Prawo autorskie/tantiemy

Data: 2009-09-14 01:34:18
Autor: marcin-fotograf.pl
Prawo autorskie/tantiemy
Witam,
jestem zainteresowany publikacją zdjęć pewnego miasta uzdrowiskowego w
formie pocztówek, plakatów itp.
Zdjęcia przedstawiają ogólne widoczki z parków, zieleńców, trochę
architektury itp.
Wszystkie obiekty należą do miasta.
Pytałem Rzecznika Prasowego Urzędu Miasta o to czy powinienem zapłacić
od tego tantiemy - on uznał, że "raczej nie" ale na piśmie dać mi tego
nie chciał.
Stąd moje pytanie:

Czy zdjęcia które są moją własnością mogę publikować komercyjnie bez
umowy z właścicielem obiektu(-ów) na nich zawartych?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc,
pozdrawiam grupowiczów.

Marcin

Data: 2009-09-14 08:47:07
Autor: Olgierd
Prawo autorskie/tantiemy
Dnia Mon, 14 Sep 2009 01:34:18 -0700, marcin-fotograf.pl napisał(a):

Czy zdjęcia które są moją własnością mogę publikować komercyjnie bez
umowy z właścicielem obiektu(-ów) na nich zawartych?

Z pewnością tak. Upewnij się, że nie ma tam jakichś egzemplarzy sztuki ;-) ale takich nowożytnych w miarę, czyli -- by żaden artysta nie postawił swojej rzeźby czy czegoś z boku.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-09-14 18:09:01
Autor: Marcin Debowski
Prawo autorskie/tantiemy
On 2009-09-14, Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:
[...]

A niech by i postawił byleby na stałe.

--
Marcin

Data: 2009-09-14 06:49:31
Autor: marcin-fotograf.pl
Prawo autorskie/tantiemy
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
Pozdrawiam,

Marcin

Data: 2009-09-14 10:48:42
Autor: Arek
Prawo autorskie/tantiemy
marcin-fotograf.pl pisze:
[..]

Możesz.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-09-14 23:09:21
Autor: Robert Tomasik
Prawo autorskie/tantiemy
Użytkownik "marcin-fotograf.pl" <martin.dslr@googlemail.com> napisał w wiadomości news:25c42946-3055-4cff-992a-4a1cf7179b9bh13g2000yqk.googlegroups.com...

Fotografia jest innym polem eksploatacji utworu, niż architektura czy rzeźba - bo chya inne obiekty raczej w grę w tej sytuacji nie wchodzą. Twoje zdjęcie jest odrębnym dziełem i Ty masz do niego wyąłczne prawo. Jest od tej zasady kilka wyjątków (np. fotografowania wewnątrz ekspozycji, reprodukcja innych dzieł sztuki), ale w Twoim wyapdku zastosowania nie mają. Natomiast właściciel obiektu architektonicznego nie ma żadnych praw do Twojego zdjęcia.

Reasumując możesz spokojnie te pocztówki wydawać.

Prawo autorskie/tantiemy