
prawa autorskie? Pozwolenia? Ile to kosztuje? Gdzie się to załatwia?
Chciałbym aby odpowiedz była jakaś konkretniejsza niż powyższe...

Pozdrawiam, Patryk Ziemba

Data: 2012-01-09 14:14:27
Autor: Krzysztof Jodłowski
Prawo autorskie
Chciałbym aby odpowiedz była jakaś konkretniejsza niż powyższe...

Krótko i w uproszczeniu: nie masz prawa do korzystania w celach zarobkowych z żadnych takich materiałów.
Jak chcesz korzystać, to musisz uzyskać zgodę właściciela grafiki (i zapewne zapłacić). Właścicielem może być zespół, wytwórnia muzyczna lub fotograf. Do ustalenia indywidualnie w konkretnym przypadku.

Krzysztof

Data: 2012-01-09 21:10:27
Autor: Marek Dyjor
Prawo autorskie
Biały wrote:
[...]

są w dużej części nielegalem, czasem sciga sie producentów czy sprzedawców.

co do ksoztów licencji napisz kilka maili do właścicieli znaków to sie dowiesz ile to kosztuje.

Prawo autorskie