Prawo budowlane? - sąsiedzi

Data: 2010-08-05 07:08:47
Autor: Arek
Prawo budowlane? - sąsiedzi
Czy coś zmieniło się ostatnio w przepisach dot. zgody sąsiadów
na wybudowanie domu? Z tego co pamiętam taka zgoda była potrzebna
gdy budynek miał stać bliżej niż ileś metrów (nie pamiętam ile)
od granicy z sąsiednią działką.

Arek

Data: 2010-08-05 14:18:16
Autor: P.H.
Prawo budowlane? - sąsiedzi

Użytkownik "Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> napisał w wiadomości news:i3dgr5$83s$1news.onet.pl...
[...]

4m dla ściany z oknami i 3m dla ścian bez okien (luksfery traktowane sa ja pustaki czyli bez okien)
teraz zgoda sąsiadów nic nie daje (obojętnie czy jest zgoda, czy jest niezgoda czy nic nie ma) trzeba pisać pismo do zdaje się ministra

Data: 2010-08-05 18:12:28
Autor: Arek
Prawo budowlane? - sąsiedzi
P.H. napisał(a) w wiadomości: ...

[...]

  Rozumiem, że to w przypadku, gdy budynek ma stać bliżej? Czyli nawet
gdy sąsiadom nie przeszkadzałoby, ministrowi już może przeszkadzać?
Niech żyje biurokracja.

  Ale chodzi mi o sytuację, gdy budynek bedzie stać w większej odległości.
Dotychczas zgoda nie była wymagana. Czy w tej sprawie też coś się zmieniło?

Arek

Data: 2010-08-05 23:08:33
Autor: Alek
Prawo budowlane? - sąsiedzi
[...]

Odległość projektowanego budynku od granicy działki to nie jedyny warunek.

Dotychczas zgoda nie była wymagana. Czy w tej sprawie też coś się zmieniło?

Zgoda nie jest wymagana, ale sąsiedzi są uczestnikami postępowania administracyjnego w sprawie wydania pozwolenia na budowę.

Data: 2010-08-07 11:41:23
Autor: Przemek
Prawo budowlane? - sąsiedzi

Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i3f98q$39a$1news.onet.pl...
Użytkownik "Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> napisał

Zgoda nie jest wymagana, ale sąsiedzi są uczestnikami postępowania administracyjnego w sprawie wydania pozwolenia na budowę.

Nie do konca jest tak jak myslisz. To sie zmienilo.
Jesli twoj budynek jest zlokalizowany na dzialce tak ze spelniasz wymagane odleglosci scian (te 3 lub 4m ) od granicy dzialki to uznaje sie iz nie naruszasz interesu sasiadow i wtedy nie sa oni strona w postepowaniu.
Oczywiscie to obowiazuje dla domkow, bo dla wiekszych budowli to moze jeszcze wchodzic przeslanianie (brak swiatla naturalnego) lub dla jakichs budowli przemyslowych musisz dodatkowo spelniac wymagania narzucone ci w innych decyzjach.
Przemek

Data: 2010-08-09 01:38:11
Autor: Arek
Prawo budowlane? - sąsiedzi
Przemek > napisał(a) w wiadomości: ...

[...]

Urzędnik w pewneym małym mieście zażądał aby przynieśćmu zgody sąsiadów.
Ja nie widzę potrzeby (powyższe warunki spełnione).
To nie ja chcę budować ale mnie to zaciekawiło. Zwłaszcza, że wcześniej
wymyślali inne ciekawe przeszkody.
Nb. sąsiednie działki niezabudowane i nawet kłopotliwe będzie
skomunikowanie się z właścicielami.

Arek

Data: 2010-08-09 08:05:02
Autor: Alek
Prawo budowlane? - sąsiedzi
Użytkownik "Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> napisał

Urzędnik w pewneym małym mieście zażądał aby przynieśćmu zgody sąsiadów.

Zażądał na piśmie czy ustnie?

Data: 2010-08-09 13:02:55
Autor: Przemek
Prawo budowlane? - sąsiedzi

Użytkownik "Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> napisał w wiadomości news:i3nf00$s5n$1news.onet.pl...
[...]

Niech ci przedstawi podstawe prawna tego zadania- i nie daj sie zbyc.
Przemek

Data: 2010-08-09 19:06:54
Autor: Shrek
Prawo budowlane? - sąsiedzi
Arek pisze:

  Rozumiem, że to w przypadku, gdy budynek ma stać bliżej? Czyli nawet
gdy sąsiadom nie przeszkadzałoby, ministrowi już może przeszkadzać?
Niech żyje biurokracja.

Minister to może to mieć i w dupie. Chodzi o ochronę p.poż. Żeby strażacy nie musieli gasić budynków hurtowo:P

Shrek.

Data: 2010-08-09 19:11:41
Autor: Liwiusz
Prawo budowlane? - sąsiedzi
Shrek pisze:

Minister to może to mieć i w dupie. Chodzi o ochronę p.poż. Żeby strażacy nie musieli gasić budynków hurtowo:P

   To faktycznie durny przepis.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-09 22:59:27
Autor: Shrek
Prawo budowlane? - sąsiedzi
Liwiusz pisze:

Minister to może to mieć i w dupie. Chodzi o ochronę p.poż. Żeby strażacy nie musieli gasić budynków hurtowo:P

  To faktycznie durny przepis.

A w sumie czemu?

Shrek.

Data: 2010-08-10 10:24:08
Autor: Icek
Prawo budowlane? - sąsiedzi

>   To faktycznie durny przepis.

A w sumie czemu?

bo gdyby decyzje podejmowal lokalny urzednik to pieniadze zostawalyby w
regionie a taklapowka musi isc az do warszawy ;P

Icek

Data: 2010-08-07 14:01:45
Autor: P.apa5.merf
Prawo budowlane? - sąsiedzi
Órzytkownik "P.H." napisał:
[...]

te odległości tyczą się też budynków gospodarczych czy je można stawiać w
granicy?:O)
a co z płotami, dalej trzeba je stawiać pół metra od granicy?:O)

Prawo budowlane? - sąsiedzi