Prawo autorskie a tekst jednolity KK?

Data: 2010-09-25 08:54:36
Autor: Merlin
Prawo autorskie a tekst jednolity KK?
Witam,
Czy tekst jednolity kodeksu karnego jest objęty prawami autorskimi
(lub jakimikolwiek innymi?)

Np. tekst dostępny pod:
http://isap.sejm.gov.pl/

Czy mogę (mimo informacji na stronie, że nie), skopiować go i
wykorzystać komercyjnie?

Czemu uważam, że tak:
- Tekstu aktów prawnych nie są objęte prawami autorskimi
- Zebranie ich do jednej całości nie jest czynnością kreatywną

Czy może się mylę?

Pozdrawiam,
Tomasz Kolinko

Data: 2010-09-25 20:07:21
Autor: SDD

Użytkownik "Merlin" <kolinko@gmail.com> napisał w wiadomości news:6ab8bdaa-eb2d-4154-998b-5d273a8fa652n3g2000yqb.googlegroups.com...

Czemu uważam, że tak:
- Tekstu aktów prawnych nie są objęte prawami autorskimi
- Zebranie ich do jednej całości nie jest czynnością kreatywną

Dobrze uwazasz.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-09-25 20:32:55
Autor: mvoicem
(09/25/2010 05:54 PM), Merlin wrote:
[...]

Ale już formatowanie - nadanie temu tekstowi takiej a nie innej formy graficznej - może być objęte prawami autorskimi.

Poza tym - być może wchodzi w grę ochrona baz danych?

Tak dywaguję - bo skoro ktoś tam napisał że "Nie zezwala się na komercyjne używanie, kopiowanie i inne wykorzystywanie danych znajdujących się w bazie danych ISAP.", to musiał mieć choćby jakiś cień myśli o powodzie :).

p. m.

Data: 2010-09-26 22:30:25
Autor: Merlin
On 25 Wrz, 20:32, mvoicem <mvoi...@gmail.com> wrote:
> [...]

Ale już formatowanie - nadanie temu tekstowi takiej a nie innej formy
graficznej - może być objęte prawami autorskimi.

W przypadku formatowania akurat to nie problem - chcę przeparsować i
sformatować samodzielnie.

Poza tym - być może wchodzi w grę ochrona baz danych?

Właśnie nad tym się zastanawiam...

"baza danych oznacza zbiór danych lub jakichkolwiek innych materiałów
i elementów zgromadzonych według określonej systematyki lub metody,
indywidualnie dostępnych w jakikolwiek sposób, w tym środkami
elektronicznymi, wymagający istotnego, co do jakości lub ilości,
nakładu inwestycyjnego w celu sporządzenia, weryfikacji lub
prezentacji jego zawartości,"

Czy w takiej sytuacji tekst jednolity może być traktowany jako baza
danych? Jest wymagany istotny nakład inwestycyjny, elementy są
zgromadzone według określonej systematyki..

[...]

W tej ich bazie jest dużo innych rzeczy, więc może chodziło np. o
blokowanie automatycznych crawlerów itp. :)

p. m.

Data: 2010-09-27 08:26:59
Autor: niusy.pl

--

Przez sejm/senat a ten serwis nie jest źródłem prawa tylko dzienniki, monitory.

Data: 2010-09-27 15:28:53
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 25 Sep 2010, mvoicem wrote:

[...]

  Jakby mnie pytali, to obstawiłbym "zabezpieczenie" przed wszelkimi
roszczeniami.
  Roszczeniami z tytułu błędów itepe, "bo sprzedałem klientowi wyrób
oparty o Wasz tekst i klient mnie zaskarżył" :P

pzdr, Gotfryd

Prawo autorskie a tekst jednolity KK?