Prawo budowlane: budowanie w granicy

Data: 2011-07-29 16:03:35
Autor: mohamed
Prawo budowlane: budowanie w granicy
Witam,

Sytuacja 1.
Kupiłem działkę budowlan± na której stawiam dom. Istnieje na niej budynek gospodarczy, który jest "przylepiony" do granicy s±siada. Czy to oznacza:

1) że s±siad może budować teraz budynki które s± przyległe do granicy mojej działki (bez mojej zgody)?
2) czy JA mogę stawiać więcej budynków w granicy lub powiększyć istniej±cy budynek gospodarczy bez żadnych dodatkowych zgód (s±siada)?

Sytuacja 2.
Chcę kupić działkę budowlan± (w±ska - ok. 13m szer.). S±siad ma wybudowany dom który jest przyległy do granicy tej działki. Czy to automatycznie oznacza, że ja mogę budować nowy dom i przykleić się do domu s±siada, czyli wybudować się w granicy z działk± s±siada?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Prawo budowlane: budowanie w granicy